کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه دسر محلبی توت فرنگی با ژله

محلبی توت فرنگی : طرز تهیه دسر های عربی محلبی چیست ؟ چگونه محلبی توت فرنگی درست کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره کیک و دسر و شیرینی ، تهیه دسر محلبی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

محلبی با ژله

طرز تهیه محلبی شیر ، محلبی توت فرنگی

 

 

طرز تهیه دسر محلبی توت فرنگی

 

مواد لازم

▪️نشاسته ذرت ۳ ق غ –
▪️آرد برنج ۲ ق غ –
▪️شیر ۱ ل –

 

▪️شکر ۳ تا ۴ ق غ –
▪️پوره توت فرنگی ۱۰ ق غ –
▪️وانیل ۱/۲ ق چ

 

 

طرز تهیه

?نشاسته، آرد و شکر با هم مخلوط کرده کمی شیر افزوده و هم می زنیم تا نشاسته حل بشه، وانیل و بقیه شیرو افزوده و روی حرارت میذاریم، هم می زنیم تا بجوشه و غلیظ بشه. شعله رو خاموش کرده و پوره توت فرنگی اضافه می کنیم و هم می زنیم،

 

 

?در ظرف مورد نظر ریخته و تزیین می کنیم. – برای پوره کردن توت فرنگی اگه زیاد بود داخل میکسر می ریزیم، اگه کم بود با چنگال له می کنیم. – برای این مدل محلبی از ژله توت فرنگی و تکه های توت فرنگی استفاده کردم، به صورت لایه ای و مرحله به مرحله گذاشتم یخچال ببنده. – اگه پوره توت فرنگی در حین هم زدن روی حرارت اضافه بشه رنگش تیره میشه.

 

 

محلبی با ژله

?مواد لازم

▪️شیر:۱لیوان
▪️شکر:نصف لیوان
▪️نشاسته:۱/۵ق غ

 

 

محلبی توت فرنگی

محلبی پرتقال

 

 

▪️گلاب:۱/۵ق غ
▪️بیسکویت خرد شده :نصف بسته
▪️پودر ژله:۱بسته

 

 

?طرز تهیه

⭕️بیسکویتای خرد شده رو میریزیم ته لیوان میذاریم کنار آماده بمونن.داخل یه ظرف شیر،شکر،نشاسته رو میریزیم و هم میزنیم تا یکدست شه میذاریم رو حرارت و مدام هم میزنیم تا غلیظ شه،از رو حرارت برداشته و گلاب رو اضافه میکنیم و هم میزنیم.

 

⭕️میذاریم از دما بیفته و بعد میریزیم روی بیسکویتا و میذاریم یخچال تا خودشو بگیره. ژله رو هم طبق دستور روی پاکت درست میکنیم و وقتی خنک شد روی محلبی میریزیم و میذاریم یخچال تا ژله هم سفت شه،بعد تزیین میکنیم.خیلی سریع و راحت و خیلی خوشمزه .

 

محلبی موز

محلبی چیست

 

محلبی توت فرنگی | طرز تهیه دسر محلبی توت فرنگی  با ژله

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا