بدانیم تا سالم بمانیم

اپیلاسیون موی زائد | اشتباهاتی رایج در اپیلاسیون موهای زائد

سلامت مو ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

فیلم آموزش اپیلاسیون

متن تبلیغ اپیلاسیون ، اپیلاسیون موی زائد

 

 

اشتباهات اپیلاسیون موهای زائد

حذف موهای زائد بدن اگر با روشهای درست و اصولی اپیلاسیون صورت بگیرد مشکل چندانی ایجاد نمی کند.اما پیش از اپیلاسیون و بعد از آن نکاتی وجود دارد که رعایت آن باعث داشتن پوستی زیبا و عاری از هر گونه موهای زیرپوستی و جوش می شود.

 

یکی از مهم ترین روش ها برای داشتن پوستی صاف و لطیف اپیلاسیون موهای زائد است. روش های گوناگونی برای اپیلاسیون موهای زائد وجود دارد اما هیچ کدام از این روش ها دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد نیستند .

 

اپیلاسیون موهای نقاط حساس بدن با تیغ

هنگامی که پوست خشک است از تیغ یکبار مصرف برای اپیلاسیون نقاط حساس بدن استفاده نکنید. از کشیدن تیغ بر خلاف جهت رشد موها بپرهیزید زیرا موجب خراشیدگی و التهاب پوست و رویش موهای زیر پوستی می شود.

 

تست استفاده از موبرها برای اپیلاسیون موهای زائد

قبل از استفاده از موبرها برای اپیلاسیون موهای زائد آنها را امتحان و تست کنید تا هیچگونه حساسیتی به آن نداشته باشید .بهترین ناحیه برای تست این محصولات بازو است.

 

مرطوب کردن پوست قبل از اپیلاسیون با موم

مرطوب کردن پوست قبل از اپیلاسیون با موم اقدامی مناسب قبل از اپیلاسیون محسوب نمی شود زیرا مانع برداشتن موها با موم می شود.

 

مرطوب نکردن پوست بعد از اپیلاسیون موهای زائد

احتمال خشکی و التهاب پوست در صورت مرطوب نکردن پوست بعد از انجام اپیلاسیون وجود دارد . استفاده از اپیلاتورهای برقی خشکی و التهاب پوست را بیشتر می کند.

 

اپیلاسیون روزانه موهای زائد

اپیلاسیون روزانه و استفاده از تیغ یا اپیلاتورهای برقی باعث سفت شدن پوست و آسیب آن و ضخیم شدن موها به خصوص در صورت می شود. بهترین انتخاب، برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از پمادهای کندکننده رویش مو و موم است.

 

استفاده از تیغ در اولین اپیلاسیون موهای زائد

استفاده از تیغ برای زدودن موهای زائد بدون درد و به صرفه تر است اما اگر می خواهید برای اولین بار موهای زائد خود را بزدایید به جای تیغ از موم برای اپیلاسیون استفاده کنید زیرا زمان رویش موها را به تعویق می اندازد.

 

مواجهه با نور آفتاب بعد از اپیلاسیون موهای زائد

اپیلاسیون پوست را حساس می کند و موجب تحریک پوست هنگام مواجهه با نور آفتاب بلافاصله بعد از این کار می شود.

 

آماده نکردن پوست برای اپیلاسیون موهای زائد

قبل از اپیلاسیون بهتر است کیسه بکشید زیرا کیسه کشیدن به برداشته شدن سلول های مرده و خروج موهای زیر پوستی و نتیجه بهتر اپیلاسیون کمک می کند .

 

اپیلاسیون صبحگاهی موهای زائد

هنگام صبح موهای زائد پاهایتان را نزنید زیرا بعد از برخاستن از خواب پاها کمی ملتهب و حساس خواهد شد . اپیلاسیون بهتر است عصرها انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

 

اپیلاسیون موهای زائد با موم در روزهای قاعدگی

از اپیلاسیون با موم در روزهای عادت ماهانه بپرهیزید زیرا در این زمان پوست حساس است و درد بیشتری را احساس می کنید.

 

تیغ زدن مو بعد از حمام گرم

در حمام موهای زائد خود را نزنید زیرا بالا بودن دمای آب باعث تورم مخصوصا در ناحیه پا می شود و نتیجه خوبی از اپیلاسیون به دست نمی آید.

 

استفاده مرتب از یک تیغ

اگر برای زدودن موهای زائد از تیغ استفاده می کنید ، مدت زمان و دفعات استفاده از تیغ به کیفیت آن بستگی دارد. اگر برای اپیلاسیون موهای زیر بغل بعد از چند مرتبه استفاده از یک تیغ آن را عوض کنید زیرا استفاده طولانی مدت از یک تیغ سبب بروز جوش های ریز و زیر پوستی شدن موها و آلودگی می شود.

 

تیغ کشیدن روی خال ها

هنگام تراشیدن موهای زائد به خال ها صدمه نزنید زیرا موجب بدخیمی آن و ابتلا به سرطان پوست می شود. از موچین برای برداشتن موهای روی خال استفاده کنید و از اپیلاسیون بپرهیزید تا آسیبی متوجه خال ها نشود.

 

 

وسایل اپیلاسیون

کاهش درد اپیلاسیون

 

 

اپیلاسیون موهای زائد با موم گرم بعد از ۴۵ سالگی

اگر از موم برای اپیلاسیون استفاده می کنید ، بعد از ۴۵ سالگی تغییر روش دید و از راه دیگری مانند استفاده از کرم های موبر موهای زائد خود را از بین ببرید زیرا پوست با افزایش سن خشک می شود و اگر جراحاتی در پوست ایجاد گردد سریعا بهبود نمی یابد .

 

رفع موی زائد در آرایشگاه

برای رفع موهای زائد به آرایشگاه ها مراجعه نکنید و بهتر است برای این کار پیش متخصص پوست بروید . برای رفع موی زائد با دستگاه های خانگی لیزر رعایت برخی نکات مانند ممنوع بودن استفاده از این دستگاه روی پوست برنزه لازم است زیرا این کار سبب ایجاد سوختگی شدید روی پوست می شود .

 

از این دستگاه برای حذف موهای زائد روی پوست صورت استفاده نکنید زیرا موجب افزایش رشد موهای زائد و صدمه دیدن پوست و آسیب به چشم ها خواهد شد.

 

نکات و اقدامات قبل از اپیلاسیون

چه نکات و اقداماتی قبل از اپیلاسیون باید رعایت کنیم؟

آماده سازی پوست: آماده سازی پوست قبل از اپیلاسیون برای داشتن پوستی نرم و لطیف و گرفتن بهترین نتیجه از آن بسیار ضروریست. یک یا حداکثر دو هفته قبل از مراجعه به سالن اپیلاسیون پوست‌تان را لایه‌برداری و مرطوب کنید تا موها به آسانی از ریشه کنده شوند. این کار به هزینه زیادی نیاز نداشته و تنها با یک فرچه خشک مخصوص بدن و مرطوب کننده ساده می توانید پوستتان را آماده کنید.

 

اصلاح با تیغ دشمن اپیلاسیون: ۳ تا ۴ هفته به موها زمان بدهید تا رشد کنند و سپس به سالن اپیلاسیون مراجعه کنید. در این مدت نباید با تیغ موها را اصلاح کنید. چون اصلاح با تیغ نه تنها باعث درد بیشتر هنگام اپیلاسیون می شود بلکه بعد از اپیلاسیون موها سریعتر رشد خواهند کرد. خانم‌هایی که از رشد سریع موها بعد از انجام این عمل شکایت می‌کنند لازم است بدانند که علت رشد سریع موها، اصلاح موها با تیغ بین جلسات اپیلاسیون است.

 

اپیلاسیون را به افراد کاربلد و با تجربه بسپارید: قبل از تجربه اپیلاسیون در خانه این کار را چندین بار در کنار افراد کاربلد انجام دهید؛ چون اگر ناشی بازی در آورید پوستتان سرخ شده و حتی می‌تواند موجب رشد موهای زیر پوسستی شود. بعلاوه افراد آماتور و ناشی با موم همه جا را به گند می‌کشند و بعد از اپیلاسیون باید زمانی را برای نظافت اطراف خود صرف کنید که این کار اکثرا از حوصله ما خانم‌ها خارج است. بنابراین در اپیلاسیون خسیس بازی در نیاورید.

 

اپیلاسیون کار حرفه‌ای انتخاب کنید: همه‌ی سالن‌ها خدمات اپیلاسیون ارائه می‌دهند اما همه این کار را به خوبی انجام نمی‌دهند. اپیلاسیون خود را به اپیلاسیون کارهای حرفه‌ای ، آموزش دیده و با تجربه بسپارید. از وب سایت اپی یار می توانید بهترین سالن‌های اپیلاسیون شهر خود را پیدا کنید.

 

فقط وکس گرم قبول کنید: آیا سالن فقط از وکس گرم یا همان موم داغ برای اپیلاسیون نقاط حساس بدن مانند بیکینی، زیر بغل و صورت استفاده می کند؟ وقتی با بعضی از سالن ها تماس می گیرید پشت تلفن مدعی هستند که از موم داغ هستند استفاده خواهند کرد؛ اما هنگام مراجعه متوجه خواهید شد که از موم سرد به جای موم داغ استفاده می‌کنند. وکس گرم وکسیست که ضخامت زیادی دارد و با دست آن را می‌کشند. وکس سرد برای نواحی گفته شده مناسب نیست و خیلی دردناک می باشد و موها به خوبی کنده نمی‌شوند. اگر از وکس گرم استفاده نمی‌کنند بلافاصله سالن را ترک کنید.

 

در ادامه به تعدادی از نکات و اقدامات بعد از اپیلاسیون اشاره خواهیم کرد.

 

اقدامات لازم بعد از انجام اپیلاسیون

برای اینکه اپیلاسیونی ایده آل داشته باشید باید با نکات و اقدامات قبل از اپیلاسیون آشنا شوید. در این نوشتار اپیلاسیون کارهای حرفه‌ای، سال‌ها تجربه خود را در زمینه اقداماتی که قبل از اپیلاسیون باید انجام گیرد با شما در میان می‌گذارند.

 

شنا در استخر یا دریا: جهت جلوگیری از عفونت بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از اپیلاسیون در استخر یا دریا شنا نکنید. بهترین کار استفاده از لوسیون و روغن بعد از اپیلاسیون برای حفظ چربی پوست و مراقبت از پوست است.

 

حمام آفتاب: تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از اپیلاسیون قسمتی از بدنتان که موزدایی کرده‌اید در معرض نور آفتاب قرار ندهید؛ چون بسیار حساس بوده و می‌تواند باعث تغییر رنگ دائمی پوست شود. در صورتی‌که هنگام حمام آفتاب احساس مور مور شدن قسمت اپیلاسیون شده به ویژه لب‌ها را دارید از SPF بالا استفاده کنید.

 

موهای زیرپوستی: موهای زیر پوستی بعد از اپیلاسیون به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از آن شکل می‌ گیرند. اگر یک هفته قبل از اپیلاسیون پوست خود را لایه برداری کنید و بعد از آن از لوسیون و روغن بعد از اپیلاسیون استفاده کنید دچار موهای زیرپوستی نخواهید شد.

امیدوارم با مطالعه این مقاله نکات و اقدامات قبل از اپیلاسیون را یاد گرفته باشید و اپیلاسیون بدون درد و خوشایندی را تجربه کنید.

 

 

روغن بعد از اپیلاسیون

عوارض اپیلاسیون

 

 

اپیلاسیون موی زائد | اشتباهاتی رایج در اپیلاسیون موهای زائد

 

 

منبع : ستاره / نمناک

 

۳/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا