موفقیت

ویژگی بازنده ها | ویژگی های رفتاری افراد بازنده

مجله موفقیت ، ویژگی های رفتاری افراد برنده و بازنده در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

ویژگی بازنده ها

رفتارهای یک فرد بازنده ، ویژگی بازنده ها

 

 

همه بازنده‌ها این ویژگی‌ها را دارند

به نظر من اگر شما چیزی جز خواسته‌های خودتان در ذهن نداشته باشید یک بازنده‌اید. فرقی هم نمی‌کند در چه موقعیت اجتماعی باشید، چقدر پولدار باشید و چه کارهایی انجام دهید. اگر ویژگیهای زیر را دارید یک بازنده‌اید:

 

ثبات و استحکام ندارند

ثبات یعنی اینکه ارزش‌ها، طرزفکرتان و آنچه که می‌گویید با هم در یک راستا باشند. شاید بگویید یک قاتل زنجیره‌ای ثبات دارد زیرا این شخص طبق پیمانی که با خود بسته، فکر می‌کند، حرف می‌زند و آدم می‌کُشد. اما همه می‌دانیم که هدف او، ارزش انسانی ندارد زیرا ارزش اساسی وجود انسان، دوست داشتن و مورد عشق واقع شدن است. مدار کوتاهی در مغز این فرد با ارزش‌ها و افکار انسانی، قطع ارتباط کرده است.

 

غیبت می‌کنند و تهمت‌های ناروا می‌زنند

اگر آدمی هستید که معروفید به غیبت کردن و شایعه پراکنی و حرف مفت زدن، پس یک بازنده‌اید، چون هیچکس به شما اعتماد نمی‌کند.

 

بدبینی مزمن دارند

درمورد کمی بدبینی که هرازگاهی سراغ همه‌ی ما می‌آید صحبت نمی‌کنم. بدبینی مزمن خیلی فراتر از اینهاست. بدبینی همیشگی و بیرحمانه‌ای که باعث می‌شود دیگران از شما فرار کنند و نتوانید زیبایی‌های زندگی را ببینید از شما یک بازنده می‌سازد. چنین بدبینی، سرکوب کننده و فلج کننده است.

 

دست افتاده‌ای را نمی‌گیرند

فرقی نمی‌کند مشغول چه کاری هستید، هرگز نباید از کسی که به کمک نیاز دارد به راحتی بگذرید. اگر می‌توانید ببینید کسی روی زمین افتاده و رد شوید، اگر می‌توانید کودکی را که در خیابان گریه می‌کند نادیده بگیرید یا اگر می‌توانید درخواست کسی را که از شما کمک خواسته به راحتی رد کنید، پس یک بازنده‌اید.

 

بلند همت و کوشا نیستند

به گفته‌ی جان دان (شاعر متافیزیکی و هجونویس انگلیسی)، هیچ انسانی جزیره نیست. آنچه برای یک روح رخ می‌دهد برای همه‌ی ما اتفاق می‌افتد، چرا که همه‌ی ما از گل رُس و غبارهای آسمانی تشکیل شده‌ایم. آدمهای بازنده با چنین طرزفکری هیچگونه بلندپروازی و سختکوشی ندارند و به نوعی خودکُشی ذهنی دست می‌زنند.

 

بدجنس و نفرانگیزند

انگار هیچکس از سر عشق و اعتماد به بازنده‌ها احترام نمی‌گذارد چون فرومایه و خبیثند. اگر احترامی هم باشد از روی ترس و اجبار است که جنبه‌ی منفی بازنده‌ها را تقویت می‌کند.

 

خودشان را باور ندارند

بدون تردید اگر کسی نتواند اول به خودش احترام بگذارد به هیچکس دیگر هم نمی‌تواند احترام بگذارد. اگر شما نتوانید خودتان را به عنوان یک انسان باور داشته باشید چگونه می‌توانید از دیگران حمایت کنید و آنها را تحسین و تکریم کنید؟

 

زود دست از تلاش می‌کشند

منظور، دویدن روی تردمیل نیست! بلکه هدف من، دنبال کردن آرزوها و به اتمام رساندن کاری است که شروع کرده‌اید و داشتن بلند همتی و ایمان به ارزش‌های درونیست، حتی اگر به معنی جان سپُردن برای اهداف‌تان باشد.

 

ذهن‌شان بسته است

فهم و ادراک ما به سه قسمت تقسیم می‌شود: چیزی که می‌دانیم، چیزی که می‌دانیم نمی‌دانیم، و چیزی که نمی‌دانیم نمی‌دانیم. اگر ذهن کسی بسته و محدود باشد، سومی را فراموش می‌کند و چیزهایی همیشه کشف نشده باقی می‌ماند. اگر قبول نداشته باشید که همه چیز را نمی‌دانید، زندگی‌تان همیشه تاریک و گنگ خواهد ماند، شما یک بازنده‌اید!

 

هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرند

از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن و دیگران را سرزنش کردن فقط حل مسئله را به تاخیز می‌اندازد و مشکل را پیچیده‌تر می‌کند. اگر یک بازنده باشید هرگز مسئولیت قبول نخواهید کرد و آن کسی نیستید که حداقل دنیای خودش را بخواهد تغییر بدهد. بازنده‌ها دقیقا این شکلی‌اند!

 

اگر در زندگی‌تان خود محور و خودپرستید و توجهی به دیگران ندارید یک بازنده‌اید. بازنده بودن ربطی به کارهای شگفت انگیزی که می‌توانید برای خودتان انجام دهید ندارد، بلکه اگر نتوانید از کسی حمایت کنید و دستش را بگیرید بازنده‌اید. لازم نیست پول زیادی به نیازمندان ببخشید، بلکه با گوش دادن به درد دل یک دوست، با استفاده از مهارت‌تان برای کمک به یک ناتوان یا با یاد دادن مهارتی به درد بخور به کسی که کاری بلد نیست می‌توانید از انسانها حمایت کنید.

 

 

بازنده ها در زندگی

بازنده بازی

 

 

اگر مدام ویژگیهای یک آدم بازنده را از خود بروز دهید، یک بازنده‌اید و فرقی نمی‌کند نظر خودتان چیست، آدمهای اطراف‌تان بالاخره این را می‌فهمند. پس به جای ادامه‌ی سیکل معیوب ِ بی‌اعتمادی و به دردنخور بودن، خصوصیاتی که در بالا گفته شد را معکوس کنید و در مسیر برنده بودن قرار بگیرید!

 

۶ ویژگی که افراد برنده و بازنده را از هم جدا می کند

آیا تا به حال با رویدادی غیرمنتظره که امیدها، برنامه های زندگی و رویاهایتان را تهدید کند روبرو شده اید؟

حوادث غیر منتظره چه بزرگ و چه کوچک، اتفاق خواهد افتاد. شما با آنها روبرو می‌شوید و اجتناب از آنها ممکن نیست، شما تنها می‌توانید چگونگی برخورد با آنها را کنترل کنید. موفقیت شما در لحظات بحرانی که حوادث غیر منتظره در آن رخ می‌دهد، تعیین می‌شود. در مورد این فکر کنید: وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، همه کارهایشان را خوب انجام می‌دهند. مهم این است که در شرایط بحرانی و اجتناب‌ناپذیر کارهایمان را درست انجام دهیم.

 

چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که در مقابله با حوادث غیرمنتظره جزو افراد موفق هستیم یا افراد ناموفق؟ در ادامه به بررسی شش ویژگی که این دو را از هم جدا می‌کند، می‌پردازیم.

 

۱. بازندگان در گذشته تمرکز می‌کنند، برندگان به حال و آینده فکر می‌کنند.

افراد شاکی دوست دارند که در گذشته ساکن باشند. “کاش این اتفاق هرگز نمی افتاد!” و یا: “اگر شما فقط آنچه که من گفتم را انجام داده بودید، ما این مشکل را نداشتیم”، “من به شما گفتم که این اتفاق خواهد افتاد!” گذشته ها، گذشته و امکان تغییر وجود ندارد و این جملات همان چیزهایی هستند که یک “همیشه بازنده” همیشه تکرار می‌کند.

افراد موفق می‌دانند که ما در اینجا و در زمان حال زندگی می‌کنیم نه در گذشته، افراد موفق و برنده برای آینده تفکر و برنامه ریزی می‌کنند.

 

۲. بازندگان دیگران را سرزنش می‌کنند، برندگان مسئولیت پذیر هستند.

هنگامی که چیزی اشتباه می‌شود، بازندگان شروع به جستوجوی افراد گناهکار می‌کنند. این عملکرد انرژی آنها را برای رفع مشکل از آنها می‌گیرد! برندگان مسئولیت ‌پذیر هستند و به سادگی می‌گویند: “برای حل این مشکل چه کار می‌توانم بکنم؟”

 

۳. بازندگان واکنش نشان می‌دهند، برندگان فکر می‌کنند.

اینکه “برندگان فکر می‌کنند” به این معنی نیست که آنها چند روز را به فکر کردن می‌گذرانند، آنها معمولا سریع فکر می‌کنند و بهترین راهکار را انتخاب می‌کنند.

بازندگان یا اولین اقدامی که به ذهن شان می آید را عملی می‌کنند و یا با وجود استرس از کوره در می‌روند و کارهای احمقانه ای انجام می‌دهند.

 

۴. بازندگان یخ می‌بندند، برندگان اقدام می‌کنند.

برندگان پس از آنکه به تمام جوانب فکر کردند، اقدام می‌کنند. آنها به اندازه کافی هوشمندهستند که بدانند ایده ها بدون اجرا بی معنی هستند. بازندگان، پس از آنکه با مشکلی روبرو شدند، بر روی نیمکت می‌نشینند و به تماشای تلویزیون می‌پردازند، با این امید که مشکل‌شان خود به خود حل شود!

 

۵. بازندگان برای بررسی نگاه می‌کنند و برندگان نمونه ها را بررسی می‌کنند.

آزار دهنده ترین چیز در مورد بازندگان این است که خود به دنبال پیدا کردن جواب هایشان نیستند و مشکلات‌شان را با دیگران مطرح می‌کنند و از شنیدن جملاتی چون: “حق با توست”، و یا “بله، به نظرم همانطور است.” ابراز رضایت می‌کنند. این درحالی است که برندگان می گویند: “این چیزی است که اتفاق افتاده است، و این چیزی است که من قصد دارم آن را انجام دهم. چه کسی مرا همراهی می‌کند؟”

 

۶. بازندگان زمان را از دست می‌دهند، برندگان تصمیم می‌گیرند

با تغییر شرایط، بازندگان تغییرات را بسیار کلی ‌می‌دانند و تصمیم گیری را به زمان های آتی می‌سپارند. آنها در انتخاب هایشان تردید دارند و برای یافتن بهترین انتخاب وبق را از دست می‌دهند و گاها هیچ وقت اقدام نمی‌کنند. برندگان با تفکری عمیق در کمترین زمان بهترین گزینه موجود را انتخاب می‌کنند و به دنبال بازخوردهای تصمیم هایشان هستند.

 

 

بازنده واقعی

مقابله با شکست

 

ویژگی بازنده ها | ویژگی های رفتاری افراد بازنده

 

 

منبع: iranata.com / کوکا / برترین ها

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا