بارداری

سقط جنین با زعفران چگونه است و چند روز طول میکشد

بارداری هفته به هفته و سقط جنین در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

سقط جنین با زعفران چگونه است

نشانه های حاملگی, بارداری دوقلو

 

 

سقط جنین با زعفران

زعفران می تواند باعث انقباض رحم شود و در نهایت مادر را با سقط جنین مواجه کند. در طب آیورودا نیز آمده است که زعفران، حرارت بدن را بالا می برد و می تواند منجر به سقط جنین شود. بنابراین، پیش از آن که برای مصرف زعفران تصمیم بگیرید، حتما با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. البته معمولا مصرف زعفران در سه ماهه دوم بارداری می تواند بدون نگرانی از سقط جنین انجام بگیرد.

 

تحقیقات علمی در مورد سقط جنین با زعفران

بیشتر افراد مورد مطالعه در تحقیق حاضر خانه دار بودند (۴/۴۸% در گروه مورد و ۶/۵۱% در گروه شاهد)؛ تعداد سقط و حاملگیهای قبلی در هر دو گروه تقریباً یکسان و کم بود؛ با استفاده از آزمون آماری Chi-Square بین شغل و تعداد سقط و حاملگیهای قبلی با میزان سقط ارتباط معنی داری حاصل نگردید (۰۵/0P>)؛ در پایان بررسی و پیگیری افراد تا دو ماه پس از اتمام برداشت زعفران، مشخص شد که در گروه مورد ۴ مورد سقط اتفاق افتاده و در گروه شاهد سقط اتفاق نیفتاده است. آزمون Chi-Square ارتباط معنی داری را بین تعداد سقط قبلی در دو گروه مورد و شاهد نشان نداد (۲/۰=P)، این آزمون همچنین بین مواجهه و عدم مواجهه با زعفران و حاملگی در سه ماه قبل از بارداری فعلی، اختلاف معنی داری را نشان نداد (۱/۰=P).

 

آزمون دقیق Fisher بین مواجهه و یا عدم مواجهه با زعفران و انجام کارهای سنگین ارتباط معنی داری را نشان نداد (۶/۰=P)،. آزمون Kendal-b اختلاف آماری معنی داری را بین افراد دو گروه از نظر سقط جنین نشان داد (۰۳۵/۰=P) به عبارت دیگر درصد سقط در افرادی که با زعفران مواجه بودند، نسبت به افرادی که با زعفران مواجه نبودند، بیشتر بود.

 

برای سقط جنین چه میزان زعفران باید مصرف شود؟

۵ گرم زعفران را در ۲۰۰ میلی گرم آب گرم حل کنید و اجازه دهید دم بیاید و ۶-۸ بار در روز به میزان ۳تا۶ قاشق چایخوری در روز مصرف کنید.زعفران با این غلظت یک عصاره سرخ رنگ است که مصرف آن در سه ماه اول بارداری می تواند باعث سقط شود.
توجه داشته باشید زعفران موجود در غذا که برای عطر و طعم و زیبایی استفاده می شود نمی تواند باعث سقط شود و هیچگونه ضرری در دوران بارداری ندارد.
نکته:مصرف بیش تر از ۲ گرم در روز زعفران بسیار مضر می باشد.

چندروزبعدازخوردن زعفران جنین سقط میشود

علائم بارداری

 

 

ترکیب عسل و زرشک باعث سقط می شود؟

بله زرشک خود به تنهایی باعث سقط جنین می شود و مصرف آن در دوزهای بالا این اثر را دارد .در نتیجه مصرف آن در کنار زعفران دم کرده غلیظ اثر بخشی آن را دو چندان و در نتیجه باعث سقط جنین می شود.

 

بهترین زمان مصرف زعفران برای زنان باردار چه موقع است؟

بهترین زمان مصرف زعفران برای سقط جنین همان سه ماه اول بارداری می باشد و هرچه به هفته های اول نزدیک تر باشد سقط راحت تر و سریع تری دارید.
اما در صورتی که باردار هستید بهترین زمان مصرف زعفران در ۳ ماه دوم می باشد که نه تنها مضر بلکه بسیار مفید می باشد و برای لطافت پوست نوزاد، افزایش آهن و خواب راحت نوزاد بسیار موثر است.

 

آیا زعفران دارای عوارض جانبی است؟

افراط در مصرف هر چیزی به اثرات نامطلوب منجر خواهد شد؛ این در مورد زعفران هم صدق می‌کند. مصرف بیش از حد زعفران، یعنی بیش از ۱۲ گرم باعث مسمومیت زعفران می‌شود. این گیاه طبیعی می‌تواند باعث انقباض رحم و سقط جنین شود.

چندین علائم حاد وجود دارد که در اثر مصرف بیش از حد زعفران به وجود می‌آید. ممکن است احساس خستگی، تهوع، اسهال، گرفتگی و خونریزی داشته باشید. علاوه بر این، قبل از این که شما این گیاه را مصرف کنید، باید همیشه با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید.

 

بهترین زمان مصرف زعفران برای زنان باردار چه موقع است؟

زنان باردار می‌توانند از سه ماهه دوم بارداری زعفران مصرف کنند. زعفران را می‌توان در صبح و همچنین در شب با یک لیوان شیر گرم مصرف کرد. فقط مقدار اندکی زعفران را در لیوان شیر بریزید و تفاوت را احساس کنید. حتی زمانی که برای یک خانم باردار پخت و پز می‌کنید، اندکی زعفران در غذا بریزید.

شما نباید زعفران زیادی در رژیم غذایی خود مصرف کنید. فقط مقدار اندک زعفران کافی و ایده آل خواهد بود. مصرف بیش از حد باعث ایجاد عوارض و همچنین سقط جنین می‌شود.

 

بنابراین، شما همیشه باید دوز مصرف زعفران را در رژیم غذایی خود محدود کنید. از آنجائی که مقدار کمی از زعفران نیز به حرکت جنین منجر می‌شود، بنابراین زعفران به مقدار کم مصرف کنید. بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند که زنان باردار زعفران را از ماه پنجم بارداری مصرف کنند.

در این بخش آموختیم که مصرف زعفران در سه ماه اول بارداری موجب سقط جنین و آسیب به آن می‌شود، اما مصرف زعفران از سه ماهه دوم باردای مجاز است به شرطی که به حد اعتدال مصرف شود. در بخش بعدی قصد داریم از فواید زعفران برای زنان باردار صحبت کنیم. مثلا تاثیر زعفران در کنترل فشار خون بالا در بارداری، زیبایی و لطافت پوست کودک، افزایش آهن و خواب راحت و…

 

فراموش نکنید که:

سقط جنین در اسلام حرام است، و حکم قتل یک انسان را دارد و به شدت انجام این عمل هم از نظر شرعی و هم از نظر اخلاقی و اجتماعی ممنوع است و باعث اثرات روحی و روانی برای مادر خواهد بود.

 

سقط جنین با عسل

علائم بارداری پسر

بررسی اثر دم کرده زعفران بر سقط و جنین ناقص الخلقه

روش مداخله ای و از نوع کارآزمایی تجربی بر روی تعداد ۶۵ سر موش سوری ماده با وزن بین ۲۵ تا ۳۰ گرم که در بخش حیوانات آزمایشگاهی دانشکده پزشکی پرورش یافته بودند انجام شده است. حیوانات بصورت تصادفی به ۱۳ گروه ۵ تایی تقسیم و در طول دوره آزمایش در شرایط یکسان زندگی و تغذیه نگهداری شدند.

 

برای شروع آزمایش جهت جفت گیری، موشهای ماده موجود در بخش حیوانات در دسته های ۵ تایی هنگام عصر با یک سر موش سوری نر بالغ در یک قفس قرار داده شدند و صبح روز بعد موشهای ماده از نظر ایجاد پلاک واژینال مورد بررسی قرار گرفتند و در صورت مشاهده پلاک واژینال از بقیه جدا گردیده و هر حیوان حامله در یک قفس جداگانه که گروه بندی آن بطور تصادفی مشخص شده بود نگهداری شد و به منظور دقیق بودن زمان بارداری، تاریخ مشاهده پلاک واژینال از نظر زمان حاملگی روز اول در نظر گرفته شد.

 

به موشهای گروه کنترل آب معمولی و به موشهای گروه آزمون غلظتهای مختلف زعفران (۲/۰، ۴/۰ و ۸/۰ درصد) در دوره های مختلف بارداری (هفته های اول، دوم، سوم، و کل دوره) داده شد.

 

برای تهیه دم کرده کلاله زعفران مقدار ۸/۰ گرم کلاله زعفران را که از شرکت نوین زعفران مشهد تهیه شده بود، به آرامی آسیاب و در ۱۰ میلی لیتر آب مقطر حل کرده و به مدت ۵ دقیقه بر روی بخار دم شد. سپس با افزودن آب معمولی به آن محلولهایی با غلظت، ۲/۰، ۴/۰ و ۸/۰ درصد برای استفاده در گروههای مختلف آزمون تهیه گردید.

در روز نوزدهم بارداری موشهای باردار بوسیله اتر بیهوش شده و از طریق سزارین، جفت و جنینها از شاخ رحمی خارج شدند. در هر حیوان تعداد موارد لانه گزینی، تعداد کل جنینها (تعداد موارد مرده، زنده و جذب شده) شمارش شده، سپس با استفاده از استرئومیکروسکوپ تک تک جنینها از نظر مورفولوژی ظاهری و وجود ناهنجاری  بررسی گردیدند.

 

همچنین با کمک ترازوی دیجیتال (Sartorius) وزن جنینها و وزن جفت هر حیوان با دقت اندازه گیری شد. قد جنینها براساس طول از فرق سر تا انتهای نشیمنگاه (CRL)، قطرآهیانه ای سر، قطر جفت و طول دم با استفاده از کولیس با دقت اندازه گیری و یافته ها در جدول مربوط  به هرحیوان ثبت گردید.

 

نتایج حاصل با استفاده از نرم افزار GRAPH PAD PRISM5  و آزمونهای X2 وKruskal-Wallis  مورد مقایسه قرار گرفت. برای مقایسه نتایج گروههای مختلف  P<0.5 بعنوان سطح معنی دار بودن اختلافات در نظر گرفته شد.

نتیجه آزمایش

این گزارش می افزاید؛ بر اساس یافته های پژوهش حاضر میانگین پارامترهای اندازه گیری شده نظیر وزن جنینها و جفتها، قطر جفت و قطر بین دو آهیانه و طول قد و دم جنین های زنده و نیز تعداد جنین های زنده در تمام گروههای دریافت کننده زعفران کمتر از گروه کنترل بوده و میزان کاهش، بستگی به مقدار و زمان مصرف دم کرده در دوره بارداری داشته است. بجز وزن جفت که در گروههای مختلف هیچگونه تفاوت معنی داری دیده نشده، سایر پارامترهای فوق در گروه های دریافت کننده  زعفران ۸/۰درصد در هفته اول و کل دوره  نسبت به گروه کنترل کاهش معنی داری نشان داده اند.

 

علاوه بر این، تعداد جنین های مرده در گروه های مصرف کننده غلظت  ۸/۰درصد زعفران در هفته های اول، دوم و کل دوره بارداری بطور بارزی بیش از گروه کنترل بوده است. همچنین مصرف زعفران با غلظت ۸/۰ درصد در هفته اول و کل دوره بارداری منجر به افزایش قابل ملاحظه جنین های جذب شده نسبت به گروه کنترل شده است.

در این پژوهش هیچگونه ناهنجاری ظاهری در جنینهای حیوانات دریافت کننده غلظتهای مختلف زعفران دیده نشد.

تست بارداری با نمک

 

سقط جنین با زعفران چگونه است و چند روز طول میکشد

 

منبع : آفتابی / ایسنا / مجله اینترنتی بانوان / دلگرم / پارسینه

۲.۹/۵ - (۸ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا