سفره آرایی و میوه آرایی

طرز تهیه دسر کیوی شیک و باکلاس و راحت

 دسر کیوی

مواد لازم ژله کیوی:

کیوی چهار عدد
ژله کیوی یک بسته
شکر یک چهارم لیوان
وانیل مقداری .

مواد لازم پاناکوتا :

شیر دو لیوان
شکر یک چهارم لیوان
پودر ژلاتین یک و نیم ق چ
خامه صورتی یک چهارم لیوان
وانیل مقداری .

 طرز تهیه:

ابتدا ژله کیوی را با یک لیوان آب جوش مخلوط و روی حرارت کتری قرار داده تا ژله شفاف شود . دیگر احتیاجی به آب سرد نیست چون کیوی که می پزد آب دارد.
کیوی چون خاصیت اسیدی دارد باید حتما با شکر جوشانده شود تا وقتی درون ژله قرار میگیرد ژله خودش را بگیرد . کیوی را پوست گرفته و خرد کنید و با نصف لیوان آب و یک چهارم لیوان شکر و مقداری وانیل روی حرارت گذاشته تا کیوی بپزد زمان پخت حدود ۵ تا ۶ دقیقه باشد بیشتر از این رنگ کیوی تغییر می کند . سپس با هم مخلوط کنید .من مقداری رنگ خوراکی سبز به ژله اضافه کردم .
برای قسمت پاناکوتا مقداری از شیر را با پودر ژلاتین بن ماری کرده و بقیه شیر را با شکر و وانیل روی حرارت گذاشته تا شکر در شیر حل شود لازم نیست که شیر بجوشد در حد حل شدن شکر کافی هست. سپس شیر و ژلاتین بن ماری را به این مواد اضافه کرده خامه را از آخر اضافه می کنیم‌. حالا مقداری از ژله را درون لیوان ریخته و درون یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد سپس پانا‌کوتا را روی ژله ریخته و به ترتیب درون لیوان را با لایه های ژله و پاناکوتا پر کنید.

طرز تهیه ژله و دسر کیوی

در وب سایت ایران بانو آموزش سفره آرایی  ببینید و همچنین با دیدن تصاویر تزیین شب یلدا و تزیین سالاد فصل و  تزیین تخمه مرغ  ایده های جدیدی بگیرید برای انداختن سفره هایی زیبا و تزیین میزهای شام مجلسی و شیک و جدید و حتما مطلب تزیین سفره هفت سین را ببینید

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا