تناسب اندام

درمان ساده سلولیت | راهکارهایی ساده برای رفع سلولیت

تناسب اندام ، روش هایی برای رفع سلولیت بدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان خانگی سلولیت

عکس سلولیت عفونی ، درمان ساده سلولیت

 

 

راهکار‌های درمان سلولیت

برای درمان سلولیت ابتدا باید بدانید سلولیت چیست. اغلب افراد خصوصاً خانم‌ها بدون این که نام آن را بدانند، دارای سلولیت هستند. سلولیت در واقع همان پوست پرتقالی شکلی است که به دلیل وجود سلول‌های چربی زیر پوست یا همان لایه اپیدرم ایجاد می‌شود. افراد بسیاری از وجود سلولیت بر روی بدن خود ناراضی هستند و مدام از این شکایت می‌کنند که حضور سلولیت‌ها اعتماد به نفس آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و نمی‌توانند لباس‌هایی را که دوست دارند بپوشند و همیشه مجبورند آن‌ها را از نظر‌ها دور نگه دارند.

 

سلولیت چیست

سلولیت نوعی چربی است که به شکلی متفاوت روی پوست نمایان می‌شود. علت سلولیت را باید این گونه معرفی کرد که این نوع خاص از چربی زیر پوستی، بین عضلات و فیبر‌هایی که پوست را به عضله وصل می‌کند، گیر کرده است و با فشاری که کیسه‌های چربی به بافت پوست وارد می‌کنند، ظاهری پرتقالی شکل به پوست می‌دهند و فرورفتگی‌هایی را روی پوست به وجود می‌آورند.

 

سلولیت‌ها اغلب بعد از سنین بلوغ دیده می‌شوند و در خانم‌ها به دلیل اینکه حجم فیبر در بافت‌های مفصلی و ارتباط دهنده آن‌ها بیشتر است، به میزان بیشتری وجود دارد که به حدود۸۰-۹۰ درصد می‌رسد. ممکن است در خانم‌های جوان هم سلولیت دیده شود، ولی میزان آن در افرادی که سن بالاتری دارند، به دلیل نازک شدن پوست بیشتر است. با افزایش چربی و شل شدن عضلات بدن، درصد بروز سلولیت بیشتر می‌شود.

 

باید بدانید که سلولیت در هر قسمتی از بدن که چربی تجمع پیدا کند مانند شکم، بازو و … دیده می‌شود، ولی اغلب در ناحیه باسن و ران پدید می‌آید. این نواحی بیشتری چربی را دارا هستند و به همین دلیل احتمال ایجاد سلولیت ران و سلولیت پا و حتی در برخی مواقع سلولیت شکم بیشتر است. تصور نکنید که داشتن سلولیت به این مفهوم است که شما اضافه وزن دارید، حتی افراد لاغر هم ممکن است دچار سلولیت شوند.

 

از دیگر علت سلولیت پوست رژیم غذایی ناسالم، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، ورزش نکردن، کم آبی، درصد چربی بدن و متابولیسم ضعیف هستند. البته ژنتیک هم در سلولیت نقش دارد و اگر مادر شما دارای سلولیت بوده است، احتمال بروز آن در شما هم افزایش می‌یابد. البته وجود سلولیت برای سلامتی بدن مشکلی ایجاد نمی‌کند و در واقع ضرری ندارد و برای عوارض سلولیت به غیر از تغییر در ظاهر پوست نمی‌توان نکته دیگری را نام برد، ولی بهتر است برای اینکه ظاهری زیباتر داشته باشید، برای از بین بردن آن‌ها دست به کار شوید.

 

درمان سلولیت چیست؟

بدن شما مواد سمی را در سلول‌های چربی ذخیره می‌کند تا میزان آن‌ها در ارگان‌های حیاتی کاهش یابد. یکی از کلید‌های درمان سلولیت این است که مواد سمی را از درون بدن خود پاک کنید و همچنین احتمال ورود مجدد آن‌ها را کاهش دهید. البته با جلوگیری از ورود مواد سمی به بدن علاوه بر کاهش سلولیت، به سلامت بیشتر خود نیز کمک بزرگی کرده‌اید. باید این مژده را به شما بدهیم که برای درمان سلولیت بدن راهکار‌هایی وجود دارد که با پیش گرفتن آن‌ها می‌توانید تا درصد بسیاری موفق به رفع سلولیت شوید:

 

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی خود را به سمتی پیش ببرید که از میوه‌های تازه، سبزیجات، مواد پروتئینه سالم و غلات بیشتر مصرف کنید و خوردن غذا‌هایی مانند نوشیدنی و خوراکی‌های فرآوری شده مانند نان سفید و نوشابه‌های گازدار و انرژی‌زا و البته شکر را به حداقل برسانید. برخی مطالعات نشان داده است که مصرف کافئین به دلیل آنکه جریان خود و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باعث بدتر شدن وضعیت سلولیت بدن می‌شود. سیگار کشیدن را ترک کنید چرا که باعث ورود مواد سمی و خطرناک به بدن می‌شود.

 

خوردن غذا‌هایی که میزان زیادی نمک دارند و شور هستند، باعث تورم و باد کردن بیشتر سلول‌های چربی می‌شوند و به دنبال آن باعث می‌شوند که سلولیت‌ها بیشتر به چشم بیایند. پس بهتر است که میزان مصرفی سدیم خود را کنترل کنید و با خوردن حجم زیادی از غذا‌های فیبردار مانند سبوی و جو دوسر، جذب پتاسیم را تنظیم کنید. همچنین خوردن غلات مانند میوه و سبزی باعث از بین بردن و دفع مواد سمی و بیهوده از روده‌ها می‌شود.

 

سلولیت و درمان

آب زیادی بنوشید و تلاش کنید تا این میزان به ۲-۴ لیتر در روز برید. نوشیدن آب کافی موجب می‌شود مواد سمی از بدن دفع شوند و به تمیز شدن بدن کمک می‌کند. همچنین می‌تواند در دفع چربی هم اثرگذار باشد. آب باعث استحکام بیشتر کلاژن و بافت‌های ارتباط دهنده پوست می‌شود و در نتیجه آن پوست سفت‌تر می‌شود.

 

همچنین نوشیدن آب کافی بر کاهش چروک روی پوست هم تأثیر مثبت دارد. هم زمانی که آب کافی در بافت و درون بدن شما وجود نداشته باشد، وضعیت سلولیت بدتر می‌شود. کمبود آب باعث نازک شدن پوست و ضعیف شدن آن می‌شود؛ زمانی که پوست نازک باشد، سلولیت بیشتر نمایان می‌شود.

 

سلولیت پا

از آنجایی که سلولیت چربی است، اضافه وزن باعث بیشتر شدن سلولیت می‌شود و اگر می‌خواهید بدانید بهترین روش درمان سلولیت چیست باید به دنبال انجام حرکات ورزشی مانند پیاده‌روی، دوی آهسته، شنا، یوگا و … باشید. به طور منظم ورزش کنید و سعی کنید این دوره زمانی سه بار در هفته و یا حتی بیشتر تکرار شود. با عرق کردن در حین انجام ورزش، مواد سمی را هم از طریق پوست خود دفع می‌کنید.

 

بهتر است چند حرکت ورزشی که به کاهش سلولیت بدن کمک می‌کند را بشناسید. در مورد این حرکات آنچه اهمیت دارد این نکته است که باید به تعداد زیاد و برای هر دو پا انجام شود. با انجام متداوم این حرکات آثار کاهش سلولیت بدن را مشاهده می‌کنید. ورزش کردن یک درمان قطعی سلولیت به شمار می‌رود.

 

اسکوات پا باز: بایستید و پا‌ها را به اندازه عرض شانه باز کنید و پنجه پا را رو به بیرون ببرید. زانو‌ها را خم کنید و بالا تنه را به سمت پایین بکشید، فراموش نکنید که ستون فقرات شما باید کاملاً صاف باشد و شکم را هم سفت کنید. عضلات سرینی را سفت کنید، دوباره بالا بروید و بایستید.

 

اسکوات پیستول یا تپانچه‌ای: بایستید و کمی پا‌ها را از هم باز کنید. یکی از پا‌ها را به سمت جلو بیاورید، ولی زانو را خم نکنید. دو دست خود را به سمت جلو بیاورید و به هم برسانید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. بدن را به صورت نشسته درآورید و به پایین بیایید، وزن خود را روی پاشنه پا بیندازید. سپس مجدد با سفت کردن عضلات سرینی بایستید. این حرکت را برای هر دو پا و به تعداد زیاد انجام دهید.

 

لانج به طرفین: بایستید و پا‌ها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و پنجه‌ها را به سمت روبرو قرار دهید. یکی از زانو‌ها را با زاویه ۹۰ درجه خم کنید و سعی کنید با کشیدن بدن خود به سمت همین زانو، وزن بدن خود را روی همین پا بیندازید و پای دیگر را صاف نگهدارید و فراموش نکنید که عضلات سرینی را سفت کرده باشید. بعد از چند ثانیه بلند شوید، به وسط بیایید و به روی پای دیگر بروید.

 

لانج به عقب روی استپر: استپر یکی از وسایل ورزشی است که کمی از روی زمین ارتفاع دارد تا به راحتی بتوانید روی آن رفته و سپس پایین بیایید. شما در خانه می‌توانید از یک چهارپایه کوتاه استفاده کنید. یک تا دو قدم جلوتر از استپر بایستید.

 

یکی از پا‌ها را روی استپر قرار دهید به صورتی که شست پا روی سطح و پاشنه رو به بالا قرار گیرد. زانوی دیگر خود را خم کنید و بدن را به سمت زمین بکشید به شکلی که هر دو زانو در زاویه ۹۰ درجه قرار گیرد. در نظر داشته باشید که زانو نباید از مچ پا جلوتر برود. عضلات سرینی را سفت کنید و وزن را روی زانویی که به سمت جلو خم شده و روی زمین قرار دارد، بیندازید. این حرکت را برای هر دو پا انجام دهید.

 

حرکت پل تک پا: به پشت روی زمین بخوابید. هر دو زانو را خم کنید و پاشنه را تا نزدیکی باسن بیاورید. یکی از پا‌های خود را بالا بیاورید و زانو را صاف کنید. پای خود را به شکل عمودی نگه دارید و با سفت کردن عضلات سرینی، باسن خود را از روی سطح زمین بلند کنید تا به شکل پل در بیاید و مجدد روی زمین قرار دهید.

 

شاید تصور کنید که از دست دادن وزن و کاهش سلول‌های چربی پوست می‌تواند به از بین بردن سلولیت‌ها کمک کند و ظاهر حفره‌دار و آزاردهنده پوست را برای همیشه پاک کند. ولی باید بدانید که رژیم لاغری و کاهش وزن موجب شل شدن و افتادگی پوست می‌شود، به دلیل اینکه حجمی از سلول‌های چربی از دست رفته که پیش از آن زیر پوست را پر کرده است.

می‌توان تا جدی آن را مشابه بادکنک باد شده تصور کرد که با از دست دادن حجم چربی، شل شدگی و افتادگی پوست به چه شکل ظاهر می‌شود. پس بسیار مهم است که در کنار کاهش وزن، ورزش کردن را هم در پیش بگیرید تا به سفت شدن پوست خود کمک کنید.

 

ماساژ ضد سلولیت

ماساژ سلولیت چیست؛ ناحیه‌ای از بدن که دارای سلولیت است را روزانه ماساژ دهید تا جریان خون در آن نواحی بیشتر شود و مایع میان بافتی کاهش یابد و تنظیم شود. در این حالت است که پوست به مرور زمان سطح صاف‌تری پیدا می‌کند همچنین جریان لنفاوی در پوست باعث از بین بردن مواد سمی در لایه چربی می‌شود که ممکن است باعث التهاب و تورم بیشتر سلولیت شود.

 

ماساژ سلولیت را می‌توانید با برس مخصوص و یا با کمک دست انجام دهید. منظور از برس مخصوص یا همان ماساژور سلولیت، مدل‌هایی است که روی بدنه خود دارای برجستگی‌های متعددی هستند که باعث ماساژ چربی‌ها می‌شود.

 

تصور نکنید که ماساژ دادن راهکار بیهوده‌ای است، در واقع این روش برای از بین بردن سلولیت پا و باسن مؤثر است و زمانی که به صورت مداوم و طی چندین هفته ماساژ را ادامه دهید، تأثیرش را مشاهده می‌کنید. گفته می‌شود که بهتر است ماساژ دادن را قبل از حمام کردن انجام دهید. یکی دیگر از راهکار‌های ضد سلولیت این است که هنگام حمام کردن را با چند دقیقه آب گرم و چند دقیقه آب سرد انجام دهید. این راهکار باعث گردش بیشتر خون می‌شود و در نتیجه جایگزین شدن بهتر سلول‌ها و بهبود متابولیسم بدن می‌شود.

 

استفاده از ژل و کرم ضد سلولیت

از آنجایی که کارخانه‌های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی برای هر مشکل پوستی، به دنبال تولید محصولی هستند که می‌تواند عارضه‌ها و مشکلات پوستی را کاهش دهد، درمان سلولیت هم از قافله عقب نمانده است. استفاده از کرم ضد سلولیت و ژل آنتی سلولیت هم می‌تواند در کنار ماساژ دادن سلولیت و البته ورزش مداوم مؤثر باشند و ظاهر حفره‌ای پوست را کاهش دهد.

 

این کرم‌ها و محصولات دارای کافئین، ویتامین و مواد معدنی هستند که موجب شکستن چربی می‌شوند. ژل ضد سلولیت به شکل اسکراب‌های مخصوص دارای کافئین هم می‌توانند ظاهر سلولیت‌ها را کاهش دهند: ماساژ دادن اسکراب دارای کافئین باعث تنظیم مایع لنفی می‌شود، قهوه‌ای که دارای کافئین است، باعث سفت شدن پوست می‌شود و اگر اسکراب دارای روغن بادام شیرین باشد، باعث آب‌رسانی به پوست هم می‌شود.

 

 

نوشیدنی برای رفع سلولیت

درمان سلولیت پشت ران با ورزش

 

 

کاهش سلولیت در ۲ هفته با ۱۱ ورزش موثر

ما در این مقاله ۱۱ عدد از موثرترین ورزش ها را برای کمک به شما در از بین بردن سلولیت کنار هم گرد آورده ایم که به راحتی می توانید در خانه انجام دهید

 

۸۰ تا ۹۰ درصد زنان در بخشی از زندگی خود دچار سلولیت می شوند. با این که سلولیت بیماری محسوب نمیش ود ولی به دلیل ظاهر ناخوشایندی که ایجاد می کند اغلب زنان به دنبال از بین بردن آن هستند. خوشبختانه ورزش منظم می تواند به تقویت عضلات و بهبود گردش خون و کم شدن سلولیت به شما کمک کند.

ما در این مقاله ۱۱ عدد از موثرترین ورزش ها را برای کمک به شما در از بین بردن سلولیت کنار هم گرد آورده ایم که به راحتی می توانید در خانه انجام دهید.

 

بالا بردن پا و حرکت پروانه Butterfly leg raises

عضلات شکم و پا را منقبض کنید.

بازوها کنار بدن روی زمین باشند.

 

به پشت روی زمین دراز بکشید و پاها را به سمت سقف بالا ببرید کف پا را به سمت هم آورده و همزمان زانوها را هم کنید. هر هر حالت ۴ تا ۵ ثانیه مکث کنید.

 

تکرار : ۱۵ تا ۲۰ بار

این ورزش روی وسط پا، بخش داخلی ران، باسن و شکم کار می کند. انعطاف پذیری شما را بهبود داده و به از بین بردن چربی پا و باسن کمک می کند.

۱۰ . جمع کردن زانو در شکم Knees-to-chest hugs

 

روی زمین دراز بکشید.

پاها را بالا آورده، زانوها را به سمت سینه خم کنید.

از زیر زانو پاهایتان را با دست بگیرید و به سمت سنیه کمی بکشید و به مدت ۴ تا ۵ ثانیه مکث کنیدو به حالت اول باز گردید.

 

تکرار ۱۰ – ۱۵ بار

این ورزش باعث کشش و تقویت عضلات باسن و کف لگن می شود.

 

۹ . حرکت پل تک پا Single-leg bridge
به پشت دراز بکشید زانوها را خم کرده به اندازه عرض باسن از هم جدا بگذارید. کف پا روی زمین باشد و بازوها کنار بدن.

 

پای چپ را دراز کنید.

همزمان باسن را مانند حرکت پل با فشار پای راست که خمیده است بالا بیاورید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید و سپس به آرامی باسن را روی زمین بگذارید.

 

تکرار : ۸ تا ۱۲ بار

حرکت پل با یک پا باعث تقویت عضلات ران و باسن شده و به پایین تنه فرم می دهد.

 

۸ . نشتن با دیوار Wall sit
به دیوار تکیه دهید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و به اندازه دو قدم از دیوار دور کنید.

زانوها را ۹۰ درجه خم کرده و همزمان پشتتان را روی دیوار به سمت پایی سر بدهید. ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به همین حالت بمانید و سپس پاها را صاف کنید.

 

تکرار : ۱۰ بار

این حرکت به چربی سوزی و تناسب اندام و کاهش ظاهر سلولیت های ران و باسن کمک میکند.

 

۷ . لانژ از پهلو Side lunges
بایستید، پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. انگشتان پا رو به جلو باشد.

قدمی بزگ به سمت راست بردارید و به آرامی وزن بدن را همزمان با خم کردن زانو به سمت راست منتقل کنید تا زمانی که زاویه زانو ۹۰ درجه شود. پای چپ را صاف نگه دارید. به حالت اول باز گردید.

 

تکرار : ۸ تا ۱۲ بار

لانژ از پهلو عضلات چهار سر ران، باسن و داخل ران و بیرون ران را هدف قرار می دهد که به تناسب اندام ایین تنه و بهبود گردش خون کمک می کند.

 

۶ . داگ اسپلیت داون وارد Downward dog split
کف دست و پاها را روی زمین با فاصله عرض شانه از هم بگذارید و باسن به بالا و سمت سقف به طوری که پاها و شکم تقریبا زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهند. پای راست را به سمت بالا ببرید به طوری که در راستای بالاتنه قرار بگیرد. بعد از بازدم به حالت اولیه باز گردید.

 

تکرار : ۸ تا ۱۰ بار

این حرکت به باز شدن باسن کمک می کند، باعث کشش عضلات ران و شکم می شود.

 

۵ . چرخش یک پا Single-leg circles
به پشت دراز بکشید و دست ها را کنار بدن قرار دهید.

پای چپ را صاف روی زمین نگه دارید و پای راست را به سمت سقف بالا ببرید.

با پای راستتان یک دایره در فضا رسم کنیم. دوباره در جهت عکس هم به صورت دایره ای پار ا حرکت دهید.

 

تکرار: ۵ تا ۸ بار

این حرکت باعث تقویت بخخش میانی بدن و عضلات کف لگن می شود. همچنین عضلات چهار سر ران و همسترینگ را تقویت می کند.

 

۴ . حرکت کالم شل Clamshell exercise
به سمت چپ دراز بکشید و زانوها را ۴۵ درجه روی زمین به جلو خم کنید. دست چپ را به بالا خم کرده سرتان را روی کف دست چپ بگذارید و دست راست را جلو روی زمین بگذارید تا تعدلتان حفظ شود. زانوی راست را بالا برده و پایین بیاورید.

 

تکرار : ۲۰ بار

این حرکت روی باسن، کف لگن و ران ها فشار می آورد و فشار روی کمر را کاهش می دهد.

 

۳ . کیک بک Donkey kicks
چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و دستها و پاها را به اندازه شانه از هم با فاصله بگذارید.

پای چپ را همانطور که زانو ۹۰ دره خم شده بالا بیاورید تا به موازات زمین قرار بگیرد. ۵ ثانیه مکث کنید و به حالت اول باز گردید.

 

تکرار : ۱۰ بار

این حرکت روی عضلات چهار سر ران و باسن فشار می آورد و باعث خوش فرم شدن پایین تنه می شود.

 

۲ . پلی اسکات Plié squats
بایستید پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. انگشتان پا به سمت زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرند.

پشتتان صاف و شکم نقبض باشد. زانو ها را هم کنید تا زمانی که ران ها به موازات زمین قرار بگیرند. ۴ ثانیه مکث کنید و به حالت اول بازگردید

 

تکرار : ۱۰ تا ۱۵ بار

این حرکت یکی از موثرترین حرکات برای کاهش سلولیت است و تقریبا تمام باسن، عضلات همسترینگ و چهار سر ران و داخل ران را هدف قرار می دهد.

 

۱ . لانژ به جلو Forward lunges
بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید دستها را کنار بدن قرار بدهید.

با پای راست یک قدم بزرگ به جلو بردارید و همزمان دست چپ را به جلو و دست راست را به عقب ببرید. ران پای راست باید به موازات سطح زمین قرار بگیرد. زاویه هر دو زانو باید ۹۰ درجه باشد. ۵ ثانیه مکث کرده به حالت اول بازگردید.

 

تکرار : ۱۲ تا ۱۵ بار

لانژ پایین تنه را فرم می دهد و عضلات پا را تقویت کرده و سلولیت را کاهش می دهد.

 

 

بهترین دستگاه برای از بین بردن سلولیت

سلولیت بدن

 

درمان ساده سلولیت | راهکارهایی ساده برای رفع سلولیت

 

 

منبع: خبرآنلاین / سیمرغ / بیتوته / فرادید

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا