کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه ۳ نوع دسر سرد خوشمزه ی تابستونی

دسر سرد یجورایی بهترین خوراک روزهای گرم تابستونیه، اینطوری بگم که آدم غذا نداشته باشه، ولی دسر رو داشته باشه. هرچی از هیجان انگیز بودن دسرهای ایرانی بگم کم گفتم، هم مقوی هستن و هم خوشمزه، همه بچه‌ها عاشق دسر هستن.

اگر قانع نشدین که دسر خیلی جذابه، باز من می‌تونم تعریف کنم و از خاص بودن دسرهای سرد خوشمزه بگم و نظر شما رو عوض کنم.

یکی از بهترین دسرهای خوشمزه‌ی ایرانی، فالوده شیرازی هست که ما اینجا با روشی ساده طرز تهیه فالوده رو آموزش می‌دیم.

 

  1. فالوده شیرازی با نشاسته:
  • اول یک قابلمه مناسب رو انتخاب کنن و ۲ پیمانه آب رو درون آن بریزید و ۱ پیمانه شکر رو اضافه کنین، بر روی اجاق گاز قرار دهید. سپس شکر را هم زده تا تو آب حل بشه و صبر کنین تا قوام پیدا بکنه.
  • گلاب رو اضافه کنین و صبر کنین تا شربت چند بار قل بخوره. بعد اون رو از روی اجاق گاز بردارین و بذارین کنار تا خنک بشه. شربت آن را در یک کاسه مناسب بریزین و تو فریزر بذارین تا یخ بزنه.
  • بعد برای پودر کردن، آن را درون مخلوط کن بریزید. بعد از اینکه شربت یخ زده را کاملا پودر کردید، دوباره آن را به صورت پودر شده تو یخچال قرار بدین.
  • حالا نوبت به درست کردن رشته‌های فالوده است. ابتدا یک قابلمه را انتخاب کنید و دو لیوان آب به آن اضافه کنید. سپس ۳۰۰ گرم نشاسته رو اضافه کنین و قابلمه رو روی اجاق گاز با حرارت ملایم بذارین، تا آب به تدریج تبخیر بشه و نشاسته کشدار و غلیظ بشه. نشاسته کشدار و غلیظ رو تو آبکش بریزین و با فشار بر روی نشاسته‌ها باعث شوید تا از سوراخ های ریز آبکش رد بشن.
  • بعد از خروج رشته‌ها از آبکش و ریختن اون‌ها روی یخ، خوب یخ رو هم بزنین تا رشته‌ها سفت بشن. سپس یخ‎های یخ زده رو تو یک کاسه مناسب بریزین و رشته‌ها رو به آرامی از یخ بیرون بیارین و به کاسه حاوی یخ پودر شده اضافه کنین و به خوبی مخلوط کنین. تا فالوده تو همه جای یخ قرار بگیره. فالوده رو تو یک کاسه بریزین و به آن آب لیموی تازه رو با کمی شربت آلبالو اضافه کنین و به دلخواه تزیین کنین. نوش جان

اینجا نوعی دسر خوشمزه رو که با توت فرنگی درست می‌شه، آموزش می‌دیم. طرز تهیه بستنی بسیار سادس و حدود ۳ ساعت زمان می‌بره.

  1. طرز تهیه بستنی توت فرنگی:
  • تو مرحله اول شیر خشک رو همراه شیر و عصاره وانیل تو ظرفی بریزین و خوب هم بزنین، بعد تو فریزر بذارین. وقتی یخ زد از فریزر خارج کنین و تو مخلوط کن ریخته و آنقدر هم بزنن تا رنگ آن تغییر بکنه و رنگ کرمی به خودش بگیره. بعد کم کم شکر رو اضافه کنین و هم زمان به خوبی هم بزنین.
  • سپس توت فرنگی رو اضافه کنین و هم بزنین تا رنگ بستنی صورتی بشه. بعد بستنی رو به مدت دو ساعت تو فریزر بذارین تا کاملا آماده بشه. نوش جان، امیدواریم از آشپزی لذت برده باشین.

سومین دسر قدیمی که ما اینجا آموزش می‌دیم طرز تهیه یخ در بهشت هست. امیدواریم با درست کردن این دسر ساده از آشپزی لذت ببرین.

  1. طرز تهیه یخ در بهشت پرتغالی:

تو یک قابلمه آب ریخته و دو لیوان آب پرتقال رو اضافه کنین و بگذارید کمی بجوشد سپس به مقداری که شما دوست دارید آب پرتقال رو با شکر شیرین کرده و خوب هم زده تا شکر خوب حل بشه.

سپس از روی اجاق گاز بردارید و گلاب اضافه کنین. اجازه بدین سرد بشه. بعد تو فریزر قرار بذارین. سپس وقتی که تیغه های یخ اطراف ظرف جمع شدن، ظرف رو از فریزر خارج کنین و کاملا هم بزنین و دوباره تو فریزر بذارین. این فرایند رو چند بار دیگر تکرار کنین تا یخ تو همه جای ظرف تشکیل بشه. بعد از کامل شدن یخ آن را از یخچال خارج کرده و یخ رو کاملا مخلوط کنین و تو یک لیوان ریخته و تزیین کنین.

این سه دسری که اینجا اموزش داده شده جزء دسرهای معروف و خوش طعم ایرانی هستن.

 

۵/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا