اخبار فرهنگیبیوگرافی

بیوگرافی مریم سعادت و همسر و فرزندانش

بیوگرافی مریم سعادت : مریم سعادت بازیگر ، عروسک گردان بر کار ، که همیشه در تلویزیون و سینما خوش درخشیده است. متولد ۱۳۳۷ در تهران است. در ادامه با زندگینامه وی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

مریم سعادت وهمسرش وفرزندانش

مریم سعادت و همسر شفر

بیوگرافی  مریم سعادت

نام : مریم

نام خانوادگی : سعادت

شغل : بازیگر ، عروسک گردان

تاریخ تولد : ۱۳۳۷

فرزندان : دو فرزند

 

زندگینامه مریم سعادت

 

شاید شما هم مریم سعادت را در فیلم های به یاد ماندنی آرایشگاه زیبا و سریال کودک زی زی گولو شناخته باشید. مریم سعادت با توانایی فوق العاده بالای عروسک گردانی و صدا پیشگی همیشه و همه جا مورد توجه بوده است. در ادامه با زندگی شخصی وی آشنا میشویم.

مریم سعادت (متولد ۱۳۳۷ در تهران) و دارای لیسانس تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد. مریم سعادت بازیگر سریال “قرعه” که از شبکه سه پخش می شود و همچنین درباره نقش خود در «دردسرهای عظیم ۲» بیان کرد که حساسیت هایی که برای زندگی دخترش در این سریال دارد برگرفته از واقعیت های جامعه و زیاد شدن طلاق در جامعه امروز است و از سر بدجنسی نیست.

 

سعادت تنها بازیگر نیست در چند فیلم مشاور کارگردان – عروسک گردان – گوینده عروسکی و مجری نیز بوده است. از کارهای سینمای او می توان اسب ، یک بوس کوچوکو،‌دربه در ها ، ماهی ها عاشق می شوند، تارزن و تارزان ، ‌شهر زنان ، کارآگاه ۲، میهمان ناخوانده را نام برد.

 

مریم سعادت و پسرانش

مریم سعادت در دردسرهای عظیم

 

هنوز عروسک بازی می‌کنم مریم سعادت : من شیفته دنیای عروسکها هستم و با وجود اینکه سن و سالی از من گذشته اما هنوز با دیدن عروسکها سر ذوق میآیم شاید بخشی از این علاقه به این خاطر باشد که من تحصیلکرده این رشته بودم و هدفم از ورود به این حرفه کار برای بچه ها در حوزه عروسکی بود، اما متاسفانه به دلیل محدودیتهایی که در این حرفه وجود داشت بعد از گذشت مدتی مجبور شدم در حوزه های دیگر هم کار کنم. به هر حال، اگر کار عروسکی رونق بگیرد، فعالیت در همه حوزه ها را رها میکنم و با عشق و علاقه خاصی صرفا در این فضای عروسکی کار میکنم.

گفتگو با مریم سعادت :

آدم شادی هستم

من عاشق «شادی» هستم و به شدت از غم و ناراحتی، فراری ام، به همین خاطر سعی میکنم، طوری زندگی کنم که انرژی بدهم و اگر هم شد انرژی بگیرم… فکر میکنم شادی باید به یک بیماری مسری بدل شود و ما هر روز این ویروس را به یکدیگر انتقال دهیم

مریم سعادت در سریال «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک نژاد نقش مادری را بازی می‌کند که نگران آینده دختر خود است و به همین دلیل جلوی پای خواستگار او سنگ می‌اندازد.

سعادت که پیش از این او را در سریال‌هایی چون «خوش‌غیرت»، «کتابفروشی هدهد»، «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام»، «نقطه سر خط»، «مدرسه مادربزرگ‌ها»، و «آرایشگاه زیبا» دیده بودیم این بار جلوی دوربین نیک‌نژاد رفته و مانند اکثر نقش‌هایش در این سریال نیز با سرو صدا و داد زدن‌هایش به چشم می‌آید.

 

هرچند سعادت به‌دلیل بازی‌های متعددش در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی شناخته می‌شود اما تخصص اصلی وی نمایش عروسکی است و سال‌هاست نه‌تنها در این عرصه به کارگردانی و حتی عروسک‌گردانی فعالیت داشته که این رشته را تدریس نیز می‌کند.

 

قد مریم سعادت

مریم سعادت در کنار مرضیه برومند

 

سریال دردسرهای عظیم که از شبکه سه پخش می‌شود داستان مرد میانسالی را روایت می‌کند که قصد دارد با زد و بندهایی در شهرداری و دیگر سازمان‌ها و ادارات از بسازبفروشی درآمدی هنگفت کسب کند. فیلمنامه این سریال به قلم علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی نوشته می‌شود. مهدی هاشمی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، جواد عزتی، زهره فکورصبور و الناز حبیبی در این سریال بازی می‌کنند. به بهانه حضور مریم سعادت در سریال دردسرهای عظیم با او به گفت‌وگو نشستیم.

 

کمی درباره سریال دردسرهای عظیم و نقش خودتان در این مجموعه تلویزیونی بگویید.

در سریال دردسرهای عظیم که چند قسمتی از آن پخش شده من نقش شخصیتی را بازی می‌کنم که مادر بودنش بارزترین وجه آن است. من مادر دختری هستم که تصمیم دارد با لطیف (جواد عزتی) ازدواج کند. دختر من در این سریال خواستگارهای زیادی دارد که به‌دلیل علاقه‌اش و مسائل دیگری که در سریال خواهیم دید قصد دارد با لطیف ازدواج کند.

در این سریال من به خاطر این‌که شوهرم را زود از دست داده‌ام، سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌ام‌ و همان‌طور که در طول سریال هم بارها می‌گویم با چنگ و دندان بچه‌هایم را بزرگ کرده‍‌‌ام. شاید به همین دلیل روی ازدواج دخترم خیلی حساسم که این حساسیت ماجراهایی را پیش می‌آورد که بخشی از داستان سریال را می‌سازد. دوست دارم دخترم که نقشش را الناز حبیبی بازی می‌کند، شوهری داشته باشد که کار و آینده‌اش مشخص و معلوم باشد تا دخترم در آینده مشکلات مادرش را تجربه نکند.

 

شوهر مریم سعادت

زندگینامه مریم سعادت

 

این نقش به شما پیشنهاد شد یا بعد از خواندن فیلمنامه، خودتان آن را انتخاب کردید؟

من با تهیه‌کنندگان این مجموعه یعنی آقایان مهام و محمدی زیاد کار کرده‎ام و به کارهایشان اعتماد کامل دارم و معمولا وقتی به من پیشنهاد کاری می‌دهند زیاد سختگیری نمی‌کنم. وقتی گفتند من را برای بازی در این سریال در نظر گرفته‌اند به انتخابشان احترام گذاشته و به صحبت در مورد نقش بسنده کردم. برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگان بر سر این موضوع اتفاق نظر داشتند که این نقش برای من خوب است به همین‌دلیل من نیز بازی در سریال را پذیرفتم. البته بعد از عقد قرارداد فیلمنامه را گرفته و خواندم تا با نقش ارتباط بیشتری برقرار کنم. در حقیقت اول قراداد بستم بعد متن را خواندم که خوشبختانه این نقش با تعاریفی که از آن برای من شده بود، همخوانی داشت.

 

دردسرهای عظیم با داستان و روایتی که دارد برخی اوقات بلاتکلیف است. به نظر می‌رسد سریال مردد است که طنز باشد یا ملودرامی اجتماعی. نظر شما چیست؟

مجموعه دردسرهای عظیم قرار نیست طنز صرف باشد بلکه زندگی مردم است ولی شکل و شمایل آن کمی متفاوت است. برخی اوقات و در برخی سکانس‌ها طنز می‌شود اما کلیت سریال طنز نیست. بلکه این مجموعه، یک سریال درام است که گاه با طنز موقعیت نیز همراه می‌شود.

 

بیوگرافی مریم سعادت

مریم سعادت در زی زی گولو

 

روابط سریال کاملا انسانی، روزمره و واقعی است با همه مشکلاتی که همه مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مثل گرانی، بیکاری و نداشتن بیمه برای بسیاری از مشاغل و اجاره‌خانه‌های زیاد که این مشکلات بخصوص برای جوان‌ها نمود بیشتری دارد. در این سریال افرادی را می‌بینیم که با مشکلاتی روبه‌رو ‌می‌شوند. مثل نقشی که مهران رجبی آن را بازی می‌کند . او یک کارخانه‌دار ورشکسته است و بناچار در خانه خود عطاری می‌کند و تاکسی دارد. منظورم این است که شخصیت‌های این سریال دقیقا شبیه افراد جامعه خودمان هستند. مشکلات شخصیت‌های دردسرهای عظیم مانند مشکلات مردم عادی است. در این سریال خود من هم نقش یک زن دست تنها را بازی می‌کنم که در بیمارستان مشغول کار هستم و خودم باید زندگی را بچرخانم.

 

البته باید بگویم این‌که شما می‌گویید سریال گاهی طنز هم می‌شود، درست است زیرا در زندگی خودمان هم گاهی موقعیت‌های طنز به‌وجود می‌آید منتها چون خودمان در متن آن هستیم نمی‌توانیم به آن بخندیم زیرا آن را درک نمی‌کنیم ولی وقتی از بیرون به آن نگاه کنیم مطمئنا به آن می‌خندیم.

 

مریم سعادت در کلاه قرمزی

بیوگرافی مریم سعادت

 

شباهت همسر وینفرد شفر سرمربی استقلال به مریم سعادت بازیگر سینما و تلویزیون

شباهت بین افراد مختلف در همه جای دنیا وجود دارد و افراد زیادی در دنیا وجود دارند که از لحاظ ظاهری شبیه به هم هستند. وجود شباهت در بین افراد مختلف امری جالب است که تابحال تحقیقات فراوانی روی آن صورت گرفته است.

شباهت بین افراد یک خانواده یا قوم امری بدیهی است اما اینکه دو نفر از دو کشور و حتی قاره متفاوت شبیه به هم باشند امری جالب توجه است.

تصویری در فضای مجازی منتشر و به سرعت دست به دست شد و حکایت از شباهت جالب همسر وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران به مریم سعادت بازیگر کشورمان داشت.

 

تصاویری از همسر شفر و شباهتش به مریم سعادت

دختر وینفرد شفر که از طرفداران پروپاقرص تیم پدرش در ایران است تصاویری از مادرش را در اینستاگرامش به مناسبت های مختلف منتشر کرد . عکس های همسر وینفرد شفر شباهت جالبی با مریم سعادت بازیگر مجموعه زی زی گولو دارد.

 

مریم سعادت در خندوانه

مریم سعادت از علاقه‌اش به تیم پرسپولیس و نحفیف و شکننده بودنش در کودکی که به گفته خودش باعث موذی‌گری‌اش شده بود گفت.

مریم سعادت که این روزها در سریال «پنچری» با بازیگرانی چون حمید لولایی، یوسف تیموری و مهران غفوریان جلوی دوربین برزو نیک‌نژاد است در مورد چگونگی ورودش به دنیای نمایش عروسکی گفت: «دیپلم من هنرهای تجسمی است و دوست داشتم طراحی صحنه بخوانم. روزی که برای گرفتن کارت حضور در جلسه رفتم متوجه شدم اشتباه کرده‌ام و آن روز، روز امتحان بوده نه توزیع کارت. پشت در ایستاده بودم، یک بند در می‌زدم و هر چه قدر بقیه می‌گفتند ان‌شااله سال بعد! گوش نمی‌دادم.

آن قدر در زدم که رئیس دانشگاه دنبالم فرستاد. وقتی دیدمش بغضم ترکید و او گفت فردا بروم و با بچه‌های عروسکی امتحان بدهم. بعد هم قول داد اگر پذیرفته شدم کمکم کند تا ترم اول تغییر رشته بدهم و بروم طراحی صحنه.»

 

بازیگر «قصه‌های تا به تا» (زی زی گولو) ادامه داد:

«از بین دو هزار متقاضی، فقط چهار نفر می‌خواستند و من هم یکی از آن چهار نفر بودم. یک ترم که خواندم دیدم چه دنیای گسترده و عجیب و غریبی است و ماندگار شدم.» صداپیشه عروسک نوک طلا در «خونه مادربزرگه»

 

فرزندان مریم سعادت

مریم سعادت در پنچری

 

در مورد این که چطور از نمایش عروسکی به بازیگری کشیده شد توضیح داد:

«سال ۶۹ مرضیه برومند دوست صمیمی و معلم همیشگی‌ام مشغول ساخت «آرایشگاه زیبا» بود و من مشغول ساخت عروسک و کارگردانی. او به همراه رسول نجفیان و احمد بهبهانی فیلمنامه سریالش را می‌نوشت که من پیشنهاد دادم اگر نقش کوچکی باشد بازی کنم و یکی از دخترهایی شدم که رضا بابک به خواستگاریش می‌رفت.»

 

مریم سعادت با اشاره به درگذشت دنیا فنی‌زاده گفت:

«به جرات می‌گویم دنیا یکی از بهترین عروسک‌گردان‌های این مملکت بود و جایش خیلی خالی است.»

 

بازیگر فیلم‌های «آقا یوسف» با اشاره به برادرش که خبرنگار و عکاس تیم پرسپولیس بوده است گفت:

«یادم است هر موقع پرسپولیس مسابقه داشت مادرم تسبیح به دست دعا می‌کرد که برنده شود. الان هم اگرچه بازی‌ها را نمی‌بینم اما حتما نتایج را دنبال می‌کنم و برایم مهم است.»

همسر مریم سعادت

مریم سعادت در جوانی,بیوگرافی مریم سعادت 

کارگردان نمایش عروسکی «کنسرت حشرات» در مورد دوران کودکی‌اش افزود:

«من بچه‌ای بسیار ریز، نحیف و شکننده بودم طوری که همیشه همه نگران بودند مبادا مریض شوم یا از دست بروم. من هم فکر می‌کردم باید همیشه جلوی بقیه ساکت و آرام باشم. شاید همین باعث شد کمی موذی شوم. هر وقت هم کاری می‌کردم آنقدر قیافه‌ام مظلوم بود که کسی باورش نمی‌شد کار من باشد.»

مریم سعادت در پایان قول داد برای پنج تا ۱۰ نفر از حاضران در استودیو «خندوانه» ورکشاپی سه تا پنج روزه در مورد نمایش عروسکی بگذارد.

 

فیلم‌شناسی مریم سعادت

دشمن زن (۱۳۹۶)
پدر آن دیگری (۱۳۹۳)
متولد ۶۵ (۱۳۹۳)
عملیات مهد کودک (۱۳۹۱)

چک (۱۳۹۰)
آخرین سرقت (۱۳۸۹)
آقا یوسف (۱۳۹۰)
از ما بهترون (۱۳۸۷)

کلاغ پر (۱۳۸۶)
قاعده بازی (۱۳۸۵)
یک بوس کوچولو (۱۳۸۴)
در به درها (۱۳۸۳)

مریم سعادت در یوسف آقا

بیوگرافی مریم سعادت

ماهی‌ها عاشق می‌شوند‍ (۱۳۸۳)
تارزن و تارزان (۱۳۸۰)
شهر زنان (۱۳۷۷)
کارآگاه ۲ (۱۳۶۷)
میهمان ناخوانده (۱۳۶۷)

 

مجموعه تلویزیونی

۱۳۹۷ شرایط خاص (مجموعه تلویزیونی)
۱۳۹۶ محکومین (مجموعه تلویزیونی ۱۳۹۶)
۱۳۹۶ پنچری (مجموعه تلویزیونی)
۱۳۹۶ قطارچیان (مجموعه تلویزیونی)

۱۳۹۵–۱۳۹۴ قرعه
۱۳۹۴ دردسرهای عظیم ۲
۱۳۹۳ دردسرهای عظیم
۱۳۹۲ باغ سرهنگ

۱۳۹۱ آب‌پریا
۱۳۹۱ «تعطیلات دوست‌داشتنی»
۱۳۹۱ تله‌فیلم «ضیافت‌نامه»
۱۳۹۱ تله‌فیلم «به سلامت بانو»

۱۳۹۱ تله‌فیلم «آد»
۱۳۹۱ تله‌فیلم «زن‌ها نمونه‌اند»
۱۳۹۰ تله‌فیلم «گنج پنهان»
۱۳۹۰ نقطه سر خط

۱۳۸۹ تله‌فیلم «شغل شریف»
۱۳۸۶ آرزوهای شیرین
۱۳۸۵ کتاب‌فروشی هدهد
۱۳۸۴ تله‌فیلم «اسب»

۱۳۸۳ مجموعه عروسکی «ماجرای تقی جان»
۱۳۸۳ باجناغ‌ها
۱۳۸۳ خوش‌غیرت
۱۳۸۲ بانکی‌ها

۱۳۸۱ خوش‌رکاب
۱۳۸۱ دیوانه در شهر
۱۳۸۱ بدون شرح
۱۳۸۰ کارآگاه شمسی و دستیارش مادام

۱۳۸۰ رستوران خانوادگی
۱۳۷۹ داستان‌های نوروز
۱۳۷۹ کمین
۱۳۷۹ کلبه سپید

۱۳۷۹ خانه نیکو
۱۳۷۸–۱۳۷۷ دانی و من (سری دوم)
۱۳۷۶ سلام زندگی
۱۳۷۶ این زمینی‌ها

۱۳۷۶ یک مرد آبی
۱۳۷۶–۱۳۷۵ تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸
۱۳۷۶–۱۳۷۵ سیاه، سفید، خاکستری
۱۳۷۵ مدرسه مادربزرگ‌ها
۱۳۷۵ فروشگاه

۱۳۷۵ چون سرو قدکشیدن
۱۳۷۵ فرزندم بزرگ شده
۱۳۷۴–۱۳۷۳ قصه‌های تابه‌تا
۱۳۷۳ دوستان خوب

۱۳۷۳ برگی از زندگی
۱۳۷۰–۱۳۷۱ بازگشایی مدارس
۱۳۷۰ بچه‌های عروسکی کارگردان عروسکی
۱۳۶۹ آرایشگاه زیبا

۱۳۶۸ سلامتی چه خوبه!
۱۳۶۷ عطر و گلاب بپاشید!
۱۳۶۶ خونه مادربزرگه

 

شبکه نمایش خانگی

۱۳۹۰ آوازخوان‌های کوچک
۱۳۸۴ خاطرات الاغ مهربان
۱۳۹۷ خانه برناردا آلبا
۱۳۹۵ تقدیر بازان
۱۳۹۴ خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی
۱۳۸۹ کنسرت حشرات (نمایش عروسکی)

 

منزل مریم سعادت

بچه های مریم سعادت

 

بیوگرافی مریم سعادت و همسر و فرزندانش

 

منبع : ناز وب / ویکی پدیا / ساتین / بیتوته / نمناک

۳.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا