اخبار فرهنگی

خانواده سردار قاسم سلیمانی + عکس

خانواده سردار قاسم سلیمانی :

سردار حاج قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ است و در روستای قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان به دنیا آمد.

حاج قاسم سلیمانی خود فرزند یک خانواده پرتعداد بود. او چهار خواهر و برادر دارد و خود فرزند وسطی در این خانواده است. خود او، دو دختر و دو پسر دارد که به تبع وضعیت امنیتی شهید سلیمانی اطلاعات خاصی از آن‌ها در دست نیست.

فرزندان قاسم سلیمانی

سخنرانی زینب سلیمانی در مراسم دانشگاه تهران

اسم دختر کوچک سردار سلیمانی زینب است و اسم یکی از پسران ایشان محمدرضا است

پسر قاسم سلیمانی کیست :

محمد رضا پسر قاسم سلیمانی

سردار قاسم سلیمانی دو پسر دارد که در عکس بالا سمت راست محمد رضا یکی از پسران  قاسم سلیمانی را مشاهده میکنید ایشان ازدواج کرده اند و فرزند دارند

زینب سلیمانی که ظاهرا دختر کوچک است  در اینستاگرام برای مدتی فعال بود و حتی صفحه او، بعد از واکنشی به صبا کمالی در جریان ماجراهای مربوط به دختر آبی توسط اینستاگرام بسته شده بود.

عکس فرزندان قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی و برادرش (سهراب) که مدتی مدیرکل زندان‌های استان تهران بود، با دو خواهر ازدواج کردند و در واقع باجناق هستند. فرزندان این دونفر هم که هم پسرخاله و دختر خاله و هم پسرعمو و دخترعموی هم به حساب می‌آیند نیز با هم ازدواج کردند و یک فرزند هم دارند.

 

عکس دختران قاسم سلیمانی

به هر حال این دو دختر در خانه‌ خود در شهرک دقایقی، این روزها میزبان شخصیت‌های مختلفی از جمله رهبر انقلاب اسلامی و آقای روحانی رئیس جمهور و آقای ظریف و آقای احمدی نژاد و بسیاری از دیگر چهره های لشگری و کشوری هستند که برای عرض تسلیت به آن‌ها نیز مادرشان به این خانه می‌روند

خانواده سردار قاسم سلیمانی

زینب سلیمانی, خانواده سردار قاسم سلیمانی

سارا عرفانی از نویسندگان کشورمان ضمن اشاره به دیدار با خانواده شهید سلیمانی گفت: دختر حاج قاسم که آمد، چند نفری با شیون و گریه بلند شدند و او را در آغوش کشیدند. او مانند پدرش، محکم و استوار گفت: «کسی گریه نکند تا دشمن شاد نشویم

وی ادامه داد: ذکر «الحمد لله، شکر لله» از زبان همسر گرامی‌اش قطع نمی‌شد. یکی از عزیزان تاکید کردند متنی که در فضای مجازی به نام همسر ایشان منتشر شده، اصلا از زبان ایشان نیست و ایشان راضی به پخش آن صدا و متن نیستند.

محل زندگی سردار سلیمانی :شهرک شهید دقایقی

شهرکی در محله شیان تهران و در کنار پارک جنگلی لویزان که در آن قاسم سلیمانی در کنار دو همرزم خود یعنی محسن رضایی و محمدباقر قالیباف زندگی می‌کرد. شهرک شهید دقایقی تهران از روز جمعه به طور مرتب، میزبان چهره‌های مختلف، مسئولین ارشد نظام و نیز اقشار مختلف مردم است که با حضور در منزل شهید سپهبد سلیمانی، شهادت ایشان را به خانواده‌ ایشان تسلیت می‌گویند. عالی‌رتبه‌ترین فردی که تاکنون به این منزل رفته، رهبر انقلاب بوده است که روز جمعه با حضور در این شهرک و این منزل، با خانواده سردار سلیمانی دیدار کردند. اما شهرک شهید دقایقی کجاست و به عبارت دیگر، سردار قاسم سلیمانی در کدام منطقه از تهران ساکن بود؟

به طور کلی، مسئولین سپاه در سه نقطه از تهران سکونت دارند. نخست شهرک شهید محلاتی که البته به دلیل بافتی که بعدها به خاطر حضور سپاهی‌ها پیدا کرد برای دیگر مسئولین هم مطلوب شد و مثلا چند وزیر دولت احمدی‌نژاد و نیز خانواده پدری رئیس‌جمهور سابق در آنجا سکونت داشتند. دوم شهرک شهید دقایقی در میانه جنگل‌های لویزان که محل سکونت فرماندهانی مثل محسن رضایی و قاسم سلیمانی است و شهردار سابق تهران، محمدباقر قالیباف هم در همسایگی هم‌رزم‌های دیروز خود زندگی می‌کند. سوم هم، شهرکی به نام شهید کلاهدوز در نزدیکی ستاد فرماندهی سپاه که ظاهرا این روزها محل سکونت دو فرمانده سابق این نهاد، یعنی رحیم‌صفوی و عزیز جعفری است.

لحظه شهادت قاسم سلیمانی :

شهادت سردار سلیمانی

عکس حاج قاسم سلیمانی

سردار سلیمانی در بامداد ۱۳ دی ۹۸  ساعت یک و بیست دقیقه توسط یک بالگرد هدف قرار می گیرد و به شهادت می رسد

این حمله را آمریکا به عهده می گیرد و ترامپ می گوید که به دستور مستقیم او بوده است این بالگرد از قطر بلند شده است و  خودرو سردار سلیمانی را هدف قرار داده است بجز سردار سلیمانی ۴ فرد دیگر هم در خودرو حضور داشتند که همگی به درجه رفیع شهادت رسیدند

شهید حسین پورجعفری متولد سال ۱۳۴۵ در کرمان است

از شهید پورجعفری دو دختر و دو پسر به‌یادگار مانده است.

سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا

وی اصالتاً اهل استان قم بوده و او نیز از نیروهای کادر حفاظت سردار سلیمانی بوده است. شهید مظفری‌نیا در سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شده و از وی دو فرزند دختر به‌یادگار مانده است.
 سرگرد پاسدار هادی طارمی

از نیروهای محافظ سردار سلیمانی بوده است. شهید طارمی متولد سال ۱۳۵۸ و اصالتاً اهل زنجان بوده است.
 سروان پاسدار وحید زمانیان

این شهید متولد سال ۱۳۷۱ و اهل شهر ری تهران است و از نیروهای حفاظت سردار سلیمانی بوده است.

او به تازگی ازدواج کرده است

صحنه شهادت سردار قاسم سلیمانی + فیلم

خودرو سردار سلیمانی بعد از هدف قرار دادن

صحنه شهادت سردار قاسم سلیمانی + فیلم

آخرین دست نوشته حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه سوریه قبل از پرواز + عکس

دست نوشته آمده است:

الهی لا تکلنی
خداوندا مرا بپذیر
خداوندا عاشق دیدارتم
همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نموند.
خداوندا مرا پاکیزه بپذیر.

آخرین دست نوشته حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه سوریه قبل از پرواز + عکس

 قسمتی از وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: 

سردار قاسم سلیمانی در بخشی از وصیتنامه خود که تصویر آن در فضای مجازی منتشر شده است، نوشته است؛ همسرم من جای قبرم را در مزار شهدای کرمان مشخص کرده ام. محمود می‌داند. قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم. بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید نه عبارت‌های عنوان دار.

۳.۳/۵ - (۷ امتیاز)

‫۲ دیدگاه ها

  1. چقدردلم میخادمنم باسردلرسلیمانی اونجابودموبه شهادت میرسیدم-فقط دعاکنیدامام زمان بیاتاآمریکاروزخوش نداشته باشه دیگه

  2. بعضی وقت ها انسان کم میاورد، کلمات احساس حقارت میکنند تا از بزرگی و صفای انسانی الهی بنویسند ،فقط باید گفت (به قول سهراب) : بزرگ بود و با تمام افق های باز نسبت داشت ،.. و رفت و پشت حوصله نورها دراز کشید و هیچ فکر نکرد که ما برای خوردن یک سیب ،چقدر تنها ماندیم.. (سلام بر قاسم شهیدان و سرداردلها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا