ازدواج و همسرداری

وقت گذاشتن برای همسر | چقدر باید برای همسرمان وقت بگذاریم؟

ازدواج و همسرداری ، تعادل در وقت گذاشتن برای همسر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

آیین همسرداری در اسلام

پاورپوینت مهارت های همسرداری ، وقت گذاشتن برای همسر

 

 

چقدر برای شریک زندگی‎مان وقت بگذاریم؟

همیشه این سوال برای ما بوجود می آید که چقدر از زمان مان را باید صرف رابطه عاطفی مان کنیم؟ چقدر با شریک زندگی مان در ارتباط باشیم تا رابطه مان خراب نشود؟ اول از همه هیچ قانون ثابتی برای آنکه بگوییم مثلا فلان قدر ساعت شما باید با شریک زندگی تان باشید تا رابطه ای سالم را تجربه کنید، وجود ندارد.

 

آدمها هر کدام شخصیت خاص خود را دارند. برخی از زوج ها از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند که زمانی را در تنهایی بگذراند و از استقلالی که دارند، لذت می برند. البته در این میان برخی دیگر نیز هستند که سعی می کنند میان این دو تعادل برقرار کنند.

 

چقدر از رابطه عاطفی تان می گذرد؟

همانطور که گفتیم آدمها با هم متفاوت اند، در نتیجه انتظارات شان هم با هم فرق دارد. جدا از تفاوت شخصیت، مدت زمان رابطه نیز تاثیر زیادی بر زمان های با هم بودن آنها دارد. به عنوان مثال، اگر شما به تازگی رابطه خود را آغاز کرده اید، مطمئنا دوست ندارید که هر روز طرف مقابل تان را ملاقات کنید. در واقع درست اش آن است که به تدریج بر آتش عشق تان بیافزایید نه این که به ناگهان از صفر تا ۱۰۰ بروید.

 

البته این در مورد همه آدمها صحت ندارد. برخی ها هدف شان از رابطه به گونه ای ست که می خواهند هر چه سریع تر طرف مقابل شان را بشناسند، در این شرایط طبیعی ست که آنها باید بیشتر همدیگر را ببینند. در هر صورت، شما باید قبل از هر چیز نظر طرف مقابل تان را نیز بپرسید. آیا او هم مانند شما فکر می کند؟

 

از طرف دیگر، برای زوج هایی که مدت زیادی در رابطه هستند هم ممکن است که با هم بودن در اولویت نباشد. به عنوان مثال شما کار دارید، به میهمانی دعوت هستید یا باید کاری را به اتمام برسانید…. در این شرایط ترجیح می دهید که اول کارتان را انجام دهید، سپس به شریک زندگی تان برسید. در این شرایط، آنچه مهم است کیفیت دیدار است نه کمیت آن.

چگونه بهترین زمان برای با هم بودن را تشحیص دهیم؟ برای دانستن جواب این سوال، باید ابتدا به چند سوال دیگر پاسخ دهید.

 

چه نوع رابطه ای با طرف مقابل تان دارید؟

آیا زمان هایی که کنار هم هستید، گذر زمان را متوجه نمی شوید؟ آیا آنقدر او را دوست دارید که ترجیح می دهید تمام کارهایتان را کنار او انجام دهید یا این که دوست دارید تنها وقت هایی خاص او را ملاقات کنید؟ شاید هم با تماس تلفنی احساس راحتی بیشتری دارید؟ اینها سوالاتی ست که شما نه تنها از خود، بلکه باید از شریک زندگی تان هم بپرسید.

 

در تنهایی چه حسی دارید؟

این موردی ست که باید به تنهایی به آن بیاندیشید. آیا از تنهایی خودتان لذت می برید؟ آیا دوست دارید که به جای بیرون رفتن، در مقابل تلویزیون دراز بکشید و فیلم تان را ببینید؟ اگر شما فرد مستقلی هستید، احتمالا از تنهایی خودتان لذت می برید اما اگر برعکس، دوست دارید که در اکثر مواقع به دیگران تکیه کنید، به احتمال زیاد از این که زمان تان را با شریک زندگی تان بگذارنید، بیشتر لذت می برید.

 

برخی از افراد آنقدر عاشق تنهایی شان هستند که اگر چند روز تنها نباشند، عصبی می شوند. مهم نیست که این آدمها چقدر طرف مقابل شان را دوست دارند، آنها تنهایی شان را با هیچ چیز دیگر عوض نمی کنند.

 

آیا تشنه جلب توجه هستید؟

آیا دوست دارید که همیشه مورد توجه دیگران باشید؟ آیا از این که همیشه افرادی دور و برتان باشند که از شما تعریف کنند، لذت می برید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، شما جزو آن دسته از افرادی هستید که باید زمان بیشتری را با شریک زندگی تان سپری کنید. شما دوست ندارید که سر یک ساعت در هفته با عشق تان قرار ملاقات بگذارید، بلکه می خواهید که همیشه همه کارهایتان را در کنار او انجام دهید.

 

در نهایت، آنچه اهمیت دارد کیفیت زمانی ست که با شریک زندگی تان می گذرانید نه کمیت آن. پس به جای آنکه روی زمان با هم بودن تان تمرکز کنید، به فکر چگونگی گذراندن زمان تان باشید.

 

ریلکس کردن

یکی از راههایی که شما می توانید زمان لذت بخشی را با شریک زندگی تان بگذرانید، زمان هایی ست که هیچ کاری ندارید و تنها می خواهید کنار شریک زندگی تان آرام گیرید. به عنوان مثال شما در سینما یا خانه فیلمی می بینید یا در مورد موضوع مورد علاقه تان صحبت می کنید… این مدل روابط نه تنها حس خوبی را به هر دوی شما منتقل می کند، بلکه باعث می شود که همدیگر را بهتر بشناسید. در واقع در این شرایط حس صمیمیت و راحتی بیشتری میان شما شکل خواهد گرفت.

 

کارهای هیجان انگیز

زمانی که ۲ نفر کارهای جدید را با هم تجربه می کنند، حس راحتی و امنیت بیشتری میان شان برقرار خواهد شد. به عنوان مثال زمانی که شما کاری هیجان انگیز را با شریک زندگی تان انجام می دهید، هنگام ترس سعی می کنید که به او تکیه کنید، همین امر صمیمیت و حس اعتماد بیشتری را به شما منتقل خواهد کرد.

 

کشف کردن

زمانی که با شریک زندگی تان هستید، سعی کنید که چیزهای جدید را امتحان کنید. به سفر بروید، رستوران های جدید را تست کنید، به دنبال ناشناخته ها باشید… انجام چنین فعالیت هایی به طور مشترک، باعث می شود که شما در کنار هم رشد کنید. این فعالیت ها، به خصوص زمان هایی که شما از شریک زندگی تان دور هستید، بر بهبود رابطه تان تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

 

دعوا کردن

اگر شما زمان زیادی را به جر و بحث با شریک زندگی تان می گذارنید، بهتر است کمی از او فاصله بگیرید. زمان هایی که ۲ نفر وقت های زیادی را در کنار هم می گذرانند، نه تنها تنش در میان آنها شدت می گیرد، بلکه علاقه و تب و تاب عاشقی نیز بین شان کمرنگ می شود. در این شرایط بهتر است که زمان خود را به جای این که در کنار شریک زندگی تان باشید، با دوستان و خانواده تان یا حتی به تنهایی سپری کنید.

 

 

درمورد همسر داری

کتاب آیین همسرداری

 

 

چرا تنهایی در روابط عاطفی اهمیت دارد؟

همانطور که دیدید، قانون ثابتی برای این که یک زوج چه مدت زمانی را باید در کنار هم بگذرانند، وجود ندارد. در واقع این موضوع کاملا به نیازها و شخصیت دو طرف بستگی دارد.

اما چیزی که مهم است و باید همیشه مد نظر داشته باشیم، زمان های تنهایی ست. شما هر چقدر هم که عاشق طرف مقابل تان باشید، باید زمانی را به تنهایی خود اختصاص دهید. با این کار استقلال تان حفظ شده و اعتماد به نفس تان بالا خواهد رفت.

 

وقت گذراندن با همسر نه کم و نه زیاد

به تازگی زندگی مشترکتان را شروع کرده اید و یک فرد جدید وارد زندگی تان شده است ، دوست دارید تمام مدت روز را در کنار همسرتان بنشینید و لحظه ای از او جدا نشوید ، دوست دارید تمام کار و زندگی اش را کنار بگذارد و فقط به در کنار شما بودن فکر کند و این را نشانه دوست داشتن میدانید ! اما باید بگوییم که اینگونه رفتار کردن با همسر اصلا درست نیست.

 

وقت گذراندن همسران با هم باید در کفه ای از تعادل باشد تا در روند زندگی مشترک اختلالاتی ایجاد نشود . اگر دائم در کنار همسرتان باشید و یا از او بخواهید که تمام وقتش را با شما بگذراند باید بدانید که به زودی در سراشیبی زندگی قرار خواهید گرفت.

 

چه میزان وقت برای سپری کردن با همسر لازم است؟ همه ما کسانی را دیده ایم که وقتی وارد یک رابطه جدید می شوند همه زندگی خود را کنار گذاشته و بیست و چهار ساعت شبانه روز خود را با آن فرد می گذرانند. اما این رفتار گاهی به قیمت از دست دادن روابط دیگرشان تمام می شود. بااینحال خیلی ها هم هستند که احساس می کنند برای اینکه در برنامه زندگی فردمقابلشان جایی برای خود باز کنند باید بجنگند.

 

رابطه ای متعادل با همسرتان داشته باشید

اگر صددرصد زمان خیلی زیاد و صفر درصد خیلی کم است، خوب باید یک عدد مناسب پیدا کنید. ایجاد تعادل معمولاً سخت تر از چیزی است که همه تصور می کنند:ما معمولاً دوست داریم که با این فرد جدید و جذاب که به عنوان همسر وارد زندگی مان شده وقت بگذرانیم. آنها به دنبال فرصت هایی هستند تا کنار آن فرد باشند و وقتی نیستند دلشان برای هم تنگ می شود. این زمانی که با هم سپری می کنند سالم و لازم است تا بتوانند رابطه خود را قوی تر کرده و دو زندگی را به هم جوش بدهند.

 

ولی کار و زندگی باعث می شود محدودیت هایی واقعبینانه برای میزان زمانی که با همسرتان سپری می کنید، تعیین کنید. از الزامات غیرقابل پیشبینی کاری برای آخرهفته گرفته تا نیاز به سفرهای کاری، اگر طرف مقابلتان در رابطه سطح متفاوتی از ارتباط را انتظار داشته باشند، اهداف و جاه طلبی های شخصی ممکن است در رابطه تان ایجاد استرس کند.
زوج های جوان باید بتوانند بین زمانی که با طرف مقابلشان سپری می کنند و زمانی که به دوستان و خانواده اختصاص دارد هم تعادل ایجاد کنند. وقتی وارد رابطه می شوید،

 

قابل دسترس بودن شما برای روابط قبلی تان کمی تغییر می کند. مثلاً در تحقیقی که در سال ۱۹۹۹ انجام گرفت، مشخص شد زنانی که سریعتر زمانی را که همسرشان سپری می کنند افزایش می دهند، به همان میزان سریعتر زمانی را که با دوستانشان سپری می کنند را کم می کنند. وقتی دوستان شکایت می کنند که دیگر فرصت دیدن شما را ندارند و خانواده تان متعجب اند که این همه وقت را کجا می گذرانید، دیگر لازم است که بتوانید تعادلی در زندگی و روابطتان برقرار کنید.

 

زمانی که به تنهایی می گذرانید هم مهم است و این زمان به اندازه سایر نیازهای شما باارزش است. از چنین زمانی می توانید برای فکر کردن به ارتباط جدیدتان و فعالیت هایی که خودتان به تنهایی از آنها لذت می برید استفاده کنید. این هم به اندازه زمانی که با آن فرد جدید می گذرانید و زمانی که با دوستان و خانواده باید بگذرانید اهمیت دارد.
هدفتان باید ایجاد تعادلی در زندگی تان باشد که هر دو شما از زمانی که با هم می گذرانید لذت برده و خوشحال و راضی باشید و در عین حال بتوانید روابطتان با دوستان و خانواده را کنترل کرده، در اهداف کاری تان پیشرفت کرده و به رابطه تان برای شکوفا شدن فرصت دهید. در زیر به چند نکته برای ایجاد این تعادل اشاره می کنیم:

 

۱- تفاوت های فردی تان را درک کنید.

آدمهای مختلف به میزان زمان متفاوتی زمان برای با هم گذراندن نیاز دارند. تحقیق تئوری کلاسیک وابستگی نشان داده است که آنهایی که به اضطراب در رابطه گرایش دارند دوست دارند زمان زیادی را با طرفشان سپری کنند و آنهایی که سعی می کنند کمتر همدیگر را ببینند برایشان استقلال فردی اولویت دارد. نباید انتظار داشته باشید که طرفتان منعکس کننده نیازهای شما باشد.

 

۲- با طرفتان هماهنگ کنید.

بهترین راه برای اینکه بفهمید وقت کافی به همسرتان اختصاص داده اید یا خیر این است که از خود او سوال کنید. باید بفهمید او به چه نیاز دارد و وابستگی بین تان را تا حدی افزایش دهید که هر دو احساس راحتی کنید.

 

۳- به نظرات دوستانتان گوش دهید.

دوستان نه تنها بخشی از شبکه حمایتی شما هستند بلکه نظرات آنها درمورد رابطه جدیدتان می تواند موفقیت رابطه تان را پیشبینی کند. وقتی یک رابطه جدید را شروع می کنید، به دنبال راه هایی برای حفظ ارتباط با دوستانتان باشید. وارد کردن او به جمع دوستانتان راهی عالی برای حفظ ارتباط با دوستانتان در عین حال وقت گذاشتن برای بالا بردن کیفیت رابطه جدیدتان است.

 

۴- یک شب در هفته را روی تقویم برای یک قرارملاقات عاشقانه علامت بزنید.

وقتی کار و سایر تعهدات زندگی برنامه زندگی شما را پر می کند، پیدا کردن راه هایی برای اولویت دادن به همسر اهمیت زیادی پیدا می کند. سعی کنید وضعیت و شرایط زندگی تان و میزان زمانی که می توانید صرف کنید را برای طرفتان توضیح دهید و حتماً یک شب در هفته را به داشتن یک قرار ملاقات عاشقانه با او اختصاص دهید.

 

۵- جزر و مد رابطه را تشخیص دهید.

همینطور که رابطه جدید کم کم به رابطه ای باتعهد تبدیل می شود، جزر و مد عوامل استرس زای مختلف زندگی تبدیل به جزر و مد میزان انرژی می شود که دو طرف می توانند برای رابطه بگذارند. وقتی رابطه به هسته مرکزی زندگی دو طرف تبدیل می شود، خیلی مهم است که از فرصت هایی که برای شکوفایی رابطه و بالا بردن کیفیت آن پیش می آید، استفاده کنید و در عین حال به همدیگر فضای لازم را بدهید تا بتوانید بهترین شریک زندگی هم باشید.

 

 

همسرداری تلگرام

وقت همسرداری

 

وقت گذاشتن برای همسر | چقدر باید برای همسرمان وقت بگذاریم؟

 

 

منبع: bartarinha.ir / نی نی بان / نمناک / بیتوته

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا