اخبار فرهنگیبیوگرافی

بیوگرافی حسن ریوندی | زندگینامه حسن ریوندی و همسرش

بیوگرافی حسن ریوندی : حسن ریوندی کیست ؟ حتما شما هم واژه شومن یا استند آپ کمدین را شنیده باشید. حسن ریوندی یکی از مجریان و شومن های کهنه کار ایرانی است. که همیشه با اجراها و کنسرت های کمدی کم نظیرش بر سر زبان بوده است. در ادامه بیشتر با زندگینامه حسن ریوندی آشنا میشویم. با ما همراه باشید.

 

عکسهای همسر حسن ریوندی

دستمزد حسن ریوندی، بیوگرافی حسن ریوندی

 

 

بیوگرافی حسن ریوندی

نام : حسن

نام خانوادگی :ریوندی

تاریخ تولد : ۱۳۵۵

شغل : شومن ، مجری

میزان تحصیلات: فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی

وضعیت تاهل : مجرد

 

زندگینامه حسن ریوندی

شاید شما هم اجراها و یا کلیپ های حسن ریوندی را دیده باشید. و بخواهید بیشتر با این استند آپ کمدین ایرانی آشنا شوید. در ادامه مقاله به معرفی و زندگینامه حسن ریوندی و مصاحبه کوتاهی با وی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

حسن ریوندی (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۵ در سبزوار)استندآپ کمدین و مجری ایرانی است.وی پس از دوران سربازی، صدا سازی و تقلید صدا و همچنین اجرا به صورت حرفه ای ادامه داد. حسن ریوندی از شاگردان محمد نوری می باشد و سلفژ را نیز زیر نظر مرحوم محمد نوری آموخته است.

او از دانشگاه حکیم سبزواری در رشته تربیت بدنی فارغ التحصیل شده است و به عنوان معلم ورزش در مدارس تدریس می کند، که شغل اصلی ریوندی می باشد. وی در حال حاضر ساکن تهران است.

 

سایت رسمی حسن ریوندی

حسن ریوندی در کنار رضا ایرانمنش

کنسرت حسن ریوندی در برج میلاد :

ریوندی اولین کنسرت خنده را در ایران در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۲ در برج میلاد اجرا کرد.وی در این کنسرت‌ها با مطرح کردن طنزهای اجتماعی ، تقلید صدای خوانندگان و شوخی‌های سرگرم‌کننده به اجرای برنامه می‌پردازد.
مدت زمان اجرای برنامه در کنسرت‌های خنده توسط ریوندی حدود ٢ ساعت است که بدون توقف و به صورت رودررو با تماشاچیان انجام می‌شود.

طنز بداهه

حسن ریوندی از آن دست از طنازان می باشد، که اجرای طنزش به صورت بداهه است و در آن واحد از موضوع های مختلف سوژه طنز می سازد. همچنین می توان گفت او یک بداهه گو حرفه ای می باشد، چرا که در بداهه گویی مجری باید آرامش داشته باشد تا بتواند به خوبی استند آپ کمدی را اجرا نماید.

 

دانلود اجراهای حسن ریوندی

نوجوانی حسن ریوندی

 

قسمت عمده‌ اجرای ریوندی طنز بداهه و سوژه‌سازی آنی است؛ به طوری که اکثر مطالب طنز در همان زمان اجرای برنامه ساخته می‌شود.

 

فعالیت‌های هنری

ریوندی کار خود را با تقلید صدای شخصیت‌های کارتونی شروع کرد و سپس به تقلید صدای خوانندگان سنتی ایران از جمله شهرام ناظری و خوانندگان پاپ همچون ناصر عبداللهی و علیرضا عصار پرداخت. او در انتهای اجرای برنامه‌اش با مجری‌ها شوخی می‌کند.

 

اجراهای حسن ریوندی

همسر حسن ریوندی

ازدواج حسن ریوندی

سعادت آن را نداشتم،و هنوز ازدواج نکرده ام به نظر من ازدواج مهم ترین قسمت زندگی هر انسانی است که به بلوغ می رسد و میدانم گر من ازدواج کرده بودم کارم هزاران پله از آنچه الان هست بهتر بود.

 

علاقه های حسن ریوندی

علاقه من از کودکی به سمت این کار بود، اوایل بین همسالان و بچه محل ها برنامه اجرا می کردم که خیلی مورد استقال قرار می گرفت، تا اینکه در دوران راهنمایی هم در جشن های مدرسه به عنوان یک آیتم هنری این کار ار انجام می دادم در ۱۵ سالگی اولین قرارداد مالی‌ ام را امضا و به روی صحنه رفتم .

 

از همان دوران وقتی صدای شخصیت‌ های یک فیلم یا کارتون را شبیه‌ سازی می‌ کردم، بسیار مورد استقبال قرار می‌ گرفت این به من انگیزه می‌ داد تا این کار را ادامه دهم.

 

کنسرت حسن ریوندی

حسن ریوندی در کنار بهنوش بختیاری

نوع کار حسن ریوندی

قسمت عمده ی اجرای ریوندی طنز بداهه و سوژه سازی آنی است به طوری که اکثر مطالب طنز در همان زمان اجرای برنامه ساخته می شود بداهه گویی در باورپذیری کار مؤثر است و چون جنبه عام به کار می بخشد باعث هضم بهتر آن برای مخاطب می شود.

 

طنز بداهه ، از نوع خاص شیوه‌های کمدی ایرانی که مبنی بر در نظر داشتن سوژه ها و نه اجرای یکبارهٔ آنها از روی دست نوشته و یادداشت های مکتوب ، ناشی می‌شود.

 

بداهه گو، باید به تعداد کافی سوژه طنز ، بذله ، جوک و لطیفه در ذهن داشته باشد تا بتواند با استفاده از این جملات و به کمک خلاقیت و ذوق شخصی خویش به داستان گویی هم‌زمان با اجرا بپردازد. بداهه گویی یکی از نقاط قوت استند آپ کمدی و مجری ایرانی محسوب می‌شود و در اکثر اجراهای کمدین های جهانی فراوان دیده می‌شود.

 

حسن ریوندی اینستاگرام

زندگینامه حسن ریوندی در جوانی

خانواده و ارث صدایی

مرحوم پدر بزرگم را ندیدم اما والدینم می گویند صدای بسیار خوبی داشته به گونه ای که وقتی در روستای خود با صدای بلند اذان می گفته اهالی روستاهای دیگر هم می شنیدیند ؛ در خانواده مان برادر هم تقلید صدا می کرد، سرگرمی و تفریحمان این بود که رو به روی هم بشینیم و صدای شخصیت های مختلف را تقلید کنیم.

 

آیا سالن وزارت کشور مناسب ریوندی است؟

پاسخ این پرسش نیاز به یک مقدمه‌چینی تاریخی دارد. تالار وزارت کشور که از آن به رسمی‌ترین سالن کشور یاد می‌شود، سالنی است که در سال‌های اخیر به‌خصوص در زمینه موسیقی با سخت‌گیری‌های فراوان، بیشتر مشتاقان اجرای برنامه را رنجانده و درنهایت به اجرا در تالارهای دیگر واداشته. سالنی که‌ سال گذشته در همین روزها مدیرش با افتخار گفت که موسیقی پاپ واجد کیفیت لازم برای اجرا در این سالن نیست.

 

خانه حسن ریوندی

عکس های قدیمی حسن ریوندی

 

همه‌چیز ممنوع؛ خنده آزاد

سالنی که در برنامه‌ سال گذشته‌اش می‌توان به نام‌هایی چون همای، عالیم قاسیموف، همایون شجریان، سالار عقیلی و شهداد روحانی برخورد که نشان می‌دهد معیارهای انتخاب خوانندگان به‌طور جدی در این سالن رعایت می‌شود. به‌خصوص که نام این تالار، وزارت کشور است که می‌تواند به این معنا باشد که اجراهای این سالن تا حد زیادی از معیارهای مدنظر دولت بهره‌مندند.

 

حالا ناگهان این‌که می‌بینیم حسن ریوندی در این سالن روی صحنه می‌رود، آن هم با قیمتی که همان‌گونه که قبلا در این صفحه اشاره شده بود، حتی در کنسرت‌های غول‌هایی چون استاد شجریان و شهرام ناظری نیز مناقشه‌برانگیز است؛ آیا مشکوک نیست و نمی‌تواند بحث را به جاهای خاصی بکشاند؟

 

قیمت بالای کنسرت خنده

در پاسخ به کسانی که قیمت بلیت کنسرت خنده را بالا می‌دانند؛ حسن ریوندی مواردی چون افزایش هزینه‌های برگزاری کنسرت و تبلیغات گران را جزو دلایل گرانی بلیت این برنامه زنده می‌داند. اما ادامه حرف‌های او بامزه است: خیلی‌ها به من می‌گویند که خوش به حالت که درآمد سرشاری داری.

 

درآمد حسن ریوندی

عکس های حسن ریوندی

 

من از این حرف‌ها تعجب می‌کنم. بارها گفته‌ام درحالی‌که یک تاجر با یک تلفن میلیاردها تومان پول جابه‌جا می‌کند یا یک پزشک جراح در ماه حدود ٨٠٠‌میلیون تومان درآمد دارد؛ این ارقام کجایش زیاد است؟ ببینید همتاهای من در آمریکا و‌ اروپا سالی ٣۵‌میلیون دلار درآمد دارند.

حسن ریوندی همچنین در صفحه اینستاگرام خود به ساخت و نمایش کلیپ های طنز میپردازد.

 

ریوندی: یک پزشک هم ماهی ٨٠٠‌ میلیون می‌گیرد!!

قیمت شادی چقدر است؟ یک‌بار پس از اجرای برنامه دیدم شخصی که افسردگی شدید داشته، نیم ساعت سر اجرای من قهقهه زده است و پزشکش گفت نیم‌ساعت خنده او برابر با سه سال مراقبت ویژه است. من می‌خواهم بیماری‌های روان را از مردم دور کنم تا بتوانم سلامت جسم و روح را هدیه دهم و این برای من مثل عبادت می‌ماند.

 

میهمانان ویژه حسن ریوندی

درباره کنسرت‌های خنده نکته مهم این‌ است که علاوه بر مردم عادی قشر خاصی با ادعاهای روشنفکری نیز از این کنسرت‌ها استقبال می‌کنند. صفحه شخصی ریوندی پر است از عکس‌های هنرمندانی که در کنسرت‌های خنده حضور یافته و خوب هم خندیده‌اند.

 

ویدیو های حسن ریوندی

حسن ریوندی در کنار عباس جدیدی

 

شاهد این مثال عکس‌های پرشمار سوپراستارهایی چون امین حیایی، محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، رامبد جوان، سیامک انصاری، محمد اصفهانی، احمد پورمخبر، هرمز شجاعی‌مهر و… است که در کنسرت خنده حسن ریوندی یک‌ساعت‌ونیم خندیده‌اند. اکبر عبدی، پوریا پورسرخ، نرگس محمدی، لیلا بلوکات و نسرین مقانلو هم میهمان ویژه این کنسرت بوده‌اند…

 

مقایسه قیمت بلیت کنسرت ریوندی با دیگر آثار هنری

حسن ریوندی درحالی بلیت‌های کنسرت خنده را ٣٠٠تومان می‌فروشد؛ که کنسرت‌ها و برنامه‌هایی در حوزه‌های دیگر ارقامی در چنین حد و اندازه‌هایی را در رویایشان هم نمی‌توانند تصور کنند.

آن‌هم درحالی ‌که برنامه‌های ارزشمندی که در سال‌های اخیر با ده‌ها عوامل هنری و فنی و طراحی‌های ویژه صحنه و لباس ساخته شده‌اند؛ خودشان با اتهام گرانفروشی روبه‌رو بوده‌اند. مثلا نمایش الیور توئیست با بازیگرانی چون نوید محمدزاده، مهناز افشار و آتیلا پسیانی؛ و کنسرت نمایش سی با حضور همایون شجریان، بهرام رادان، سحر دولتشاهی و صابر ابر…

تحصیلات حسن ریوندی

بیوگرافی حسن ریوندی شومن

 

بیوگرافی حسن ریوندی | زندگینامه حسن ریوندی و همسرش

منبع : تالاب / ویکی پدیا / آفتاب نیوز / مجله آرگا

۴/۵ - (۵ امتیاز)

‫۲ دیدگاه ها

  1. تا حالا نرفتم کنسرتش ولی خیلی دوست دارم که برم بیشتر کارهاشو توی اینستا دیدم خیلی بامزه هسشت کسی می دونه که قیمت کنسرتهاش چقدر هستش ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا