آموزش قلاب بافی و بافتنی

طرز بافت سارافن دخترونه

طرز بافت سارافن دخترونه :

۲۴۹ تا سر بندازید و کشباف ببافید البته کاموا ضخامتش متوسط باشه .
به ترتیب ۱۶ (۲تا پیچ ۸تایی ساده ولی در دو جهت قرینه هم ) + ۲ دانه ( بعد پیچ ثابت از رو بافته میشه )+دانه های جلو +۱۲ دانه کشباف برای پهلو+ یک طرف پشت + ۲تا (رو )+۱۶(۲ تا پیچ ۸ تایی قرینه هم )+۲ (رو)+طرف دیگر پشت +۱۲ دانه برای کشباف(یکی از زیر یکی رو )+طرف دیگر جلو +۲دانه (رو ) +۱۶ (۲ تا دسته پیچ ۸ تایی)+۲دانه رو + ۱۶ ( ۲تا پیچ ۸ تایی قرینه هم )
سعی کنید کشباف طوری بافته بشه که بعد از دو دانه از رو یک دانه زیر باشه.
تا زیر حلقه آستین صاف ادامه میدید بدون کم و زیاد بعد بافتتون سه قسمت جدا گانه بافته میشه /وسط های جلو ۲ تا و پشت که میشن ۳ قسمت.
دانه هایی که کشباف بافته بودید در زیر بغلها را نصف کنید بین پشت و جلو در قسمت حلقه و شروع به ساده بافی برای انداختن پیچ کنید برای هر کدام از قسمتهای جلو و پشت باید کم کردن برای حلقه قبل از این پیچها انجام بشه.
۱۲ دانه ای که برای کشباف داشتید دو قسمت ۶ تایی میشه و از این ۶ تا ۲ تا رو و ۴ تای دیگه برای جابجا شدن برای پیچها و کم کردنها قبل این ۶ تا دانه باید هر ۲ رج یکی کم بشه تا ۶ دانه از هر طرف جلو و یا پشت کم بشه یعنی رج در میان تا ۱۲ رج بعد از شروع حلقه.

یقه جلو  :

یقه جلو را هم وقتی ۶ سانتیمتر از شروع حلقه بالا رفتید هر ۴ رج یکدانه کم کنید.
برای هفت یقه جلو تا وقتی ۴۰دانه در میل برای جلو بمونه کم میشه قد حلقه استین شما در هر سایز زنانه باید ۲۰ تا ۱۹ سانت بشه در آخر و برای همه لباسها / وقتی به این قسمت رسیدید دانه ها را بدون کور کردن نگه دارید و بقیه قسمتها را به اینجا برسونید بعد همشونو با هم تا وقتی قد کلاه اندازه بشه ادامه بدید و همه را همزمان کور کنید و بدوزید.
یه کار دیگه که به جای دوختن بالای کلا ه میشه انجامش داد این هست که ۳ تا دانه وسط را مشخص کنید و با هم یکی کنید بعد بافت را بر گردونید اون دانه که رج قبل با ۳ تا یکی شدن بدست آمده با قبلی و بعدیش با هم ۳ تا را یکی کنید ولی کار به بقیه دانه ها نداشته باشید (یعنی در هر رج ۳ تا دانه وسط یکی بشه و بقیه دانه ها نبافته رها میشه.)

طرز بافت سارافن دخترانه

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا