کیک و دسر و شیرینی

تهیه دسر مشکوفی | دو روش ساده تهیه دسر مشکوفی

تهیه دسر مشکوفی

دسر مشکوفی چیست ؟ چگونه دسر مشکوفی را تهیه کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره کیک و دسر و شیرینی ، مواد لازم دسر مشکوفی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

مشکوفی

مشکوفی سه رنگ‌

فرستنده : خانم حدیث

مشکوفی یه لیوان شیر رو با دو و نیم قاشق نشاسته حل میکنی هم میزنی تا نشاسته حل شه بعد بهش نصف لیوان شکر میزنی همش میزنی بعد خیلی کم وانیل میزنی بعد چهار تا پنج قاشق گلاب میریزی پودر هل هم اگه دوست داشتی ب دلخواه میریزی من خودم نمیریزم. بعد موادت رو میذاری رو گاز با شعله متوسط یه کره کوچیک میندازی توش و شروع میکنی به هم زدن باید کلا همش بزنی تا وقتی ک مثل فرنی بشه حالت فرنی پیدا کنه وقتی به این حد رسید خاموشش میکنی.

بعد خواستی دو رنگ کنی دو قسمت میکنی ب یکیش پودر کاکایو یا شکلات میزنی ب یکیش زعفران بعد زعفرونی رو میریزی ته قالب بعد روشم کاکایویی رو میریزی میذاریش یخچال تا خودش رو بگیره و ببنده بعد یک ساعت و نیم با دستت دور دسرت رو ازاد میکنی بعدم برش میگردونی تو ظرف یا مث من تک نفره سرو کنید و نوش جان کنید.

دسر مشکوفی سه رنگ

تزیین مشکوفی ، تهیه دسر مشکوفی

 

دسر مشکوفی

مواد لازم

▪️نشاسته گل نصف پیمانه
▪️شیر دو پیمانه
▪️آب یک پیمانه

▪️گلاب ۱/۴ پیمانه
▪️زعفران به مقدار لازم

▪️شکر نصف پیمانه
▪️کره یک ق غ

 

طرز تهیه

 

ابتدا نشاسته و آب رو با هم مخلوط میکنیم و ۲۰ دقیقه کنار میذاریم ،بعد شکرو به شیر اضافه میکنیم و کره رو هم میریزیم و بعد آب و نشاسته رو هم اضافه کرده و روی شعله متوسط میذاریم و مدام هم میزنیم تا غلظت بگیره اصلا نباید دست از هم زدن بردارید، حدود ۲۰ دقیقه طول میکشه تا به این مرحله برسه،

 

حالا گلاب رو اضافه میکنیم و در آخر زعفرون رو اضافه میکنیم وقتی که مواد شروع کرد به حباب زدن با شعله کم اجازه میدیم ۱۵ دقیقه دیگه هم بجوشه و غلظت بگیره و در آخر خاموش میکنیم و در قالب مناسب میریزیم و به مدت ۴ ساعت در یخچال میذاریم تا ببنده.قالب نیازی به چرب کردن نداره و به راحتی از قالب جدا میشه.

 

 

انواع دسر مشکوفی

طرز تهیه مشکوفی بروجردی

 

 

من برای قسمت سفید قبل از اضافه کردن زعفرون یه مقدار برداشتم و ریختم توی قالب یه خورده که نیم بند شد بعد بقیه دسرو اضافه کردم.

♦️این دسرو میشه سه رنگ هم درست کرد زعفرونی و کاکائویی و وانیلی یا با طعم گلاب.

 

دسر مشکوفی

 

(برای نه نفر)

▫️نشاسته سه چهارم پیمانه
▫️آب یک و نیم پیمانه

▫️شیر دو پیمانه
▫️کره ۱۵ گرم

▫️زعفران بدلخواه
▫️شکر سه چهارم پیمانه
▫️گلاب نصف پیمانه

 

ابتدا آب و نشاسته را با هم مخلوط میکنیم و حدود بیست دقیقه میگذاریم تا بماند و خیس بخورد سپس کل موادو با هم مخلوط میکنیم و روی شعله متوسط میگذاریم و مدام هم میزنیم تا غلیظ شود و در آخر گلاب و زعفران را اضافه میکنیم و بعد از اینکه شروع به حباب زدن کرد بعد از چند دقیقه از روی شعله برمیداریم و در قالب میریزیم و بعد از کمی خنک شدن بمدت سه تا چهار ساعت در یخچال میگذاریم تاببندد

 

فیلم طرز تهیه مشکوفی

دسرهای عربی

 

تهیه دسر مشکوفی | دو روش ساده تهیه دسر مشکوفی

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا