درمان

درمان ساده گلو درد | درمان های خانگی گلو درد

درمان گلو درد ، راه های ساده درمان درد در گلو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان گلو درد با سیر

درمان گلو درد با زردچوبه ، درمان ساده گلو درد

 

 

۱۰ روش برای تسکین گلودرد

این درمان های آسان بدون نیاز به نسخه پزشک، درد گلو و خارش آن را خیلی زود تسکین می دهند و حال بهتری به شما می دهند. گلودرد ممکن است نشانه اولیه سرماخوردگی باشد. دلیل گلودرد هرچه باشد، اولین نگرانی شما پس از شروع گلودرد این است که چطور آن را فوراً تسکین دهید. ممکن است بخواهید فوراً نزد پزشک بروید، ولی باید بدانید که بعضی از بهترین درمان، درمان های خانگی و بدون نسخه پزشک هستند. در زیر چند مورد از آنها را می بینید.

 

داروهای ضدالتهابی

یکی از مؤثرترین راه های درمان گلودرد در کابینت داروهای شما پنهان است، یعنی داروهای ضدالتهابی و غیراستروئیدی که بدون نسخه پزشک می توانید آنها را تهیه کنید. این داروها ترکیبی از مسکن و ضدالتهاب هستند که حال شما را بهتر می کنند و التهاب گلوی شما را کاهش می دهند. اگر تب هم به گلودرد شما اضافه شده باشد، تب شما را هم پائین می آورند.

 

غرغره آب نمک

مطالعات مختلف نشان داده اند که چند بار غرغره آب نمک ولرم در روز التهاب گلو را کاهش می دهد و خلط را کم می کند و باکتری ها و مواد آلوده را از بدن خارج می کند. پزشکان معمولاً توصیه می کنند که نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب حل کنید و غرغره کنید. اگر مزه شور آن برایتان قابل تحمل نیست، کمی عسل به آن اضافه کنید تا مزه آن بهتر شود.

 

قرص مکیدنی و اسپری سرفه

مکیدن قرص سرفه موجب تحریک بزاق سازی می شود و بدین ترتیب گلوی شما مرطوب می ماند. برای آنکه تأثیر این قرص ها بیشتر شود طعم های سرد یا کرخ کننده مانند منتول یا اکالیپتوس را انتخاب کنید. اسپری های بدون نسخه هم تأثیر مشابهی دارند. این اسپری ها گلودرد شما را درمان نمی کنند و با سرماخوردگی شما مبارزه نمی کنند، ولی منطقه دردناک را بطور موقتی بیحس می کنند. ماده فعال این اسپری فنول نام دارد که یک ماده ضدعفونی موضعی است و خواص آنتی باکتریال دارد.

 

شربت سرفه

حتی اگر سرفه نداشته باشید، شربت های سرفه بدون نسخه به تسکین گلودرد کمک می کنند. این شربت ها مانند اسپری و قطره، دیواره گلو را می پوشانند و بطور موقتی درد را تسکین می دهند.
اگر قرار است سر کار بروید، سعی کنید شربتی بخرید که خواب آور نباشد.

 

مایعات

اینکه همیشه آب بدنتان را حفظ کنید بسیار مهم است، به خصوص زمانی که بیمار هستید یا گلویتان دردناک یا ملتهب شده است باید مایعات کافی بنوشید تا جائیکه ادرار شما زرد روشن یا بی رنگ شود. این باعث می شود که غشاهای مخاطی مرطوب بمانند و بهتر بتوانند با باکتری ها مبارزه کنند. اینکه چه می نوشید به خودتان بستگی دارد. همیشه آب بسیار خوب نتیجه می دهد، ولی می توانید چیزهای شیرین یا آبمیوه یا آب مرغ هم بنوشید.

 

چای

اگر از چای نوشیدن خسته شده اید، یک لیوان چای گیاهی گرم برای گلودردتان تسکین خوبی است. بهتر از چای معمولی، چای های گیاهی هستند که حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که ایمنی بدن را تقویت می کنند و عفونت ها را از بدن دور می کنند. می توانید به چای تان یک قاشق چایخوری عسل هم اضافه کنید تا درمان فوری تری داشته باشید.

 

سوپ مرغ

درمانی قدیمی برای سرماخوردگی که گلودرد را نیز خوب می کند. سدیم موجود در آب مرغ در واقع دارای خواص ضدالتهابی است و گلو را نیز خوب می کند. وقتی بیمار می شوید، سوپ مزیت دیگری نیز برایتان دارد: وقتی گلودرد دارید بلع غذا برایتان دشوار می شود، ولی نوشیدن سوپ برایتان راحت تر است و در ضمن مواد غذایی لازم برای مبارزه با عفونت ها نیز به وفور در سوپ یافت می شود.

 

استراحت

ممکن است این روش سریع ترین روش نباشد، ولی استراحت کردن شاید بهترین چیز برای مبارزه با عفونتی باشد که موجب گلودرد شما شده است. اکثر گلودردها ناشی از ویروس های سرماخوردگی هستند و می دانیم که وقتی سرما می خورید دیگر کار زیادی برای درمانش نمی توانید انجام دهید تا آنکه دوره آن تمام شود. ولی اگر استراحت کافی داشته باشید حداقل بدنتان راحت تر می تواند با ویروس مقابله کند.

 

آنتی بیوتیک ها

حدود ۱۰ درصد اوقات در بزرگسالان گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی است. اگر و فقط اگر آزمایش شما در مورد عفونت باکتریایی مثبت بود، پزشک باید برایتان آنتی بیوتیک تجویز کند. آنتی بیوتیک هایی که برای گلودرد ناشی از ویروس تجویز می شوند، اثربخش نخواهند بود.

نکته مهم اینکه همیشه داروها را کامل مصرف کنید تا بیماری تان کاملاً از بین برود.

 

گلو درد را در خانه به این روش درمان کنید

سیر برای درمان سریع گلو درد:

سیر خواصی برای کشتن بیماری ها دارد. یک حبه سیر را نصف کنید و در دهانتان بگذارید. سیر را مثل قرص سرفه میک بزنید.سیر در دادن طعم غذا در هنگام گرفتگی بینی بسیار مفید است.

 

زردچوبه برای تسکین گلو درد:

ترکیبی از یک فنجان آب داغ و نصف قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری از زردچوبه را آماده کنید.مخلوط را دو بار در روز قرقره کنید. اگر قرقره را دوست ندارید، زردچوبه را به آب بیفزایید و بنوشید.یک راه عالی دیگر برای تسکین گلو درد این است که یک قاشق چای خوری عسل و ۱/۴ قاشق چای خوری زردچوبه را باهم مخلوط کنید و در صبح و عصر از آن لذت ببرید.

 

بابونه برای درمان گلو درد:

از زمان های باستان, بابونه به عنوان یک داروی گیاهی برای بیماری های متعدد استفاده می شده است.بابونه حاوی سالیسیلیک اسید است که دارای خاصیت ضد درد, مسکن و ترشح عرق می باشد.بابونه را با آب جوش مخلوط کنید و یک پارچه تمیز را در مخلوط خیس کنید و مایع اضافی را بیرون بریزید و روی گردن بگذارید.وقتی پارچه خنک شد، آنرا بردارید.این درمان را در صورت لزوم تکرار کنید.

 

ترب کوهی برای درمان گلو درد:

ترب کوهی برای درمان گلو درد استفاده می شود. یک قاشق سوپ خوری ترب کوهی، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از میخک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به آرامی یک جرعه بنوشید.

 

قرقره ترب کوهی یک ترفند قدیمی برای بیرون آوردن خلط از دستگاه تنفسی است.

ترب کوهی و عسل را در یک لیوان آب اضافه کنید و گلوی خود را با آن مرطوب کنید.

 

میخک برای تسکین گلو درد:

میخک به طور موثر علیه عفونت های مختلف مبارزه می کند ؛ چند تا میخک خشک شده را برای تسکین درد بجوید، یا چای میخک را بنوشید.

 

 

درمان گلو درد بدون علائم سرماخوردگی

بهترین معجون برای گلو درد

 

 

مرکبات برای درمان گلو درد:

مرکباتی مثل پرتقال، گریپ فروت و لیمو منابع عالی ویتامین C هستند.ویتامین C به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، اما وقتی حملات آنفولانزا افزایش می یابد، مقدار ویتامین C در بدن کاهش می یابد. ویتامین C در درمان سرماخوردگی شایع است زیرا می تواند مدت زمان بهبود را کوتاه کند. گلو درد را با آب داغ مخلوط شده با عسل و لیمو مخلوط کنید.

 

سرکه و عسل برای درمان گلو درد:

این درمان خانگی به طرز شگفت آوری موثر است:یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی گرم را در تمام طول روز بنوشید.

 

چای عسل و لیمو برای درمان گلو درد:

آب را بجوشانید و دو قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری آب لیمو را در یک فنجان بریزید. کیسه چای مورد علاقه خود را اضافه کنید. بگذارید نوشیدنی کمی خنک شود و به آرامی آن را بنوشد.

 

برگ های تمشک مناسب برای درمان گلو درد:

وقتی که گلو درد دارید، اینها برای نوشیدن خیلی خوب است. دو قاشق چای خوری برگ تمشک خشک شده را در یک فنجان آب جوش بریزید. شما می توانید از این نوشیدنی استفاده کنید و قرقره کنید تا به کاهش تب شما هم کمک کند.

 

آویشن برای درمان گلو درد:

گلو درد در یک دقیقه با این عصاره قدرتمند ناپدید می شود؛ دو قاشق سوپ خوری آویشن خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، بگذارید بماند و خنک شود و سپس قرقره کنید.

 

ریشه شیرین بیان برای تسکین گلو درد:

چند تکه شیرین بیان را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید، کمی بماند و سپس بنوشید.

 

اسموتی های بهبود دهنده:

یک اسموتی بهبود دهنده تهیه کنید. نوشیدنی های سرد اغلب گلو را می سوزانند.یک قاشق سوپ خوری عسل، بذر انار، ماست کم چرب، بلو بری و موز را در یک مخلوط کن بریزید و از این نوشیدنی دو بار در روز لذت ببرید.

 

آب نمک برای درمان گلو درد:

آب نمک خلط را پاک می کند و التهاب را تسکین می دهد.نصف قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و سه تا چهار بار در روز قرقره کنید.

 

قطره سرفه نعناع و اکالیپتوس برای گلو درد :

گلو درد بهانه خوبی است برای تهیه و خوردن شربت های سرفه ای. مکش ترشح بزاق را تحریک می کند و بزاق را در گلو کاهش می دهد.

 

دهانشویه برای تسکین گلو درد:

قرقره دهانشویه نیز می تواند درد را تسکین دهد.

 

تنفس بخار برای درمان گلو درد:

صورت خود را روی یک کاسه محتوای آب جوش قرار دهید و سر خود را با یک حوله بپوشانید تا از فرار بخار جلوگیری کنید.

 

بخار را تنفس کنید.

چند قطره روغن اکالیپتوس می تواند این ترفند را موثرتر کند.

 

پنج روش درمان خانگی ساده و قدیمی برای گلو درد:

در اینجا ۵ درمان سنتی برای گلو درد آورده شده است:

– بستن گردن با شال پشمی:

– جوشاندن گل میخک قرمز و تنفس بخارش

 

– جوشاندن پوست بلوط و بعد از سرد شدنش قرقره کنید

– برای چند ساعت حبه های سیر را در دهان خود نگه دارید

– نوشیدن ۴ چای گل از کولتفوث، گل خطمی، ختمی و گل خشخاش

 

درمان گلو درد دکتر روازاده

گلو درد و درمان آن

 

درمان ساده گلو درد | درمان های خانگی گلو درد

 

 

منبع : برترین ها / اقتصاد نیوز

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا