آموزش انواع غذاها

طرز تهیه ۴ نوع ترشی جدید و خوشمزه

طرز تهیه ۴ نوع ترشی خومشزه و جدید را براتون قرار داده ایم امیدواریم که درست کنید و سفره هایتان را رنگین کنید

 طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی  :

  

بادمجون کبابی با سیر رنده شده و فلفل تند ریز شده با نعنا خشک و سرکه سفید و تخم گشنیز و سیاه دونه و کمی هویج رنده شده مخلوط کردم …الان هم میشه این ترشی رو خورد .آماده است خیلی تند و پر سیر شده اما خوبه برای روزای سرد با سبزی پلو ماهی و یا غذاهای نونی مثل کتلت …..

 

طرز تهیه ترشی بامیه :

 

ترشی مخلوط

مواد لازم:
بامیه ریز
شوید: برای هر شیشه ۱ شاخه
فلفل چیلی قرمز: برای هر شیشه ۳ عدد
نمک: ۱ قاشق چای خوری
سیر: ۲ حبه
تخم گشنیز: ۱ قاشق چای خوری برای هر شیشه
اب ۱: پیمانه
سرکه :۱ پیمانه

طرز تهیه ترشی بامیه :

سرکه واب و تخم گشنیز و نمک و فلفل ها رو بزارید روی حرارت تا بجوش بیان.
بامیه ها رو بشورید و بزاریدخشک بشن . نباید هیچ ابی روی بامیه ها باشه .
انتهای بامیه ها رو با کارد تیزی برش بدید هواستون باشه زیادی برش ندید که لزجی بامیه ها در بیاد
داخل شیشه یک شاخه گشنیز و ۱ حبه سیر بزارید و بامیه ها رو بچینید توش ودر اخر دوباره ۱ حبه سیر بزارید و بعد مخلوط اب و سرکه رو داغ داغ بریزید روی بامیه ها. در ظرف رو محکم ببندید و سر و ته بزارید کمی بمونه تا مطمئن بشید که هوا وارد شیشه نمیشه .
ترشی رو منتقل کنید یک جای خنک و تاریک . یک جایی مثل زیرزمین. ترشی شما بعد ۲-۳ هفته حاضر میشه.

 

طرز تهیه ترشی لیته مخلوط :

فوت و فن ترشی

سلام دوست جوونیای همراه
اگه واقعیتشو بخواهین هر سال تو این روزا چند روزی مشغول آماده کردن انواع ترشی های شمالی میشدم . ترشی هایی مثل ترشی لیته .ترشی زالک بادمجان. ترشی کلم قرمز. ترشی مخلوط گل کلم و… برا درست کردن این ترشی خوشمزه که زودم میرسه و اماده خوردن میشه به این صورت عمل کنید.?? اول یک کیلو بادمجان رو بشویید و بذارید خوب خشک بشه بعد نگینی خرد کنید و با یه لیوان سرکه بپزید .(در حد اینکه کمی نرم بشه ولی له نشه).
بعد۱۰ساقه جوان و تازه کرفس رو هم نگینی خرد کنید و بعد از مرحله پخت بادمجونها بهش اضافه کنید.
۵عدد فلفل قرمز تند و دو عدد فلفل سبز رو با نیم کیلو سیر پوست کنده و ۴عدد هویج بزرگ و یک کلم قرمز کوچیک تقریبا ۲۵۰گرمی و سبزیهای معطر (نعنا، سرسم، گشنیز، ترخون، ریحان وچند برگ جعفری ، روی هم نیم کیلو) رو به ترتیب سختی جنسش بریزید تو سبزی خرد کن و خوب خردش کنید مثل شکل.
سپس همه این سبزیجات خرد شده رو در ظرف بزرگتری باهم مخلوط کنید و نمک و گلپر و سرکه هم بهش اضافه کنید و بعد از یکدست شدن در ظرفهای مناسب بریزید و زمان بدید تا جا بیفته.
تقریبا از ده روز بعد از آماده کردن ترشی، میتونید ازش استفاده کنید ولی هر چه بیشتر بمونه طعم ها بهتر توی هم نفوذ میکنن و ترشی تون خوشمزه تر میشه

 

طرز تهیه ترشی یونانی :

برای درست کردنش ۲ پیمانه زیتون شور سبز و سیاه رو صاف کردم و گذاشتم آبش خشک بشه …
سیزیجات دیگه مثل گل کلم ۳ پیمانه و فلفل دلمه رنگی ۱ پیمانه و قارچ ریز ۲ پیمانه که با کمی سرکه و اب جوشوندم و صاف کردم و نصف پیمانه موسیر خورد شده . نصف پیمانه سیر خورد شده و نصف پیمانه فلفل تند خورد شده .۱ پیمانه هویج و ۱ پیمانه بی بی کورن حلقه شده(یا ذرت کنسروی صاف شده ) همه مواد خشک بشن و بعد باهم مخلوط بشن ۱ پیمانه روغن زیتون و ۱ پیمانه سرکه و ۲ قاشق نمک و ۱ قاشق فلفل قرمز کمی زردچوبه و سیاه دونه حدود ۲ قاشق هم شد چاشنی ترشی همه این مخلوط رو تو طرف تمیز درب دار ریختم و تو یخچال برای ۲ هفته زمان دادم
***اگه ظرف ترشیتون تا روی مواد خالی بود حتما سرکه اضافه کنید.

 

طرز تهیه ترشی قارچ

۴.۱/۵ - (۷ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا