اخبار فرهنگی

سفر رامبد جوان به کانادا شکافی بزرگ ایجاد کرده

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

موضوع سفر رامبد جوان و نگار جواهریان  به کانادا به بهانه اکران فیلم جدید او خیلی زود جنجال‌برانگیز شد. وقتی عکسی از آنها در حال قدم‌زدن منتشر شد، ماجرا برای افکار عمومی حساستر گردید. اما واقعا چرا افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس شد؟

رامبد جوان که قبلا هم به خاطر ازدواج با ماندانا روحی و طلاق و ازدواج دوباره اش با سحر دولتشاهی و طلاق و ازدواج با نگار جواهریان خیلی مورد قضاوت مردم قرار گرفته است به نظر نمی آید که از قضاوت های تند و نادرست دیگران چندان اذیت شود و بهم بریزید به هر حال قرار گرفتن در جامعه ای که به همه ابعاد زندگی خصوصی سلبریتی ها کار دارند و آنها را قضاوت میکنند راحت نیست

بی‌گمان عکسی که مخفیانه از رامبد جوان و همسرش گرفته شده کاری غیراخلاقی بود. زاویه عکس نشان می‌دهد عکاس، در موقعیتی بوده که نمیخواست در حال عکس گرفتن دیده شود، و این یعنی عکاس میدانست، اگر آشکارا عکس بگیرد با واکنش سوژه هایش مواجه می‌شود. طبیعتا هیچ فردی، از جمله من و شما هم دوست نداریم در یک سفر خارجی از ما مخفیانه عکس بگیرند و منتشر کنند. پس این کار قطعا غیراخلاقی بود.

 

اگرچه انتشار این عکس غیراخلاقی بود، اما ماجرای رامبد جوان و همسرش، فقط بر سر انتشار عکس آنها نبود. از چند روز قبل از انتشار این عکس مشخص شده بود آنها به بهانه اکران فیلم جدید اما در واقع برای تولد فرزندشان در کانادا به آنجا رفته‌اند. یک واکنش به این اتفاق، عکس‌العملی بود که امیرمهدی ژوله، نویسنده و طنزپرداز انجام داد و با بکار بردن عباراتی خارج از عرف موجب بازتابها زیادی در فضای مجازی شد، ژوله نوشت “اگه از جایی که بچه مردم به دنیا میاد ناراحتیم، یقه روانپزشک‌مون رو بگیریم” و جملاتی مشابه آن که موجب شد کامنتهای منفی زیادی زیر این پست اینستاگرامی نوشته شود. این حجم از انتقاد به نوشته کسی که قبلا مورد علاقهٔ مردم بود و همچنین مجموعه یادداشت هایی که در این باره در فضای مجازی در روزهای اخیر منتشر شد، نشان می دهد عموم مردم، با کاری که رامبد جوان کرد موافق نیستند.

 

عده‌ای معتقدند این که رامبد جوان و همسرش تصمیم گرفته‌اند فرزندشان را در کشور دیگری به دنیا بیاورند تصمیم شخصی خودشان است و به کسی ارتباطی ندارد. طبیعتا در شرایط عادی باید این طور باشد، اما چرا مردم تا این حد نسبت به کار رامبد جوان واکنش منفی داشتند؟

 

شاید بتوان دو دلیل اصلی برای این واقعه شمرد که به هم ربط دارند؛ اول اینکه رامبد جوان بارها و بارها در برنامه مشهورش «خندوانه»، بر ایران و ایرانی بودن افتخار میکرد و ترانه‌هایی برای ایران و خلیج‌فارس در برنامه‌اش به طور دسته جمعی اجرا میکردند. تبلیغاتش برای کالای ایرانی را هم که همان زمان شایعات زیادی در موردش وجود داشت همه به یاد دارند. حال یک سلبریتی معروف و البته محبوب که آنطور درباره ایران و ایرانی بودن تبلیغ میکند و بعد با چرخشی، نشان می‌دهد دوست دارد فرزندش در کانادا متولد شود، باید هم منتظر واکنش مخاطبانش باشد.

 

اما دلیل دوم مکمل دلیل اول است؛ رامبد جوان در رسانه ای معروف شد که همواره مردم با بدبینی به آن نگاه میکنند، صداوسیما نزد مردم ایران محبوب نیست، قبلا هم دیده بودیم که وقتی آزاده نامداری، مجری چادری تلویزیون در کشوری خارجی، بدون حجاب دیده شد، چه جنجالی به پا شد. دلیلش این بود که مردم فهمیدند حتی بسیاری از مجریان صداوسیما به آنچه که در قاب تلویزیون تبلیغ میکنند هم اعتقاد ندارند. در مورد رامبد جوان هم همین اتفاق افتاد، مردم با صداوسیما زاویه دارند و حالا فکر میکنند او هم همچون برخی دیگر، اعتقادی به گفته هایشان ندارد.

 

حالا برسیم به نکته مهم ماجرا!  واکنشی که مردم به آزاده نامداری و رامبد جوان و دیگران نشان می دهند، فقط واکنش به آنها نیست. واکنش به سیستمی است که ناخودآگاه ریا و تظاهر و دورویی را تشویق میکند، یکی باحجاب در تلویزیون ظاهر میشود و عکسهای بی‌حجابش در خارج از کشور منتشر می‌شود و دیگری در تلویزیون به ایران و ایرانی بودنش افتخار میکند اما ترجیح می‌دهد فرزندش در کشوری دیگر متولد شود. مسلما سایر مسایل مثل اینکه رامبد جوان از کجا پول آورده که فرزندش را خارج از کشور به دنیا بیاورد حاشیه است، چراکه او با محبوبیت بین همین مردم با خندوانه و فیلمهایش پولدار شده و نمیتوان از او پرسید از کجا آورده ای!

 

و حرف آخر: این حق رامبد جوان است که فرزندش در کشور دیگری متولد شود، اما نباید از واکنشهای مردم تعجب کند. او به همان کشوری رفته که محل فرار اختلاسگرانی همچون خاوری و… است و طبیعتا نشانه خوبی برای مردم نیست. رامبد جوان و نگار جواهریان میتوانند همان جا بمانند و وقتی فرزندشان متولد شد برگردند که در این صورت دیگر نباید در انتظار محبوبیت قبلی باشند. یا اینکه تصمیمشان را – که البته هیچگاه رسمی اعلام نشده – عوض کنند و محبوبیت را ترجیح بدهند و برای تولد فرزندشان به ایران برگردند. اما در هر دو صورت یک چیز تغییر نمیکند و آن هم شکافی است که روز به روز بین مردم بیشتر می شود.

 

مردم سالاری

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آره شماها یه عده بی دین از خدا بیخبر خیال می کنید مردم ایرانید!
    وقتی کورید و راهپیمائی های میلیونی ۲۲ بهمن و روز قدس و … رو که بعد از ۴۰ سال پرشور ادامه داره رو نمی بینید. خوب معلومه اینجور در توهم زندگی کنید.
    مردم ایران با صدا و سیما مشکل ندارند یه عده دیکتاتور کوچک مثل شما ها با اسلام و نظام اسلامی و … مشکل دارید. که اگر مردم به میل اونها رای ندن میگن تقلب شده و اگر رای بدن میگن ما که گفتیم مردم مثل ما فکر می کنند.
    همین شما ها هستین که شهردار قاتل درست می کنید و امید اسرائیل هستین.
    شما ها که دم از آزادی بیان میزنید ولی مثل ارابابنتون که مثل سگ دروغ میگن هیچ اعتقادی به حرفهائی که میزنید ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا