بدانیم تا سالم بمانیم

رنگ مو در شیردهی | آیا رنگ مو در شیردهی مجاز است یا خیر؟

سلامت مو در دوران شیردهی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

رنگ مودردوره شیردهی

رنگ مو بعد از زایمان ، رنگ مو در شیردهی

 

 

آیا رنگ کردن مو در دوران شیردهی مجاز است؟

مضرات رنگ کردن مو در دوران شیردهی:

اغلب، مادران جوان در مورد استفاده از محصولات آرایشی یا رفتن به سالن‌های زیبایی به منظور رنگ کردن موهای خود در دوران شیردهی نگران هستند، زیرا استفاده از مواد شیمیایی، اسیدها و سایر عناصر موجود در لوازم آرایشی برای سلامت خود مادران و نوزاد این افراد خطرناک می‌باشد. بر این اساس، اکثر مادران می‌خواهند بدانند که آیا رنگ کردن موها در دوران شیردهی می‌تواند سلامت کودک شیرخوار آن‌ها را به خطر بیندازد.

 

مطالعات نشان می دهد رنگ های دائمی و نیمه دائمی را می توان در طول بارداری و شیردهی استفاده کرد. در واقع احتمال جذب مواد شیمیایی رنگ توسط جریان خون و تاثیر آن بر تولید شیر و سلامتی نوزاد بسیار کم است.

 

در دوران شیردهی بهتر است کمتر موهای خود را رنگ کنید. رنگهای مو با پایه آمونیاک می تواند باعث آسیب دائمی به فولیکول مو و سفید شدن و ضعیف شدن آن شود. رنـگ کـردن مـوها اصـلا توصیـه نمیشـود. چون رنگهایی که برای موها استفاده میشوند، حاوی مواد شیمیایی مختلفی هستند. البته اگرچه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تمام کارخانههای تولید رنگ سعی میکنند عوارض این محصولات را به حداقل برسانند و مشکلاتشان را کم کنند ولی بازهم توصیه ما، استفاده نکردن از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موهاست.

 

روش های جایگزین رنگ کردن مو در دوران شیردهی:

به جای استفاده از رنگ های شیمیایی که حاوی آمونیاک و پروکسید هیدروژن هستند که با پوست واکنش می دهند می توانید از رنگ های گیاهی استفاده کنید. رنگدانه های موجود در برگ حنا به مو رنگ مناسبی می دهد و در طول بارداری و شیردهی مشکلی ایجاد نمی کند.

 

و یا اگر میخواهید موهایتان را رنگ کنید و نگران سلامتی نوزاد هستید می توانید از روش هایی استفاده کنید که رنگ با پوست سر تماس نداشته باشد زیرا رنگ در این صورت به پوست نفوذ نمی کند و مشکلی ایجاد نمی کند.

 

رنگ کردن مو در شیردهی، ضرر دارد؟

در دوران شیردهی بهتر است کمتر موهای خود را رنگ کنید. اگر هم قصد دارید موهایتان را رنگ کنید، بهتر است از رنگهای گیاهی و بدون آمونیاک استفاده کنید. رنگهای مو با پایه آمونیاک می تواند باعث آسیب دائمی به فولیکول مو و سفید شدن و ضعیف شدن آن شود.

 

 

عوارض بوی رنگ مو برای نوزاد

رنگ کردن مو در دوران شیردهی نی نی سایت

 

 

رنـگکـردن مـوها اصـلا توصیـه نمیشـود. چون رنگهایی که برای موها استفاده میشوند، حاوی مواد شیمیایی مختلفی هستند. البته اگرچه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تمام کارخانههای تولید رنگ سعی میکنند عوارض این محصولات را به حداقل برسانند و مشکلاتشان را کم کنند ولی بازهم توصیه ما، استفاده نکردن از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موهاست. هر خانم یا آقایی میتواند گاهی موهای خود را با توجه به شرایط و نیازش رنگ کند اما رنگ کردن نباید به یک عادت تبدیل شود و نباید موها را مدام و پشت سر هم رنگ کرد.

 

معمولا برخی از مواد رنگی مانند مواد دکلره، اکسیدان هم دارند. بهتر است بدانید هم رنگ مو و هم مواد اکسیدانی به علت داشتن ترکیبات شیمیایی و فعل و انفعالاتی که روی ساقه مو انجام میدهند، میتوانند باعث آسیب به موها شوند. اکسیدانهایی با غلظت بالا آثار به مراتب مخربتر روی موهای ما دارند. وقتی افراد از مواد اکسیدانی استفاده میکنند به علت تماس با مواد شیمیایی، ممکن است پوست و مویشان تحریک شود و آسیب ببیند. اگر غلظت موادی که روی سر گذاشته میشود، بیش از اندازه باشد، این مواد باعث ایجاد سوختگی پوست کف سر هم میشوند.

 

به دلیل اینکه به سرعت با پروتئینهای پوست و مو ترکیب میشوند و میتوانند حالت سوختگی را روی پوست به وجود بیاورند. اگر کسی دچار سوختگی پوست سر در اثر استفاده از مواد رنگی و دکلره بشود، باید بلافاصله به متخصص پوست و مو مراجعه کند تا پزشک درمان سوختگی شیمیایی انجام دهد. برای حفظ سلامت و شادابی موها، اصلا رنگ کردن آنها را توصیه نمیکنیم ولی اینکه رنگکردن موها چند وقت به چند وقت خوب است، به نوع رنگ و جنس موها و سرعت رشدشان بستگی دارد.

 

به طور کلی هرچه این فاصله بیشتر باشد، بهتر است. توصیه تمام پزشکان این است که خانمها کمتر از این مواد شیمیایی استفاده کنند زیرا خاصیت سرطانزایی آنها اثبات شده است، مواد تشکیلدهنده آنها، محرک سلولهای سالم بدن هستند و در نهایت باعث سرطانی شدن سلولها میشوند. متاسفانه برخی از خانمها وقتی قصد رنگ کردن موی خود را دارند، این کار را در حضور کودکان خود انجام میدهند و از عواقب آن اطلاعی ندارند. برخی از این محصولات ممکن است در کودکان باعث حساسیت و تحریک مجاری تنفسی و تشدید آسم شود. در حضور فرزندان خود اقدام به رنگ کردن موهای خود نکنید و چنانچه کودکی مقداری از رنگ موی آمادهشده را خورد، بلافاصله به وی مقدار زیادی آب و شیر بدهید تا اثر جذب مواد کمتر شود و به سرعت وی را به نزدیکترین درمانگاه برسانید تا اقدامات درمانی برایش انجام شود.

 

 

هاشورابرودردوران شیردهی

مراقبت در شیردهی

 

رنگ مو در شیردهی | آیا رنگ مو در شیردهی مجاز است یا خیر؟

 

 

منبع: ایران نی نی / نی نی بان / بیتوته

۴/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا