تناسب اندام

علل چاقی شکم | چگونه در دو هفته شکمی تخت داشته باشیم؟

تناسب اندام ، نکاتی درباره لاغری شکم در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

غذا برای لاغری شکم

ورزش برای لاغری شکم ، علل چاقی شکم

 

 

چگونه در ۲ هفته شکمی تخت داشته باشیم؟

اندام زیبا آرزوی هر کسی ست اما ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب برای لاغر شدن و از بین بردن چربی های شکم کار ساده ای نیست. احتمالا شما هم روش های مختلفی را برای کوچک کردن شکم تان به کار برده اما نتیجه مطلوب را به دست نیاورده اید.

 

اما نگران نباشید، ما در این مطلب توصیه هایی را برایتان آورده ایم که می توانید در عرض ۲ هفته، شکم تان را آب کنید. شاید داشتن شکم تخت در ۲ هفته کمی بلند پروازانه به نظر برسد اما اگر برنامه ای دقیق داشته باشید می توانید به نتیجه دلخواهتان برسید.

 

قبل از صبحانه پیاده روی کنید

اگر پس از بیدار شدن و قبل از این که صبحانه تان را میل کنید به پیاده روی بروید، تغییرات اساسی را در کمتر از ۶ هفته مشاهده خواهید کرد. تحقیقات اخیر نشان داده که نور آفتاب بین ساعات ۸ تا ۱۲ ظهر خطر ابتلا به افزایش وزن را بدون در نظر گرفتن سطح فعالیت، مصرف کالری یا سن کاهش می دهد. محققان بر این باورند که نور صبح، متابولیسم بدن شما را تنظیم و ژنهای چربی شما را تخریب می کند. در واقع انرژی که شما قبل از خوردن صبحانه می سوزانید، به جای غذاهایی که شما مصرف کرده اید، به طور مستقیم از چربی هایی که در شکم تان ذخیره شده تامین می شود. بنابراین اگر می خواهید از شر چربی های شکمی رها شوید، قبل از این خوردن صبحانه، به پیاده روی بروید.

 

غذای خود را با جو در سر آغاز کنید

پس از این که ورزش صبحگاهی خود را به اتمام رساندید، باید به فکر یک صبحانه مقوی و سالم باشید که در عین حال تلاش های شما را برای آب کردن شکم، از بین نبرد. بهترین گزینه برای شما جو دو سر به همراه میوه است. فیبر موجود در این مواد غذایی به کاهش کلسترول خون شما کمک می کند و منبعی برای باکتری های مفید می شوند. علاوه بر آن، اسید چربی در بدن تان تولید می شود که جلوی اضافه وزن شما را می گیرد. تحقیقات نشان داده افرادی که مواد غذایی حاوی فیبر می خورند، سطح گرلین، هورمونی که گرسنگی را کنترل می کند، در بدن شان بیشتر است.

 

به جای میوه های سبز، میوه های قرمز بخورید

اگر می خواهید که شکم تان را آب کنید، به جای میوه های سبز رنگ، میوه های قرمز بخورید. یعنی به جای خربزه، هندوانه، به جای سیب سبز سیب سرخ و به جای انگور سبز، انگور قرمز بخورید. میوه های قرمز رنگ خواص زیادی دارند از جمله محافظت از بدن در برابر مضرات ناشی از رادیکال‌‌های آزاد، کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، محافظت از بدن در مقابل سرطان‌ های ریه و دهانه رحم، محافظت از بدن در مقابل بیماری‌ های قلبی، کنترل فشار خون، کاهش کلسترول بد خون، تقویت بافت مفصلی برای جلوگیری از بروز آرتریت و کمک به سلامت دستگاه گوارش اما بهتر از تمام آنها کنترل ژن های چاقی ست.

 

آووکادو بخورید

با خوردن غذاهای تازه، سالم و ارگانیک نه تنها مدت زمان بیشتری سیر می مانیم و به تبع اضافه وزن پیدا نمی کنیم بلکه پوستی شاداب، ناخن هایی سالم و خوابی بهتر نیز خواهیم داشت. آواکادو یکی از آن میوه هایی ست که تمام این خواص را با هم دارد. آواکادو دشمن چربی شکم شماست، از این رو که حاوی چربی های غیر اشباعی ست که گرسنگی تان را از بین می برد. اگر شما نصف آواکادوی تازه را به همراه ناهارتان بخورید، اشتهایتان به غذا تا ۴۰ درصد برای چند ساعت کاهش خواهد یافت. علاوه بر آن، چربی های غیر اشباع موجود در آواکادو ذخیره چربی را در شکم شما کاهش می دهد.

 

اسموتی پروتئین درست کنید

یکی از مواد غذایی سالمی که باید به رژیم غذایی تان راه دهید، اسموتی پروتئین است. بسیاری از نوشیدنی های آماده حاوی مواد شیمیایی هستند که موجب ورم و نفخ معده می شوند، اما این اسموتی خلاف آنها عمل کرده و ورم معده تان را از بین می برد. شیک پروتئین نه تنها در کوچک کردن شکم شما تاثیرگذار است بلکه موجب ساخت ماهیچه در بدن تان نیز می شود. شما به راحتی می توانید این اسنک را در خانه و با هر طعمی که دوست دارید، درست کنید. موز، اسفناج، کیوی، خیار، انبه، کرفس.. از میوه هایی ست که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

با تخم مرغ انرژی بگیرید

حتما شنیده اید که تخم مرغ یکی از منابع اصلی پروتئین به حساب می آید. علاوه بر آن، راحتی پخت و دسترسی آسان به این ماده غذایی، آن را تبدیل به یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه های غذایی کرده است. اما تخم مرغ چگونه چربی های شکم را از بین می برد؟ این ماده حاوی کولین است. کولین برای متابولیسم و سوخت و ساز چربی لازم است و برای سوزاندن چربی در بدن مصرف می‌ شود. وجود این ماده در بدن بسیار اهمیت دارد، از این رو اگر مقدار آن خیلی کم باشد، چربی اضافی در کبد جمع می ‌شود. به همین دلیل است که تخم مرغ یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن به حساب می آید. شما می توانید تخم مرغ را برای صبحانه تان مصرف کنید و پس از ۳ هفته تاثیر آن را روی بدن تان ببینید.

 

 

غذاهای رژیمی برای لاغری شکم

غذاهایی که باعث لاغری شکم میشود

 

نوشیدنی سم زدا درست کنید

یکی دیگر از نوشیدنی هایی که به از بین بردن چربی های شکم تان کمک می کند، آب است. البته شما باید چند ماده دیگر را به آن اضافه کنید. کافی ست که یک لیمو، پرتقال یا گریپ فروت را بردارید و آنها را به تکه های متوسط ببرید و توی ظرف آب تان بیاندازید. شما باید این معجون را تا ۸ لیوان در روز بنوشید. مرکبات حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که آنزیم های کبد را تحریک، سموم را از بدن خارج و به کوچک شدن شکم نیز کمک می کند.

 

رژیم لاغری شکم در دو هفته

مثلا پیاده روی قبل از مصرف صبحانه، مصرف آب طعم دار، مصرف شکلات تلخ به عنوان میان وعده، کاهش مصرف برخی از مولتی ویتامین ها و شروع روز با تخم مرغ روش های خوبی برای کاهش سایز شکم و پهلو هستند.

 

لاغری موضعی یکی از معضلات جامعه ی امروز است. بسیاری از افراد می خواهند بدون اینکه وزن کم کنند یا زیاد لاغر شوند، چربی های ناحیه شکم را از بین ببرند. اما آیا رژیمی وجود دارد که تنها به کاهش چربی های موضعی شکم کمک کند.

رژیم لاغری شکم به شما کمک می کند تا علاوه بر سم زدایی و کاهش وزن، شکمتان را هم کوچک تر کنید.

 

رژیم لاغری شکم: مصرف اکسیر جادویی کاهش وزن

روز خود را با آب طعم دار شروع کنید. این کار به سم زدایی بدن نیز کمک می کند. تکه های لیمو، پرتقال و گریپ فروت را به آب اضافه کنید و صبح ناشتا یا ۸ ساعت پیش از خواب نوش جان کنید. پوست مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان هاییست که آنزیم های کبد را تحریک و موجب خارج شدن سموم از بدن می شود.

 

رژیم لاغری شکم: پیاده روی قبل از صبحانه

پیاده روی پیش از مصرف صبحانه تاثیر زیادی بر روی لاغری شکم دارد. اول اینکه طبق مطالعات قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعات ۸ صبح تا اوایل ظهر صرف نظر از میزان فعالیت، کالری سوزی و سن به کاهش وزن کمک می کند. آفتاب صبحگاهی متابولیسم بدن را افزایش و ژن های چربی را کاهش می دهد. به علاوه چربی سوزی پیش از خوردن غذا موجب می شود که کالری سوزی شما مستقیما از ذخیره های انرژی صورت بگیرد.

 

رژیم لاغری شکم: شروع روز با تخم مرغ

در هر لقمه از تخم مرغ، پروتئین های کم چرب و سیر کننده وجود دارد. این درشت مغذی ماهیچه ساز، یکی از اجزای اصلی رژیم لاغری شکم است. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی کولین نیز هست. کولین که بیشتر در غذاهای دریایی و پروتئین های کم چرب یافت می شود، مکانیسم ژن هایی را که موجب ذخیره چربی در اطراف کبد می شوند را به هم می ریزد. به این ترتیب به سم زدایی و کاهش وزن کمک می کند.

 

رژیم لاغری شکم: مصرف شکلات تلخ به عنوان میان وعده

یکی از مطالعات اخیر نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ از افزایش وزن و بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند. مطالعه ی دیگری نشان داد که میکروب های مفید در روده، شکلات را به یک ماده ضد التهابی و سالم تبدیل می کند.

 

رژیم لاغری شکم: مصرف ماهی های آب سرد

پروتئین های کم چرب همچون ماهی روش خوبی برای افزایش متابولیسم و کاهش چربی های بدن است. اما همه ی ماهی ها نمی توانند به لاغری شکم کمک کنند. ماهی های آب سرد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ۱۱۴ میلی گرم اسیدهای چربی سوز و ضد التهاب امگا ۶ هستند.

 

رژیم لاغری شکم: مصرف سبزیجات پیش از نهار و شام

سبزیجات حجم زیادی از معده را پر می کنند، اما کالری آنها بسیار کم است. سولفورفان موجود درسبزیجات برگ دار همچون کاهو، کلم و اسفناج به طور مستقیم بر روی ژن ها تاثیر می گذارند و به کاهش وزن کمک می کنند.

 

رژیم لاغری شکم: تجدید نظر در مصرف مکمل ها

اگر هر روز مقدار زیادی ویتامین و پروبیوتیک مصرف می کنید، بهتر است استراتژی خود را تغییر دهید. مصرف بیش از حد ویتامین B به چاقی و بیماری هایی نظیر دیابت منجر می شود. دلیل آن هم این است که مصرف بیش از حد آنها موجب تحریک ژن های چربی می شود. مصرف روزانه مکمل ها مشکلی ندارد، اما این بدان معنا نیست که مصرف بیشتر آنها بهتر است.

 

 

تجربیات لاغری شکم

 

لاغری شکم و پهلو

 

علل چاقی شکم | چگونه در دو هفته شکمی تخت داشته باشیم؟

 

منبع: shape / برنافیت / عصرایران / برترین ها

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا