آموزش انواع غذاها

تهیه لوبیا پلو | پخت ساده لوبیا پلو به دو روش

پلو ، چلو و خورشت ، دو روش ساده تهیه لوبیا پلو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

لوبیا پلو برای 10 نفر

لوبیا پلو با مرغ ، تهیه لوبیا پلو

 

 

لوبیا پلو ⛱

?طرز تهیه??

?اول از همه ۲ پیمانه برنج رو به مدت ۱ ساعت توی آب داغ و نمک خیسوندم. در این فاصله ۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده رو با ۱ عدد پیاز رنده شده و ۲ ق غ خ پودر سوخاری، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر و زردچوبه خوب ورز دادم و تفت دادم توی یه تابه دیگه به اندازه ۵۰۰ گرم لوبیا نیم پز رو توی مقداری روغن سرخشون کردم و جداگانه کنار گذاشتم

 

?حالا تو همون تابه ۳ ق غ خ رب گوجه ریختم و تفت دادم و بهش فلفل سیاه و ۲ ق چ خ دارچین و ۲ ق چ خ پودر گل و زعفران غلیظ زدم و سپس لوبیا ها و گوشت رو بهش اضافه کردم و خوب مخلوطشون کردم تا کاملا یکدست شد. برنج رو آبکش کردم و مواد رو لایه به لای توی قابلمه چیدم البته لای هر لایه ای که میچینم ادویه پلو ریختم و به اسن ترتیب در آخر زعفران رو روی برنج ریختم و گذاشتم دم بکشه و کنار سالاد شیرازی سرو شد.

 

 

تزیین لوبیا پلو

طرز تهیه لوبیا پلو چشم بلبلی

 

 

لوبیا پلو با کدو ? ?

?ابتدا یدونه پیاز بزرگ خرد کرده و سرخ کردم کمی زردچوبه زدم و گوشت تکه ایی رو اضافه کرده و تفت دادم،مقداری فلفل سیاه و پودر سیر هم اضافه کردم.

 

?۴تا گوجه رو میکس کردم و به گوشت اضافه کردم و مقداری تفت دادم و بعد یه قاشق سر پر رب هم اضافه کرده و کمی تفت دادم و بعد داخلش آب ریختم تا گوشت خوب بپزه.
نیم کیلو لوبیا رو داخل تابه ریخته و سرخ کردم و بعد اینکه گوشت نیم پز شد بهش اضافه کردم،مقداری زیره و پودر دارچین هم ریختم.
بعد از پخت گوشت نمکش رو میزون کردم و ۳پیمانه برنج داخلش ریختم و و کدوها رو هم اضافه کردم و بعد اینکه آبش خشک شد دم گذاشتم

 

لوبیا پلو با سویا

پخت لوبیا پلو

 

تهیه لوبیا پلو | پخت ساده لوبیا پلو به دو روش

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا