بیوگرافی

بیوگرافی سجاد افشاریان و همسرش + تصاویر

بیوگرافی سجاد افشاریان : حتما شما هم در برنامه خندوانه اسم سجاد افشاریان را شنیده اید. سجاد افشاریان که همیشه در کارهای طنز خوش درخشیده متولد سال ۶۴ میباشد. در ادامه مقاله بیشتر با بیوگرافی وی آشنا میشوید. با ما همراه باشید.

 

نام همسر سجاد افشاریان

سجاد افشاریان خندوانه ، بیوگرافی سجاد افشاریان

 

بیوگرافی سجاد افشاریان

نام : سجاد

نام خانوادگی : افشاریان

تاریخ تولد : ۱۳۶۴

شغل : بازیگر، کارگردان ، نویسنده

وضعیت تاهل: متاهل

زندگینامه سجاد افشاریان

سجاد افشاریان (متولد ۳۱ فروردین ۱۳۶۴ در شیراز) نمایش‌ نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر و نیز نویسنده و بازیگر تلویزیون و طنزپرداز ایرانی‌ است. او سرپرست نویسندگان برنامه خندوانه است . سجاد افشاریان علاوه بر این فعالیت ها در گروه نویسندگان سریال شمس العماره به عنوان نویسنده حضور داشته و مجموعه سریال گوشه ى دل تهرون به نویسندگى و سرپرستى او نوشته شده است . . وی همچنین مدیریت هنری گروه موسیقی بمرانی را بر عهده دارد

سجاد افشاریان علاوه بر نویسندگی بازیگر قابلی نیز هست. حضور او در برنامه هایی نظیر خندوانه باعث محبوبیت بیشتر این برنامه شده است. سبک کار سجاد افشاریان بسیار برای بینندگان جالب و مورد توجه است.

از دیگر کارهای سجاد افشاریان بازی در فیلم (من از دیار حبیب ام) میباشد

 

دکلمه های سجاد افشاریان

سجاد افشاریان در سریال نجوا

زندگی شخصی سجاد افشاریان

سجاد افشاریان در دبیرستان ریاضی فیزیک خواند اما در دانشگاه وارد رشته ادبیات نمایشی شد.مادرش مدیر بازنشسته و پدرش معلم بازنشسته هستند که مدتی در زمان جنگ در مهاباد معلمی کردند سجاد یک خواهر بزرگ تر و یک برادر کوچک تر دارد. در شیراز و از دبیرستان فیلم سازی را آغاز کرده است و پس از آن به انجمن سینمای جوان رفته با آموزش کار تئاتر در ۲۰ سالگی، داور جشنواره رشد شده است. در خصوص زندگی شخصی او و وضعیت تاهل هم اکنون اطلاعاتی در دست نیست.

 

وی فعالیت های خود در تئاتر را در شیراز داشت اما اجراها را به تهران نیز می آورد و می گوید که هر نمایشی که در شیراز به هر شکلی اجازه اجرا نمی گرفت وقتی در تهران اجرا می کردم جایزه های معتبری می گرفتم؛ مثلا یکی جایزه جشنواره فجر را گرفت یا یکی از آنها پرتماشاگرترین تئاتر ۱۰ سال سالن قشقایی شد. او می گوید که دغدعه او بازیگری نبوده و از همان ابتدا در عرصه نویسندگی و کارگردانی فعالیت داشته است و در ۱۸ سالگی، مجموعه ای ۱۸ قسمتی برای تلوزیون شیراز ساخته است. وی در ۲۲ سالگی جزو گروه نویسندگان شمس العماره بوده است.وی می گوید که دغدغه اش تئاتر بوده است چرا که هنر بی واسطه ای است.

 

سجاد افشاریان سن پترزبورگ

سجاد افشاریان

 

آغاز کار هنری

وی در آثاری همچون فیلم سینمایی «به خاطر یک مشت روبل»، فیلم سینمایی «مفت آباد» فعالیت داشته است.

حاشیه های سجاد افشاریان
سجاد افشاریان علاوه بر این فعالیت‌ها در گروه نویسندگان سریال شمس العماره به عنوان نویسنده حضور داشته و مجموعه سریال گوشهٔ دل تهرون به نویسندگی و سرپرستی او نوشته شده است. سجاد افشاریان مدیریت هنری گروه موسیقی بمرانی را نیز برعهده دارد.

 

اینستاگرام سجاد افشاریان

سجاد افشاریان در اینستاگرام فعال بوده است و پیچ شخصی خودش را دارد.

 

ازدواج سجاد افشاریان

پدر سجاد افشاریان

 

گفتگوی کوتاه با سجاد افشاریان:

این سجاد افشاریان یک دفعه از کجا آمد که یک شبه اینقدر محبوب شد؟

راستش اصلا یک شبه نبود. اینجا قصه های هزار و یک شبی زیاد اتفاق می افتد؛ مثلا هزار شب کار می کنید و یک شب آن اتفاق می افتد؛ البته به شرطی که هزار شب قبل از آن ماجرا، درست کار کرده باشید. این اتفاق واقعا یک شبه نبود؛ نزدیک به ۱۴سالی می شود که در زمینه های هنری فعالیت می کنم.

 

سجاد افشاریان در خندوانه

عکس های شخصی سجاد افشاریان

 

اما مــردم شمــا را نمی شناختند. حالا می خواهیم بدانیم در آن ۱۴ سال چه کار می کردید؟

دبیرستان که بودم فیلمسازی را شروع کردم. به شکل جدی فیلم کوتاه می ساختم و بعدش هم به سینمای جوان رفتم. همزمان با آن تئاتر کار می کردم. این شانس را آوردم که از دوره راهنمایی معلم تئاتر داشتیم. آن موقع به عشق اینکه یک دفعه وسط کلاس بیایند و بگویند بچه های گروه تئاتر بیایند بیرون، خیلی های مان در این گروه ها فعال بودیم اما من واقعا انگیزه عجیبی برای این کار داشتم. اتودی که به من دادند تا بازی کنم،

واقعا گریه کردم؛ طوری که معلم تئاتر فکر می کرد آن هم جزء بازی ام است. ادامه دادم و حتی در ۲۰سالگی داور جشنواره رشد شدم اما از زمانی که تئاتر را به صورت حرفه ای تر دنبال کردم، بحث تئاتر به حدی حالم را خوب کرد که از فیلمسازی دور شدم.

 

سایت سجاد افشاریان

اینستاگرام سجاد افشاریان

 

در همــــان شیـــراز کار می کردید؟

بله. اما اجراها را تهران می آوردیم. جالب اینکه هر نمایشی که در شیراز به هر شکلی اجازه اجرا نمی گرفت وقتی در تهران اجرا می کردم جایزه های معتبری می گرفتم؛ مثلا یکی جایزه جشنواره فجر را گرفت یا یکی از آنها پرتماشاگرترین تئاتر ۱۰ سال سالن قشقایی شد.

خانواده سجاد افشاریان

سجاد افشاریان در جوانی

تئاتر درآمد و شهرت کمتری دارد. شما چرا تئاتر را انتخاب کردید؟

راستش دغدغه من بازیگری صرف نبود. از روزی که شروع کردم به عنوان نویسنده و کارگردان هم فعالیت داشتم؛ حتی زمانی که فیلم کوتاه می ساختم در ۱۸ سالگی مجموعه ای ۱۸ قسمتی را برای تلویزیون شیراز ساختم. من متولد ۶۴ هستم، در ۲۲ سالگی جزو نویسندگان مجموعه «شمس العماره» سامان مقدم بودم. آنجا برای نویسندگی پولی به من دادند که دوبرابر کل تئاترهایی بود که در زندگی ام کار کرده بودم. برای همین مدت طولانی چیزی ننوشتم چون نمی خواستم طعم این شکل پول درآوردن روی کارم تاثیر بگذارد. دغدغه ام تئاتر بود چون هنر بی واسطه ای است. کشف و شهود این مدیوم را دوست دارم.

سجاد افشاریان و همسرش

سجاد افشاریان و همسرش

اگر در این زمینه کار موفقی دارم به این خاطر است که قبل از نوشتن متن به سوالات بسیاری برای خودم پاسخ می دهم؛ اینکه مثلا چرا می خواهم آن را اجرا کنم یا در چه سالی می خواهم آن را روی صحنه ببرم و اصلا نیاز اجرای آن چیست. این باعث می شود اول از هر چیزی نگاهی جامعه شناختی به زمان حال خودم داشته باشم؛ ضمن آنکه در تصویر معادلاتی وجود دارد که اگر به آنها تن دهید همه چیزتان در تئاتر از دست می رود. من فیلم های زیادی را بازی نکردم چون مناسبات انتخاب نقش آنها را دوست نداشتم؛ اینکه همه کارها را انجام می دادند و بعد برای یکسری نقش ارزان قیمت دنبال بازیگران تئاتر می گشتند؛ حتی ۵،۴ پروژه سینمایی را رد کردم.

 

قد سجاد افشاریان

ماشین سجاد افشاریان

 

خب، در این فرصت منتظر چه بودید؟

من صبر می کنم تا هامون خودم را بازی کنم.

 

ولی شما که با کار طنز وارد شدید؟

اتفاقا من با کار جدی شروع کردم. فیلمی بازی کردم به نام «حبیب آقا» ساخته محمد حمزه ای که به خاطر آن در جشنواره شهر کاندیدای نقش اول شدم که با تقدیر از من شهاب حسینی جایزه را گرفت؛ نقشی کاملا جدی در فیلمی تلخ.

 

عکس های شخصی سجاد افشاریان

دخنر سجاد افشاریان

فیلم شناسی

بازیگر

مفت آباد(۱۳۹۵)
به خاطر یک مشت روبل(۱۳۸۸)

سریال برادر جان ( ۱۳۹۸ )

نویسنده

خندوانه (برنامه تلویزیونی)(۱۳۹۲)
این تابستان فراموشت کردم(۱۳۹۱)

 

زندگی شخصی سجاد افشاریان

دوستان سجاد افشاریان

 

بیوگرافی سجاد افشاریان و همسرش + تصاویر

 

منبع : نمناک / تانما / فان جو/ starbino.com

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا