بدانیم تا سالم بمانیم

برنامه تقویت مو | راهکارهای خانگی تقویت موهای سر

سلامت مو ، با روش های خانگی تقویت موی سر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

چند روش خانگی برای تقویت مو

تقویت موی سر با مواد طبیعی ، برنامه تقویت مو

 

 

یک برنامه کامل و درست برای مراقبت از مو و داشتن موهای قوی و پرپشت

۱. درمان با تخم مرغ

استفاده از کل تخم مرغ برای نرم کردن موهایتان. اگر موهای خشک یا شکننده دارید، از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا رطوبت مو را حفظ کنید. استفاده از ½ فنجان هر مخلوط تخم مرغ (سفیده تخم مرغ ، کل تخم مرغ) برای تمیز کردن، موها. ۲۰ دقیقه با آب سرد موها را بشویید. یکی از موثرترین نکات برای داشتن موهای زیباست امتحان کنید.

 

۲. تمیز بودن مهم است

مهمترین دلیل ریزش مو، شوره سر و پوسته سر است. بنابراین، حفظ تمیزی موها مهم است.

 

۳. از آب گرم اجتناب کنید

از گرفتن دوش آب گرم اجتناب کنید، زیرا آب گرم باعث می شود که موها خشک و شکننده شود زیرا روغن های محافظتی را از مو می گیرد بنابراین، درجه حرارتی را ترجیح دهید که فقط کمی گرم تر از دمای بدن است.

 

۴. درمان با کدو

عصاره کدو را روی موها بزنید. این محلول را نیم ساعت نگه دارید و کاملا شستشو دهید. این یکی از راهنمایی های زیبایی ساده برای مو است .

 

۵. داشتن موهای نرم براق

مخلوطی از ۱ فنجان نرم کننده و ۲-۳ قاشق غذاخوری عسل را به صورت یکنواخت روی موهای مرطوب بمالید. ۳۰ دقیقه بعد کاملا آن را شست و شو دهید. این مخلوط کوتیکول مو را بسته و موها را درخشان می سازد.

 

۶. جوش شیرین

یکی از نکات زیبایی مو، درمان با جوش شیرین است. مخلوطی از ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. بعد از شامپو، مو را با این محلول شستشو دهید. بگذارید حداقل ۵ دقیقه قبل از شستن نهایی بماند. این درمان کمک خواهد کرد که شامپو اضافی و محصول طراحی شده از موها پاک شود.

 

۷. موهای لخت

مخلوط آب گرم و سرکه سیب را به موها بمالید. بلافاصله پس از ۵ دقیقه آن را بشویید تا از بوی سرکه سیب خلاص شود.

 

۸. موها را اغلب شستشو ندهید

موها را هر ۲-۳ روز، برای تنظیم مناسب چربی طبیعی مو بشویید. شستن موها به ندرت نیز به دست آوردن چربی طبیعی و درخشندگی کمک می کند.

 

۹. نرم کننده درست کنید

یک بسته بندی پروتئین، تخم مرغ و ماست را مخلوط کرده و آن را روی پوست سر بمالید. ۵یا ۱۰ دقیقه گذاشته و سپس کاملا شستشو دهید

 

۱۰. تقویت موها

برای درمان موهای خشک و آسیب دیده از روغن بادام استفاده کنید. این روشی بسیار ساده است، برخی از روغن بادام را در کاسه ریخته و ۴۰ ثانیه آن را گرم کنید. سپس به طور مساوی روی موهایتان بزنید. ۳۰ دقیقه بعد با شامپو و نرم کننده با آب سرد شستشو دهید.

 

۱۱. با آبلیمو از موهای کدر خداحافظی کنید

بعد از شستشوی نهایی، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را به موها اضافه کنید. به سادگی با حوله خشک مو ها را پاک کنید.

 

۱۲. قبل از رفتن به استخر، از حفاظ استفاده کنید

آب استخرها می توانند به موها آسیب بزنند زیرا مواد شیمیایی خشن دارند. به همین خاطر قبل از شنا کردن به موها نرم کننده بزنید . این یکی از راهنمایی های زیبایی مو قبل از تماس با آب استخراست.

 

۱۳. موهای آسیب دیده با آفتاب را درمان کنید

مخلوطی از ½ فنجان عسل، ۱-۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱-۲ قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ را ترکیب کنید. این مخلوط را روی موهایتان بگذارید تا ۲۰ دقیقه و سپس با آب گرم بشویید. این درمان به تقویت پروتئین های کراتین کمک می کند.

 

۱۴. موها را سفت نبندید

برای جلوگیری از شکستگی موهای از کش ها اجتناب کنید و موهایتان را خیلی محکم نبندید.

 

۱۵. روش صحیح شانه زدن

از شانه پلاستیکی برای جلوگیری از شکستگی مو از الکتریسیته ساکن خود داری کنید. بهترین راه برای شانه زدن موها شانه کردن پایین مو است . این تکنیک به انتشار مناسب روغن موی طبیعی کمک می کند و از بروز شکستگی جلوگیری می کند.

 

۱۶. مرتب کردن موها

موهای را حداقل هر شش هفته قیچی کنید تا از خشکی و موخوره جلوگیری شود.

 

۱۷. موی مرطوب را شانه نزنید

موهای مرطوب سه برابر ضعیف تر و در نتیجه احتمالا ریزش بیشتری دارند. توصیه می شود، ابتدا با حوله موها را خشک کنید و سپس موهای را با استفاده از یک شانه عادی جدا کنید.

 

۱۸. اجازه دهید موها با هوای آزاد خشک شوند

به جای استفاده از سشوار اجازه دهید موها خود خشک شوند با استفاده از این روش مصنوعی از تکنیک خشک کردن، موهایتان شکننده و خشک می شود. اگر مدت زمان لازم برای خشک کردن موها را نداشتید، سپس کمی باد گرم سشوار را به جای داغ استفاده می کنید.

 

۱۹. رژیم غذایی خوب

نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن یک غذای سالم از میوه ها و سبزیجات خام. موثرترین درمان خانگی برای مراقبت از مو یک رژیم سالم است. چیزی که می خورید ، در خارج و صورت ظاهر می شود

 

چنانچه بارها و بارها در بخش سلامت نمناک گفته شد اولین گام در مراقبت از مو رژیم غذایی شما است و دو چیز مهم در رژیم غذایی عبارتند از آهن و پروتئین. سلول های موی سریعترین سلول ها در بدن هستند، اما آنها نیز اولین کسانی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند و به درستی غذا نمی خورند و یا ازکمبود رنج می برند زیرا آنها برای بقا مورد نیاز نیستند.

 

سعی کنید غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات برگ، ماهی، تخم کدو تنبل، لوبیا، نخود، سویا و غلات در رژیم غذایی داشته باشید. پزشکان توصیه می کنند که روزانه ۱۲ میلی گرم آهن مصرف کنید. همچنین به پروتئین نیاز دارید زیرا این چیزی است که موها را تقویت می کند. شامل پروتئین های کامل است که همچنین دارای اسیدهای آمینه هستند:مانند پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود، و ماست.

 

در ادامه این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک مواد مغذی را معرفی می کنیم که برای داشتن موهای سالم و قوی باید مصرف کنید.

 

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ همه بدن را تغذیه می کنند. ماده مغذی ضروری تنه ، مو و غشا سلولی پوست سر و فولیکول های ترشحی مو را تغذیه می کند و رشد موی سالم را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، آن ها قابلیت ارتجاعی به مو می دهند و مانع از شکسته شدن و خشکی می شود.

 

بدن نمی تواند اسیدهای چرب امگا ۳ را تولید کند؛ هر چیزی که می خورید آن چیزی است که دریافت می کند. غذاهای حاوی اسیدهای چرب بذر کتان ، گردو، سالمون، ماهی تن، کلم، کلم بروکسل، روغن کلزا هستند.

 

روی

تقویت رشد و ترمیم بافت به حفظ پوست سر و مو کمک می کند که سالم بماند. هم چنین هورمون ها ( تستوسترون ) در بدن را تنظیم می کند و به حفظ تولید غده های چربی در پوست سر و رشد مو کمک می کند.با این وجود ، میزان بالای تستوسترون با کمبود مو ارتباط دارد. طبق قانون رژیمی، ۱۱ میلی گرم روزانه تمام چیزی است که شما نیاز دارید.نخود، گندم، گوشت گوساله،مرغ حاوی روی هستند .

 

پروتئین

اگر به اندازه کافی پروتئین نخورید موهایتان خاکستری می شود رژیم سرشار از پروتئین برای سلامت کلی مفید است. زرده تخم مرغ ، ماست یونانی ،کلم ، لوبیا ، مغزها ، عدس حاوی پروتئین هستند.

 

آهن

آهن به رساندن خون به سلول ها کمک می کند. بسیاری از پزشکان ارتباطی بین درمان کم خونی ناشی از آهن و افزایش رشد مو را پیدا کرده اند .

غذاهایی که باید بخورید:سبزیجات تیره و سبز، حبوبات، لوبیا، گوشت قرمز، بوقلمون، زرده تخم مرغ.

 

ویتامین ها آ و ث

هر دو ویتامین به تولید چربی، مواد روغنی که فولیکولهای ترشحی مو به بیرون می دهند ، کمک می کنند. نرم کننده طبیعی مو،هستند و باعث می شود مونشکند به علاوه، ویتامین ث مقدار آهن تقویت شده را افزایش می دهد که بدن می تواند استفاده کند.

 

غذاها :اسفناج، بروکلی، سیب زمینی شیرین، کدوتنبل.

مواد غذایی و ویتامین های لازم مناسب ریزش مو

 

منیزیم

منیزیم چهارمین ماده معدنی در بدن است و برای بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی – رشد مو مورد نیاز است. اما تحقیقات دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی نشان می دهد که ۶۸ درصد از بزرگسالان آمریکا به اندازه کافی ماده مغذی ضروری را دریافت نمی کنند و باعث افزایش التهاب در بدن و ریزش مو در زنان و مردان می شود ؛ غذاهایی که باید بخورید:بادام ، اسفناج، ، عدس، برنج قهوه ای است.

 

 

معجون برای تقویت موی سر

تقویت موی سر با حنا

 

 

سلنیوم

عنصری است که به بدن کمک می کند سلنو پروتئین تولید که متابولیسم، سنتز دی ان ای و ایمنی را تنظیم و مو را تحریک می کند تا رشد جدید را تشویق کند .غذاهایی که باید بخورید:آجیل ، ماهی تن، ماهی ساردین،میگو.

 

چگونگی حفظ موهای سالم:چند نکته اساسی

۱. طبیعی است که ۱۰۰ تا ۱۵۰ تارمو را روزانه از دست دهید، بنابراین وقتی موهای ریخته را ، دیدی نگران نباشید.

 

۲. موهای مرطوب را با مراقبت های شدید شانه کنید زیرا آنها شکننده و در معرض شکستگی هستند. شانه دندانه بزرگ را بکشید و آن را از ریشه تا انتهای مو خود به آرامی بکشید.

۳. هر چند هفته یکبار موها را کوتاه کنید تا از آنهایی که موخوره گرفتند خلاص شوید. هر ۶ تا ۸ هفته ۱ تا ۴ اینچ از موها را قیچی کنید.

 

۴. موها را هر روز شستشو ندهید و هر زمان که انجام دهید، برخی از نرم کننده ها را در انتها مو بزنید. سعی کنید از مارک شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید.

۵. نرم کننده را با آب سرد شستشو دهید زیرا برای قدرت و درخشش مو مناسب است.

 

۶. بر خلاف برچسب در پشت مواد غذایی برچسب در پشت شامپو اغلب نا خوانده می ماند. در چند سال اخیر تمرکز زیادی روی سولفات در شامپوها وجود دارد. سولفات چیست؟ به همین دلیل است که شامپو به نحوی عمل می کند. آنها پوست و مو را پاک می کنند و کثیفی را از سر پاک می کنند.اگر احساس سوزش در پوست سر و یاخشکی مو دارید در طول زمان، سعی کنید شامپو بدون سولفات بخرید.

 

۷. اگر موهای خشک دارید، بهتر است از رنگ کردن اجتناب کنید. با این حال، اگر نمی توانید مقاومت کنید . از لیمو، بابونه یا عسل استفاده کنید زیرا آنها به عنوان روشن کننده های مو عمل می کنند. می توانید آب لیمو را به آب اضافه کنید و آن را به موهای خود اسپری کنید. می توانید موها را با چای بابونه بشویید پس از شستن آنها با شامپو و یا اضافه کردن عسل به آب موها را بشویید.

 

علاوه بر این نکات اساسی، در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک چند راه حل خانگی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد.

 

نرم کننده عمیق موها

حتی اگر موها را بعد از هر شستشو نرم کننده بزنید، هیچ چیز به اندازه نرم کننده عمیق کار نمی کند. هر بار که موهای خود را شامپو می زنید، آب اضافی را با حوله خشک کنید. سپس مقدار قابل توجهی از کاندیشنر را مصرف کنید و آنرا به ریشه موهایتان بزنید.

 

از یک شانه با دندانه های بزرگ استفاده کنید تا مطمئن شوید که کاندیشنر به همه جا می رسد. بعد از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت، آنها را کاملا شستشو کنید و از موهای صاف ابریشمی لذت ببرید.

 

راه های خانگی برای تقویت مو

از آن جا که به مراقبت و زیبایی مو اهمیت زیادی داده می شود در این مطلب به چند نکته برای داشتن موهای زیبا ، سالم و براق اشاره خواهیم کرد.

با توجه به این که مو یک بافت مرده به حساب می آید، برای نظافت و نگهداری از آن وقت، انرژی و پول زیادی صرف می شود. به گزارش سایت «msn» مو علاوه بر زیبایی بخشیدن ارزش بیولوژیکی دیگری نیز دارد. مو سر را گرم نگه می دارد و به تنظیم دمای بدن نیز کمک می کند. مو مانند ناخن بخشی از پوست را تشکیل می دهد و بیشتر از پروتئین تشکیل شده است.

 

روزی یک تا ۳ بار، ۲۵۰ میلی گرم عصاره گل گاوزبان، دانه کتان و یا پامچال بخورید. همه این روغن ها غنی از اسیدچرب امگا۳ مانند اسید gamma-linolenic که برای مرطوب نگه داشتن مو و ناخن ها عالی است.

 

اگر می خواهید موهایتان روشن تر به نظر برسد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی آبلیمو به موهای خود بمالید.

پس از هر بار دوش گرفتن، مقدار موی ریخته شده را کنترل کنید به طور معمول، از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مویی که داریم روزی ۵۰ تا ۲۰۰ تار می ریزد. اگر مقدار موی ریخته شده بیشتر بود، به پزشک مراجعه کنید. احتمال دارد که شروع عفونت پوست سر و کچلی باشد و در موارد نادری نیز می تواند کمبود ماده مغذی دلیل ریزش مو باشد.

 

یک آواکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.

 

قبل از مصرف ژل مو، چند قطره عطر محبوب خود را به آن اضافه کنید تا موهای شما خوشبو نیز شود.

می توانید با افزودن ۲۰ قطره طبیعی روغن استوقدوس در ۲۳۶ میلی لیتر در شامپوی رقیق شده در ۱۱۸ میلی لیتر آب شامپوی گیاهی درست کنید.

 

برای ایجاد تعادل در میزان ph پوست سر یک سهم سرکه سیب را با ۲ سهم آب ولرم مخلوط و استفاده کنید تا رنگ قرمز موی شما آشکار شود. مخلوط سرکه را به خوبی به مو و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید خشک شود و سپس طبق معمول شست وشو دهید.

 

برای تقویت پروتئین مو، یک عدد تخم مرغ را با کمی شامپو مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس خوب بشویید.

به موهای خود روغن های گیاهی بمالید. روغن زیتون، بادام شیرین و جوجوبا، برای موها بسیار مفید است. برای موهای ضخیم روغن نارگیل مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرم را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.

 

برای جلوگیری از موخوره، برای چند دقیقه به آرامی حوله را دور موهای خیس قرار دهید تا رطوبت جذب شود.

موهای سفید را که نسبت به رنگ های دیگر سریع تر کدر، خشک و کثیف می شود، هر روز با شامپو بشویید.

 

بین هر دفعه رنگ زدن مو حداقل ۴ هفته و بین هر های لایت و یا لولایت حداقل ۸ هفته فاصله بگذارید.

برای تقویت کردن موهای شکننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون و جوجوبا به موها بمالید.

 

برای جلوگیری از خشک شدن مو به خصوص در فصل سرما دستگاه بخور در اتاق خواب قرار دهید.

برای کاهش آسیب به مو، تنها ۹۰ درصد رطوبت مو را خشک کنید. بعضی افراد بر این تصورند که موهای خیس را باید کاملا با سشوار خشک کرد.

 

اگر موهای خود را به شکل دم اسبی جمع می کنید، بهتر است روزی چند ساعت موها را آزاد بگذارید. سعی کنید موها را محکم پشت سر جمع نکنید.

تقویت کننده ساده مو را در منزل تهیه کنید. برای داشتن موهای نرم و براق، سس مایونز به موها بمالید و پس از یک ساعت بشویید.۵۶ گرم روغن زیتون، ۵۶ گرم ژل آلوورا را با ۶ قطره روغن رزماری و ۶ قطره روغن چوب صندل مخلوط و استفاده کنید.

 

تقویت مو با روغن زیتون

درمان ریزش مو

 

برنامه تقویت مو | راهکارهای خانگی تقویت موهای سر

 

 

منبع : بیتوته / نمناک

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا