تناسب اندام

ورزش برای لاغری | ورزش های موثر برای کاهش وزن

تناسب اندام ، ورزش های مناسب برای کاهش وزن در خدمت شما هستیم. با ایران بانو همراه باشید.

 

بهترین ورزش برای لاغری ران

کدام ورزش باعث لاغری میشود ، ورزش موثر برای کاهش وزن

 

ورزش شکم مخصوص کوچک کردن ، آب کردن و لاغری

قدیم ها، چاق بودن و شکم بزرگ داشتن نشانه ای بود از اعیان و اشراف بودن. اما این روزها دیگر کسی اضافه وزن را دوست ندارد و بیشتر آدم ها به دنبال لاغری شکم هستند و دوست دارند اندامی باریک داشته باشند.

مسلماً بهترین راه برای از دست دادن چربی شکم ورزش است اگر در مورد کم کردن وزنتان واقعاً جدی هستید, برای این کار می توانید یک ساعت ورزش کنید.در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک چند ورزش برای آب کردن چربی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید و به طور طبیعی چربی شکم خود را کاهش دهید.

 

در این مطلب، واقعیتی قابل فهم و نه چندان جذاب را در مورد ورزش با شما در میان خواهیم گذاشت که اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید، باید به آنها توجه کنید و انجام‌شان دهید. این واقعیت‌ها آن چیزی نیستند که تبلیغات اغراق‌آمیز تجاری در بازار می‌گوید و البته هیچ بازار لاغری و کاهش وزنی دوست ندارد شما این واقعیت را بدانید!

به هرحال، هر چه زودتر این واقعیت جهانی را بپذیرید، زودتر می‌توانید به هدف‌تان دست پیدا کنید. اما به یاد داشته باشید که این حقیقت لزوما یک تراژدی و فاجعه نیست! پس این مقاله را بخوانید تا ببینید که بهترین ورزش برای لاغری چیست.

 

۱. طناب زدن

با طناب زدن، ۱۰۷۴ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

طناب زدن بهترین ورزش برای لاغری محسوب می‌شود و اساسی‌ترین فعالیت چربی‌سوز است که به شما کمک می‌کند کالری زیادی بسوزانید و وزن کم کنید. هیچ ورزش دیگری برای لاغری وجود ندارد که با طناب زدن برابری کند.

 

این ورزش هوازی با فعالیتی شدید و قدرتمند می‌تواند سرعت کالری سوزی را تا ۱۳۰۰ کالری در ساعت بالا ببرد. برای هر پرش، ۰٫۱ کالری مصرف خواهید کرد.

ده دقیقه طناب زدن می‌تواند تقریبا معادل ۱۶۱۰ متر دویدن در عرض ۸ دقیقه باشد. از آنجایی‌ که در طناب زدن، فشار هر پرش توسط هر دو پا جذب می‌شود، احتمال آسیب دیدن زانو در این ورزش نسبت به دویدن، کمتر است.

آیا می‌دانستید که حین طناب زدن، سرعت و چابکی‌تان بیشتر می‌شود، چگالی استخوانی‌تان افزایش می‌یابد و حتی عملکرد شناختی مغزتان هم تقویت می‌شود؟

 

۲. تکواندو

با تکواندو، ۹۳۷ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

تکواندو یک هنر رزمی کره‌ای و ورزش ملی کره‌ی جنوبی است. همچنین تکواندو بخشی از تمرینات نظامی کره است که همه‌ی سربازان باید آن را فرا بگیرند. تکواندو، به‌دلیل به‌کارگیری تکنیک‌های خاص در ضربات پا که آن را از هنرهای رزمی دیگری همچون کاراته یا سبک‌هایی از کونگ‌فو متمایز می‌کند، شهرت دارد.

 

امروزه بیش از ۷۰ میلیون نفر در ۱۸۸ کشور دنیا، تکواندو را تمرین می‌کنند که ۴ میلیون نفر از این افراد، کمربند مشکی دارند. تکواندو تنها بر مبنای فعالیت جسمی نیست، بلکه تمرکز، فلسفه‌ی مبارزه و دفاع شخصی هم جزو اصول این ورزش است.

یک کلاس معمولی تکواندو شامل ضربات دینامیک و تمرینات لگد زنی، ضربات بلاک، تمرینات استقامتی میان‌تنه و تمرینات کششی است. شما به واسطه‌ی چنین حرکات پویایی، می‌توانید استقامت و قدرت بدنی‌تان را افزایش بدهید.

 

فراگیری و تمرین پومسه (فرم خاصی از حرکات دفاعی و تهاجمی) برای کودکان، منجر به تقویت مهارت‌های حرکتی و کنترل بدنی‌شان می‌شود.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام و نتایج آن در Sports Medicine منتشر شد، ورزشکاران تکواندو، انعطاف بدنی و قدرت بسیار بالا (مخصوصا در پاها و لگن)، قدرت پویا در بالاتنه و پایین‌تنه و استقامت خوبی در میان‌تنه‌ی خود دارند.

 

۳. شنا

با شنا کردن، ۸۹۲ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگر به دنبال ورزشی هستید که فعالیت زیادی نیاز نداشته باشد و نتایج خوبی برای‌تان به بار بیاورد، شنا کنید. این ورزش ظاهرا کم‌تحرک می‌تواند بدون ریختن حتی یک قطره عرق، صدها کالری بسوزاند. حرکات گوناگون و زیادی که هنگام شنا کردن انجام می‌دهید مانند انواع مختلفی از ورزش‌های هوازی است که بدن‌تان را به شیوه‌ای جدید به چالش می‌کشد. توجه داشته باشید که تنها کافیست هر روز چند دور در استخر شنا کنید تا به نتایج چشمگیر و متفاوتی در تناسب اندام‌تان برسید. در واقع بدون اینکه آسیبی به زانوها یا قوزک پای‌ خود وارد کنید، سایز دور کمرتان را کم می‌کنید!

 

۴. بالا رفتن از پله‌ها

با بالا رفتن از پله‌ها، ۸۱۹ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

همه‌ی ما می‌دانیم که دویدن خوب است، اما بالا رفتن از پله‌ها چطور؟ به گفته‌ی کارشناسان، بالا رفتن از پله‌ها، برای کالری سوزی و لاغری، بسیار بهتر و مفیدتر است. اگر دونده‌ی مبتدی هستید، انجام این فعالیت برای شما اهمیت بیشتری دارد. بنا به گزارش RunnersWorld experts، حرکات پلایومتریک (بالا رفتن از پله‌ها) باعث تقویت عضلات، قلب و ریه‌ها می‌شود و تأثیرات خوبی در دویدن دارد.

 

آن مور (Anne Moore)، روان‌شناس ورزشی و مربی دو در چارلستونِ کارولینای جنوبی می‌گوید: «پله‌ها مجبورتان می‌کنند برخلاف جاذبه عمل کنید و بنابراین از دو جهت اساسی برای دوندگان مفید است: قدرت و استقامت. شما به هردوی اینها نیاز دارید، چه در حال نزدیک شدن به خط پایان مسابقات دوی ۵ کیلومتر باشید و چه در حال تلاش برای حفظ سرعت در چند متر پایانی دوی ماراتن. بالا رفتن از پله‌ها وادارتان می‌کند از عضلات تثبیت‌کننده، چون گلوتئوس مدیوس، که در دویدن‌های معمولی چندان به چالش کشیده نمی‌شوند استفاده کنید، زیرا همزمان که تعادل‌تان را روی یک پا حفظ می‌کنید، باید قدم بعدی را با پای دیگرتان بردارید. بالا رفتن از پله‌ها، عضلات تثبیت‌کننده را تقویت می‌کند و احتمال آسیب نیز کاهش خواهد یافت.»

 

بالا رفتن از پله‌ها یک ورزش هوازی است، بنابراین همان فوایدی را دارد که سایر ورزش‌های هوازی دارند، درنتیجه شما هم وزن کم می‌کنید و هم قلب و ریه‌هایتان را تقویت می‌کنید.

یادتان باشد که شما تنها زمانی وزن کم خواهید کرد که میزان کالری مصرفی‌تان، از میزان کالری‌ای که می‌سوزانید، کمتر باشد، پس کمتر غذاهای شور و چرب بخورید و تغذیه‌ سالم و متعادلی داشته باشید.

 

۵. بازی بسکتبال

با بازی بسکتبال، ۷۲۸ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

بسکتبال یک ورزش تیمیِ شگفت‌انگیز است که به شما کمک می‌کند تا چربی‌هایتان را بسوزانید، آرام شوید، سیستم قلبی و عروقی‌تان را تقویت و روحیه‌ی تیمی پیدا کنید. ضمنا بسکتبال یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین ورزش‌ها در سراسر دنیاست و فعالیت و تفریح مورد علاقه‌ی خیلی از افراد است. آیا می‌دانستید که رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما هر روز و به‌عنوان بخشی از رژیم سلامتی خود، بسکتبال بازی می‌کند؟

 

۶ . دوچرخه ثابت

امروزه با توجه به کم‌شدن فضاهای مناسب برای دوچرخه سواری و حتی دویدن، استفاده از دوچرخه‌های ثابت روند رو به افزایشی دارد.

دوچرخه ثابت دستگاهی است که فرد به‌راحتی می‌تواند در خانه از آن استفاده کند و همیشه به آن دسترسی داشته باشد. اما استفاده از دوچرخه ثابت نسبت به دوچرخهٔ متحرک انرژی کمتری مصرف می‌کند. در سریع‌ترین و شدیدترین حالتی که می‌توان از آن استفاده کرد، ۴۹۸ تا ۷۳۸ کالری در ساعت انرژی مصرف می‌کند.

 

دانلود فیلم ورزش برای لاغری شکم و پهلو

فیلم ورزش در خانه برای لاغری

 

به‌منظور حداکثر چربی‌سوزی، ابتدا ۱۰ ثانیه با حداکثر سرعت (۱۰۰ دور در دقیقه یا بیشتر) شروع کنید و بعد از ۵۰ ثانیه استراحت، مجددا ۱۵ ثانیه با سرعت بالا رکاب بزنید و دوباره ۴۵ ثانیه استراحت کنید و اینبار ۲۰ ثانیه پدال بزنید و ۴۰ ثانیه استراحت داشته باشید. فراموش نکنید همینطور که پیش می‌روید باید مقدار مقاومت دستگاه را بیشتر کنید.

۷. استفاده از دستگاه قایقی

دستگاه قایقی، دستگاهی است که در بیشتر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش‌اندام یافت می‌شود. به دلیل شباهت کار با این دستگاه با پارو زن قایق، به آن دستگاه قایقی می‌گویند. حرکتی که با این دستگاه انجام می‌شود بین ۴۸۱ تا ۷۱۳ کالری مصرف انرژی دارد و در استفاده درازمدت به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

۸ . پله

در عصر امروز اکثر افراد در ساختمان‌ها و برج‌های چندین طبقه زندگی می‌کنند که برای رسیدن به محل زندگی یا کار خود، مجبور به بالا رفتن از تعداد زیادی پله می‌شوند، اما متاسفانه وجود آسانسور و پله‌برقی این ورزش اجباری را غیرممکن ساخته است و بیشتر ساکنین ساختمان‌ها برای بالا و پایین رفتن از ساختمان از آسانسور یا پله‌برقی استفاده می‌کنند. همین استفاده از آسانسور، خود یکی از مواردی است که می‌تواند باعث کم‌تحرکی و به دنبال آن چاقی شود. البته برخی افراد به دلیل مشکلات جسمی مجبور به استفاده از آن هستند. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان حتماً از پله به‌جای آسانسور و پله‌برقی استفاده کنید تا بتوانید به ازای هر ۷۰ پله‌ای که در دقیقه طی می‌کنید، ۴۵۲ تا ۶۷۰ کالری در ساعت انرژی مصرف کنید.

 

۹.ورزش کرانچ یا دراز نشست برای شکم:

هیچ چیز چربی شکم را بهتر از کرانچ آب نمی کند پس بهتر است بدانید که هیچ چیز مثل حرکت کرانچ باعث لاغری شکم نمیشود. با توجه به گزارشات برخی از متخصصان تناسب اندام این بالاترین رتبه را در میان ورزش های چربی سوز دارد.

روی تخت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید.

 

دست هایتان را بلند کنید و بعد آن ها را پشت سر بگذارید.

همچنین می توانید آن ها را روی سینه تان نیز قرار دهید.

نفس عمیقی بکشید.

 

وقتی بالاتنه را از روی زمین بلند می کنید, باید نفس خود را بیرون دهید. دوباره وقتی به پایین خم می شوید, نفس بکشید و سپس نفس خود را بیرون دهید.

اگر شما مبتدی هستید در هر ست ۱۰ بار انجام دهید. هر روز باید دوتا سه ست کرانچ بروید.

 

۱۰.کرانچ کج از ورزش های شکم:

اکنون با کرانچ معمولی آشنا هستید، حالا می توانید فشار اصلی را اصلاح کنید تا یک ورزش شکمی بهتر و موثرتری داشته باشید.

کرانچ کج شبیه به کرانچ معمولی است. اما در کرانچ کج, شما باید شانه راست را به طرف چپ خود بلند کنید و بالاتنه چپ را پایین تر نگه دارید.

باید دوتا سه ست در روز انجام دهید.

 

۱۱. ورزش شکم کرانچ پهلو:

این تقریباً شبیه کرانچ کج است.تنها کاری که باید بکنید این است که پاهایتان را به یک طرف کج کنید. فشار جانبی بیشتر بر روی ماهیچه ها و شانه های یک سمتتان تمرکز می کند.

دو یا سه ست در روز داشته باشد.

۱۲. نشست معکوس از ورزش های شکم:

شما متوجه خواهید شد که از دست دادن چربی شکم شامل دراز کشیدن و یا خم شدن است. حالا وقت آن است که دراز بکشید. مثل دیگر تمرینات, یک ورزش خوب دیگر برای از دست دادن چربی شکم به ویژه برای زنان است.

 

این مثل تمرین رکود است.

پاها را همزمان با شانه ها کج کنید.

یکی از بهترین تمرین های شکمی برای هدف قرار دادن چربی کم تر شکم در نظر گرفته می شود.

 

چه افرادی مجاز به طناب زدن نیستند؟

بسیاری از افرادی که دچار مشکلات طبی ناشی از بی‌‌تحرکی هستند، می‌‌توانند ناراحتی خود را به کمک طناب زدن درمان یا از بروز آن پیشگیری کنند. طناب زدن برای افراد سالم ضرری ندارد اما توصیه می‌‌شود کسانی که دچار مشکل ارتوپدی در اندام‌ تحتانی هستند (مثل آرتروز زانو)، خانم‌‌های باردار و دارندگان پروتزهای پزشکی مختلف که امکان جابجایی‌ پروتز در آنها وجود دارد، بدون مشورت پزشک معالج طناب‌ بازی نکنند.

 

طناب زدن عامل افتادگی رحم است؟

از نظر علمی، ورزش‌های پرشی مانند طناب‌زدن معمولا مشکل خاصی برای خانم‌ها ایجاد نمی‌کند. به‌طورکلی در چنین ورزش‌هایی تفاوت‌ چندانی بین زنان و مردان وجود ندارد. البته در مواردی که برخی بیماری‌های زنان باعث شل شدن و ناپایداری رحم و ضمائم آن می‌شود، ممکن است انجام چنین ورزش‌هایی باعث تشدید بیماری‌ شود. این بیماری‌ها بسیار نادر هستند و در این موارد باید از انجام ورزش‌های پرشی اجتناب کرد. به‌نظر می‌رسد همراه بودن طناب زدن با دیگر ورزش‌ها، نه تنها باعث افتادگی رحم نمی‌شود بلکه باعث سفتی عضلات بدن خواهد شد.

 

توصیه‌های کلیدی ورزش کردن برای لاغر شدن

یکی از نکته‌‌های مهم انتخاب طول مناسب برای طناب است. طناب را وسط کف پا نگه‌دارید؛ اگر دسته‌های آن تا زیر بغل شما برسد، اندازه‌اش مناسب است. هنگام طناب زدن این نکته‌ها را هم حتما رعایت کنید:

دسته‌‌های انتهای طناب را با آرامی اما محکم در دست بگیرید.
آرنج‌‌ها را نزدیک بدنتان نگه دارید و شانه‌ها را شل کنید.

 

اندکی زانو‌ها را خم کنید‌ و از مچ‌‌های‌ خود برای تاب دادن طناب با قوسی ملایم در بالای سرتان استفاده کنید.
سر و پشت‌تان را هنگام پریدن مستقیم نگه دارید.
پشت‌تان را به جلو خم نکنید. طناب را با حرکت مچ‌های خود بچرخانید، نه با حرکت بازوهایتان.

سر و گردن خود را مستقیم و رو به جلو نگه دارید و سعی کنید چشم‌هایتان به یک نقطه در مقابلتان متمرکز شود.

با بینی نفس بکشید، نه با دهان.
بیش از حد بالا نپرید،‌ زیرا ممکن است روی زانوها و قوزک‌‌ پاهایتان فشار بیاید.

به خاطر داشته باشید طناب زدن می‌تواند به سرعت ضربان قلب را بالا ببرد، قبل از وارد کردن طناب زدن به برنامه ورزشی خود، با پزشک مشورت کنید.
روی سنگ و موزاییک طناب نزنید زیرا به پاها و مفاصل فشار زیادی وارد می‌کند. بهترین سطوح برای طناب‌زدن روی تشک ورزشی یا زمین چوبی و در صورت عدم دسترسی به این سطوح حتی در منزل روی موکت است.

 

بهترین ورزش برای کاهش وزن سریع

ورزش برای لاغری

 

ورزش برای لاغری | ورزش های موثر برای کاهش وزن

 

منبع : چطور / نمناک / سیمرغ / فیت شیپ

۳/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا