اخبار فرهنگی

فیلم نظر اردشیر زاهدی درباره سردار سلیمانی

سردار سلیمانی

صحبت های اردشیر زاهدی در باره سردار سلیمانی :

اردشیر زاهدی داماد محمدرضا شاه و وزیر امورخارجه حکومت پهلوی در گفت‌وگویی با بی بی سی ضمن تمجید شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، او را در ردیف قهرمان نظامی دیگر کشورها نظیر برنارد لاو مونت‌گومری، شارل دو گل، داگلاس مک‌آرتور و دوایت آیزنهاور قلمداد کرد و تاکید کرد: «قاسم سلیمانی یک سرباز وطن‌پرست بود» او در ادامه تاکید کرد آنهایی که از کشورهای خارجی پول می‌گیرند تا علیه کشورشان کار کنند، مستحق بدترین فحش ایرانی هستند و ایران برای من ایران ۸۲ میلیونی است که برادران و خواهران خودم می دانم. کسانی که امروز از خارجی پول می گیرند و می گویند بروید آنجا (ایران) بمب بیندازید، اینها کسانی اند که پستان مادرشان را گاز می گیرند

اردشیر زاهدی وزیر خارجه رژیم پهلوی می گوید: ترامپ دیوانه شده و اگر مدرکی علیه سلیمانی دارد، چرا منتشر نمی‌کند؟ بزرگ‌ترین تروریست دنیا خودِ آمریکا است.

بیوگرافی اردشیر زاهدی :

اردشیر زاهدی
اردشیر زاهدی، متولد ۲۴ مهر ۱۳۰۷ شمسی در تهران و فرزند فضل‌الله زاهدی و خدیجه پیرنیا و همچنین همسر سابق شهناز پهلوی است. اردشیر زاهدی با ۹۱ سال سن هم‌اکنون در سوئیس زندگی می‌کند.
اردشیر زاهدی با ازدواج با شهناز پهلوی بیش از پیش به محمدرضا شاه نزدیک شد اما به دلیل اختلافات پس از مدتی به خواست شهناز از او جدا شد اما همچنان از افراد نزدیک به شاه بو د. او از شهناز پهلوی دختری به نام مهناز دارد و بعد از جدائی از شهناز دیگر ازدواج نکرد.

او مدتی هم وزیر امور خارجه کابینه امیرعباس هویدا بود. اردشیر تنها مقام رسمی حکومت پهلوی بود که در زمان بیماری محمدرضا شاه در تبعید با او بود و برای اقامت محمدرضا پهلوی درآمریکا خیلی تلاش کرد. همچنین وی زمانی سفیر ایران در بریتانیا بود.

کتابی به نام خاطرات اردشیر زاهدی بیان گر خاطرات وی از دوران کودکی تا زمان استعفای فضل‌الله زاهدی از نخست‌وزیری توسط نشر کتابسرا در ایران چاپ و انتشار یافت. اردشیر زاهدی هم‌اکنون بازنشسته است و در شهر لوزان سوییس زندگی می‌کند.

نظر اردشیر زاهدی درباره سردار سلیمانی

۳.۳/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا