ازدواج و همسرداری

بی محبتی همسر | علل و راه های پیشگیری و درمان

ازدواج و همسرداری ، نکاتی درباره کاهش محبت همسر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

عواقب بی توجهی مرد به زن

عوارض بی توجهی مرد به زن ، بی محبتی همسر

 

 

شوهرم اصلا به من محبت ندارد؛ با بی‌محبتی او چه کنم؟

خیلی از خانم ها از این شکایت دارند که با مردی بی احساس زندگی می کنند که هیچ درکی از ابراز عشق و محبت ندارد و حتی برخی هنگامی که با آن‌ها از عشق و احساسات صحبت می‌کنی،

 

همه چیز را به سخره می گیرد و علاقه‌ای به صحبت درباره‌ی چنین مسائلی ندارند. این افراد معمولا کم حرف هستند و یا حتی بیان احساسات عاطفی را نشانه ی ضعف می دانند.

 

بی تفاوتی و بی‌محبتی زن به همسرش

این شکایت از زبان برخی مردها نیز نسبت به همسرشان شنیده می‌شود اما می‌توان گفت آمار بی محبتی و سردی زنان در زندگی مشترک از بی توجهی و بی محبتی مردان بسیار کمتر است.

 

اغلب زوج‌ها روزهای اول زندگیشان به خوبی سپری می شود. حرف های عاشقانه و ابراز احساسات در بین انها موج می زند اما رفته رفته محبت‌ها کمرنگ می شود و زن که تحمل کمی در برابر کمبود محبت همسرش دارد و سرشار از احساسات است با این روند نه تنها از زندگی زده می شود بلکه از همسرش هم متنفر می شود.

 

دلیل بی‌محبتی همسرتان صرفا بی‌علاقگی به شما نیست

این بی‌محبتی و بی‌توجهی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد و صرفا دلیل آن به بی‌علاقه شدن همسرتان برنمی‌گردد.

به طور مثال می‌توان به خاطر فشارهای زندگی و یا شرایط سخت و موقتی که برای همسرتان پیش آمده باشد.

 

نشانه‌های بی‌علاقگی

برای درک بی‌علاقگی همسرمان به خود، باید به نشانه‌های رفتاری او توجه و با دقت آنها را ریشه‌یابی و بررسی کنیم. این نشانه می‌توانید از موارد زیر باشد:

• احساس ناامیدی، غم و تنهایی

• عصبانیت و تحریک‌پذیری

 

• توجه کمتر به هم و احساس نیاز برای برقراری روابط عاطفی خارج از محدوده زناشویی با غیرهمجنس

• کاهش تعهد به طرف مقابل و درست انجام ندادن مسوولیت‌های معمول

• کاهش تمایل جنسی

 

• و در مجموع کاهش صمیمیت و کمتر شدن گفت‌وگو‌ها و درد‌ دل‌های روزانه بین زن و شوهر

 

بی‌علاقه بودن زن نسبت به همسرش

به گفته کارشناسان، وقتی زنی به همسرش بی‌علاقه می‌شود در او رفتارهای متفاوتی می‌بینیم مثلا دائما شوهر خود را مسخره می‌کند و از او ایراد می‌گیرد، غرور او را می‌شکند و در جمع به او بی‌احترامی می‌کند.

زنان وقتی به شوهر خود بی‌علاقه می‌شوند، نمی‌توانند به نیاز‌های جنسی او پاسخ دهند و دائما دنبال بهانه‌ای برای دور شدن از همسر خود می‌گردند.

 

بی‌محبتی مرد نسبت به همسرش

همچنین وقتی مردی به همسرش بی‌علاقه می‌شود، تحریک‌پذیری او نسبت به رفتارهای همسرش بیشتر می‌شود، یعنی با کوچک‌ترین برخوردهای همسرش از کوره در می‌رود و دنبال بهانه می‌گردد که سر همسرش داد بزند و او را تحقیر کند.

 

مردان با تحقیر همسرشان ـ وقتی به او بی‌علاقه‌اند ـ آرام می‌شوند. این مردان دیگر به برنامه‌های خانوادگی علاقه نشان نمی‌دهند و سر خود را با کار و فعالیت‌های فردی گرم کرده و به بهانه‌های مختلف از خانه فرار می‌کنند. براساس تحقیقات انجام شده، میزان خیانت در میان مردان به دلیل بی‌علاقه شدن به همسر خود بیشتر از زنان است.

برای این‌که نشانه‌های بی‌علاقگی را در همسر خود بیابید، خصوصیات کلی وی را به یاد بیاورید و به تغییرات ناگهانی او در رفتار و احساساتش دقت کنید:

 

به طور مثال:

• اگر او قبلا روی مسائلی مربوط به شما حساسیت نشان می‌داد و اکنون به یکباره نسبت به آن مسائل بی‌تفاوت شده است.

• اگر قبلا با شما مهربان و انعطاف‌پذیر بوده، ولی حالا با شما نامهربان و سنگدل شده است.

• اگر رفتارش با فرزندان و افرادی که شما به آنها علاقه‌مندید، بد شده است.

 

• اگر از با شما بودن فرار می‌کند و از موقعیت‌هایی که با هم تنها می‌شوید اجتناب می‌ورزد.

این نشانه‌ها می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد!

این نشانه‌ها ممکن است به دلیل بی‌علاقه بودن به شما باشد اما گاها این تغییرات رفتاری به دلیل بی‌علاقگی به شما نیست و ممکن است دلیل دیگری داشته باشد.

دلایل بی‌علاقه شدن مرد نسبت به همسرش

 

حال که متوجه تغییر رفتار همسرتان شدید باید به جستجوی دلیل بپردازید:

مهم‌ترین کار پس از کشف بی‌علاقگی در خود یا همسرمان یافتن دلیل این بی‌علاقگی است تا بتوانیم آن را برطرف کرده و عشق میان خود و همسرمان را دوباره زنده کنیم.

در یافتن دلایل بی‌علاقه شدن همسرتان اول از همه به خود و رفتارتان مراجعه کنید و ببینید ممکن است کدام خصوصیت و رفتار باعث دوری همسرتان از شما شده باشد.

 

مثلا مشکلات زندگی، کاری و مالی می‌تواند روی همسرتان تاثیر بگذارد. در مواقع بروز این مشکلات مردان به دلیل بار مسوولیتی که دارند، دچار استرس می‌شوند و اگر همسرشان با آنها همراه نشود و به آنها سرکوفت و غر بزند و سرزنش کند و این حس برایشان ایجاد شود که همسرشان در مواقع سختی و مشکلات همراه آنها نیست، ممکن است از زندگی زناشویی خود زده شده و نسبت به همسرشان بی‌علاقه شوند.

 

دلایل بی‌علاقه شدن زن نسبت به همسرش

زنان نیز در مواقع سختی و مشکلات احتیاج به دلگرمی و همراهی دارند و اگر احساس کنند همسرشان از مسوولیت شانه خالی می‌کند و نمی‌تواند تکیه‌گاه خوبی در مشکلات برای خانواده‌اش باشد و در واقع استحکام و قدرتی از همسرش نبیند، ممکن است نسبت به او بی‌علاقه شود.

 

زنانی که احساس می کنند مردان بر زندگی سلطه داشته و همانند دیکتاتور در زندگی رفتار می کنند، نسبت به همسران خود بی تفاوت هستند.

مردانی که قصد کنترل همسر خود را دارند ( به طور مثال دستور به اینکه چه بکند، چه بپوشد و …) باعث می شوند زنان نسبت به آنان بی میل شوند.

 

زمانی که شوهر درک نمی کند رابطه زناشویی جدی است، انتظار تعهد داشتن شوهر برای زنان برآورده نمی شود. آنها نسبت به مردانی که زندگی را به بازیچه می گیرند بی تفاوت هستند.

 

 

علت بی احترامی مرد به زن

بی محلی های شوهر

 

 

حس ارتباط عاطفی برای زنان مهم است، کافی است آنها احساس کنند که شوهر صرفا به دلیل رابطه جنسی تمایل به ارتباط دارند، این باعث می شود کم کم از همسر دلزده شوند.

 

اگر نسبت به همسر خود بی‌علاقه شده ‌اید..

احتمالا در این مدت بارها و بارها موضوعاتی در زندگی پیش آمده که باعث ناراحتی شما شده است و احتمالا بارها این فکر به ذهن شما خطور کرده است که شاید از همان ابتدا، انتخاب شما اشتباه بوده است و باید هرچه زودتر به زندگی مشترک خود پایان دهید.

 

اما برای چند دقیقه به این موضوع فکرکنید که شما در این زندگی مشترک چه چیزهای زیادی یاد گرفته اید! احتمالا شما اکنون کاملا می دانید که چه مسائلی در رابطه تان سر جای خودش نیست و چه مسائلی می تواند باعث اذیت و آزار روحی شما و یا شریک زندگی تان شود. این سرمایه بزرگی است!

 

سه راهی که پیش رو دارید

در صورت بی علاقه شدن نسبت به همسر شما ۳ راه در پیش رو دارید.

۱- اولین گزینه این است که با همین روش (که به همسر خود علاقه ای ندارید) به زندگی ادامه دهید که مهم ترین پیامد این روش آسیب های جبران ناپذیری است که به فرزندان تان وارد خواهد شد.

 

۲- دومین گزینه این است که از همسرتان جدا شوید البته طلاق پدیده ای است که عوارض و دشواری های بسیاری را به همراه دارد و در شرایطی که شما در آن قرار دارید، به هیچ عنوان برای راه حل توصیه نمی شود.

 

گرچه طلاق انتخاب آخر است اما باید زمانی به این انتخاب به صورت جدی اندیشید که قدرت مقابله با عوارض و دشواری های آن در فرد وجود داشته باشد و صد البته راه دیگری برای حل مشکلات وجود نداشته باشد.

 

۳- سومین گزینه که پیشنهاد می شود این است که برای بهبود رابطه تان به مشاور مراجعه وتلاش کنید تا زندگی تان را دوباره بازسازی کنید. این مقاله می‌تواند در این راه و بازسازی رابطه‌تان به شما کمک کند.

شوهرم اصلا به من محبت ندارد ؛ با محبتی او چه کنم؟

خیلی از خانم ها همیشه از این شکایت دارند که با مردی بی احساس زندگی می کنند که هیچ درکی از ابراز عشق و محبت ندارد به طوری که هرگاه می خواهند راجع به احساساتش با اوصحبت کنند همه چیز را به سخره می گیرد و به ابرازاحساسات و عواطف، علاقه چندانی ندارد .بی محبتی شوهر

این افراد معمولا قوی و کم حرف ، موجوداتی فاقد احساسات هستند ، کسی که نمی دانید اصلا چیزی حس می کند یا نه! اگر شما هم در زندگیتان با مردی زندگی می کنید

 

می تواند احساساتی شود به شرطی که...

متاسفانه عشق ورزیدن به همسر در همه مواقع نمی تواند او را تغییر دهد اما عشق می تواند تا حدودی تاثیر گذار باشد . بعضی اوقات مردها از لحاظ عاطفی بازتر و پذیراتر می شوند، اما به اندازه ای که برای موفقیت در رابطه کافی باشد ، نیست.

 

برخی اوقات این فرآیند طولانی است و شما چنان در آن موقع بسیار عصبانی هستید و می پندارید که عشق همسرتان دیگر به دردتان نمی خورد. گاهی اوقات زمان جدایی و ترک او ، می بینید به طور ناگهانی عشقتان اثر کرده است و بالاخره همسرتان تغییر می کند، اما شاید این تغییر خیلی دیر شده باشد.

 

اگر همسرتان مایل به تغییر باشد می توان به او کمک کرد تا از لحاظ احساسی بازتر شود. عشق شما می تواند تاثیرات فوق العاده ای روی زندگی یک مرد داشته باشد و می تواند حمایت، امنیت، شوق و جراتی را که برای روبرویی با دنیای درونی احساساتش نیاز دارد را به او بدهد. اما باید تا خودش نخواهد، شما نمی توانید کمکش کنید.

 

زندگی را سرشار از عشق کنید

به نامزد یا همسرتان کتاب هایی که مختص مردها است را هدیه بدهید. از بزرگ ترین اشتباهات زنان این است که برای رابطه خودشان بدون اطلاع نامزد یا همسرشان تصمیمی می گیرند آن را اجرا می کنند. آنچه همسرتان بدان فکرمی کند می تواند مهم تر از از این باشد که بیاموزد چگونه باید ارتباط خوبی برقرار کند یا آسیب پذیرتر باشد و با احساسات و عواطف خود تماس بیشتری داشته باشد. اگربدون آنکه همسرتان بداند درباره رابطه تان تصمیم می گیرید ، نه تنها به او احترام نمی گذارید، بلکه خود را دچار یاس، سرخوردگی و دلشکستگی می کنید.

 

آیا مرد شما می خواهد از لحاظ عاطفی و احساسی باز شود؟

قدم اول:

تصویر ذهنی خود را درباره یک رابطه ایده آل و همسرتان را به او توضیح دهید. در رابطه تان صریح و واضح با همسر خود صحبت کنید و دقیق باشید و از او بپرسید که فکر می کند فرد ایده آلی برای زندگی است.

 

قدم دوم:

از همسرتان بخواهید که خواسته های خود را از یک رابطه ایده آل توضیح دهد اما تنها بگذارید خودش نظراتش را بیان کند و از طرف او حرف نزنید.

 

قدم سوم:

در مورد صحبت هایی که می کند و اطلاعاتی که در اختیارتان می گذارد فکر کنید و به رفتار او دقت نمایید که آیا خصوصیاتی که به دنبالش هستید را از خود بروز می دهد و یا تنها صحبت می کند.

 

نکته مهم در مورد بی محبتی شوهر

عشق شما روی زندگی مردتان می تواند تاثیر گذار باشد و اگر او بخواهد شما می توانید به او کمک کنید تا از لحاظ احساسی بازتر شود .

 

بگذارید مردها به او بگویند چه کند

به نامزد یا همسرتان کتاب هایی که مختص مردان نوشته شده را هدیه بدهید . در این زمینه سال های اخیر کتاب های فوق العاده ای نوشته شده که نظرات زیادی را ازدیدگاه مردها و درباره مردها ارائه می دهد. پس به یک کتابفروشی مراجعه کنید و کتاب های روانشناسی را انتخاب کنید که فکر می کنید، برای شوهرتان جالب تر است. بعد از خواندن آنکتاب ها نظر همسرتان را جویا شوید، ببینید کدام بخش ها را برای درک بهتر او به شما پیشنهاد می کند تا بخوانید.

 

بدها و خوب ها در بهبود ارتباط

برخی اشتباهات کوچک سبب ایجاد سوء تفاهم می شود که نه تنها رابطه شما را بهتر نمی کند بلکه سبب دوری شما از یکدیگر می شود.

 

 

بی توجهی مرد به زن در اسلام

شوهر بی محبت

 

بی محبتی همسر | علل و راه های پیشگیری و درمان

 

 

منبع : نمناک / بیتوته

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا