تناسب اندام

لاغری با خرما | کاهش وزن با مصرف خرما

تناسب اندام ، تاثیرات مثبت خرما بر لاغری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

مقدار مصرف خرما در رژیم لاغری

خوردن چند عدد خرما در روز چاق کننده است ، لاغری با خرما

 

 

کاهش وزن با خرما

خرما در واقع یکی از میوه های بسیار مغذی است که دارای میزان بالایی کالری و انرژی است. این میوه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی می باشد. از جمله مواد موجود در خرما و رطب می توان به آهن ، منگنز ، روی ، پتاسیم و همچنین ویتامین هایی نظیر A، B و E اشاره کرد.

 

خرما می‌تواند خوراکی‌ ایده‌آلی برای تغذیه مناسب و بهره‌مندی از فواید سالم آن برای حفظ سلامت بدن باشد. از آنجایی که خرما سرشار از مواد غذایی مغذی و سالم مثل اسیدهای چرب و فیبر است می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن و تناسب اندام هم محسوب شود. خوردن خرما کمک می‌کند بدن از سموم پاک‌سازی شود، التهاب آن کاهش یابد و میزان گلوکز خون تنظیم شود. مصرف این میوه شیرین می‌تواند بدون اینکه کالری زیادی مصرف کنید شما را سیر نگه دارد و امکان لاغری را فراهم کند.

 

خرما سرشار از ویتامین، کلسیم و آهن طبیعی است و می تواند کم خونی را درمان کند. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث ارتقای سلامت بدن می شود.

 

خرما چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

مصرف خرما باعث درمان یبوست و ملین شدن شکم میشود. خرما سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود و در نهایت به کاهش وزن بدن کمک می کند.

 

خرما حاوی نیکوتین است که مشکلات گوارشی و روده را درمان می کند. باکتری مفید را افزایش می دهد و باکتری مضر را از بین می برد. با بهبود دادن عملکرد سیستم هاضمه، باعث کاهش وزن می شود.

 

خرما حاوی مقدار زیادی پروتئین هم هست. پروتئین‌ها به سختی هضم می‌شوند و برای انتقال به روده بزرگ به زمان طولانی‌تری نیاز دارند. همین موضوع باعث می‌شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و کمتر میل به خوردن داشته باشید. علاوه بر این، مصرف پروتئین باعث ترمیم و عضله‌سازی بدن هم خواهد شد.

 

خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی های تنفسی مفید است.

 

مواد متعددی مانند پتاسیم و سولفور در خرما وجود دارد که نه تنها سلامت قلب را حفظ می کند بلکه به روند شکستن چربی در بدن نیز کمک می کند. برای افزایش میزان متابولیک و کاهش وزن، صبح ها خرما مصرف کنید.

 

خرما به علت اینکه حاوی قند طبیعی است انرژی بدن رو تامین می کند و در عوض کم کالری نیز هست در نهایت می تواند به کاهش وزن بدن کمک کند.

آنتی‌اکسیدان باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد و زیان‌آور اکسیژن کاهش یابد و در نتیجه بدن از سموم پاک‌سازی شود و میزان التهاب و استرس هم کاهش یابد. خرمای تازه هم حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آنتوسیاسین، فنولیکس و کاروتنوئید است. تمامی این آنتی‌اکسیدان‌ها باعث افزایش متابولیسم و دفع سموم از بدن و هضم بهتر می‌شوند و مجموعه این موارد با هم یعنی کاهش وزن.

 

در زیر شما را با نمونه ای از رژیم شیر و خرما اشنا می کنیم:

 

رژیم شیر و خرما

این رژیم غذایی را می توانید به مدت ۱ تا ۲ هفته انجام دهید اگر می خواهید وزن بیشتری کم کنید بهتر است که این رژیم را به مدت ۲ هفته رعایت کنید تا تجربه کاهش وزن ۷ کیلو فقط در ۱۴ روز را تجربه کنید. این رژیم غذایی بدن را به خوبی پاکسازی می کند و اگر شما دارای اضافه وزن بیش از حدی هستید بهتر است که قبل از انجام رژیم اصلی کاهش وزن تان این رژیم غذایی را به مدت ۲ هفته انجام دهید تا بدن تان از سموم مضر پاک شود. هم چنین می توانید در طول رژیم اصلی کاهش وزن خود هر سه ماه یکبار رژیم غذایی شیر و خرما را تکرار کنید. بهتر است به همراه این رژیم غذایی در طول روز ورزش کنید تا با کمک ورزش از افتادگی عضلاتتان جلوگیری نمایید.

 

 

رژیم لاغری خرما

روزانه چند عدد خرما بخوریم

 

 

دستور غذایی رژیم شیر و خرما

صبحانه : یک لیوان شیر کم چرب + میوه فصل ( به دلخواه ) یک عدد + یک عدد خرما

نهار : دو عدد خرما + دو لیوان شیر کم چرب + ۱/۲ موز

 

عصرانه : یک عدد خرما + یک لیوان شیر کم چرب + میوه فصل ( به دلخواه ) یک عدد

شام : ۱/۲ سینه مرغ ( آب پز یا کبابی ) + یک کاسه سالاد فاقد چربی ( که می توانید آن را بدون سس و با کاهو و هویج و خیار و گوجه و کلم و هر نوع سبزیجات دلخواهی تهیه کنید) + یک عدد سیب زمینی کوچک ( آب پز و یا کبابی)

 

نکته : توجه داشته باشید که وعده غذایی شام خود را باید به صورت کامل انجام دهید زیرا بدن در هنگام خواب به انرژی بیشتری برای تنظیم و متابولیسم نیاز دارد و برای این که دچار اختلالات عصبی و بیماری نشوید بهتر است که دستور غذایی شما در شب کاملا متفاوت با روز باشد.

 

چرا خرما تا این اندازه مفید است؟

خرما سرشار از ویتامین، کلسیم و آهن طبیعی است و می تواند کم خونی را درمان کند. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث ارتقای سلامت بدن می شود. جالب است بدانید خرما در کاهش وزن نیز نقش دارد؛ اما چگونه؟

 

خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی های تنفسی مفید است.

 

مواد متعددی مانند پتاسیم و سولفور در خرما وجود دارد که نه تنها سلامت قلب را حفظ می کند بلکه به روند شکستن چربی در بدن نیز کمک می کند. برای افزایش میزان متابولیک و کاهش وزن، صبح ها خرما مصرف کنید.

 

کاهش وزن با خرما

خرما به دلیل غنی بودن از ویتامین و ماده کانی و فیبرهای قابل حل و غیرقابل حل، باعث احساس سیری و مانع از پرخوری می شود.

خاصیت ملین دارد: یبوست را درمان می کند. سیستم گوارش را سالم نگه می دارد و روند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

 

سیستم هاضمه را تحریک می کند:خرما حاوی نیکوتین است که مشکلات گوارشی و روده را درمان می کند. باکتری مفید را افزایش می دهد و باکتری مضر را از بین می برد. با بهبود دادن عملکرد سیستم هاضمه، باعث کاهش وزن می شود.

 

کم کالری و سرشار از انرژی است: قندهای طبیعی در آن مانند فروکتوز و گلوکز انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

عاری از کلسترول و چربی های ترانس است: این دو عامل باعث افزایش وزن می شود. خرما عاری از چربی و سرشار از ماده مغذی است اما باعث کاهش کالری می شود.

خواب آلودگی مفرط را برطرف می کند:مصرف خرما بر خلاف غذاهای سنگین که باعث خواب آلودگی می شود، احساس نشاط و انرژی ایجاد می کند بنابراین فعال می مانید و وزن بیشتری کم می کنید.

 

 

روزی چند عدد خرما بخوریم تا چاق نشویم

خرما و تناسب اندام

 

لاغری با خرما | کاهش وزن با مصرف خرما

 

 

منبع : نمناک /بیتوته

۴.۱/۵ - (۸ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا