بیوگرافی

بیوگرافی وحید رهبانی بازیگر سریال گاندو

بیوگرافی وحید رهبانی :  بازیگر جوان و خوش چهره سریال گاندو که در نقش یک پلیس بی باک را بازی میکند

وحید رهبانی

بیوگرافی وحید رهبانی

نام : وحید
نام خانوادگی : رهبانی
متولد : ۱۳۵۸
شغل : بازیگر
وضعیت تاهل : مجرد

زندگینامه وحید رهبانی

وحید رهبانی (متولد ۲۹ فروردین ۱۳۵۸، تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. او بازیگری را با بازی در تئاتر معرکه در معرکه به نویسندگی(داوود میرباقری) در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی خانه ما به شهرت رسید.

تحصیل در کانادا

وی در مدرسه تئاتر کانادا در رشته کارگردانی فارغ التحصیل شده است . این مدرسه ملی تئاتر در سال ۱۹۶۰ در مونترئال تاسیس گردید و بعد از آن به تدریس دوره های آموزش حرفه ای مهارت های مختلف تئاتر اعم از بازیگری، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، طراحی لباس و تولید به زبان انگلیسی و فرانسه مشغول شد.

این مدرسه جزء معدود مدارس دنیا است که مهارت های مختلف تئاتر را زیر یک سقف جمع نموده است به همین دلیل دانشجویان فارغ التحصیل از این مرکز از پایه قوی در زمینه مهارت ها، تکنیک ها و روش ها در بخش های مختلف تئاتر برخوردار هستند.

وحید رهبانی در سریال خانه ما

وحید رهبانی در سریال خانه ما

وحید رهبانی با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی خانه ما به شهرت رسید.

وحید رهبانی در سریال خانه ما

وحید رهبانی در سریال خانه ما

زندگی بین ایران و کانادا

 

آقای رهبانی سالهاست در کشور کانادا زندگی می کند و هر از چند گاهی به ایران می آید و بعد از اجرا به کانادا باز می گردد

بیوگرافی وحید رهبانی

ازدواج وحید رهبانی

وحید رهبانی هنوز ازدواج نکرده و زندگی مجردی دارد

وحید رهبانی در سریال گاندو

وحید رهبانی در سریال گاندو

گفتگو با وحید رهبانی

«گاندو» به یکی از مهم‌ترین پرونده‌های امنیتی جمهوری اسلامی می‌پردازد. این سریال به‌واسطه سوژه جذاب و شخصیت‌پردازی مناسب توانسته با مخاطبان زیادی با سلایق مختلف ارتباط برقرار کند.

سریالی که داریوش فرهنگ، وحیدرهبانی،  پیام دهکردی، لیلا اوتادی، سارا خویینی‌ها، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، نگارعابدی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، مجیدنوروزی، علی افشار، اتابک نادری، میثم ولیخانی، مصطفی سلطانی، یاسمین پیداودی، آیدا جعفری، ناره گرگوریان و بهامین تورانی و رابعه اسکویی و صالح میرزا آقایی  وکمند امیرسلیمانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

با آقای وحید رهبانی بازیگر نقش «محمد» که درواقع نقش محوری این سریال است، گفت‌وگویی کرده‌ایم که درادامه می‌خوانید.

*دهه شصتی‌ها شما را با سریال «خانه ما» به‌یاد دارند. آن مجموعه هم از شبکه سه پخش شد و اتفاقا در زمان خودش موفق بود. چه شد پس از پخش آن، تقریبا از مقابل دوربین دور شدید؟ آیا از هیولای شهرت فراری بودید یا شرایط این‌طور رقم خورد؟

نگرانی درباره شهرت حقیقت است؛ اما به‌طورهمزمان مدام در حال بارگیری ذهنی بوده‌ام. در این سال‌ها، سعی کردم بیشتر به‌سمت یادگرفتن بروم و گمان کنم در آینده هم همین رویه را ادامه دهم. البته، این به‌معنای آن نیست که کار تصویری از یادگرفتن جلوگیری می‌کند؛ اما ترجیح دادم وقتم را بیشتر به این شکل بگذرانم. ضمنا پس از برگشتم به ایران، برخی مشکلات به‌وجود آمد که همین هم باعث کم‌رنگ‌ و خانه‌نشین شدن من شد. خدا را شکر آن مشکلات برطرف شدند و نقشم در «گاندو» هم چیزی بود که نمی‌شد به‌راحتی از آن گذشت. «محمد» نقش بسیار قشنگی بود و می‌دانستم در قلب مردم جای می‌گیرد؛ به‌همین‌دلیل، از بازی در این نقش استقبال کردم.

بیوگرافی وحید رهبانی[

وحید رهبانی بازیگر سریال گاندو

*شخصیت «محمد» در «گاندو» با اینکه جذاب است، به‌دلیل مختصات مأمور امنیتی می‌تواند شمشیری دولبه باشد. نگران ریسک بازی در آن و سپس بلوکه‌شدن در چنین شخصیت‌هایی نبودید؟
به‌هیچ‌وجه نگران نبودم؛ چون می‌دانستم شخصیتی که مشغول بازی در آن هستم، باتوجه‌به تحقیقاتم، آدمی وطن‌پرست است که برای مملکت همه کار می‌کند و جانش در دستش است. مهم‌تر از همه، این نکته برایم جذاب بود که «محمد» دنبال اسم نیست. وقتی در ارگانی مثل پلیس عضو می‌شوید، می‌دانید با هر خدمتی که می‌کنید، درجه می‌گیرید و درمقابل دیگران مشهورتر می‌شوید؛ اما درمقابل، مشخصه مأمور امنیتی این است که اصلا دنبال اسم نیست و صرفا به‌دنبال انجام وظیفه است و آن را به بهترین شکل انجام می‌دهد. هرگز امکان ندارد چنین آدمی بد باشد.

* باتوجه‌به سابقه خودتان در کارگردانی، وقتی با نویسنده و کارگردان «گاندو» درگیر خلق شخصیت «محمد» بودید، او را خصوصا در زندگی شخصی، چطور آدمی ترسیم کردید؟
همان‌طورکه در سریال می‌بینید، آقای آرش قادری به‌خوبی این شخصیت را پرداخت و آقای جواد افشار هم به‌زیبایی تصویر کرد. «محمد» در خانه و خانواده آن آدمی که به‌طورکامل باید باشد، نمی‌تواند باشد. دلیلش هم پرونده بزرگی است که در دست دارد. به‌نظرم اتفاقا این موضوع بسیار مهم است، چه درباره «محمد» و چه آدم‌هایی مثل «محمد».

*معمولا هم این بخش از زندگی این آدم‌ها دیده نمی‌شود، درست است؟

دقیقا همین‌طور است. از این خیلی خوشم می‌آمد که «محمد» آدم بسیار ساده‌ای است. موتورسیکلتی دارد که با آن به نامزدش سر می‌زند و گاها نیمه‌شب به خانه می‌رود. خیلی از اوقات وقتی به خانه می‌رود، مادرش خواب است. خانه سنتی باحالی دارند که اتفاقا خودم هم در چنین خانه‌ای بزرگ شده‌ام. خانه «محمد» شباهت زیادی با خانه کودکی خودم دارد. با این اوصاف، مطمئن بودم چنین شخصیتی محبوب خواهد بود.

*«محمد» تریبون سریال است؛ یعنی برخی از حرف‌های مهم مدنظر نویسنده از زبان او بیان می‌شود. یکی از مثال‌هایش، سکانس بازی شما با آقای پندار اکبری داخل ماشین و پس از ورزش در باشگاه انقلاب است. نگران نبودید بیان این حرف‌های مهم، ناخواسته گل‌درشت شود؟

اگر شخصا حرف‌هایش را باور نمی‌‎کردم، قاعدتا بیان این دیالوگ‌ها برایم سخت می‌شد؛ منتها به‌طورمشخص هر شخصیتی که قرار باشد بازیگر بازی کند، ابتدا باید آن نقش را از فیلتر قلبش بگذراند. درنتیجه، اگر من شخصیت را بفهمم، تماشاچی هم آن را متوجه می‌شود و پس نمی‌زند.

بیوگرافی وحید رهبانی

بیوگرافی وحید رهبانی

 

*«گاندو» به مسائلی مثل آقازاده‌ها و خیانت برخی از وابستگان مسوولان دولتی هم ورود کرده. این مسأله قبلا به‌ندرت اتفاق افتاده است. آیا موقع ساخت سریال، نگران حاشیه نبودید. آیا نگران اعمال فشار از طرف افراد نبودید؟

البته، گمان می‌کنم تهیه‌کننده و کارگردان بتوانند جواب کامل‌تری به این سوال بدهند؛ اما قاعدتا این نگرانی همیشه همراه ما بوده است. به‌هرحال، نخستین‌بار بود که در تلویزیون از خط‌قرمزی عبور می‌کردیم که سال‌ها در سینما و تلویزیون تمایلی نداشتند به آن بپردازند. خدا را شکر با تمام حواشی موجود، امروز مردم «گاندو» را تماشا می‌کنند. آن‌ها با برخی از حقایق پشت‌پرده‌ای آشنا می‌شوند که نیاز هر جامعه‌ای است. این لازمه هر جامعه‌ای است که فضا باز شود تا درباره مسائل پشت‌پرده حاکمیتی صحبت شود.

حاشیه سیاسی وحید رهبانی

در سال ۱۳۸۹ نام وحید رهبانی با نمایش «هدا گابلر» بر سر زبان‌ها افتاد. این نمایش با انتقادات زیادی روبرو و در نهایت توقیف شد. روزنامه کیهان به این نمایش تاخت چرا که آن را حاوی مفاهیمی چون ابتذال، لذت‌گرایی، چند‌همسری، اختلاط زن و مرد و… می‌دانست که در آن از نماد‌های فرقه‌ای انحرافی به نام «بردگی جنسی و فراماسونری» استفاده می‌شده است. کیهان همچنین رهبانی را به خاطر امضای یک بیانیه پس از انتخابات ۱۳۸۸ که توسط افراد دیگری، چون محسن مخملباف و عباس میلانی امضا شده بود مورد نکوهش قرار داد.
رهبانی به خاطر همکاری با نشریه «چکاوک هفته» به سردبیری یک فرد بهایی به نام خسرو شمیرانی نیز به شدت مورد انتقاد کیهان قرار گرفت!
وحید رهبانی
بیوگرافی وحید رهبانی

آثار وحید رهبانی

بازیگری تئاتر

  • دایره گچی قفقازی ۱۳۷۷
  • ریچارد سوم ۱۳۷۸
  • نمایش «مشروطه بانو» ۱۳۹۰
  • نمایش «وزنه‌های بی وزن» کانادا ، ۲۰۱۰
  • نمایش «بازی یالتا» ۱۳۹۵، کانادا ۲۰۱۷
  • نمایش «اگر…» ۱۳۹۵

 

 وحید رهبانی در تاتر

بازیگری تلویزیون

  • خانه ما ۱۳۷۸
  • کمین  ۱۳۷۹
  • تله‌فیلم «باد بهشت» ۱۳۸۹
  • تله‌فیلم «برگ و باد» ۱۳۹۱
  • تله‌فیلم «وقت خوب بودن» ۱۳۹۱
  • شاید برای شما هم اتفاق بیفتد ۱۳۹۰
  • بچه‌های گروهان بلال ۱۳۹۷
  • گاندو  ۱۳۹۸

بازیگری سینما

  • دوئل ۱۳۸۲–۸۳
  • مادر پاییزی ۱۳۹۰–۹۱

کارگردانی تئاتر

  • معرکه در معرکه ۱۳۷۵
  • در انتظار گودو ۱۳۷۷
  • کرگدن ۱۳۸۰
  • مرد اتفاقی ۱۳۸۳
  • الوتریا ۱۳۸۴
  • هبوط ۱۳۸۹
  • هدا گابلر ۱۳۸۹
  • کابوس نامه ۱۳۹۱
  • درخت بلوط ۱۳۹۱
  • اگر… ۱۳۹۵
  • هنر ۱۳۹۶

او همچنین در کانادا نمایش‌های بسیاری را اجرا و کارگردانی کرده است.

عکس های وحید رهبانی

 

بیوگرافی وحید رهبانی

 

عکس وحید رهبانی

 

 وحید رهبانی در تاتر

بیوگرافی وحید رهبانی

وحید رهبانی در گاندو

 

بیوگرافی وحید رهبانی

اینستاگرام وحید رهبانی

از طریق لینک زیر می‌توانید صفحه اینستاگرام وحید رهبانی را دنبال کنید.
اینستاگرام وحید رهبانی

بیوگرافی وحید رهبانی و همسرش

۴.۸/۵ - (۱۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا