درمان

رژیم لاغری شکم | بهترین و موثرترین شیوه های لاغری شکم

زیبایی اندام ، روش های زیبایی و لاغری شکم در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

ورزش برای لاغری شکم

رژیم درمانی

 

برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم؟ شاید شما هم درباره‌ی غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است شما از آن دسته‌ افرادی باشید که اکنون هم غذاهای این چنینی مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار را برای لاغری شکم و پهلو و داشتن شکمی تخت در رژیم لاغری شکم خود قرار داده باشید. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، چندین خوراکی جدیدِ «شکم‌کوچک‌کن» به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی‌تان را تقویت می‌کنند. در ادامه این مقاله با هم لیست خوراکی‌ایی که برای لاغری شکم مفید هستند را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که بهتر است برای لاغری شکم چه بخوریم؟

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

بسیاری از مردم این کار را انجام نمی دهند، اما ما را باور داشته باشید، چون این کار جواب می دهد. حتی اگر بخواهید ظرف ۳ ماه، ۱۰ کیلو وزن کم کنید، یا آنکه فقط شکم خود را آب کرده یا سطح انرژی خود را افزایش دهید، همه ی این ها را در برنامه ی کاهش وزن روزانه ی خود بنویسید. نخستین هدف برای کاهش وزن این است که این مسئله را بدانید و به خود بگویید که چقدر باید وزن کم کنید.
بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید
شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما این کار مستلزم برنامه ریزی است. برای رسیدن و عملی ساختن این ایده، یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت می تواند چیزی حدود ۱۴۵ کالری بسوزاند، در شرایطی که یک ساندویچ برگر حاوی ۴۶۵ کالری است.

 

هرگز برای کاهش وزن گرسنگی نکشید

اگر برنامه ای را انجام می دهید که نباید طبق آن غذا بخورید یا رژیم غذاییتان را کم کنید، بدنتان فکر می کند که شما در حال تحمل گرسنگی هستید و سعی می کند به جای سوزاندن کالری، آنها را ذخیره کند. سعی کنید غذاهایی را که دارای کالری منفی هستند بخورید چرا که کالری بسیار کمی دارند.

 

قند را با شکر برگ جایگزین کنید

این مواد طبیعی که میزان کالریشان صفر است تقریبا در تمام فروشگاه های زنجیره ای در دسترس هستند. از طرفی مصرف آنها در کاهش قند خون و کنترل میزان دیابت هم تأثیر فراوانی دارد.
از برنج قهوه ای به جای برنج سفید استفاده کنید
برنج قهوه ای دارای کالری کمتری است، از طرفی فیبر بیشتری هم دارد که باعث می شود برای مدتی طولانی تر احساس سیری و اشباع بودن داشته باشید. از طرفی برنج قهوه ای حاوی سبوس است که می تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.

 

غذاهای سرخ کردنی را با غذاهای پخته جایگزین کنید

هندی ها عاشق غذاهایی مانند بهاجیاس، ساموساس و جالبیس هستند. اما این غذاها سرشار از کالری بوده و می تواند به طور کامل برنامه ی کاهش وزن شما را مختل کنند. به جای آنها می توانید از گزینه های پختنی استفاده کنید.

 

الکل بدترین دشمن کاهش وزن است

الکل نه تنها باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن می شود، بلکه می تواند برنامه ی ورزشی شما را در صبح روز بعد از مصرف آن مختل کند چرا که نوشیدنی بوده و شما نمی توانید تشخیص دهید که چقدر از کالری موجود در آن را دارید مصرف می کنید. پس تا حد امکان از الکل یا حتی کوکتل های بدون الکل به دور باشید چون آنها هم میزان قند بسیار بالایی دارند. سودای لیمو بدون قند یا عصاره ی لیمو بهترین گزینه برای نوشیدن است. عصاره ی سبزیجات را هم می توانید در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید.

 

آب را در اولویت اول خود قرار دهید

آب نوشیدن همیشه مهم است، اما وقتی قصد لاغری شکم خود را دارید اهمیت آن دوچندان می شود. وقتی آب می نوشید، بدن تان می تواند تعادل مناسب مایعات را حفظ کند، آب را ذخیره نکند (یکی از دلایل اصلی ورم شکم)، و با احساس سیری تمایل کمتری به غذا از خود نشان دهد. آب همچنین مولکول های چربی را شکسته و آن ها را به انرژی تبدیل می کند، مواد مغذی را به عضلات می رساند، و متابولیسم را متعادل می کند.

برای طعم دادن به آب آشامیدنی خود، به آن تکه های خیار، لیمو یا پرتقال اضافه کنید. گیاهان و گل هایی مانند نعناع و شاه پسند نیز برای طعم دادن به آب مناسب هستند.
برای آشنایی بیشتر با نحوه صحیح آب خوردن برای لاغری، این مقاله را مطالعه نمایید.

 

چای سبز بنوشید

علاوه بر فواید فراوان دیگر، چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدانی به نام کاتچین به لاغری شکم شما کمک می کند. برای افزایش اثر چربی سوزی آن، چای سبز را قبل از تمرینات ورزشی بنوشید.

اسموتی بخورید

نوشیدن اسموتی یک روش عالی برای آب رسانی به بدن بوده و موجب لاغری شکم نیز می شود. وقتی اسموتی هندوانه می خورید، یک آمینو اسید به نام آرژینین که در هندوانه موجود است به بدن شما وارد می شود. برخی تحقیقات نشان داده اند که آرژینین می تواند چربی های بدن را کم کرده و بافت های عضلانی را افزایش دهد. اسموتی آناناس حاوی بروملین است؛ آنزیمی که به شکستن مولکول های پروتئین، بهبود هاضمه و کاهش نفخ کمک می کند.

اسموتی هندوانه: به اندازه دو فنجان هندوانه را داخل مخلوط کن بریزید. یک چهارم فنجان شیر بدون چربی به آن اضافه کرده و مخلوط کن را به مدت ۱۵ ثانیه روشن کنید تا یکدست شود. سپس ۲ فنجان یخ به آن اضافه کنید و مخلوط کن را به مدت حدود ۲۰ ثانیه دیگر روشن کنید تا نوشیدنی به غلظت مورد نظرتان برسد. این مقدار اسموتی برای ۲ نفر است.
اسموتی آناناس: ۱ فنجان شیر بدون چربی را با ۱۱۵ گرم تکه های کمپوت آناناس در مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را در حالت تند قرار داده و ترکیب را به مدت ۱ دقیقه مخلوط کنید. مخلوط را در یک لیوان بریزید و یک قاشق غذاخوری روغن بذر کتان ارگانیک به آن اضافه کنید. این مقدار اسموتی برای یک نفر است.

زنجبیل بخورید

زنجبیل باعث آرامش دستگاه گوارش شده و نفخ را کاهش می دهد. کمی زنجبیل تازه به چای سبز خود اضافه کنید، و یا تکه های ریشه آن را جوشانده و دمنوش زنجبیل درست کنید.

لاغری شکم و پهلو با طب سنتی

ساده ترین روش برای لاغری شکم

دمنوش نعناع بنوشید

بسیاری از رستوران ها پس از غذا به مهمانان خود شکلات نعناع می دهند، زیرا نعناع به هضم غذا کمک می کند. خود نعناع را بجوشانید و یا برگ نعناع را به آب یا چای سبز خود اضافه کنید.

نوشیدنی های الکلی ننوشید

الکل برای سلامتی مضر است و برای لاغری شکم مضر تر. الکل باعث می شود تا بدن تان ۳۶ درصد چربی کمتری سوزانده و آن را ذخیره کند. همچنین در اثر نوشیدن الکل، تولید هورمون های چربی سوز در بدن نیز با مشکل مواجه می شود.

 

لاغری شکم و پهلو با پیشنهادهای دکتر آز

_ برای از بین بردن چربی‌ها، چند بار در هفته باید ورزش هوازی شدید انجام دهید؟

۱. یک‌ بار ۲. دو بار ۳. سه بار ۴. چهار بار

اگر برای سوزاندن چربی شکمی عزم‌تان جزم است، باید ۳ فرمول را به خاطر بسپارید:
کالری نهایی روزانه=(وزن هدف × ۲۲)
برای مثال اگر وزن ایده‌آل شما ۵۵ کیلوگرم است؛ ۱۲۱۰=(۲۲×۵۵) که این عدد نشان می‌دهد همان رژیم ۱۲۰۰ کیلوکالری برای شما کافی خواهد بود.
برای کاهش وزن و کاهش حجم چربی بدن، کربوهیدرات‌ها باید ۱۰۰ گرم یا کمتر باشد.

کمتر از ۲۰ گرم چربی و روغن در روز مصرف کنید.
یادتان باشد سه بار در هفته، هر بار ۶۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید تا موتور چربی‌سوزیتان با بیشترین سرعت کار کند!

 

_نوشیدن آب می‌تواند به از بین بردن نفخ شکم کمک کند

۱. درست ۲. غلط

نوشیدن آب می‌تواند تعادل سدیم را در بدن حفظ کرده و نوشیدن ۸ لیوان آب در روز باعث دفع سموم مضر بدن می‌شود.
همچنین بدن ما نمی‌تواند تمام ترکیبات شیمیایی مواد غذایی را که می‌خوریم‌، تجزیه کند؛ موادی مانند سوکرالوز، آسپارتام و سیکلامات برای سیستم گوارش ما زیادی سخت هستند و پیوندشان شکسته نمی‌شود. این شیرین‌کننده‌های مصنوعی حتی ممکن است ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از قندهای طبیعی باشند! و نباید تعجب کنید که چرا اشتهایتان زیاد شده و پرخوری می‌کنید! بنابراین نوشیدن روزانه آب را بیشتر کرده تا این شیرین‌کننده‌ها سریع‌تر دفع شوند؛ البته بهتر است سراغ قندهای طبیعی بروید و شیرینی‌های مصنوعی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

_ کدام یک از ورزش‌های هوازی زیر برای لاغری شکم و کاهش سایز دور کمر مناسب است؟

۱. پیاده‌روی ۲. شنا ۳. دوچرخه‌سواری ۴. همه موارد

برای کاهش موثر چربی شکمی، مهم است که سه تا پنج بار در هفته، هر بار ۳۰ دقیقه فعالیت‌های هوازی نسبتا شدید انجام دهید؛ بله! گزینه ۴ «همه موارد» صحیح است. تمرین‌های هوازی همان ورزش‌هایی هستند که کالری و چربی می‌سوزانند و این همان چیزی است که برای کاهش وزن نیاز دارید. در واقع تمرین‌های هوازی مهم‌تر از ورزش‌های انحصاری شکم مثل دراز و نشست یا کرانچ‌هاست. اگر بدون هیچ ورزش هوازی فقط روی عضلات شکم‌تان کار کنید، عضلات شکم بازسازی می‌شوند اما لایه‌های چربی اطراف عضلات را همچنان فرا خواهد گرفت.

فعالیت‌های هوازی مثل استفاده از تردمیل، الپتیکال، دوچرخه ثابت، فقط ۲۰ دقیقه در روز، باعث می‌شود سریع‌تر لاغر شوید. بهترین زمان برای انجام حرکات هوازی، صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه است. لازم نیست فعالیت شدیدی داشته باشید؛ یک پیاده‌روی سریع یا حتی در جا زدن به اندازه کافی خوب خواهد بود. ورزش کردن در ساعات قبل از صبحانه بدن را برای استفاده از انرژی ذخیره چربی‌ها آماده می‌کند؛ نه انرژی غذایی که به تازگی خورده شده است. البته پرخوری موقع صبحانه می‌تواند موفقیت این روش را تهدید ‌کند؛ یادتان باشد موقع خوردن صبحانه زیاد هیجان‌زده نشوید که تمام رشته‌هایتان را پنبه خواهید کرد.

 

محصولات خوراکی قرمز یا بنفش‌رنگ

دومین پاسخی که در جواب به سوال برای لاغری شکم چه بخوریم، می‌توان داد این است که بگوییم خوراکی‌های بنفش و قرمز! تحقیقات تازه‌ی مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی اروپا (European Journal of Clinical Nutrition) نشان داد زنانی که در یک بازه‌ی زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم دارند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی‌شان بیشتر شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی می‌شود یا بر فرآیند چربی سوزی تأثیر گذاشته و باعث لاغری شکم می‌شود. پس سعی کنید در رژیم لاغری شکم و پهلو حتما از خوراکی‌های بنفش و قرمز هم استفاده کنید.

 

سرکه‌ی انار

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

غلات کامل

بر مبنای مطالعه‌ای در دانشگاه تافتز (Tufts University)، کسانی که روزی ۳ پُرس یا بیشتر غلات کامل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر از نیم پُرس غلات کامل می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. رهبر این گروه تحقیق، دکتر نیکولا مک‌کُون (Nicola McKeown) می‌گوید: این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون‌های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد؛ یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون‌ها، ذخیره‌ی چربی شکمی را کاهش می‌دهد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که افرادی که غلات تصفیه شده مصرف کرده‌اند (انواع نان و شیرینی‌های سفید)، کاهشی در چربی شکمی‌شان نداشته‌اند. بنا بر توصیه‌ی دکتر مک‌کون بهتر است غلات تصفیه‌شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا فارو (غذایی تهیه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

 

لاغری شکم و پهلو در یک ماه

کوچک شدن شکم

 

رژیم لاغری شکم | بهترین و موثرترین شیوه های لاغری شکم

 

منبع : rimoj.com / سیمرغ / چطور / نمناک

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا