بدانیم تا سالم بمانیم

پاکسازی روده ها | بهترین روش پاکسازی روده ها

سلامت عمومی ، روش های پاکسازی روده ها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

داروی پاکسازی روده

مواد غذایی برای پاکسازی روده ، پاکسازی روده ها

 

 

 

آب سیب:

این یکی از بهترین درمان های طبیعی خانگی برای پاکسازی روده است. می تواند سموم را تجزیه کند و عملکرد روده را منظم نماید.

 

زنجبیل و سیب:

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه پوست کنده شده
یک عدد سیب خرد شده و دانه های آن

 

یک فنجان آب هویج تازه
یک عدد اسفناج تازه
یک لیوان آب تصفیه شده

دستورالعمل:تمام موارد بالا را با هم ترکیب کنید، خوب هم بزنید و هر روز بنوشید.

 

پاکسازی روده با سرکه سیب:

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب
۲ قاشق غذاخوری عسل
یک لیوان آب تصفیه شده

 

دستورالعمل:

عناصر ذکر شده را با هم ترکیب نمایید و سه بار در روز به مدت یک هفته بنوشید. توصیه می شود این مخلوط را بلافاصله بعد از بیدار شدن و قبل از صبحانه استفاده کنید.

 

ماست برای پاکسازی روده:

روزانه یک فنجان ماست برای کمک به جلوگیری از رشد سلولها در روده های بزرگ مصرف کنید. علاوه بر این همانطور که در بخش سلامت نمناک خواهید خواند با توجه به محتویات کلسیم ماست می توانید مشکلات گوارشی مانند مسمومیت یا سوء هاضمه را از بین ببرید.

 

پاکسازی روده با آب:

روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بسیار ضروری و مفید است و آب برای دفع سموم از بدن به صورت طبیعی ضروری میباشد.

 

 

پاکسازی روده با روغن کرچک

پاکسازی روده کوچک

 

 

پاکسازی روده به کمک آبلیمو:

مواد لازم:

مقداری آب لیمو
مقداری عسل
کمی نمک دریا

 

دستور العمل:

مواد ذکر شده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و هر روز صبح قبل از صبحانه آن را بنوشید. این روش نه تنها روده هایتان را پاکسازی می کند، بلکه انرژی را افزایش می دهد و سلامت پوستتان را نیز بهبود می بخشد.

 

احتیاط: این روش فقط در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرد، که بر بدن شما عوارض جانبی نداشته باشد. با توجه به اسهال پی در پی که در اثر پاکسازی روده اتفاق می افتد، ممکن است که بدنتان دچار کم آبی شود.

بنابراین در طول این فرآیند باید آب زیادی بنوشید و قبل از استفاده از ملین ها باید با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر بیماری قلبی و کلیوی دارید.

 

استفاده از آب سبزیجات خام برای پاکسازی روده:

برای دوره پاکسازی روده باید به مدت یک الی دو روز از غذاهای پخته شده اجتناب کنید.

به جای مصرف غذاهای جامد، شما باید مقدار زیادی عصاره سبزیجات را چند بار در روز بنوشید. در حقیقت، سبزیجات شامل کلروفیل هستند که می توانند به پاک کردن سموم کمک کنند. علاوه بر این مواد معدنی، ویتامین ها و اسیده ای آمینه به همراه آنزیم های موجود در عصاره سبزیجات می تواند کل بدن شما را به خوبی انرژی و سلامتی حفظ کند.

 

هم چنین شما می توانید برخی از چای های گیاهی را هم بنوشید. اما به خاطر داشته باشید که نباید از آب میوه درست شده استفاده کنید، چون آن ها آنزیم های موثری که برای بدن شما مفید هستند تا تجزیه شوند و محصولات زائد را حذف کنند را ندارند.

درست کردن آب چغندر، کدو، هویج، اسفناج، کلم پیچ، … در خانه با استفاده از مخلوط کن یا آب میوه گیری مفید است.

 

این طور روزه بگیرید

برای پاکسازی روده ها تا می توانید از غذاهای جامد برای چند روزی یا حداقل یک روز فاصله بگیرید. با روزه ای که فقط محدود به انواع مایعات باشد به روده بزرگ فرصت استراحت می دهید. از نوشابه و الکل به هیچ وجه استفاده نکنید. می توانید از انواع میوه ها و سبزیجات خام هم استفاده کنید. با استفاده از میوه ها و سبزیجات علاوه بر مواد مغذی که به بدن تان می رسانید امکان سم زدایی و پاکسازی روده بزرگ را به دلیل داشتن فیبر موجود در آن ها بهتر فراهم می کنید.

 

از پروبیوتیک ها استفاده کنید

پروبیوتیک ها باکتری های خوب در بدن انسان هستند. این باکتری ها موجب تنظیم سطح باکتری های بد و مضر بدن که موجب انسداد در روده و دستگاه گوارشی هستند، می شوند. پروبیوتیک ها به طور معمول به اندازه کافی در بدن وجود دارند اما برخی شرایط مانند مصرف آنتی بیوتیک ها این باکتری ها را از بین می برند. با خوردن برخی مواد غذایی حاوی این باکتری های مفید مانند ماست، کفیر، ترشیجات و شکلات تلخ می توانید سطح پروبیوتیک ها را در بدن بالا ببرید.

 

در طی مدتی که پاکسازی روده ها را انجام می دهید از لبنیات پروبیوتیک دار استفاده کنید. . پروبیوتیک ها به دلیل میکروارگانیسم هایی که دارند علاوه بر سم زدایی دستگاه گوارش ، هضم غذا را راحت تر کرده و باکتری های مفید را جایگزین باکتری های مضر می کنند.

 

روغن کرچک بخورید

هر چند طعم آن حتی در روغن های کرچک طعم دار چندان جالب نیست ولی یکی از بهترین روش ها برای پاکسازی روده ها بخصوص در درمان یبوست میانسالان و سالمندان است.

 

چه موقع به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر در طی هفته کمتر از سه بار دفع مدفوع دارید و با روش های که در این مقاله ذکر شد مداوا نشدید، حتما پس از یک هفته به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

 

پاکسازی روده دکتر خیراندیش

روده های تمیز و پاکسازی شده

 

پاکسازی روده ها | بهترین روش پاکسازی روده ها

 

 

منبع :نت نوشته / نمناک

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا