بیوگرافی

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی و دخترش فریال

فلورا سام یکی از بهترین بازیگران و کارگرانان کشور مان است و باعث افتخار است که یک زن ایرانی موفق در عرصه سینما و تلوزیون هستند

نتیجه تصویری برای فلورا سام

بیوگرافی فلورا سام

بیوگرافی فلورا سام

نام : فلورا

نام خانوادگی : سام

تاریخ تولد : ۱۲ آبان ۱۳۴۴

شغل : بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر

وضعیت تاهل : متاهل

همسر : مجید اوجی

فرزند : فریال

 

زندگینامه فلورا سام

فلورا سام متولد شهر شیراز است او با مجید اوجی ازدواج کرده است او یک دختر به نام فریال دارد که متولد ۶۴ و فارغ التحصیل رشته عکاسی است. و یک نوه دارد

فلورا سام بازیگر و نویسنده و کارگردان بسیاری از سریال های تلوزیون است و در سنما و تاتر نیز فعالیت  زیادی داشته است

ازدواج فلورا سام

فلورا سام در سال ۱۳۶۳ با مجید اوجی، تهیه کننده ازدواج کرد و در سال ۱۳۶۶ با انتخاب رشته نمایش وارد دانشگاه تهران شد.

مجید اوجی

عکس فلورا سام و همسرش مجید اوجی

آشنایی تا ازدواج با مجید اوجی از زبان فلورا سام :

حدود سال ۱۳۵۹ که من دانش آموز دبیرستانی بودم، تلویزیون اطلاعیه ای مبنی بر تشکیل کلاس های تئاتر در شیراز پخش کرد و من هم به علت علاقه ای که به این حوزه داشتم، در این آزمون شرکت کرده و پذیرفته شدم. در آن زمان زنده یاد مجید افشاریان سرپرست گروه بود. وقتی انقلاب فرهنگی رخ داد، آقای اوجی دانشجوی دانشگاه تهران بود و به علت این اتفاق به شیراز برگشته بود و چون اطلاعات بسیاری در این زمینه داشت، به عنوان کمک استاد به این گروه پیوست. باب آشنایی ما از آن زمان آغاز شد. من با ایشان تئاترهای بسیاری را کار کردم که در نهایت سال ۶۲ اتفاقات جدیدی در زندگی من افتاد و آقای اوجی به اتفاق خانواده به خواستگاری آمدند و سال ۶۳ نیز ما با هم ازدواج کردیم.ما خیلی زود ازدواج کردیم و به بیان بهتر جوانی زیادی را تجربه نکردیم.

شروع فعالیت حرفه ای فلورا سام

شروع فعالیت حرفه ای وی در تلویزیون با بازی در مجموعۀ تلویزیونی «مهر و ماه» در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی حمید لبخنده بود. او همچنین در مجموعه های شیخ مفید، روزهای زندگی، همسایه ها، شبی از شب ها، نشانی و ماه عسل ایفای نقش کرده است. سریال توطئهٔ فامیلی، آخرین کار اوست. فیلمنامهٔ این سریال را نیز او نوشته بود. اخرین فیلمنامه پخش شده توسط صدا و سیماکه به دست وی نوشته شده با عنوان تا… رهایی می باشد که در پاییز ۹۰ شروع به پخش شده است.

فلورا سام

عکسهای فلورا سام و دخترش فریال

فوت مجید اوجی همسر فلورا سام :

florasam-photokade-com-1

بیوگرافی فلورا سام

مجید اوجی تهیه‌کننده پیشکسوت تلویزیون که از مدتی قبل به‌دلیل عوارض ابتلا به سرطان در بستر بیماری بود و بر اثر حمله قلبی در ۱۷ آبان سال ۹۸  درگذشت. و همسر و دخترش را تنها گذاشت

مجید اوجی، ساخت سریال‌های متعددی را در کارنامه هنری خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال‌های «باغ سرهنگ»، «راز پنهان»، «بی‌قرار» و «مرضیه» اشاره کرد.

فلورا سام :خدا دخترم را ۲ بار به من برگرداند

حادثه هیجان آور زندگی فلورا سام زمانی اتفاق افتاد که دخترش ۶ ماه بیشتر نداشت می گوید:با خانواده بیرون رفته بودیم و در حالی که ماشین پارک بود و خودمان هم در محوطه سرسبزی نشسته بودیم مادرم دخترم را که خواب بود داخل ماشین گذاشت و با خواهرهای کوچک ترم برای قدم زدن به پارک رفتند. من و پدرم کنار ماشین نشسته بودیم که ناگهان یک ماشین که ترمزش بریده بود به عقب ماشین ما زد و به تیر چراغ برق جلویمان خورد.

بیوگرافی فلورا سام

زندگینامه و تصاویر فلورا سام

تمام این اتفاقات در حالی برای فلورا سام و خانواده اش افتاده بود که دختر کوچکش در ماشین خواب بود:چون دخترم داخل ماشین بود، آسیبی ندید. هر کسی از آنجا رد می شد می گفت این اتفاق حتما یکی دو تا کشته داده است، اما نه من و نه پدرم و نه دخترم هیچ کدام چیزیمان نشد و حتی یک خراش هم برنداشتیم. اما این اتفاق آخرین حادثه ای نبود که خانواده سام را تهدید می کرد. فلورا از تصادف تلخ دیگری که برای دخترش اتفاق افتاده، یاد می کند. حادثه ای که در دوم بهمن حدود ۳ سال پیش اتفاق افتاد. سام می گوید:دخترم در زمستان و هوای یخ زده تصمیم گرفته بود با ماشین به خانه یکی از دوستانش برود. یک ربع بعد با من تماس گرفت که تصادف مختصری کرده ام. ما خودمان را به محل تصادف رساندیم، اگر خودش با من صحبت نکرده بود، نمی توانستم باور کنم سالم است. وقتی که صحنه تصادف را دیدم، وحشت کردم. ماشین کاملا اوراق و له شده بود، چون ۲ تا معلق خورده بود و گاردریل کنار اتوبان را شکسته و جلو رفته بود و هیچ چیز از آن نمانده بود.

مجید اوجی و فلورا سام

عکسهای فلورا سام و همسرش

خانم سام ادامه می دهد:آن شب تصمیم گرفتم که دیگر هیچ وقت به خودم حق ندهم که از خدا چیزی بخواهم، چون بزرگ ترین داشته زندگی ام را دوباره به من داده بود و هنوز هم وقتی به یاد این دو حادثه می افتم، بسیار پریشان می شوم و چشم هایم خیس می شود. خدا دخترم را ۲ بار از نو به من داد. واقعا از خدا سپاسگزارم.

خانواده-فلورا-سام

فلورا سام و همسرش مجید اوجی در کنار دختر و دامادشان

نوه دار شدن خانم فلورا سام :

 

عکس نوه خانم بازیگر جوان

نعیمه نظام‌دوست با انتشار این استوری از مادر بزرگ شدن فلورا سام خبر داد.

فیلم شناسی فلورا سام :

سینما

  • ۱۳۷۴ – شیخ مفید
  • ۱۳۹۵ – نیمکت (فیلم ۱۳۹۵)

تلویزیون

  • ۱۳۹۳ ما فرشته نیستیم
  • ۱۳۹۲ باغ سرهنگ
  • بی قرار
  • ۱۳۹۱ راز و نیا
  • راز پنهان
  • ۱۳۹۰ توطئه فامیلی
  • ۱۳۸۳ شبی از شب ها
  • ۱۳۸۸ ماه عسل
  • ۱۳۸۷ نشانی
  • ۱۳۸۱ شیخ مفید
  • ۱۳۷۹ همسایه ها
  • ۱۳۷۷–۷۸ روزهای زندگی
  • ۱۳۷۱ مزد ترس چهره پرداز
  • ۱۳۶۹ مهر و ماه

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی

۴.۷/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا