بیوگرافی نسیم ادبی و همسرش + تصاویر
بیوگرافی نسیم ادبی : حتما شما هم از دنبال کنندگان سریال شهرزاد بوده اید و خواهر مستبد شهرزاد ( حمیرا) را به خاطر دارید. امروز با بیوگرافی و زندگینامه نسیم ادبی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.
نسیم ادبی در شهرزاد ، بیوگرافی نسیم ادبی
بیوگرافی نسیم ادبی
نام : نسیم
نام خانوادگی : ادبی
متولد : ۱۳۵۵
شغل : بازیگر
وضعیت تاهل : متاهل
زندگینامه نسیم ادبی
نسیم ادبی بازیگر بسیار توانمند و خوش چهره تئاتر و تلویزیون که فعالیت های هنری خود را با سریال حلقه سبز شروع کرد ، و با سریال شهرزاد به اوج محبوبیت و شهرت رسید متولد دهه پنجاه در تهران میباشد. در ادامه بیشتر به جزییات زندگی وی میپردازیم. با ما همراه باشید.
هنرمند تئاتر و تلویزیون و سینما نسیم ادبی در تاریخ ۱۶ شهریور ماه سال ۱۳۵۵ در شهر تهران چشم به جهان گشود
وی از سنین خیلی کم به بازیگری علاقه داشته و بازیگری را از تئاتر و دوران دانشجویی آغاز کرده است
نسیم ادبی در کنار بهاره رهنما
نسیم ادبی بازیگری در تلوزیون را در سال ۸۶ با بازی در سریال حلقه سبز شروع کرده و همچنین این نسیم ادبی بازیگری در سینما را با بازی در فیلم زندگی در سال ۷۶ آغاز نموده هست
این هنرمند بیشتر با بازی در نقش حمیرا در سریال شهرزاد و در سریال معمای شاه بیشتر شناخته و به شهرت رسید
تحصیلات
نسیم ادبی درسال ۱۳۷۸ وارد دانشگاه شد و مدرک لیسانس خودرا در رشته نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد. ابراهیم اثباتی، شوهر نسیم ادبی اسـت.
ازدواج نسیم ادبی
ابراهیم اثباتی آهنگساز و نوازنده بوده و آشنایی نسیم ادبی و همسرش درسال ۱۳۸۳ صورت گرفت؛ زمانیکـه نسیم ادبی در نمایش “شمس پرنده” بـه کارگردانی پری صابری در تالار وحدت ایفای نقش می کرد و همسر او آهنگساز آن مجموعه بود. نسیم ادبی و همسرش پس از گذشت ۵ سال از آشنایی ودر سال ۱۳۸۸ با یک دیگر ازدواج کردند.
نسیم ادبی در کنار همسرش
آدرس صفحه اینستاگرام نسیم ادبی
نسیم ادبی نیز در اینستاگرام پیج شخصی خود را دارد.
وی حضور بلندی در هیچ سریال یا فیلمی را نداشته است ولی با حضورش در سریال شهرزاد که طرفداران زیادی دارد ، در نقش حمیرا خود را بشتر بشناساند
گفت و گو با نسیم ادبی و همسرش :
آشنایی هنری ما
نسیم ادبی: برای بازی در تئاتر «شمس پرنده» به کارگردانی خانم پری صابری دعوت شدم و ابراهیم هم برای ساخت موسیقی در همان تئاتر همکاری داشت و آشنایی اولیهمان به این صورت شکل گرفت. مدتی گذشت و قرار شد تئاتر «آنتیگونه» به کارگردانی خانم صابری در ایتالیا روی صحنه برود و من و آقای اثباتی در این سفر کاری همسفر شدیم که همین سفر باعث شد بیشتر یکدیگر را بشناسیم. آشناییمان به سال ۸۰ برمیگردد و هفت سال است که با هم ازدواج کردهایم.
حمیرا در سریال شهرزاد,بیوگرافی نسیم ادبی
شناخت پیش از ازدواج پیشنیاز است
نسیم ادبی: به شناخت پیش از ازدواج معتقدم؛ البته میدانم همهچیز را نمیتوان تا قبل از رفتن زیر یک سقف رفتن در مورد طرف مقابل فهمید چون تا وقتی شما زیر یک سقف نرفتهاید فرصتی برای آنکه خودتان را به صورت کامل ابراز کنید و نشان دهید پیدا نمیکنید اما قطعا شناخت پیش از ازدواج بسیار موثر است چون دوطرف میتوانند با علایق و سلایق هم آشنا شوند و روحیات یکدیگر را تا حدی بشناسند که خیلی مهم است.
ابراهیم اثباتی: آشنایی پیش از ازدواج مثل دروس پیشنیاز دانشگاه است. یکسری دروس را میگذرانید و دانستن در مورد آنها باعث میشود برای درسهای بعدی کمتر در چالش بیفتید. یکسری شناخت و سبک و سنگین کردنها در این دوران به وجود میآید که میتواند در زندگیتان به کمک شما بیاید. درواقع تجربههایی که دو طرف در این دوران کسب میکنند به زمانی که زیر یک سقف میروند کمک میکند تا از خواسته و روحیات هم شناخت بیشتری داشته باشند و در نهایت به درک درستتری از زندگی مشترکشان برسند.
نسیم ادبی در کنار رامبد جوان
چرا با همسرم ازدواج کردم
نسیم ادبی: ابراهیم روحیهای دارد که من همیشه خیلی دوست داشتهام. ایشان بسیار آدم جذابی در جمعهاست و از کمک کردن به دیگران لذت میبرد. در هر جمعی حضور داشته باشد، همه دوست دارند با او صحبت و درددل کنند. حتما شما هم با شخصیتهایی که در جمعها حضوری گرم دارند، آشنا هستید؛ ابراهیم یکی از همین آدمهاست. او به حرفهای همه گوش میکند و سعی میکند تا حد توان به دیگران کمک کند. ابراهیم شخصیت بسیار حمایتگری دارد و خیلی اهل خانواده و خانوادهدوست است.
از همه مهمتر اینکه ابراهیم اعتقاداتی دارد که به آنها پایبند است که این برای من خیلی جالب است. من انسانهایی را که روی عقایدشان پایبند و ثابتقدم هستند، دوست دارم و به نظرم این ویژگی خیلی اهمیت دارد. شخصا نمیتوانم به آدمهایی که هیچ اعتقادی در زندگیشان ندارند و به هیچچیزی اهمیت نمیدهند، اعتماد کنم چون فکر میکنم انسانهای بیثباتی هستند.
ابراهیم معاشرتی و خونگرم است و ما حرفهای زیادی برای گفتن با هم داشتیم و داریم و از همان ابتدای آشناییمان حس کردم میتوانم خیلی چیزها از او یاد بگیرم و واقعا هم از زمان آشناییمان تا به حال خیلی چیزها از او یاد گرفتهام و هرگز احساس تنهایی نکردهام. از همان زمان آشناییمان هم چنین حسی را داشتم؛ اینکه میتوانم با او درددل و صحبت کنم و در کنارش حس خوبی داشته باشم.
نسیم ادبی در کنار بهاره کیان افشار
ابراهیم اثباتی: نسیم جان خیلی به من لطف دارند. من فکر میکنم ممکن است دو روح به هم برسند و نسبت به هم کشش داشته باشند. شما طبیعتا در زندگی و روابط اجتماعیتان به افراد بسیاری برخورد میکنید اما کسی را میتوانید دوست داشته باشد که با حضورش به شما تلنگری بخورد و موج و هیجانی در وجودتان ایجاد شود که تداومش براساس خصوصیات و خلقیات طرف مقابلتان باشد. چنین حسی میتواند برایتان جاذبه خلق کند و به سمت آن فرد گرایش پیدا کنید.
من هرقدر بیشتر با نسیم معاشرت و رفاقت داشتم بیشتر حس میکردم او مرا از نظر عاطفی و روحی کامل میکند. هیجاناتی در روح نسیم وجود دارد که فکر میکنم اصلا دلیل موفقیتش در بازیگری هم همین هیجانات باشد. این شور و شوق و هیجان برای من که شاید سکون بیشتری دارم خیلی پرکشش بود. احساس کردم میتوانیم مکمل یکدیگر باشیم و خدا را شکر باهم هماهنگ شدیم.
دنیای موزیسینها قشنگ است
ابراهیم اثباتی: از سال ۷۳ به صورت حرفهای برای تئاتر موسیقی کار میکنم. عاشق فضاهای دراماتیک هستم و تا الان برای نزدیک به ۶۰ تئاتر موسیقی ساختهام. یک گروه موسیقی هم به سرپرستی و آهنگسازی خودم دارم که تا دوسال پیش «وصل یار» نام داشت ولی بهتازگی نام جدیدی برای آن انتخاب کردهایم که هنوز رسمی نشده است.
قد نسیم ادبی
نسیم ادبی: شغل ابراهیم را خیلی دوست دارم و فکر میکنم دنیای موزیسینها خیلی قشنگ است. دنیای آنها با دنیای ما بازیگران فرق دارد. من شاید تا قبل از ازدواجم خیلی به این تفاوتها فکر نمیکردم اما از وقتی با ابراهیم زندگی مشترکمان را شروع کردهایم بیشتر با حال و هوای بچههایی که در این رشته فعالیت میکنند آشنا شدهام چون رفت و آمدم با این افراد زیاد شده است. من حتی مدتی در گروه «وصل یار» به عنوان همخوان همکاری میکردم.
کلا دنیای بچههای موزیسین با دنیای ما فرق دارد. منظورم از تفاوت این نیست که آنها بهترند یا ما؛ این تفاوت را وقتی هر دو عالم بازیگری و موسیقی را بشناسید، بهتر درک میکنید. جالب اینکه دو هنر خیلی به هم مربوطند و شاید حتی بتوان گفت بدون هم کامل نمیشوند. به نظر من هنرمندان فعال در موسیقی تودار، خوددار و آرام هستند اما بازیگران پرهیجانتر و برونگراتر هستند.
موسیقی کلاسیک ایرانی و گیتار
ابراهیم اثباتی: من موسیقی کلاسیک ایرانی مینوازم؛ همان نوع موسیقیای که غالبا با نام موسیقی سنتی میشناسند و البته من این واژه را قبول ندارم چون موسیقی سنتی قالب دیگری است و موسیقی کلاسیک ایرانی استایل خودش را دارد و با موسیقی سنتی متفاوت است.
من به خاطر علاقهام به هنرهای دراماتیک نوع موسیقیام هم موسیقی تصویری است و حتی وقتی یک تصنیف ساده کار میکنم، حتما فراز و نشیبها و فضاسازیهایش تصویری است. این نوع موسیقی را از دنیای تئاتر که عاشق آن هستم آموختهام و میتوانم بگویم موسیقیام در حال حاضر فیوژن یا تلفیقی است.
ساز زدن را با تنبور شروع کردم اما در روند کاریام نواختن سازهای دیگری مثل تار و سه تار را آموختم و در ارکستر دیوان مینوازم که سازی اصیل ایرانی است و شاید کمتر نامش را شنیده باشید و کمتر هم استفاده میشود.
پدر نسیم ادبی کیست
نسیم ادبی: من هم مدتی سهتار و گیتار میزدم اما هیچوقت نتوانستم در نواختنشان به تبحر برسم چون همیشه درگیر کارهای بازیگری بودهام و برای تمرین وقت نگذاشتهام. گیتار را تا مراحل خوبی پیش رفته بودم اما مجبور شدم آن را کنار بگذارم چون وقتی شما مشغول یادگیری نواختن یک ساز میشوید باید برایش وقت بگذارید و تمرین کنید. با یک روز یا دو روز کلاس رفتن در هفته کسی ساز زدن یاد نمیگیرد و باید حداقل سه ساعت در روز تمرین کرد. به نظرم استعدادم در زمینه موسیقی خوب است و اگر ادامه میدادم شاید میتوانستم در حوزه موسیقی هم فعالیت کنم.
ابراهیم اثباتی: البته نسیم جان سازی را همیشه همراه خود دارد که موهبتی الهی است و آن هم حنجرهاش است. نسیم صدای بسیار خوبی دارد که دامنه بسیار وسیع و خاصی دارد. امیدوارم در آینده از این ساز بیشتر استفاده کند.
خانهمان پر از آهنگ است
نسیم ادبی: من عاشق ساز و موسیقی هستم و در خانهمان مرتب نوای موسیقی شنیده میشود. الان هم که به خاطر برنامهای که قرار است ابراهیم در اردیبهشت داشته باشد هفتهای یک روز در خانهمان تمرین گروهی دارند. کلا ابراهیم همیشه در خانه یا مشغول ساز زدن است یا آهنگسازی برای کارهای مختلف. موسیقی با زندگی ما عجین شده که برای من اتفاقی زیباست.
نسیم ادبی در کنار لیلا حاتمی
بهترین تفریحمان تماشای تئاتر است
نسیم ادبی: تئاتر رفتن مهمترین و بهترین تفریح ماست و همیشه در اولین فرصتی که پیدا کنیم به تماشای تئاتر میرویم. دوستان تئاتری زیادی داریم و همیشه دوستانمان تئاترهایی را روی صحنه دارند که میتوانیم از تماشایشان لذت ببریم. سینما کمتر میرویم اما در خانه گاهی فیلم میبینیم. متاسفانه کمتر پیش میآید به مسافرت برویم چون در سالهای اخیر همیشه سر کار بودهام و فرصت مسافرت دست نداده است؛ البته بارها تصمیم گرفتهایم به سفر برویم اما درگیریهای کاری مجالی برای این کار نگذاشته است.
ابراهیم اثباتی: کنسرت هم میرویم و کلا عاشق تفریحات فرهنگی هستیم. تئاتر علاقه و شغل هر دوی ماست و دوستانمان هم اکثرا در این حرفه هستند.
نسیم ادبی: عاشق رستوران رفتن هستیم. خیلی دوست داریم به رستوران برویم یا گاهی برویم جایی قهوه بخوریم و این عادت را از دوران ابتدای آشناییمان هم داشتهایم.
ابراهیم اثباتی: تمام رستورانهای تهران را دیگر میشناسیم.
آثار نسیم ادبی, بیوگرافی نسیم ادبی
فیلم شناسی
زندگی (۱۳۷۶)
مانا (۱۳۸۷)
حراج (۱۳۹۲)
خانه دختر (۱۳۹۳)
دوران عاشقی (۱۳۹۳)
ارغوان (۱۳۹۳)
ذوب شدن پادشاه (۱۳۹۴)
چهارشنبه (۱۳۹۵)
لرد (۱۳۹۵)
خوب، بد، جلف (۱۳۹۵)
آشفتهگی (۱۳۹۷)
مهمانخانه ماه نو (۱۳۹۸)
تلویزیون
دوقلوها (هرمز هدایت) (۱۳۷۵)
برگ سبز (علی شوقیان) (۱۳۷۵)
شب چراغ (جمال شورجه، مجید جوانمرد، امیر قویدل) (۱۳۷۸)
استنطاق (فرهاد مهندسی پور) (۱۳۷۹)
حلقه سبز (ابراهیم حاتمی کیا) (۱۳۸۶)
چک برگشتی (سیروس مقدم) (۱۳۹۰)
معمای شاه (محمدرضا ورزی) (۱۳۹۴)
در قصهها زندگی میکنند (داوود بیدل) (۱۳۹۵)
عقیق (بهرنگ توفیقی) (۱۳۹۶)
برادر جان (محمدرضا آهنج) (۱۳۹۷)
شبکه نمایش خانگی
گلشیفته (۱۳۹۶)
شهرزاد (۱۳۹۳)
نسیم ادبی در عقیق
تئاتر
تنبور نواز (هادی مرزبان؛ تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۷۲)
اقلیما (اعظم بروجردی؛ تهران، تالار محراب؛ ۱۳۷۲)
ایلیات (محرم زینالزاده؛ تهران، تئاتر شهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۷۳
تولد تا تولد (نادر رجبپور؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۴)
سرشت سوگناک زندگی (محمود عزیزی؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۵)
طوفان روح (هوشنگ هیهاوند و حسین مسافر؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۶)
اهل اقاقیا (آناهیتا اقبالنژاد؛ تهران، جشنواره فجر؛ ۱۳۷۷)
شمس پرنده (پری صابری؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۸ – یونسکو، پاریس؛ ۱۳۸۳)
زینب (محمود عزیزی؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۸)
آنتیگونهبه کارگردانی پری صابری؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۹)
رند خلوت نشین (پری صابری؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۰
روز رستاخیز (فرهاد مهندسپور؛ تهران، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۱)
یوسف و زلیخا (پری صابری؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۱)
من و هزار تو (آرش دادگر؛ تهران، تئاتر شهر، تالار شماره ۲؛ ۱۳۸۱)
سوگ سیاوش (پری صابری؛ تهران، تئاتر شهر، تالاراصلی، ۱۳۸۲یونسکو، پاریس؛ ۱۳۸۳)
زمستان (هما روستا؛ تهران، تئاتر شهر، تالارچهارسو؛ ۱۳۸۳)
من از کجا عشق از کجا (پری صابری؛ تهران، تئاتر شهر، تالاراصلی؛ ۱۳۸۳)
خانم سرگرد باربارا (مهرداد رایانیمخصوص؛ ۱۳۸۴)
سانتا کروز (هما روستا؛ تهران، تئاتر شهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۴)
ایکارو (بهروز غریبپور؛ تهران، تئاتر شهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۴)
چشمهایی که مال توست (نسیم ادبی تهران،باغ موزه، ۱۳۹۲)
دورهمی زنان شکسپیر (بهاره رهنما تهران، ایرانشهر، سالن استاد سمندریان ۱۳۹۳)
یک صبح ناگهان (حسین پاکدل تهران، ایرانشهر، سالن استاد سمندریان ۱۳۹۳)
مرگ فروشنده (نادر برهانی مرند تهران، تئاترشهر، سالن اصلی ۱۳۹۳)
خانه برنارد آلبا (نسیم ادبی تهران، تماشاخانه باران ۱۳۹۳)
خانه کاغذی (مهدی برومند تهران، تماشاخانه باران، ۱۳۹۴)
هتلیها (حمیدرضا آذرنگ تهران، ایرانشهر، سالن استاد سمندریان ۱۳۹۴)
اتاق ۴۹۸ (کامیار صالح پور تهران، سالن حافظ، ۱۳۹۴)
عامدانه،عاشقانه،قاتلانه (ساناز بیان تهران، تماشاخانه باران ۱۳۹۴)
ناسور (افسانه زمانی تهران، تالار حافظ ۱۳۹۵)
کسوف (ایوب اقاخانی تهران، تماشاخانه باران، ۱۳۹۵)
سردار (نادر برهانی مرندتهران، تئاترشهر، سالن اصلی ۱۳۹۵)
ترن (حمید رضا آذرنگ. تهران تئاتر شهر سالن اصلی ۱۳۹۵)
شیروانی داغ (ایوب آقاخانی. تهران تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان، ۱۳۹۷)
صفحه شخصی نسیم ادبی
بیوگرافی نسیم ادبی و همسرش + تصاویر
منبع : ویکی پدیا / حرف تازه / پارس ناز / cafesokhan.com