بیوگرافی

بیوگرافی آریا عظیمی نژاد | عکس های آریا عظیمی نژاد و پسرش

آریا عظیمی نژاد : یکی از آهنگسازان و نوازندگان به نام کشور است اما به واسطه داوری در مسابقه عصر جدید به شهرت رسیده است و مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است با معرفی و بیوگرافی کامل این هنرمند در خدمتتان هستیم با ایران بانو همراه باشید

بیوگرافی آریا عظیمی نژاد

نام : آریا

نام خانوادگی : عظیمی نژاد

تاریخ تولد : ۱۳۵۲

وضعیت تاهل : متاهل

سمت : آهنگساز ، نوازنده سه تار

فرزند : دارای یک فرزند پسر

 

پوپک عظیمی نژاد

بیماری آریا عظیمی نژاد ، بیوگرافی آریا عظیمی نژاد

 

زندگینامه آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد متولد ۵ ازدیبهشت سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او آهنگساز و نوازنده ساز سه تار است. او در سال ۱۳۷۲ در رشته موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شد.

بیوگرافی آریا عظیمی نژاد

شروع نوازندگی

او ساز سه تار را نزد پدربزرگش آموخت و سپس نزد استادانی مانند جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش، علی اصغر زندوکیل رفت.سپس نزد اساتیدی همچون فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب اصول موسیقی را هم فرا گرفت.

کار حرفه ای ساخت موسیقی را از سال دوم دانشگاه با تئاتر شروع کرد و خیلی زود توانست در جشنواره های بین المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن شود.

 

آهنگسازی برای فیلم و سریال

این موقعیت ها باعث ورود او به عرصه سینما و تلوزیون شد و باعث خلق آثاری خوب از او شد. او موسیقی فیلم میم مثل مادر را ساخت و سپس موسیقی سریال او یک فرشته بود را ساخت. توانست به جمع آهنگسازی شناخته شده بپبوندد و نامزد بهترین موسیقی متن در جشنواره فیلم فجر شود و جایزه خانه سینما را برای فیلم هایی مانند میم مثل مادر، طلا و مس و فرزند خاک بگیرد.

آریا عظیمی نژاد پایتخت 5

اسم همسر آریا عظیمی نژاد

 

او برای ۲۰ سریال، ۲۰ فیلم و تعداد ۶ تئاتر آهنگسازی کرده است و چند فیلم کوتاه را هم آهنگسازی کرده است. سریال پایختت که بسیار پربیننده شد و چند سری از آن ساخته شد را هم آریا عظیمی نژاد آهنگسازی کرد و با بهره گیری از موسیقی فولکلول شمال و سپس جنوب توانست آثاری خاصی را ایجاد کند.

آهنگسازی برای خوانندگان معروف

او برای خوانندگان معروف ایرانی هم فعالیت داشته است که می توان به محمد اصفهانی، علیرضا عصارف حسین خواجه امیری و فریدون آسرایی اشاره کرد. از جمله کارهای او کـه با اقبالی فراوان روبه‌رو شد، ساخت موسیقی برای قطعه”آمدم ای شاه پناهم بده” با صدای استاد کریمخانی‌بود کـه برای بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان ساخته شد.

علاقه به موسیقی محلی

علاقه او به موسیقی محلی باعث شد تا یک مجموعه موسیقی از نواحی ایران را گردآوری کند و از آنها در ساخت موسیقی فیلم تاثیر بگیرد. او کنسرت های مختلفی را هم به صحنه برده است که می توان به کنسرت او در تالارهای تهران و انگلیس اشاره کرد.

آهنگسازی برای سریال پایتخت

او درسال ۱۳۹۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند ودر تولید آثار مهمی حضور داشته اسـت. او دراین سال در ۵ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون حضور داشت و خود رابه جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم آریا عظیمی‌نژاد دراین سال، فعالیت در فیلم شاهزاده روم، فعالیت در فیلم ع ش ق بعنوان موزیک ساز و فعالیت در سریال پایتخت ۳ بعنوان موزیک ساز محسوب می شود.

 

وی علاوه‌بر سریال پایتخت ۳، سال ۱۳۹۲ در ۴۰ سالگی در سریال دودکش نیز فعالیت داشته اسـت. آریا عظیمی‌نژاد این‌بار با محمدحسین لطیفی کارگردان سریال دودکش و هنرمندانی چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی و سیما تیرانداز همکاری داشت. با این کـه آریا عظیمی‌نژاد را بیشتر بعنوان موزیک ساز می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده اسـت.

فعالیت به عنوان خواننده

آریا عظیمی‌نژاد علاوه‌بر موزیک ساز بـه‌عنوان نوازنده و خواننده تیتراژ نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته اسـت. مهم ترین اثر وی در حرفه‌ی نوازنده، سریال قرعه اسـت. مهمترین اثر آریا عظیمی‌نژاد در حرفه‌ی خواننده تیتراژ، سریال جراحت اسـت. او سال ۱۳۸۸ در ۳۶ سالگی برای فیلم طلا و مس بـه کارگردانی همایون اسعدیان توانست در ۲۸مین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ شود.

سن آریا عظیمی نژاد

اصالت آریا عظیمی نژاد

علایق آقای عظیمی نژاد

او بسیار کم صحبت می کند و حجب اخلاقی کـه دارد مانع از برون‌ریزی خشم اوست. او تنهایی رابه رفت و آمد‌های زیاد ترجیح می دهد و کمتر در جمع حاضر میشود اما برای دوستان و خانواده‌اش وقت زیادی می گذارد. آریا عظیمی نژاد درکنار رویا نونهالی، امین حیایی و سید بشیر حسینی داوری مسابقه عصرجدید را برعهده دارد.

آریا عظیمی نژاد داور عصر جدید
آریا عظیمی نژاد و امین حیایی

ازدواج آریا عظیمی نژاد و همسرش

او ازدواج کرده است و متاهل است و حاصل ازدواج او یک فرزند پسر می باشد.

 

عکس آریا عظیمی نژاد و هسرش

 

آریا عظیمی نژاد امام رضا

آریا عظیمی نژاد و پسرش

برنامه عصر جدید

آریا عظیمی نژاد در کنار بشیر حسینی، امین حیایی و رویا نونهالی جزو داوران برنامه عصر جدید در سری یک و سری دو  است که از شبکه سوم سیما پخش می شود. مجری این برنامه نیز احسان علیخانی است.

و با داوری در این برنامه پر بیننده بین مردم شناخته شده است و به شهرت زیادی رسیده

آریا عظیمی نژاد در عصر جدید

تحصیلات آریا عظیمی نژاد

آدرس پیج اینستاگرام آریا عظیمی نژاد

آقای آریا عظیمی نژاد در اینستاگرام فعال است و طرفداران زیادی دارد که بیشترشان از وقتی ایشان داور برنامه عصر جدید شده اند پیج این هنرمند عزیز را فالو کرده اند آدرس پیج او را برایتان قرار می دهیمhttps://www.instagram.com/aryaaziminejad/

بیماری آریا عظیمی نژاد :

او  گفت: من در سن ۲۰ سالگی متوجه آسیب دیدگی گوشم شدم و پس از مراجعه به دکتر به من گفتند که تا سال دیگر ناشنوا می شوی و باید کار موسیقی را کنار بگذاری و همین هم شد. من در سن ۳۰ سالگی کر مطلق بودم و هیچ چیز را نمی‌شنیدم و تنها از روی لب‌خوانی متوجه جملات و حرف ها می‌شدم. اما بعد از ۱۰ سال و دوندگی‌های زیاد روزی وارد مطب دکتری حاذق شدم و با روند درمان این دکتر شنوایی کاملم را به دست آوردم.

ناگفته های آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد درباره کارگاهی کـه سال‌ها پیش تاسیس کرده بودو خیلی زود بـه تعطیلی آن منجر شد، گفت:شرایط بـه گونه ای شد کـه دیگر نتوانستم کارگاه را دایر کنم. بهمین دلیل وادار شدم تا کارگاه را تعطیل کنم. البته فرصت بیشتری برای ساخت موسیقی پیدا کردم.

جهان موسیقی امروز با ورود فضاهای مجازی بـه شکلی پیش میرود کـه تمام امکانات در اختیار جوان ها و کسانی کـه جویای موسیقی هستند، قرار میگیرد. این موزیسین کشورمان، بیان کرد: از همان ابتدا و با مشورت کارگردان مجموعه «پایتخت» تصمیم بر‌آن شد تا گرایش های مختلفی کـه بـه موسیقی دارم را در فضایی کـه با مجموعه هم خوانی داشته باشد، تلفیق کنم.

 

آثار آریا عظیمی نژاد

سازهای تخصصی آریا عظیمی نژاد

 

گاهی برای ایجاد چنین فضاهایی بـه جنوب کشور سفرمی کردم و گاهی هم با توجه بـه مضمون «پایتخت ها» ریتمی تازه بـه ذهنم میرسید. در واقع موسیقی «پایتخت» بر اساس خط داستان آن از شمال بـه جنوب و حالا کـه داستان «پایتخت ۵ » بـه بیرون از کشور رسیده، سفری بـه ترکیه داشتم. بـه هر حال دراین زمینه بـه ترکیبی تازه از موسیقی دست یافته ام کـه برای خود مـن هم لذت بخش اسـت.

البته گوش بیننده با موسیقی نواحی شهر هـای مختلف و نیز ساز های متنوع آشنا خواهد شد. این آهنگساز با توجه بـه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: جشنواره موسیقی در ایران درکنار دیگر جشنواره ها لازم اسـت اما انچه مـا هنرمندان از جشنواره ها انتظار داریم، اصولا عملی نمی‌شود.

 

بهمین دلیل اینگونه جشنواره ها خیلی مورد علاقه مـن نیست. اغلب جشنواره های مـا فضای خاصی دارند کـه شاید برای مـن هنرمند هیچگونه جذابتی نداشته باشد. مـن این موضوع را بارها در گفتگو هایم گفته ام کـه موسیقی هنری درونی اسـت کـه باید خلق شود و بـه گوش همه ی برسد. پس موسیقی فراتر از جشنواره هایی اسـت کـه دراین زمینه برگزار می شود.

 

موسیقی را بدون حد و مرز دوست دارم و برای آن تلاش میکنم. عظیمی نژاد درباره موسیقی مجموعه های تلویزیونی بیان کرد: دراین سال‌ها علاوه بر این کـه مجموعه های تلویزیونی پخش می‌شوند، موسیقی آنها بیشتراز گذشته بـه چشم می‌آید. در واقع تلفیق خوانندگان و موسیقی مجموعه ها باعث شده تا سلیقه مردم عوض شود. بـه نظرم موسیقی نیاز داشت تا روح دوباره ای بگیرد.

 

 عکس های آریا عظیمی نژاد و پسرش

 

بیوگرافی امین حیایی را بخوانید

منبع : پارس ناز / تاپ ناز / ویکی پدیا

۴.۲/۵ - (۶۹ امتیاز)

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. استاد آریا عظیمی نژاد شما از بهترین و جذاب ترین اهنگ سازی هستید که می شنام دوستون دارم خیلی خیلی خداکنه همیشه شمارو برای خانواده تون نگه داره

  2. آریا عظیمی نژاد هی بی خوبه و دوست دارم همیشه در عصر جدید داور باشد
    آریا تو فوق العاده هستید شک ندارم، و همیشه تورا میبینم یاد پسری می افتم که خیلی دوستش دارم شما شبیه اون هستید
    امیدوارم موفق باشی و بهترین آهنگساز جهان شوی ???❤???????

  3. آقای عظیمی نژادواقعاخیلی انسان نیکی هستندونسبت به مردم خیلی دلسوزهستندمن واقعاطرفدارایشون هستم وخیلی دوستشون دارم

    1. آقای عظیمی نژاد یکی از بهترین انسان هایی هستند که من دیدام مناو را خخخخخخخخخخخخخیییییییییییییییلللللللللللیییییییییییییییییی ددددددددددددددووووووووسسسسسسستتتتتت دارم

  4. آریا عظیمی نژاد بهترین و احساسی ترین داور عصر جدید ه واقعا بهترینی ماهمه درفدارا پشتتیم قهرمان موسیقی جهان دیونتم عزیزم

  5. من از داوری شما راضیم دوسدای من میگفدن داوری اریا عظیمی نژاد خیلی بدِ فقط انتظار دارِ اجراهایی بیان اجرا کنن ک ب دلش بشینِ

  6. ببخشید تا سال دیگر چیه:تا ده سال دیگر ناشنوا میشوی و ۱۰ سال ناشنوایی کشید و بعد از ده سال یعنی در سن ۴۰ سالگی.دوباره شنوا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا