تناسب اندام

نکات مهم سلامتی | نکات مهم برای سلامتی چیست؟

تناسب اندام ، نکاتی درباره سلامت و لاغری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

نکات مهم رژیمی

نکات کاهش وزن سریع ، نکات مهم سلامتی

 

 

کاهش وزن و لاغری را با نکاتی که نمیدانید سرعت ببخشید

شواهد جدیدی وجود دارد که مغز شما و حتی مواد شیمیایی خانگی می توانند نقش مهمی در افزایش و کاهش وزن داشته باشد ، جدیدترین اکتشافها درعلم کاهش وزن، این کار را آسان تر می کند. دوباره اینکه چه چیزی خوشمزه است ،فکر کنید:حتی برای پرخوران با وجدان، یک تکه کیک شکلاتی می تواند غیر قابل مقاومت باشد چیزی که گمراه کننده است، این است که چرا گاهی اوقات علیرغم میل ما وسوسه بر ما مستولی می شود.

 

محققان موسسه عصبی مونترال و بیمارستان (MNIH) ،یک توضیح احتمالی را پیدا کرده اند، لحظه ای که ما غذای خوشمزه ای را می بینیم، یک هورمون در روده ما به نام گرلین شروع به ارسال سیگنال های قدرتمند به مغز می کند، که ما را به خوردن مثلا یک تکه کیک ترغیب می کند این یکی از معدود یافته هایی است که در یک زمینه تحقیقاتی با هدف کشف علل اضافه وزن انجام شده است.

 

تیروئید خود را دوباره چک کنید:

محققان MNIH، که بر روی هورمون گرلین روده مطالعه می کنند، با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRIH)، پاسخ عصبی را افزایش می دهند و به همین دلیل اشتها را در مناطق مغز مسئول برنامه ریزی، ارزش های انگیزۀ غذا کاهش میدهند. “به عبارت دیگر، زمانی که غذایی را دوست داریم، به شدت مجبور به خوردن آن هستیم در این شرایط، مغز ما میترسد که به غذاهای کالری بالا اهمیت بدهد، حتی اگر غذا وحشتناک یا دشوار باشد، که همین امر مهم است .یکی از راه های مقابله با افزایش وزن فکر کردن در مورد غذاهای کم کالری است با تفکری مثبت در مورد آنها.

 

از بیسفنول A و سایر مواد شیمیایی خانگی اجتناب کنید:

تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی نارسایی اندوکرین (EDC) در مراحل اولیه زندگی، می تواند خطر ابتلا به سرطان های خاص را افزایش دهد؛ (بسفنول A (BPA) ممکن است یکی از این مواد شیمیایی باشد ، در حال حاضر یک تیم در دانشگاه تافتس، یک دلیل دیگر برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض BPP در دوران بارداری پیدا کرده است ممکن است باعث افزایش وزن در زندگی کودک شود.

 

یافته های موجود درمورد حیوانات نیز ممکن است برای انسان درست باشد، چرا که هنگامی که یک جنین یا کودک در معرض مواد شیمیایی مزمن غدد درون ریز قرار می گیرد، نقطه تنظیم بدن [تعادل بین انرژی، کالری و انرژی سوزانده شده است] غیر قابل برگشت میشود. البته، قرار گرفتن در معرض EDC ،تنها عامل خطر برای چاقی نیست – رژیم غذایی و ورزش، نقش اصلی را در کاهش وزن ایفا و افراد در معرض ابتلا به چاقی زودرس، مشکلات اضافه وزن را تایید نمی کنند. این ،کمک می کند توضیح دهیم که چرا برای برخی افراد،از دست دادن وزن دشوارتر می شود و آن را از دیگران مخفی می کنند. در حال حاضر، در صورت امکان از EDC ها اجتناب شود، از جمله فتالات (در برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی) و BPA .

 

این ،بدان معنی است که برای غذاهای تازه، بیش از کنسرو (که بسیاری از آنها دارای پوشش دارای BPA است)، اهمیت قائل و از استفاده از بطری های آب پلی کربنات و غذاهای گرم در ظروف پلاستیکی اجتناب شود.

 

توده چربی شکم مشکل واقعی است:

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله Cell Metabolism، چربی زیر پوستی که در اطراف ناحیه کمر یافت می شود، در حقیقت برخی از علائم بیماری دیابت نوع ۲ را بهمراه دارد. چربی زیر پوستی، باعث ایجاد ماده ای می شود که به خون منتقل شده و حساسیت و متابولیسم انسولین را بهبود می بخشد. هنگامی که چاقی به شکم می رسد، نوعی سلول چربی موجود در شکم یک هورمون نوروپپتید Y تولید می کند ،که به عنوان یک محرک اشتها عمل می کند. (اشتها پیش از این تصور می شد که تنها در مغز ایجاد می شود).بدتر اینکه، هورمون تولید شده سلول های چربی بیشتری را تحریک می کند.

 

یک تحقیق که در نشریه FASEB منتشر شده است، و نشان می دهد که زنان تمایل دارند وزن خود را در متعادل ترین حالت ممکن نگه دارند و برای کاهش چربی در سرتاسر بدن تلاش می کنند.ورزش، چربی شکم را کاهش می دهد و بهترین روش برای پایین آوردن وزن، تمرین هوازی و مقاومتی است وقتی تمرینات مقاومتی و کششی انجام می شود، باید ضربان قلب افزایش یابد.

 

نکاتی مهم برای کاهش وزن

بسیاری از گزینه های فریبنده برای لاغری وجود دارد انتخاب یک گزینه برای بهترین اثر می تواند دلهره آور باشد. برخی از مردم برای کاهش وزن به کارهای عجیب و غزیب دست می زنند که پشت اکثر این روش ها هیچ شواهد علمی وجود ندارد با این حال، در طول سالهای اخیر، دانشمندان تعدادی از استراتژی هایی که به نظر می رسد در کاهش وزن موثر باشد پیدا کرده اند.

 

 

نکات کاربردی کاهش وزن

نکاتی درباره لاغری

 

 

۱- نوشیدن آب، به خصوص قبل از غذا

اغلب ادعا می شود که آب آشامیدنی می تواند به از دست دادن وزن کمک کند و این درست است.
آب قابل شرب می تواند سوخت و ساز بدن را بالای ۲۴-۳۰٪ در طی یک دوره ۱ – ۱.۵ ساعت تقویت کند و به شما کمک می کند تا چند کالری بیشتر از دست بدهید.
یک مطالعه نشان داد که نوشیدن نیم لیتر ( ۱۷ اونس ) آب نیم ساعت قبل از غذا توسط افراد رژیمی، سبب خوردن کالری کمتر و به از دست دادن ۴۴ درصد کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

 

۲. خوردن تخم مرغ برای صبحانه

خوردن تخم مرغ دارای انواع منافع است و می تواند به به شما در از دست دادن وزن کمک کند.
مطالعات نشان می دهد که به جای یک صبحانه مبتنی بر حبوبات، تخم مرغ می تواند به شما کمک کند کالری کمتر برای ۳۶ ساعت بعد بخورید و سبب از دست دادن وزن بیشتر و چربی بدن بیشتر می شود. اگر شما نمی توانید به هر دلیل تخم مرغ بخورید. یک منبع پروتئین با کیفیت برای صبحانه داشته باشید.

 

۳. نوشیدن قهوه ( ترجیحاً سیاه )

کیفیت قهوه با آنتی اکسیدان ها بارگذاری می شود و می تواند فواید سلامتی متعدد داشته باشد.
مطالعات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه می تواند سوخت و ساز بدن را ۳ – ۱۱٪ افزایش و سوزاندن چربی را تا ۱۰-۲۹٪ افزایش می دهد. فقط مطمئن شوید که قند یا سایر مواد پرکالری را به آن اضافه نکنید که به طور کامل هر گونه سود شما از قهوه را منفی خواهد کرد.

 

۴. نوشیدن چای سبز

مانند قهوه، چای سبز همچنین دارای مزایای بسیاری، که یکی از آنها از دست دادن وزن است.
چای سبز حاوی مقدار کمی از کافئین است اما دارای آنتی اکسیدان قوی به نام کاتچین است که با کافئین به منظور افزایش چربی سوزی همکاری می کند.
اگر چه شواهد مخلوطی وجود دارد ولی بسیاری از مطالعات نشان می دهد که چای سبز ( به عنوان یک نوشیدنی و یا یک مکمل عصاره چای سبز ) می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

 

۵. طبخ غذا با روغن نارگیل

روغن نارگیل بسیار سالم است. این در چربی خاصی به نام تریگلیسیرید با زنجیره متوسط بالا است و متفاوت از دیگر چربی های متابولیزه می باشد.
نشان داده شده است که این چربی ها سوخت و ساز بدن شده را تا ۱۲۰ کالری در روز افزایش می دهد و همچنین اشتهای شما را کاهش داده و سبب می شود تا شما تا ۲۵۶ کالری کمتر در هر روز بخورید.

 

به خاطر داشته باشید که مورد اضافه کردن روغن نارگیل که در بالا گفته شد منظور این نیست که علاوه بر روغن های مصرفی این روغن را نیز اضافه نماییم بلکه در مورد جایگزین کردن برخی از چربی های پخت و پز فعلی شما با روغن نارگیل می باشد.

 

۶. مکمل گلوکومانان بخورید

در مطالعات متعددی نشان داده شده است که فیبری به نام گلوکومانان سبب از دست دادن وزن می شود. این نوع فیبر که آب را جذب و در روده شما برای مدتی می نشیند به شما احساس سیری می دهد و به شما کمک می کند تا کالری کمتری بخورید.
مطالعات نشان داده اند که افرادی که مکمل گلوکومانان را برای کاهش وزن می خورند نسبت به کسانی که آن را نمی خورند وزن بیشتری از دست می دهند.

 

۷. کاهش مصرف شکر

قند اضافه شده تنها بدترین ماده در رژیم غذایی مدرن است و بسیاری از مردم در حال خوردن بیش از حد آن ها هستند.
مطالعات نشان می دهد که مصرف قند ( شربت ذرت با فروکتوز بالا ) به شدت با خطر ابتلا به چاقی همراه است و همچنین سبب بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی و غیره می شود.
اگر بدنبال کاهش وزن هستید شما باید قند اضافی را کاهش دهید. فقط از بر چسب مطمئن شوید زیرا حتی به اصطلاح غذاهای سالم نیز می تواند همراه با شکر باشد.

 

۸. کربوهیدرات های تصفیه شده را کمتر بخورید

کربوهیدراتهای تصفیه شده معمولا شامل قند و یا دانه های جدا شده از فیبر، مواد مغذی مانند ( نان سفید و ماکارونی ) می باشد.
مطالعات نشان می دهد که خوردن کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند قند خون را به سرعت بالا ببرید و منجر به گرسنگی، هوس و افزایش مصرف مواد غذایی در چند ساعت بعد شود. خوردن کربوهیدرات تصفیه شده به شدت با چاقی در ارتباط است. اگر شما کربوهیدرات می خورید آنها را با الیاف طبیعی خود بخورید.

 

۹. رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین بخورید

مطالعات متعدد نشان می دهد که چنین رژیم غذایی می تواند سبب کاهش وزن ۲ – ۳ برابر یک رژیم غذایی استاندارد کم چرب شود و همزمان سبب بهبود سلامت شما می شود

 

۱۰. از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

در برخی از مطالعات نشان داده شده است که استفاده از بشقاب های کوچکتر، کمک خواهد کرد که مردم به طور خودکار کالری کمتری بخورد. این یک ترفند عجیب و غریب، اما به نظر می رسد کار آمد باشد.

 

کانال کاهش وزن

سلامت بدن

 

نکات مهم سلامتی | نکات مهم برای سلامتی چیست؟

 

 

منبع : نمناک / رژیم سلامتی

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا