اخبار فرهنگی

اظهارات عجیب همسر اول و دختر محمد علی نجفی درباره مقتول

وضعیت پرونده محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران

 میزان: شهردار پیشین تهران به اتهام قتل همسر دوم خود برای انجام بازپرسی به دادسرای امور جنایی منتقل شد.

محمدعلی نجفی که در پی اعتراف به قتل میترا استاد  معروف به میترا نجفی برای انجام بازپرسی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شده است، گفت:«مهریه همسرم ١٣۶٢ سکه بود و هر چقدر اصرار می کردم که از یکدیگر جدا شویم، قبول نمی کرد».

محمدعلی نجفی

 وی افزود:«یک نهاد تماس های مرا شنود می کرد و در اختیار همسرم قرار می داد که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است».

شهردار پیشین تهران گفت:«بعد از این حادثه سر خاک پدر و پدربزرگم رفتم که خود را بکشم؛ اما زمانی که با خود فکر کردم به این نتیجه رسیدم که قانون راه بهتری است و تصمیم گرفتم که خود را معرفی کنم».

متهم گفت:«از وقتی که به عقد من درآمد از اردیبهشت پارسال تا دیروز مسائل ناموسی نبود، اما تهدید ناموسی زیاد می کرد و یکی از اصلی ترین مسائل دعوای ما همین موضوع بوده است. هر وقت صحبت از طلاق می کردیم شروع به شکستن وسایل خانه می کرد و با کارد حمله می نمود».

نجفی افزود:«این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه ات را پرداخت کنم اما می گفت می خواهم کاری کنم که از زندگی بیزار شوی».

شهردار پیشین تهران گفت:«من به قصد کشتن نرفتم و می خواستم بترسانمش».

جسد میترا استاد کالبدشکافی شد

فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از اعلام جزئیات بررسی جسد میترا استاد به مرجع قضایی تا ساعاتی دیگر خبر داد.

مسعود قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در ارتباط با آخرین جزئیات بررسی پرونده میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران اظهار داشت:جسد متوفی شب گذشته به پزشکی قانونی استان تهران انتقال یافت.

وی افزود:از صبح امروز اقدامات کارشناسی تخصصی بر روی جسد آغاز شده است و جسد متوفی کالبدشکافی شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به حضور کارشناسان پزشک قانونی در بررسی این پرونده، گفت:جزئیات قتل از طریق بررسی جسد انجام گرفته و نتیجه تنها به مرجع قضایی اعلام می شود.

قادی پاشا خاطرنشان کرد:نتیجه بررسی های صورت گرفته بر روی جسد میترا استاد تا ظهر امروز به مرجع قضایی اعلام خواهد شد.

ناگفته های عجیب همسر اول نجفی درباره قتل میترا 

رکنا:  همسر اول و دختر محمد علی نجفی امروز صبح در دادسرای امور جنایی تهران اطلاعاتی عجیب از یکسال گذشته وی و میترا استاد ارایه دادند.

همسراول نجفی که از دستگیری شوهرش خیلی ناراحت بود با تاکید بر اینکه آنها از هم طلاق نگرفته و هنوز هم عاشقانه شوهرش را دوست دارد گفت:من و همسرم ۴۲ سال با هم زندگی کرده ایم و هیچ مردی به مودبی ایشان ندیده ام.

وی افزود:شوهرم همیشه به من احترام می گذاشت حتی برای سوار شدن به آسانسور ابتدا با احترام کناری می ایستاد تا من داخل بروم و بعد خودش همراهم می آمد.

این زن با ناراحتی ادامه داد:شوهرم ناگهان عوض شد باور ندارم این اتفاق افتاده باشد آرام تر از شوهرم کسی را سراغ ندارم او از وقتی با میترا استاد ازدواج کرد دیگر مرد سابق نبود دیگر اجازه نداشت به من و دخترش سر بزند تحت فشار بود حتی یکبار گفت شاید برای خلاصی از رفتارهای میترا مجبور به طلاق بشویم اما دلش به این کار نبود میترا بارها شوهرم را تهدید کرده بود به ما که خانواده اش هستیم اسید بپاشد و ضربه بزند و شوهرم برای اینکه ما در امان باشیم و حساسیتی وجود نداشته باشد رابطه مان را قطع کرده بود .

وی افزود:در نامه هایی که به دخترم داده نوشته که مراقب مامدرتا باش او مرد خوبی است و می دانم الان تحت چه فشار عصبی ای است میترا یکسال فقط شوهرم را تهدید می کرد هنوز دلیلش را نمی دانم اما از وضعیت شوهرم خیلی نگرانم او حقش این نبود مردی بزرگ با اخلاق که ناگهان عوض شد و به خودش لطمه بزرگی زد.

دختر نجفی:میترا پدرم را به اسیدپاشی تهدید کرد

رکنا: دختر نجفی می گوید میترا استاد خیانت نکرده اما پدرم را مرتب تهدید می کرد خیانت می کند و همین باعث شده بود پدرم در تنگنا قرار گیرد.

دختر نجفی امروز صبح در دادسرای امور جنایی تهران با ابراز تسلیت به خانواده میترا استاد گفت:میترا استاد با ارگان های خاصی رابطه داشت و از همین طریق به پدرم تسلط پیدا کرده بود و او را تحت فشار قرار می داد.

وی افزود:میترا اصلا خیانت نکرده بود اما در دعواهایش با پدرم مرتب تهدید می کرد خیانت خواهد کرد.

این دختر گفت:پیش از ظهر دیروز که قتل رخ داد راننده پدرم نزدم آمد او یک نامه ۳ برگی پشت رو رو از پدرم به من داد که در آن نوشته بود میترا را کشته و دلایلش را هم نوشته بود.سراسیمه به موبایلش زنگ زدم خاموش بود راننده پدرم چون بتازگی اسباب کشی کرده بودند کلید خانه را داشت سریع آنجا رفتیم و با ورود به خانه جسد را دیدیم ما در خانه بودیم که پسر میترا آمد من کیفش را گرفتم و در گوشه ای گذاشتم و بعد فهمید چه اتفاقی افتاده است.

وی ادامه داد:مهیار دروغ می گوید دستش را پدرم شکسته او دستش در مدرسه شکسته بود و همه این را می دانند.

این دختر با نگرانی ادامه داد:میترا استاد از ئقتی با پدرم ازدواج کرد مسیر اشتباهی را پیش گرفت او به پدرم اجاز نمی داد با ما رفت و آمد کند حتی تماس با ما ممنوع بود آخرین بار یکماه پیش بود که پدرم به من زنگ زد آن هم بخاطر اینکه می خواست ماشین لکسوس را که به نام من بود بفروشد رفتم امضا دادم و برگشتم ما هیچ چیزی به نام ندارم مادرم هرچه دارد به نام خودش است و منم جز همان لکسوس که فروخته شد چیزی به نام ندارم .

دختر نجفی گفت:خیلی ناراحتیم این اتفاق افتاده است اما میترا بی تقصیر نیست او از همان یکسال پیش پدرم را تهدید به خیانت می کرد حتی ما را تهدید به اسیدپاشی کرده بود و پدرم برای اینکه ما در امان باشیم با ما قطع رابطه کرده بود.

انگیزه نجفی برای قتل دعوای زن و شوهری بوده است

فارس: سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت:براساس سخنان نجفی و اظهاراتش مشخص شد انگیزه وی از ارتکاب جنایت دعوای زن و شوهری بوده است.

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درخصوص حضور نجفی در دادسرا و تفهیم اتهام گفت:به هر تقدیر هرگاه قتلی رخ می دهد پرونده ای در دادسرای جنایی تهران برای آن تشکیل می شود.

محمدعلی نجفی

 وی افزود:پس از دستگیری هر متهمی فرد قاتل باید به دادسرا منتقل شده و در حضور بازپرس پرونده به وی تفهیم اتهام شود و روند قضایی پرونده از نظر شکی و ماهوی طی شود.

شهریاری گفت:نجفی شب گذشته در بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ نگهداری شده و امروز برای تفهیم اتهام به دادسرای امور جنایی منتقل شد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران افزود:صحبتی مفصل درباره علت های وقوع قتل با متهم داشته و در آخر دریافتیم که انگیزه وی دعواهای زن و شوهری بوده است.

وی درخصوص اینکه برخی رسانه ها مدعی شده اند که نجفی سخنانی درخصوص تماس های همسرش با نهادهای امنیتی و بالعکس داشته است گفت:این موضوع را من به طور واضح و دقیق نشنیدم.

شهریاری ادامه داد:نجفی در ابتدای سخنانش برخی موارد را مطرح کرد که برخی رسانه ها از لابه لای آن چنین اظهاراتی را استخراج کرده اند که به نظر بنده هم صحت ندارد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درخصوص تفهیم اتهام به نجفی نیز گفت:وی به شعبه دهم بازپرسی منتقل شده است و قاضی پرونده در حال تفهیم اتهام به وی به جرم قتل عمد است.

محمدعلی نجفی

سوابق تحصیلی محمدعلی نجفی

همشهری:– تحصیل در دبستان و دبیرستان، اخذ مدرک دیپلم ریاضی از دبیرستان مروی (۱۳۳۷-۱۳۴۹)

– تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف، اخذ مدرک لیسانس ریاضی(۱۳۴۹-۱۳۵۳)

– تحصیل در دانشگاه M.I.Tآمریکا با استفاده از بورس تخصیصی به فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه، اخذ مدرک فوق لیسانس ریاضی (۱۳۵۳- ۱۳۵۵)

– تحصیل در دوره دکتری ریاضی دانشگاه M.I.Tآمریکا (۱۳۵۵- ۱۳۵۷)

( به علت شرایط انقلابی در سال ۱۳۵۷ و بازگشت فوری به کشور، دفاع نهایی از رساله دکتری میسر نشد).

افتخارات علمی محمدعلی نجفی:

– کسب رتبه اول امتحانات نهایی سال ششم دبستان های تهران (۱۳۴۳)

– کسب رتبه دوم امتحانات نهایی سال ششم دبیرستان های ایران (۱۳۴۹)

– کسب رتبه اول کنکور ورودی دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۴۹)

– کسب رتبه اول مسابقات ریاضی دانشجویان سراسر کشور (۱۳۵۳)

– کسب رتبه اول در میان فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۵۳)

– کسب نمره A+ در تمام دروس در دانشگاه M.I.Tآمریکا

سوابق شغلی و خدمات اجرایی محمدعلی نجفی

– مشاور دفتر معاونت نخست وزیر در امور انقلاب (شهید دکتر چمران)(۱۳۵۷- ۱۳۵۸)

– عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان (ـ۱۳۵۸- ۱۳۵۹)

– رییس دانشگاه صنعتی اصفهان (۱۳۵۹-۱۳۶۰)

– وزیر فرهنگ و آموزش عالی در کابینه های شهید باهنر، آیتﷲ مهدوی کنی و موسوی (۱۳۶۰- ۱۳۶۳)

– عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۶۳- ۱۳۶۷)

– معاون آموزشی و فرهنگی صدا و سیما (۱۳۶۵- ۱۳۶۷)

– وزیر آموزش و پرورش در کابینه های موسوی و هاشمی رفسنجانی(۱۳۶۷-۱۳۷۶)

– معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در کابینه محمد خاتمی (۱۳۷۶- ۱۳۷۹)

– مشاور رییس جمهور و مشاور وزیر صنایع و معادن (۱۳۷۹-۱۳۸۴)

– عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۷۹-۱۳۸۹)

– نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران (۱۳۸۶- ۱۳۹۲)

سایر فعالیت های محمدعلی نجفی:

– عضو انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آمریکا و کانادا – دبیر تشکیلات و فرهنگی منطقه شمال شرقی آمریکا(۱۳۵۴- ۱۳۵۷)

– عضویت در شورایعالی انقلاب فرهنگی، شورایعالی جهاد دانشگاهی، شورایعالی آموزش و پرورش، کمیته ریاضی شورای برنامه ریزی دانشگاه ها ، شورایعالی مشورتی یونسکو ، شورای فرهنگ عمومی، شورایعالی علوم و تحقیقات و فناوری و … در سال های مختلف.

– عضویت در هیات امناء چندین دانشگاه، سازمان و موسسه فرهنگی و خیریه غیرانتفاعی.

نجفی نوزدهم مرداد سال هزار وسیصد و نود وشش شهردار تهران شد

اظهارات همسر اول و دختر محمد علی نجفی درباره مقتول

۳.۲/۵ - (۱۰ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا