ورزش

خواص ورزش ایروبیک | فواید خوب و بد ورزش های هوازی ایروبیک

ورزش عمومی ، خواص ورزش ایروبیک در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

 فواید ایروبیک پیشرفته

تاثیر ایروبیک بر بدن ، خواص ورزش ایروبیک

 

 

فواید جسمانی و روانی ورزش هوازی

برای اینکه بیش ترین سود را از ورزش هوازی ببرید مهم است آن را در برنامه روتین روزانه خود بگنجانید و همچنین یک رژیم غذایی سالم را نیز دنبال کنید. پی گیری برنامه کمک می کند احساس انگیزه بیشتری کنید ؛ ورزش کردن به سوزاندن چربی کمک می کند. بنابراین برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا به وزن سالم برسند ، شدیدا توصیه می شود.

 

به فواید ورزش هوازی برای سلامتی جسمانی می پردازیم. احتمالا قبلا این چیزها را می دانستید و یا حداقل آن ها را شنیده اید. با این حال، ارزشش را دارد که آن ها را یادآوری کنیم چون همانطور که قبلا گفتیم ورزش هوازی به ما کمک می کند وزن کم کنیم.

 

ورزش هوازی استقامت بدن را افزایش می دهد :

یکی از جنبه های مثبت ورزش هوازی این است که استقامت بدن را افزایش می دهد ؛ آیا تا به حال خرید رفته اید و در راه خسته شده اید ؟ یا متوجه می شوید وقتی از پله ها بالا می روید کمی نفس نفس می زنید ؟ این کمبود بنیه است. باید ورزش هوازی را به طور مرتب انجام دهید ؛ در طول زمان، ظرفیت ریه ها افزایش خواهد یافت و متوجه خواهید شد صعود از تپه ها و یا پله ها برای مدت طولانی مشکل کمتری ایجاد می کند و می توانید طولانی تر راه بروید و کمتر خسته شوید.

 

کمک به کاهش چربی :

به خاطر چیزی که می خوریم یا ساختمان بدن ، چربی در مناطق ناخواسته بدن جمع می شود. بنابراین ورزش هوازی گزینه بسیار خوبی هستند با این وجود ، مهم است به خاطر داشته باشیم از دست دادن چربی موضعی نیست و بسیار زمان خواهد برد که در برخی مناطق دیده شود بنابراین باید بدانیم که باید ثابت قدم و صبور باشیم. ممکن است وزن را از شکم کم کنید، اما ممکن است قادر به دیدن آن نباشید تا زمانی که چندین ماه ورزش هوازی را بطور منظم با یک رژیم غذایی سالم انجام دهید.

 

جنبه مثبت دیگر ورزش هوازی این است که انواع مختلفی دارد می توانید هر کدام را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید، و از این رو تنها چیزی است که به شما انگیزه می دهد ؛ چند ایده :

 

دوچرخه سواری کنید ( ایستا یا نه)
راه رفتن ( روی تردمیل یا در طبیعت )
دویدن( در سالن ورزش یا خارج )
زومبا

 

کلاس های ایروبیک

همانطور که می بینید، انواع مختلف ورزش های آسان است که همه ما می دانیم. مثلا، اگر دویدن را انتخاب می کنید، می توانید آن را در فضای باز یا در سالن ورزش انجام دهید نکته خوب رفتن به باشگاه این است که می توانید روتین کلاس بروید. و پرداخت بابت این سرویس ها انگیزه را افزایش خواهد داد. اگر تصمیم دارید خودتان ورزش کنید، ممکن است دانلود برخی از برنامه های تلفن همراه ، همکاری دوستانتان برای پی گیری پیشرفت تان کمک کند با این حال، مهم است از توانایی خود برای ایجاد انگیزه آگاه باشید ،اگر کاملا به دیگران وابسته هستید، تا زمانی که به تغییرات فیزیکی که نیاز دارید برسید ، پشت کار کافی نخواهید داشت.

 

مزایای ورزش های هوازی برای سلامت روان

ورزش های هوازی برای ذهن خوب است :
ورزش کردن کمک می کند تا قدرت بیشتری برای کاهش وزن بدست آوریم و حتی بیشتر تغذیه سالم داشته باشیم. با این حال، برخی فواید وجود دارند که قابل مشاهده نیستند اما شما متوجه خواهید شد:مزایای روانی.

 

ورزش هوازی برای پاک کردن ذهن و رهایی از استرس زندگی بسیار خوب است :
وقتی ورزش می کنیم ، اکسی توسین آزاد می شود ، که ما را آرام می کند، و باعث می شود احساس شادی کنیم. در نتیجه ورزش روزانه برای سلامت ذهنی بسیار مفید است این کار هم چنین به افزایش اعتماد به نفس شما و یا حفظ آن در سطح سالم کمک خواهد کرد به همین دلیل است که ورزش به شدت برای کسانی که اوقات سختی دارند و یا از افسردگی رنج می برند توصیه می شود. اگر از اضطراب و یا حتی دندان های قورچه رنج می برید، می تواند به شما کمک کند.

 

آیا در حال حاضر ورزش هوازی در برنامه روزانه خود دارید ؟ آیا آن را با وزنه ها یا ورزش های دیگر ترکیب می کنید ؟ اگر پاسخ ها مثبت است ، دوست داریم از تجربه شما بشنویم افرادی که ورزش می کنند همیشه لبخند بر لب دارند و بسیار خوشحال می شوند. باید دلیلی برای این کار وجود داشته باشد ، درست است ؟

 

فواید ورزش هوازی ( ورزش ایروبیک )

ورزش آئروبیک ، قلب و ریه ها را تقویت می کند و جریان خون را بهبود می بخشد. فواید سلامتی آن فراوان است از جمله جلوگیری و کنترل بیماری.

 

آیا ۳۰ دقیقه ورزش آئروبیک در روز همان درمانی است که به دنبال آن بوده اید؟

ورزش آئروبیک به خاطر منافع آن از جلوگیری از بیماری قلب گرفته تا کاهش استرس ، یکی از بهترین کارهایی است که می توان برای سلامتی انجام داد. فعالیت هایی نظیر پیاده روی یا دوچرخه سواری که قلب را به پمپ کردن وا می دارد و ورود اکسیژن را به بدن افزایش می دهد می تواند به داشتن عمری طولانی تر و سالم تر و به جلوگیری و کنترل بیماری های مزمن کمک کند .به فواید زیاد مرتبط با ورزش آئروبیک در زیر نگاهی بیندازید. انگیزه پیدا کنید و با انجام آن از فواید آن بهره مند شوید.

 

بدن چگونه به ورزش آئروبیک پاسخ می دهد

در طی ورزش آئروبیک ، عضلات بزرگ دست ها ، پاها و باسن به طور مکرر حرکت می کنند. تناسب آئروبیک ، که تناسب قلبی عروقی هم نامیده می شود ، به توانایی قلب ، رگ های خونی و ریه ها ( سیستم قلبی عروقی ) برای تامین سوخت در طی فعالیت جسمانی مداوم اطلاق می شود. با داشتن تناسب آئروبیکی ، بدن جهت حفظ ادامه حرکت به صورت کارآمدتر ، اکسیژن را با کارآیی بیشتری دریافت و مصرف می کند.

 

بدن برای ادامه حرکت تکراری عضله :

·اکسیژن بیشتری را وارد بدن می کند , تنفس سریع تر و عمیق تر می شود تا مقدار اکسیژن داخل جریان خون را به حداکثر برساند.

·خون را سریع تر و قدرتمندتر پمپ می کند جهت تولید انرژی و حمل اکسیژن به صورت موثرتر به دیگر قسمت های بدن ، قلب سریع تر می زند.قدرت هر ضربان قلب جهت به حداکثر رساندن جریان خون به ماهیچه ها و بازگرداندن آن به ریه ها ، افزایش می یابد.

 

· قطر و تعداد رگهای خونی کوچک را افزایش می دهد .رگ های خونی کوچک ( مویرگ ها ) برای رساندن اکسیژن بیشتر به عضله ها ، گشاد می شوند و محصولات زائد مانند دی اکسید کربن و اسید لاکتیک را انتقال می دهند.در طول زمان ، جهت کارآمدتر کردن حمل اکسیژن و دفع مواد زائد ، عملا مویرگ های بیشتری در عضله ایجاد خواهد شد.

·از تولید حرارت زیاد جلوگیری می کند. وقتی ماهیچه ها حرکت می کنند ، حرارت بدن بالا می رود. برای جبران بالا رفتن درجه حرارت ، بدن با عمل دم حرارت را در هوا رها می کند. بدن با عرق کردن هم حرارت ، آب و مواد معدنی را از دست می دهد.

 

·.اندورفین ها را آزاد می کند ورزش منظم آئروبیک موجب آزاد شدن اندروفین ها که مسکن های طبیعی بدن هستند ، می شود.

ورزش آئروبیک می تواند به جلوگیری از بیماری های زیر کمک کند

 

کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری.بیماری قلبی یکی از شایع ترین عوامل مرگ زنان و مردان است. اگر دچار حمله قلبی شده اید ، دستیابی به سطح بالاتر سلامت آئروبیک می تواند از حمله دوم جلوگیری کند.

 

کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا . اگر دچار فشار خون بالا هستید ، ورزش آئروبیک می تواند به کاهش آن کمک کند.

بهبود پروفایل چربی خون . ورزش ، غلظت کلسترول HDL ( کلسترول خوب) را در خون افزایش و غلظت LDL ( کلسترول بد ) را کاهش می دهد.

 

کاهش خطر سکته مغزی .بهبود چربی های خون منجر به ساخت کمتر جرم در شریان ها می شود. رسوب جرم ها در رگ های خونی منتهی به مغز می تواند منجر به سکته مغزی شود.

 

 

فیلم ورزش ایروبیک

آموزش ورزش ایروبیک در خانه

 

 

کاهش خطر بروز برخی سرطان های شایع از جمله سرطان های سینه ، پروستات ، و سرطان مخاط رحم.

کاهش خطر بروز و ابتلا به دیابت تیپ دو .ورزش آئروبیک به کنترل وزن ، کاهش احتمال دچار شدن به اضافه وزن یا چاقی – شرایطی که منجر به دیابت نوع ۲ می شود- کمک می کند.

 

کاهش ابتلا به بیماری های ویروسی .ورزش آئروبیک به فعال شدن سیستم ایمنی و آمادگی آن برای مبارزه با عفونت کمک می کند. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر مستعد ابتلا به بیماری های ویروسی جزئی نظیر سرماخوردگی ها و آنفلونزا هستند.

 

کنترل بیماری ها و مشکلات جسمانی

·کاهش سطح قند خون در افراد دیابتی:حفظ قند خون در محدوده دامنه هدف می تواند به اجتناب از عوارض بعدی بلند مدت دیابت مانند نارسایی کلیه یا بیماری قلبی کمک کند.

·کنترل وزن مناسب :ورزش آئروبیک همراه با برنامه غذایی سالم و تمرین قدرتی مناسب می تواند به کاهش وزن یا حفظ وزنی متناسب کمک کند.

 

·تقویت قدرت عضلانی قلب : قلب می تواند به ازاء هر ضربان خون بیشتری را پمپ کند ، یعنی اینکه قلب نیازی به ضربان سریع به هنگام استراحت یا ورزش ندارد.

·بهبود خونرسانی به بافت ها و ارگانهای بدن :قلبی قوی تر ، خون را با کارآیی بیشتری پمپ می کند.

 

· تسکین درد مزمن عضله و سندرم فیبرومیالژی :ورزش آئروبیک می تواند رشد رگ های کوچک خونی ( مویرگ ها ) را در عضلات تحریک کند. این کار به بدن کمک می کند تا اکسیژن را به طور کارآمد تری به عضلات انتقال دهد و محصولات زائد متابولیک تحریک کننده مانند اسید لاکتیک را برطرف کند.

 

·افزایش روحیه و خلق بالا : ورزش آئروبیک می تواند یاس و ناامیدی افسردگی و تنش مرتبط با اضطراب را تسکین دهد.

·تقویت استحکام و تراکم مناسب استخوان : ورزش آئروبیک تحمل کننده وزن نظیر پیاده روی ، می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان و عوارض بعدی آن را کاهش دهد. ورزش های آئروبیک با شدت کم – نظیر شنا ، دوچرخه سواری و ورزش های درون استخر – می تواند بدون وارد کردن فشار بیش از حد بر مفاصل ، بدن را در حالت تناسب حفظ کند ، که این امر این نوع ورزش ها را انتخاب های خوبی برای افراد مبتلا به مشکلات جسمانی نظیر آرتروز می سازد.

 

سایر فواید ورزش های هوازی

افزایش استقامت و تحمل هوازی : ورزش آئروبیک ممکن است در طی فعالیت و یا بلافاصله پس از آن فرد را خسته سازد، اما در بلند مدت می تواند استقامت را افزایش و خستگی را کاهش دهد.

 

کنترل و کاهش استرس : یک جلسه ورزش آئروبیک پس از یک روز کاری پر تنش می تواند به فرد کمک کند تا به آرامش برسد.

حفظ تحرک و شادابی : حفظ برنامه منظم ورزش آئروبیک ، ماهیچه ها را کارآمد و قوی می کند که با افزایش سن ، بدن قرص و محکم روی پاها قرار می گیرد. در صورت استفاده از ویلچر ، ورزش آئروبیک که بر دست ها ، شانه ها و قسمت بالای بدن متمرکز است – مثلا پارو زدن یا اسکی با استفاده از اسکی نشسته – می تواند به قوی شدن قسمت بالای بدن کمک کند و در عین حال سلامت قلبی عروقی بدن را هم بهبود ببخشد.

 

حفظ استقلال و اتکا به نفس : با افزایش سن ، ورزش آئروبیک می تواند به قوی تر ماندن ماهیچه ها کمک کند که به جلوگیری از افتادن ها و شکستگی ها کمک خواهد کرد.

افزایش طول عمر مقید : به نظر می رسد افرادی که تمرینات قلبی عروقی انجام می دهند از آنهایی که این کار را انجام نمی دهند بیشتر عمر می کنند.

 

روش های رسیدن به تناسب آئروبیک

رسیدن به سطح بالاتر تناسب آئروبیک می تواند مفرح باشد چون برای انتخاب ، فعالیت های زیادی وجود دارد. از میان این گزینه ها می توان موارد زیر را نام برد: پیاده روی ، رقص آئروبیک ، شنا ، اسکی ، دو ، دو نرم ، ورزش آبی ، رقص ، پارو زدن.

 

پیاده روی شکل همگانی و مورد پسند ورزش آئروبیک است که ورزشی ساده و ارزان می باشد. تنها چیزی که لازم دارید یک جفت کفش پیاده روی راحت است که اندازه پایتان باشد. حتی می توانید از زمان صرف شده به هنگام انجام فعالیت های آئروبیک معمول نظیر باغبانی یا خانه داری هم بهره ببرید.

 

بدنتان را به حرکت درآوردید تا منافع سلامتی آن را تجربه کنید

حال در مورد منافع سلامتی ورزش آئروبیک و نحوه تاثیر آن بر بدنتان آگاه هستید. بگذارید منافع سلامتی آن ، الهام بخش شما برای پیگیری رسیدن به سطح بالاتر تناسب آئروبیک باشد. تنها با ۳۰ دقیقه (ورزش آئروبیک ) در روز عمر طولانی تری داشته باشید و سالم تر زندگی کنید.

 

 

ایروبیک چیست

ایروبیک زنها

 

خواص ورزش ایروبیک | فواید خوب و بد ورزش های هوازی ایروبیک

 

 

منبع : mayoclinic.com / بیتوته / نمناک

۱/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا