بیوگرافی

زندگینامه احسان علیخانی | بیوگرافی و عکس همسر احسان علیخانی

زندگینامه احسان علیخانی : احسان علیخانی مجری نام آشنا و پر حاشیه تلویزیون که او را در اجراهای مختلف دیده ایم. با ساخت برنامه های بسیاری چون ماه عسل ، عصر جدید و … همیشه سر زبان ها بوده است. در ادامه این مقاله با زندگینامه و حواشی احسان علیخانی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

احسان علیخانی و خواهرانش

پدر احسان علیخانی ، زندگینامه احسان علیخانی

 

بیوگرافی احسان علیخانی

نام : احسان

نام خانوادگی : علیخانی

تاریخ تولد : ۱۳۶۱

شغل : مجری ، تهیه کننده

وضعیت تاهل : مجرد

 

زندگینامه احسان علیخانی

شاید زندگی و سرگذشت احسان علیخانی برای شما هم جالب باشد. احسان علیخانی که در سنین کم به فعالیت در صدا و سیما پرداخت ، همیشه با اجراهای پر از حاشیه کنجکاوی بینندگان را برمی انگیزد. در ادامه با بیوگرافی و یک مصاحبه کوتاه با احسان علیخانی در خدمت شما هستیم.

احسان علیخانی متولد ۱۵ آبان ۱۳۵۸ در تهران است و ساکن خیابان هروی است ، او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران است ، ۲ خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است.
مادرش پرستار بازنشسته است و به گفته خودش بهترین دوستش است.

در دوران مدرسه درسخوان اما شیطون بوده و برای مهار شیطنت مدیر مدرسه او را مبصر کلاس کرد. در دوران دبیرستان ۱ سال در تیم نوجوان پرسپولیس و ۱ سال سایپا بازی کرد و بعلت ۳ بار شکستگی پا دیگر قادر به بازی در چمن نبود و سراغ فوتسال و تنیس رفت.
او دو خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است. در هیچ یک از گفت‌وگو‌های او نشانی از پدرش نیست.

 

عکس عروسی احسان علیخانی و همسرش

احسان علیخانی در سه سالگی

 

تحصیلات احسان علیخانی

احسان علیخانی تحصیلات خودرا در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران گذراند. او با رتبه سه رقمی وارد دانشگاه شد و اکنون مجری، دستیار کارگردان و کارگردان برنامه‌های زنده تلویزیونی پر بیننده‌ای چون ماه عسل درسال‌های اخیر بوده اسـت.

احسان علیخانی, بیوگرافی احسان علیخانی, عکس های احسان علیخانی

بیوگرافی احسان علیخانی

احسان علیخانی و ورود به دنیای هنر و رسانه

علیخانی در دفتر یکی از فیلمسازان بعنوان یکی از اعضای گروه صحنه و دستیار کارگردان فعالیتش را آغاز کرد، سپس بـه تلویزیون وارد و بـه ساخت کارهای تبلیغاتی، تیزر سازی و مستندهای کوتاه مشغول شد.
نخستین بار در برنامه تلویزیونی پسرهای ایرونی بعنوان مجری، جلوی دوربین رفت و بعد از اجرای برنامه جزر و مد با ماه عسل یک چهره شد.

 

سحر علیخانی دختر عموی احسان علیخانی

عکس همسر احسان علیخانی در مجله ترکیه

 

بازیگری

او در سریال پرونده‌های مجهول به کارگردانی جمال شورجه هم کار بازیگری را برعهده داشت و هم دستیار کارگردان بود. می‌گوید نقش خیلی بدی داشتم و در پارک نقش اول‌های سریال را معتاد می‌کردم.
پرونده‌های مجهول (۱۳۸۰ جمال شورجه) شبکه ۲

 

شایعهٔ ممنوع‌التصویرشدن

علیخانی در جواب احمدی‌نژاد که گفته بود وسایل ضروری عید در سر کوچهٔ ما گران نیست، مردم تهران می‌توانند بیایند و از محلهٔ ما خرید عید را انجام دهند، گفته بود گرانی هست، مردم هم می‌بینند و نمی‌توانند از سر کوچهٔ شما خرید کنند و همین به توبیخ و ممنوع‌الفعالیت شدن وی از تلویزیون انجامید. ولی پس از یک روز شایعهٔ ممنوع‌التصویر شدن علیخانی تکذیب شد

 

احسان علیخانی فرزند شهید

احسان علیخانی در کنار مهران مدیری

 

جنجال دستمزد برای اجرای ماه عسل

در تیرماه سال نود و چهار گمانه زنی‌هایی راجع به دستمزد پرداختی به احسان علیخانی مطرح شد که خبر می‌داد او مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان را برای مجریگری یک‌ماهه ویژه برنامه ماه عسل طلب کرده‌است. علاوه بر این، مبلغی بالغ بر دویست میلیون تومان را برای حق «تهیه کنندگی» دریافت کرده‌است. وی همچنین در یکی از قسمت‌های این برنامه واکنش تندی به انتقادات اخیر نشان داد و اظهار داشت درآمد فیلم‌برداری مجالس عروسی از یک تهیه‌کننده با سابقهٔ تلویزیون بیشتر است.

این مسئله انتقادات زیادی را برانگیخت که چرا باید در شرایطی که بسیاری از مردم عامه ایران با بحران اقتصادی مواجه‌اند و حتی قشر متوسط جامعه با ملاحظات اقتصادی عدیده‌ای رو به رو هستند افرادی این چنین کسب ثروت کنند و حتی در برنامه‌هایی که پیش از این رنگ و بویی دینی به خود گرفته و احساسات مردم را درگیر کرده به دنبال کسب درآمدهای نا متعارف باشند.

احسان علیخانی در نهایت در یکی دیگر از قسمت‌های برنامهٔ ماه عسل در تاریخ ۱۲ تیرماه سال نود و چهار رقم مذکور را دانست و ادعا کرد مبلغ دستمزد وی ۴۵ میلیون تومان می‌باشد. او همچنین اظهار داشت این مبلغ برای یک سال تلاشش به منظور آماده‌سازی و تهیه سوژه و بررسی و فیلمبرداری برای ویژه نامهٔ ماه عسل است

 

حواشی زندگی احسان علیخانی

در حین اجرای ویژه برنامه سال تحویل سال ۹۱ در واکنش بـه سخنان محمود احمدی نژاد که گفته بود وسایل ضروری عید در سر کوچه‌ ما گران نیست، مردم تهران میتوانند بیایند و از محله‌ مـا خرید عید را انجام دهند، بـه شایعه توبیخ و ممنوع‌الفعالیت شدن وی از تلویزیون انجامید. ولی پس از یک روز شایعه‌ ممنوع‌التصویر شدن علیخانی تکذیب شد.

 

منزل احسان علیخانی

بیوگرافی احسان علیخانی احسان علیخانی

دستمزدهای میلیاردی احسان علیخانی

درسال ۱۳۹۴ خبرهایی منتشر شد مبنی بر این‌کـه احسان علیخانی برای اجرای یک ماهه در ماه عسل مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان و بالغ بر دویست میلیون تومان نیز بعنوان حق تهیه کنندگی دریافت کرده است. این مسئله باعث ایجاد حواشی و انتقادات فراوانی شد.
کـه چطور در حالیکه اکثر مردم در شرایط بد اقتصادی قراردارند عده ای از افراد باید چنین درآمدهای زیادی داشته باشند؛ آن هم افرادی کـه در برنامه‌هایی چون ماه عسل احساسات دینی و خیرخواهانه مردم را هدف قرار می دهند. احسان علیخانی در نهایت در یکی از قسمت‌های برنامه‌ی ماه عسل در تاریخ ۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۴ دریافت رقم مذکور را تکذیب کرد.

 

احسان علیخانی در ویژه برنامه سال

احسان علیخانی ویژه برنامه سال تحویل ۹۴ را با عنوان بهار نارنج روی آنتن شبکه سوم سیما برد.در این ویژه برنامه احسان علیخانی میزبان چهره های معروف عرصه هنر و ورزش بود.
احسان علیخانی همانند سالهای گذشته با ویژه برنامه ماه عسل میهمان شبکه سوم سیما و خانه های مخاطبان شد. ماه عسل ۹۴ با تغییر در دکور و همچنین شیوه دعوت میهمانان نوید جذابیت بیشتر و تازگی را در سری برنامه های ماه عسل میدهد.

برادران علیخانی

احسان علیخانی در کودکی

برنامه ماه عسل

ماه عسل نام برنامه ای زنده است که در ماه رمضان هرروز از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شده است. تا پیش از رمضان ۱۳۹۱ تهیه کنندگی و اجرای این برنامه را احسان علیخانی بر دوش داشت، حتی سال ۸۷ هم فرزاد حسنی مجری این برنامه بود، اما در سال ۹۱ تهیه کننده این برنامه مجید یوسفی و مجری این برنامه علی ضیا انتخاب شدند.

موضوع این برنامه در قالب اجتماعی است. مهمانان این برنامه می تواند از هر قشری باشد از جمله:معلول، شاعر، نخبه و … مجدداً در سال ۹۲ اجرای این برنامه به احسان علیخانی سپرده شد و این امر در سال ۹۳ تکرار شد.

برنامه عصر جدید

علیخانی در سال ۱۳۹۸ اجرای مسابقه استعدادیابی عصر جدید را بر عهده داشت. رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد، سیدبشیر حسینی و امین حیایی داوران مسابقه عصر جدید هستند و احسان علیخانی به عنوان مجری در این برنامه حضور دارد.

 

احسان علیخانی در ماه عسل

اجراهای احسان علیخانی,زندگینامه احسان علیخانی

 

گفتگو با احسان علیخانی:

برای خوانندگان ما بفرمایید که چند سال دارید و کجا متولد شده اید ؟

در ماه آبان ۶۱ و درآلوده ترین شهر دنیا یعنی تهران متولد شده ام.

 

در چه زمینه ای تحصیل میکنید؟

مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران

 

چند خواهر و چند برادر هستید؟

دو خواهر و یک برادر دارم که همگی ازدواج کردند و من که از همه کو چکتر هستم با خانواده زندگی میکنم وطبیعتاً مجرد هستم.

 

زندگینامه احسان علیخانی

احسان علیخانی و محمدرضا گلزار

 

مدیریت بازرگانی کجا و اجرا کجا؟!

الف:من خیلی به کارگردانی و بازیگری علاقه داشتم اما در مقطع پیش دانشگاهی که بودم خیلی مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که به مقوله ی هنر به عنوان شغل دوم نگاه کنم بنابر این خوب درس خواندم و مدیریت بازرگانی قبول شدم . اما در کنار آن در این زمینه هم فعالیت میکردم. با این وجود در حال حاضر این کار در اولویت من قرار گرفته و درس و دانشگاه در اولویت نوزدهم.

 

شروع فعالیت هایتان به چه صورت بود؟

با باشگاه مهر ورزان جوان همکاری کردم و در برنامه ی پسرای ایرونی که تابستان ۸۳ پخش شد معرفی شدم .برنامه ی بسیار خوب و محبوبی بود خیلی دوست دارم دوباره این کار را تجربه کنم .بعد هم وارد شبکه ی ۳ شبکه ی جوان و محبوب خودم شدم همین جا باید از نادر کاشانی بسیار تشکر کنم که حکم یک پدر دلسوز را برای من داشته و دارد.

 

مصاحبه با احسان علیخانی

گفتید که سریال هم کار کردید در مورد آن توضیح می دهید؟

بله, سریال پرونده های مجهول به کارگردانی جمال شورجه بود که هم کار بازی را بر عهده داشتم و هم دستیار کارگردان بودم.

علیخانی و مادرش

مصاحبه های احسان علیخانی

 

چه نقشی داشتید؟

نقش خیلی بدی بود! من- یعنی آن بازیگر- در پارک نقش اول های سریال را معتاد میکردم!

 

در اجرا به چه چیزی بیشتر توجه می کنید؟

من چون خودم منتقد بسیار جدی ای بودم و در تلویزیون از هر اجرایی خوشم نمیامد, سعی کردم همیشه حضور بیننده را کنار خودم احساس کنم.

 

خودتان رادیو را بیشتر دوست دارید یا تلویزیون را ؟

صد در صد تلویزیون هم برای مخاطب جذاب تر است و هم برای من اما کار در رادیو مشکل تر و حرفه ای تر است.چون فقط کلام است. اما در کل خیلی دوست داشتم رادیو را هم تجربه کنم.

 

تا به حال سعی کرده اید از کسی در این راه تقلید کنید؟

اصلاً و به هیچ وجه.

 

جوک های احسان علیخانی

احسان علیخانی در کنار رامبد جوان و جناب خان

قشنگ ترین عیدی که رضا رویگری از احسان علیخانی گرفت

در اختتامیه جشنواره جام جم احسان علیخانی، مجری برنامه‌های ماه عسل و مسابقه «عصر جدید» پس از دریافت جایزه و بدون نگاه به میزان ارزش هدیه دریافتی، آن را به رضا رویگری، تقدیم کرد و از مسئولان خواست تا به پیشکسوتان عرصه هنر توجه بیشتری نمایند

رضا رویگری با انتشار  ویدئوی صحبت‌های احسان علیخانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «سلام به همه ی طرفدارها و مردم خوب کشورم. میخوام بدونین کسی بی دلیل بزرگ نمیشه باید بزرگی کنه و قلب بزرگی داشته باشه. احسان جان عزیزم چقدر برام ارزشمند هست هدیه تو و کار بزرگ تو

بعد از ۵٧ سال خدمت به سینما، تلویزیون، موسیقی، تأتر که با تمام عشقم، همه ی عمرم رو براش صرف کردم، بعد از هدیه مردم به من که با عشق و احترام آنها ثروتمندترینم، تو قشنگ‌ترین عیدی رو به من دادی… با همه ی وجودم خوشحال شدم و درس بزرگی به کسانیکه حتی نخواستند صدای تو را بشنوند و حرکت تو را ببینند دادی. مطمئنم مردم فهیم ما ناظر همه چیز هستند.

امیدوارم هر لحظه زندگی ات از ته دل خوشحال باشی و موفقیت همواره در کنار برنامه‌های جذاب تو باشد.»

اجرا و برنامه‌سازی

عصر جدید «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (شبکه ۳)
عصر جدید «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (ویژه برنامه سال تحویل ۱۳۹۸ شبکه ۳)
بهار نارنج «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (ویژه برنامه سال تحویل ۱۳۹۷ شبکه ۳)
تهیه‌کننده فیلم سینمایی (بدون تاریخ، بدون امضاء) – ۱۳۹۵

ماه عسل (۱۳۸۶٬۱۳۸۷٬۱۳۸۸٬۱۳۹۰٬۱۳۹۲٬۱۳۹۳٬۱۳۹۴٬۱۳۹۵٬۱۳۹۶٬۱۳۹۷)[۲۰]
طراح، تهیه‌کننده و مجری برنامه ماه عسل (ویژه برنامه ماه رمضان شبکه سه) سال‌های ۱۳۹۲٬۱۳۹۳٬۱۳۹۴٬۱۳۹۵٬۱۳۹۶[۲۱]٬۱۳۹۷
سه ستاره «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (ویژه برنامه انتخاب بهترین‌های تلویزیون در سال‌های ۱۳۹۴٬۱۳۹۵٬۱۳۹۶ از نگاه مردم)
سه ستاره (۱۳۹۳)

تهیه‌کننده و مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸
پشت صحنه (۱۳۹۱٬۱۳۹۲)
بهار نارنج (ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۴)

دو نیمه سیب (۱۳۹۰٬۱۳۹۱٬۱۳۹۲)

جزر و مد (۱۳۸۴٬۱۳۸۵)
صبح آمد (۱۳۸۳)
صبح بخیر ایران
پسرای ایرونی (تابستان ۱۳۸۳)

قله‌های افتخار
باشگاه مهرورزان
تهیه‌کننده برنامه‌های محرمانه – عطر بارون – مثل هیچ‌کس – نور بالا – لطفاً ملاحظه شود
کارگردانی مستندهای شیخ بهایی – المپیاد فیزیک اصفهان

کارگردانی ۲ دوره جشن سالگرد شبکه سه
کارگردانی ۲ دوره جشن قهرمان قهرمانان

 

درامد احسان علیخانی

رنگ چشم احسان علیخانی, بیوگرافی احسان علیخانی

 

زندگینامه احسان علیخانی | بیوگرافی و عکس همسر احسان علیخانی

منبع : ویکی پدیا / بیتوته / نمناک / پارس ناز/ yjc

بیوگرافی رویا نونهالی و بیوگرافی آریا عظیمی نژاد و پسرش و بیوگرافی سید بشیر حسینی  را بخوانید

۳.۷/۵ - (۳۲ امتیاز)

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام اقای علیخانی من خیلی شمارو دوست دارن و بزرگ ترین ارزوم اینکه بیام عصر جدید ولی پدرم میگه نمیشه واسه ی بازیگری خیلی هم علاقه دارم واز شما خواهش میکنم که اسمم رو در عصر جدیو بگی تا پدرم راضی بشه سیتا حسین پور از سلماس

  2. باسلام خدمت آقای احسان علیخانی امیدوارم که همیشه سلامت وتندرست باشند در کنار خانواده و همیشه برای ما برنامه های زیبا بسازند باتشکر فراوان

  3. ❤احسان علیخانی❤، بهترین مجری ، بهترین برنامه ساز و بهترین تهیه کننده ، بزرگوار ، دلسوز ، خَیِّر ، مردمی ، همیشه دغدغشون رسیدگی به مشکلات مردم بوده … والی مهر ایران ، اسطوره به معنای واقعی …
    با تمام وجودم به شما افتخار می کنم آقای علیخانی … شما همیشه بهترین هستید … خدا پشت و پناهتون باشه و حفظتون کنه ، از خدا میخوام که همیشه موفق و سربلند باشید …

  4. انسان کامل و سرباز فرهنگ واعتقادات ما در برابر رسانه هایه مصغره اونورآبی هاست .همشونو تحقیر کرده. احسان جونم

  5. من ازش خیلی خوشم می یادش هر برنامه ای رو شروع میکنه خیلی موفق هستش واقعا نمونه یک جوان خوش فکر و موفق هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا