کیک و دسر و شیرینی

دستور رولت تیرامیسو | دو طرز تهیه رولت تیرامیسو

دستور رولت تیرامیسو : چگونه رولت تیرامیسو تهیه کنیم ؟ مواد لازم برای تهیه رولت تیرامیسو چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره کیک و دسر و شیرینی ، دستور رولت تیرامیسو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

تیرامیسو لیوانی

تیرامیسو چیست، دستور رولت تیرامیسو

 

 

 

رولت تیرامیسو ⛱

?مواد لازم??

▫️آرد ۶۰ گرم
▫️تخم مرغ ۴ عدد
▫️نشاسته ذرت ۲۰ گرم

 

▫️پودر قند ۱۰۰ گرم
▫️آبجوش ۲ قاشق غذاخوری
▫️پودر نسکافه ۱۵ گرم

 

▫️پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
▫️بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
▫️خامه قنادی ۱۰۰ گرم
▫️پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ ( میتونید مقدار خامه و پنیر رو بیشتر کنید )

 

?طرز تهیه??

?اول از همه فر رو روشن کنید تا گرم بشه،
اندازه قالب برای این مواد بهتره سی در چهل باشه ،

 

تخم مرغ ها حتما سرد باشن،
اگه دوست دارید رنگ رولت روشن و دقیقا رنگ تیرامیسو باشه بهتره پودرکاکائو رو حذف کنید و اون یک قاشق هم نسکافه بریزید.

 

 

تیرامیسو موزی

تیرامیسو قالبی

 

?زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا کنید، سفیده رو با نصفی از پودر قند بزنید تا کاملا حجیم بشه و از ظرف نریزه، زرده و وانیل و بقیه پودر قند هم بزنید تا کرم رنگ بشه ، نسکافه و پودر کاکائو رو داخل آب جوش بریزید و به زرده اضافه کنید، سفیده رو به زرده اضافه کرده و خیلی آروم با لیسک هم بزنید، آرد و نشاسته و بکینگ پودر رو چند بار الک کرده و به مواد اضافه میکنیم، داخل قالب رو کاغذ روغنی میندازیم و کمی روشو چرب میکنیم، مواد رو کاملا یکدست و صاف پخش میکنیم، داخل فر گرم با دمای ۱۸۰ درجه حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه میزاریم( زمان و دما برای پخت رولت خیلی مهمه پس حتما چک کنید ممکنه از این زمان کمتر یا بیشتر بخواد انگشت بزنید فرو نرفت و اسفنجی شده بود کافیه )

 

?بعد از پخت ۵ دقیقه داخل فر بمونه و بعد از فر خارج کنید روشو با حوله یا پارچه نم دار بپوشونید تا در حین خنک شدن خشک نشه ، برای رول کردن حتما باید بزارید رولت خنک بشه اگه گرم باشه حین رول میشکنه، بعد از این زمان با کاغذ روغنی رو ازش جدا کنید و روی یه کاغذ روغنی دیگه کمی پودر قند بپاشید و به کمک اون رول کنید داخل پارچه بزارید یخچال ده دقیقه .

 

?تو این زمان خامه رو آماده کنید، خامه رو همراه پنیر ماسکارپونه حدود ۵ دقیقا بزنید تا کاملا فرم بگیره ، من از خامه یخ زده مارک کولاک استفاده کردم، بعد از نیم ساعت رول رو باز کنید خامه کشی کنید کاملا یکدست و دوباره داخل یخچال بزاید حدود یک ساعت و بعد برش بزنید.

♦️اگه احیانا خیلی خشک شد رولت کناره هاشو با چاقو برش بزنید و داخل سفره بزارید یکی دو ساعت ممکنه نرم بشه

 

تیرامیسو ? ?

▫️خامه فرم گرفته یک پیمانه
▫️پنیر ماسکارپونه یک بسته

 

▫️پودر قند پنج قاشق سوپخوری
▫️شیر ١/٣ پیمانه
▫️پودر نسکافه دو قاشق سوپخوری

 

?پنیر ماسکارپونه و پودر قند رو با همزن کمی بزنید تا یکدست شود.سپس یک قاشق مربا خوری پودر نسکافه و دو قاشق سوپخوری شیر داغ رو هم زده و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشه و در انتها خامه رو اضافه کرده و یک دور با همزن بزنید تا یکدست بشه.
سپس ١/۴شیر داغ و یک قاشق سوپخوری نسکافه رو مخلوط کرده و لیدی فینگر یا بیسکوییت رو داخلش زده و سریع خارج کرده و کف قالب بچینید و مواد خامه رو لابه لاش بریزید و در دو یا سه ردیف تکرار کنید ،حدود هشت ساعت تو یخچال بمونه

 

تزیین تیرامیسو

دستور تهیه تیرامیسو

 

دستور رولت تیرامیسو | دو طرز تهیه رولت تیرامیسو

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا