درمان

وارونه درمانی کمر | شیوه درمانی وارونه درمانی چیست و چه عوارضی دارد؟

درمان با شیوه وارونه درمانی و تاثیرات آن برای سلامتی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

فروش میز وارونه

خرید میز وارونه ، وارونه درمانی کمر

 

 

وارونه درمانی چیست؟

وارونه درمانی تکنیکی است که در آن شما وارونه آویزان می شوید تا ستون فقراتتان را کشش دهید و دردتان تسکین یابد.تئوری این است که با تغییر گرانش بدن، فشار از کمر خارج می شود و همچنین کششی برای ستون فقرات ایجاد میشود.

 

وارونه درمانی برای این افراد می تواند مفید باشد:

_درد مزمن پایین کمر

_گردش خون ضعیف

 

_سیاتیک

_اسکولیوز

 

تاریخچه وارونه درمانی یک درمان باستانی در دوران مدرن:

وارونه درمانی ایده جدیدی نیست ، در واقع, بقراط, پدر پزشکی, شاهد نتایج وارونگی در ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بود.هدف از روش وارونگی, شکست دادن اثرات گرانش است – نیروی رو به پایین که همه چیز را به سمت مرکز زمین می کشد.

 

در مورد مزایا، ریسک ها، و روش های انجام وارونه درمانی بیشتر خواهیم گفت.

 

آیا تحقیقات از مزایای وارونه درمانی پشتیبانی می کنند؟

آن هایی که وارونه درمانی را پشتیبانی می کنند می توانند ادعا کنند که این روش می تواند از مشکلات کمر جلوگیری کند.آن ها همچنین بر این باورند که کشش و فواید گردش خونی آن می تواند به جلوگیری از مشکلات مربوط به سلامت در آینده کمک کند. اما مطالعات در مورد این که آیا وارونه درمانی جواب میدهد یا خیر، بی نتیجه مانده است.

 

در این تئوری، تمرین های وارونگی باید به ستون فقرات در این موارد کمک کند:

_ایجاد مایع محافظ بیشتری در اطراف صفحات نخاعی

_حذف ضایعات از ستون فقرات

 

_کاهش ورم

_افزایش گردش خون در ماهیچه های اطراف

 

فواید وارونه درمانی

چنانچه در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک خواهیم گفت تحقیقات ۴ مورد از فواید این درمان را بررسی کرده است.

 

۱. کاهش درد کمر:

یک مطالعه روی ۴۷ نفر مبتلا به کمردرد مزمن و وارونه درمانی.آن ها وارونه درمانی را در ست های سه دقیقه ای با زاویه های مختلف تمرین کردند.این مطالعه نشان داد که وارونه درمانی در ۶۰ درجه، پس از هشت هفته دردشان را تسکین داد. همچنین انعطاف پذیری و قدرت بدنی را نیز بهبود بخشید.

 

۲. بهبود سلامت نخاع:

در این تئوری، وارونه درمانی می تواند فضای بین صفحات نخاعی شما را بهبود بخشد و فشار را کاهش دهد. فعالیت هایی مانند نشستن، دویدن، و خم شدن می تواند بر روی این دیسک ها فشار وارد کند.

 

این فشار ریسک درد کمر، شکستگی ستون فقرات و پیچیدگی های دیگر را افزایش می دهد.

بیشتر مطالعاتی که به خوبی طراحی شده اند و وارونه درمانی را بی اثر می دانند اما برخی از مردم این شکل از کشش را به عنوان یک درمان مکمل مفید برای کمر درد گزارش می دهند.

 

۳. افزایش انعطاف پذیری:

انجام وارونه درمانی ممکن است به معنای انعطاف پذیری بهتر نیز باشد. حرکت های خیلی ریز در ستون فقرات در طول زمان ممکن است به داشتن بدن قوی تر کمک کند. ممکن است خم کردن و رسیدن به آن برایتان آسان تر شود.

وارونه درمانی نیز برای بهبود وضعیت بدنی در نظر گرفته می شود به خصوص اگر شما کار پشت میزی دارید.

 

۴. کاهش نیاز به جراحی:

ماهیت جاذبه صفر می تواند فشرده سازی را کاهش دهد. وارونگی ممکن است به طور بالقوه از معلولیت جلوگیری کند و هم چنین می تواند نیاز به جراحی نخاع را کاهش دهد.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ از معلولیت و توانبخشی پیدا شده بود که افراد مبتلا به این بیماری کمری به مدت شش هفته پس از استفاده از وارونه درمانی، نیازشان به جراحی کاهش یافت.

 

با وجود این یافته ها، مهم است توجه کنیم که مشکلات پیش رو پیچیده هستند.

وارونه درمانی یک ضمانت در برابر جراحی نیست و نباید یک درمان جایگزین برای کمر درد باشد.قبل از اینکه وارونه درمانی را به عنوان یک روش درمانی انجام دهید، با پزشک خود صحبت کنید.

 

انواع روش های وارونه درمانی و تکنیک ها:

انواع تمرین های وارونگی که یک فرد می تواند انجام دهد به تجهیزات موجود وابسته می باشد.

 

میز وارونگی:

بیشتر میزها کمک می کنند که به مدت چند دقیقه خودتان را کش دهید. در حالی که می توان وارونه روی آنها آویزان شد. اما بسته به مدل آن، می توانید روی میز وارون سازی نیز تمرین هایی کنید.

 

برخی از افراد مدلی را انتخاب می کنند که به آن ها اجازه می دهد چرخش های تنه و دراز نشست را انجام دهند.هزینه میز وارونه درمانی نسبت به تعدادی از ویژگی ها متفاوت می شود.

 

صندلی های وارونگی:

صندلی ها مفاهیم مشابهی با میز دارند. تفاوت عمده شان این است که یک نفر به جای ایستادن روی میز می نشیند.

 

چکمه های گرانشی (وارونگی):

این “پوتین” برای کار کردن با دستگاه های وارونگی است. وارونه آویزان شدن را آسان تر می کند.

 

روش های جایگزین وارونه درمانی:

می توانید مزایای وارونه درمانی را از طریق حالت های خاصی از یوگا به دست آورید.

 

این ها شامل:

_روی شانه ها ایستادن

_روی سر ایستادن

 

_روی دست ایستادن

_حالت شخم

 

 

فروش میز کشش وارونه

تشخیص دیسک کمر

 

 

 

مانند یوگای آسانا، این موارد نیازمند راهنمایی از یک مربی یوگای تایید شده دارند.
گزینه دیگر, یوگا هوایی است. ” یوگای هوایی ” به عنوان ” مبارزه با جاذبه ” شناخته می شود که مربیانش به شما کمک می کنند تا درک بهتری از ژست و حالت بدنی داشته باشید.

پیش از خرید یک میز یا ثبت نام در کلاس با پزشک خود مشورت کنید.

 

عوارض و خطرات ناشی از وارونه درمانی:

روش وارونه درمانی برای افراد دارای شرایط خاص نا ایمن فرض شده است. موقعیت وارونه باعث افزایش فشار خون و کاهش ضربان قلب می شود. همچنین فشار قابل توجهی بر چشم ها وارد میکند. اگر شرایط خاصی از جمله این موارد را دارید، این درمان را انجام ندهید:

 

بیماری های استخوانی و مفاصلی، مانند پوکی استخوان, فتق دیسک, شکستگی یا آسیب های ستون فقرات.
بیماری های قلبی – عروقی مانند فشار خون بالا یا سکته مغزی.
بیماری ها یا عفونت های چشمی (چشم صورتی), عفونت گوش, گلوکوم, یا اسکلروز مغزی.

 

وارونه درمانی برای چه کسانی مناسب نیست؟

عوامل دیگری که ممکن است موجب بروز عوارض شوند، عبارتند از:

_جداشدگی شبکیه

_بارداری

 

_چاقی

_استفاده از داروهای انعقاد خون

 

سازگاری با وارونه درمانی زمان می برد. بهتر است از زمان های کوتاه (به آرامی از یک دقیقه به سه) شروع کنید تا به این فرآیند عادت کنید.پمی تواند به کاهش عوارض جانبی مانند سرگیجه و یا فشار عضلانی کمک کند پس مراقب باشید که زیاده روی نکنید و مدت را طولانی نکنید.

 

نکات کلیدی و مهم در مورد وارونه درمانی :

وارونه درمانی, روش تمرینی انجام کشش های کوتاه برعکس و باز کردن ستون فقرات است.

ممکن است مزایای کوتاه مدتی مانند تسکین درد کمر و انعطاف پذیری را هم فراهم کند.

 

شواهد کمی وجود دارد، مبنی بر اینکه این درمان منجر به امدادرسانی طولانی مدت می شود.

هزینه یک میز وارونه بسته به نام تجاری اش متفاوت است.

 

مزایا و احتمال بهبود درد قبل از خرید میز, صندلی یا سایر وسایل مرتبط را در نظر بگیرید.

همچنین ممکن است بتوانید باشگاه ورزشی پیدا کنید که تجهیزات درمان معکوس برای شما را داشته باشد. هیچ مدرکی دال بر پشتیبانی از استفاده از میز وارونگی وجود ندارد.

اگر به فواید وارونه درمانی علاقه مند هستید، با پزشک خود صحبت کنید. اگر این درمان برای شما مناسب باشد,پزشک می تواند به شما کمک کند. آن ها همچنین ممکن است قادر به ارائه درمان های موثرتر, درمان های خانگی و تمرین هایی برای کمردردتان باشند.

 

فواید دیگر وارونه درمانی:

بسیاری از مردم گزارش می دهند که وارونه درمانی یک روش عالی برای کشش عضلات و رباط ها، کاهش اسپاسم ماهیچه و بهبود گردش خون است.

کشش غدد لنفاوی را تحریک می کند تا جریان مایعات غدد لنفاوی را افزایش دهد که بخشی از سیستم دفع ضایعات بدن است.

 

به طور مشابه، سلامت سلولی به گردش خون خوب برای رساندن تغذیه و دفع سموم بستگی دارد.

وارونه درمانی نیز به تسکین بیماری های حرکتی و استرس کمک می کند. علاوه بر این، بدن نسبت به جهت گیری فضای خود آگاه تر می شود و هنگامی که گوش داخلی در طول وارونگی تحریک می شود، تعادل خود را حفظ می کند.

ستون فقرات، بخشی از بدن شماست که بیشتر از بقیه قسمتها تحت تاثیر نیروی گرانش قرار می‌گیرد.

 

آیا میز وارونه می‌تواند به بهبود دیسک کمر کمک کند؟

به دلیل آنکه گرانش، ستون فقرات را به پایین می‌کشد، دیسک‌هایی که بین مهره‌های ستون فقرات شما قرار دارند، در معرض خطر بهم فشردگی هستند. هنگامیکه جاذبه، استخوان‌های مهره را به پایین می‌کشد، مهره‌ها می‌توانند باعث شوند مقداری از مایع درون دیسک‌ها به بیرون نشت کند، و نتیجتا به یک دیسک متورم تبدیل شود.

 

تورم دیسک، یک بیماری شایع مربوط به افزایش سن است، اما می‌تواند برای افراد در تمامی سنین اتفاق بیفتد.

اغلب اوقات، دیسک‌های متورم باعث درد نمی‌شوند، اما اگر فضای بین مهره‌ها، برای دیسک بیش از حد تنگ شود، فشاری که به جهت تورم دیسک بر روی اعصاب وارد می‌شود، دردناک خواهد بود. میزهای وارونه، می‌توانند بهم فشردگی ستون فقرات را خنثی کنند!

 

تاریخچه

وارونه درمانی، به ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، هنگامیکه بقراط از یک سیستم نردبان و قرقره استفاده کرد که برای معلق نگه داشتن بیمار به شکل وارونه و برداشتن فشار از روی ستون فقرات طراحی شده بود. دکتر رابرت مارتین در دهه ۱۹۶۰، وارونه درمانی را وارد مسیر اصلی کرد.

 

دکتر مارتین، یک پزشک، کایروپراکتور، و متخصص بیماری‌های استخوان در کالیفرنیا بود. وارونه درمانی در دهه ۱۹۸۰، محبوب شد. امروزه، وارونه درمانی در قالب میزهای وارونه و سایر سیستم‌های وارونگی در مطب متخصصان پزشکی، سالن‌های ورزشی، و حتی خانه‌ها وجود دارد!

 

مزایا

تکان خوردن روی یک میز وارونه، یک روش موثر برای درمان دیسک‌های متورم است.

این حرکت، از طریق رفع فشار نخاعی، فشار بر روی مهره‌ها و دیسک‌ها را کاهش می‌دهد. میز وارونه، بدنتان را در حالیکه سرتان رو به پایین است، در زوایایی قرار می‌دهد که گرانش، بجای فشرده کردن ستون فقرات، آنرا امتداد دهد. با دور کردن مهره‌ها از یکدیگر، دیسک‌ها فضای کافی برای محتویاتشان خواهند داشت.

 

یک دیسک متورم، مانند یک دونات با مغز ژله‌ای است که آن را بین دو دستتان له کرده باشید.

هنگامیکه فضای بین مهره‌ها بیش از حد تنگ شود، مهره‌ها آنرا به دام می‌اندازند و آن را فشار می‌دهند تا مایع درونش خارج شود. رفع فشار نخاعی، می‌تواند درد سیاتیک را نیز کاهش دهد، زیرا فشار روی عصب سیاتیک (که بزرگترین عصب در بدن است) را کاهش می‌دهد. عصب سیاتیک، از اطراف پایین ستون مهره‌ها آغاز شده و تا پایین پاها ادامه می‌یابد.

 

روش

کشش متناوب یا نوسان دار روی یک میز وارونه، می‌تواند بوسیله کشیدن ستون فقرات، و افزایش گردش خون به دیسک‌های متورم و بیرون زده کمک کند. گردش خون، ضایعات را از دیسک‌های متورم بیرون می‌آرود. برای انجام کشش نوسانی، بصورت عمودی روی میز وارونه دراز بکشید.

 

متناوبا خودتان را به سمت عقب تکان دهید تا برعکس شوید، ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید، و سپس به جلو حرکت کنید تا دوباره عمود شوید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نیز در این حالت عمودی بمانید.

هشدار

وارونگی، برای همه بی خطر نیست. اگر شما داروی رقیق کننده‌ی خون مصرف می‌کنید، برای استفاده از میز وارونه از پزشکتان اجازه بگیرید. شکستگی‌های جدید استخوان، ایمپلنت‌های اسکلتی و بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان که استخوان‌های ضعیف می‌سازند، در معرض خطر آسیب ناشی از وارونگی قرار دارند.

 

بیماری‌های چشم، مانند چشم صورتی و گلوکوم نیز موارد عدم استعمال برای وارونه درمانی هستند. فشار خون بالا، سکته مغزی، پارگی شبکیه، یا عفونت گوش میانی نیز دلایلی برای خودداری از استفاده از این میز هستند. همچنین شما باید قبل از استفاده از یک میز وارونه یا هر درمان خانگی دیگر برای درمان پشت درد، با پزشکتان مشورت کنید.

 

ویتامین برای دیسک کمر

وارونه درمانی دیسک کمر

 

وارونه درمانی کمر | شیوه درمانی وارونه درمانی چیست و چه عوارضی دارد؟

 

 

منبع : نمناک / سایت سلامتی

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا