گردشگری

وسایل ممنوع یا غیرضروری در پیاده روی اربعین

نکات سفر اربعین | Photo by : Unknown

پیاده روی اربعین, پروفایل اربعین

وسایل ممنوع یا غیرضروری

• قیچی و چاقوی بزرگ؛
• دستگاه یا گوشی بی‌سیم؛
• هر نوع ارز بیش‌ازحد متعارف؛
• هر نوع مواد غذایی فاسد شدنی؛
• هر نوع مدارک، اسناد و اوراق بهادار؛
• خریداری و حمل تلفن بی‌سیم با برد بلند؛
• هر نوع مواد مخدر یا داروهای روان‌گردان؛
• طلا، جواهر و هر نوع اشیاء زینتی گران بها؛
• کتاب غیر ادعیه، نشریه، پوستر و اوراق تبلیغاتی؛
• شناسنامه،‌ گواهی‌نامه رانندگی، دفترچه بیمه و یا هر نوع کارت؛
• هر نوع لوازم و اشیاء به قصد فروش و به تعداد بیش‌ازحد مصرف.

 

وسایل غیر ضروری و اضافی سفر اربعین

* به هیچ وجه با خودتان چمدان‌ها و ساک‌های بزرگ و حجیم نیاورید (به خصوص خانم‌ها به این نکته توجه داشته باشند!)، بلکه یک کوله پشتی راحت و متوسط انتخاب کنید.

* در صورت امکان، از به همراه داشتن وسایلی از قبیل لپ تاپ، تبلت و هرگونه اشیای قیمتی، پرهیز شود، در غیر این صورت، به خاطر حفظ و نگهداری، هنگام بازرسی‌ها و تحویل به امانات و… دردسر زیادی برای زائر ایجاد می‌شود. استفاده از کوله پشتی برای حمل مختصر وسایل همراه، مناسبتر و راحت‌تر است.

 

* از قرار دادن مدارک و پول در جیب عقب شلوار پرهیز شود و بهتر است در جیب داخل که دارای دکمه و زیپ است، قرار گیرد. در صورت امکان از کیف‌های کمری یا گردن آویز استفاده شود.

* زائران خصوصا خواهران از همراه داشتن طلا و جواهر و اشیاء گرانبها جدا خودداری کنند.

توصیه‌های مهم سفر اربعین

۱- داشتن گذرنامه با روادید کشور عراق لازم و حتمی است.۲- هر جا زائر احساس کرد قادر به ادامه پیاده روی نیست توصیه می‌شود از خودرو‌های موجود برای ادامه مسیر یا رسیدن به کربلا بهره ببرد.

۳- کهنسالان، کودکان، بیماران قلبی، عصبی و زنان باردار حتی الامکان از سفر اربعین خودداری کنند.

۴- اعتیاد در عراق، جرم است نه بیماری، به همین دلیل در صورت حمل مواد مخدر توسط هر فرد ابتدا با وی برخورد فیزیکی و سپس رسیدگی قضایی می‌شود.

۵- وسایل همراه شامل کوله پشتی، کیسه خواب، وسایل شخصی ضروری، مقادیری پول برای ضرورت و در صورت تمایل دفترچه یادداشتی برای ثبت خاطرات همراه باشد.

۶- بهتر است کارت بانکی خود را برای احتیاط همراه خود داشته باشید تا در صورت وجود عابربانک های ایرانی بتوانید پول برداشت کنید.

۷- نیازی به همراه داشتن کارت پایان خدمت، کارت ملی و دفترچه بیمه نیست، فقط تصاویر آنرا در موبایل داشته باشید.

۸- مهمترین مدرک شناسایی برای زائر در عراق، گذرنامه با روادید معتبر است.

۹- از سفر انفرادی (به خصوص از سوی خواهران) اجتناب شود.

۱۰- باید قبل از سفر، مشخصات فرد در گذرنامه و تلفن همراه و کوله پشتی شامل نام و نام خانوادگی، شهر و شماره تلفن قید شود.

۱۱- مشخصات فردی، شهر اعزام کننده، تلفن همراه یکی از همراهان در عراق، تلفنی از شهر اعزام کننده و بیماری احتمالی در کارتی درج و بصورت گردن آویز و یا در جیب افراد بیمار و سالمند قرار داده شود.

۱۲– ورود زائرین بدون مهر ورود به خاک عراق غیر قانونی است و حداقل ۳ سال محکومیت به زندان را در پی خواهد داشت.

تجربه های کاربردی در پیاده روی اربعین :

۱ – بسیاری از عراقی ها در بعدازظهر اربعین به سوی خانه و کاشانه خود باز می گردند، در نتیجه برای جلوگیری از برخورد با آن حجم بالای جمعیت، از بازگشت در آن ساعات خودداری کنید.

۲- اغلب موکب ها پس از اربعین جمع آوری می شوند، پس اگر قصد دارید تعداد روزهای بیش تری در عراق بمانید، باید برای باقی روزهای خود به فکر محل اسکان باشید. همچنین از داشتن ارز کافی غفلت نکنید.

۳- اگر می خواهید به صورت هوایی برگردید و پرواز شما قبل از اربعین، روز اربعین و یا فردای پس از آن است، به سبب شلوغی و قوانین فرودگاه عراق باید حداقل ۸ ساعت پیش از پرواز از شهر خارج شوید. همچنین خوب است بدانید که در همین سه روز خیابان های بیرون کربلا بسته هستند و برای رسیدن به فرودگاه، لازم است نزدیک ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر را پیاده روی کنید.

 ۴- ثبت نام در سامانه سماح و پاسپورت معتبر مسافران و زائران الزامی است. در صورت نبود این مدارک مهم، با این گونه افراد برخورد جدی می شود و حبس هایی ۱ تا ۳ ساله در انتظار افراد خاطی است. همان طور که می دانید چند سال قبل موارد زیادی به چشم می خورد که افراد بدون ویزا یا پاسپورت از مرز رد می شدند، اما به تازگی روند متفاوتی در پیش گرفته اند و توصیه می کنیم ریسک نکنید و قوانین را جدی بگیرید.

وسایل ممنوع یا غیرضروری در پیاده روی اربعین

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا