زیبایی

پارافین تراپی صورت | عوارض و فواید آن برای بدن

پوست و زیبایی ، عوارض پارافین تراپی صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

پارافین تراپی صورت

وسایل پارافین تراپی ، پارافین تراپی صورت

 

 

فواید پارافین تراپی صورت و پا و مضرات آن

با روش پارافین تراپی صورت ، اثرات پیری پوست کاهش پیدا کرده و روند آن به تاخیر می افتد. معمولا برای استفاده از روش پارافین تراپی باید از یک متخصص پوست و زیبایی کمک گرفت. چنانچه تمام موارد در نظر گرفته نشود، ممکن است نتیجه مناسبی برای شما به همراه نداشته باشد.

 

پارافین چیست؟

پارافین از زمان امپراتوری روم تا به حال، در بخش پزشکی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. پارافین برای پاک کردن منافذ پوست، کاهش چین و چروک پوست، مرطوب کردن و جوانسازی پوست کاربرد دارد. این فرآیند بخشی از روش زیبایی است که مانند ماسک مناسبی برای پوست استفاده می شود.

 

در روش پارافین تراپی صورت مراحل زیر انجام می شود.

ابتدا پوست صورت را ماساژ داده و برای این کار از لوسیون استفاده می شود.

 

در این مرحله یک لایه محافظ روی پوست صورت قرار می گیرد تا از هر نوع مشکل و سوختگی پوست جلوگیری شود.

در مرحله سوم، موم پارافین، حرارت داده شده و به صورت یک لایه بردار موثر، روی پوست صورت قرار داده می شود.

 

در مرحله بعد، پوست صورت را به صورت حرفه ای ماساژ می دهند.

در مرحله آخر پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، لایه محافظ را از روی پوست جدا کرده و صورت را با روغن های مخصوص چرب می کنند.

 

مزایای پارافین تراپی صورت

۱- روشن کننده پوست: گرمای پارافین باعث باز شدن رگ های خونی و افزایش گردش خون در پوست صورت می شود. به همین دلیل، با گردش خون بیشتر، پوست شما شفاف تر و روشن تر می شود.

 

۲- کاهش چین و چروک: از آنجا که موم پارافین به طور موثری قادر به حفظ و انتقال حرارت است، اغلب برای آرام سازی عضلات صورت موثر بوده و همچنین سبب کاهش چین و چروک و انعطاف پذیری عضلات صورت می شود.

 

۳– مرطوب کننده: اکثر زیبایی شناسان اعلام می کنند که پارافین درمانی در مرطوب سازی و لطیف کردن پوست صورت بسیار تاثیر گذار است. روش پارافین تراپی بر خلاف روش های دیگر کاملا روی پوست و جوانسازی آن متمرکز می شود.

 

این موضوع به این دلیل است که معمولا قبل از استفاده از موم پارافین، از یک مرطوب کننده قوی مانند کرم کلاژن الاستین یا روغن های مخصوص استفاده می شود.

پس از آن، زمانیکه پارافین گرم روی پوست قرار داده می شود، منافذ پوست صورت باز شده و سبب نفوذ بیشتر رطوبت به پوست می شود. معمولا استفاده از روغن و یا مرطوب کننده برای پوست های خشک بیشتر کاربرد دارد.

 

همچنین موم پارافین ممکن است برای کمک به کاهش درد هم بسیار موثر باشد. پارافین تراپی با حرارت دادن بدن، می تواند به افزایش جریان خون، آرامش ماهیچه ها و کاهش سفتی مفصل کمک کند. همچنین، موم پارافین می تواند اسپاسم عضلانی و التهاب را به حداقل برساند و باعث تسکین درد شود.

 

روش پارافین تراپی در درمان بیماری های زیر موثر است:

آرتروز
آرتریت روماتوئید
مشکلات و درد های مفصلی

 

پارافین تراپی پا

موم پارافین دارای ظرفیت حرارتی بالایی است و می تواند گرما را به مدت طولانی تری روی پوست حفظ کند. در پارافین تراپی پا، معمولا خشکی پوست و پینه پا از بین رفته و باعث چربی رسانی و تمیز سازی پوست ناحیه پا می شود. هنگامی که در ناحیه پا دچار ترک های پوستی می شوید، می توانید از روش پارافین تراپی استفاده کنید. این روش نوعی روش لایه برداری به شمار می رود.

 

پارافین پا

روش پارافین تراپی پا مانند روش پارافین تراپی دست انجام می شود. اما درجه حرارت دهی به پارافین معمولا ۵۰ درجه سانتی گراد است. در این روش، ابتدا پاها را شسته و کاملا خشک می کنند. سپس با حرارت دادن پارافین در دستگاه مخصوص، پارافین نرم شده و پا را درون موم پارافین غوطه ور می کنند.

 

پارافین تراپی زانو

در پارافین تراپی زانو که مانند روش دست و دیگر نواحی بدن انجام می شود، معمولا تیرگی و خشکی سر زانو ها را از بین می برند.

 

وسایل مورد نیاز پارافین تراپی

برای انجام پارافین تراپی وسایل زیر مورد نیاز است:

پارافین بهداشتی
روغن گیاهی یا مرطوب کننده پوست

 

دستگاه پارافین تراپی برای حرارت دادن پارافین
حوله (برای گرم نگه داشتن ناحیه مورد نظر)

دستکش
پارچه یا ورقه های محافظ

 

خطرات پارافین تراپی صورت

موم پارافین در آزمایشگاه آزمایش می شود تا ایمنی و بهداشتی بودن آن برای بدن کاملا تایید شود. پارافین یک ماده تقریبا کم خطر و دارای نقطه ذوب پایین است، به این معنی که می توان آن را در دمای کم، بدون ایجاد سوختگی و به راحتی روی پوست اعمال کرد.

 

با این حال، در پارافین تراپی صورت ممکن است عوارضی ایجاد شود. این عوارض عبارتنداز:

اگر شما پوست بسیار حساسی دارید، موم پارافین ممکن است باعث بروز خارش شود.
انتقال گرما باعث بروز قرمزی در پوست شده و همین موضوع سبب خارش و تحریک بیشتر پوست می شود.

توصیه می شود در مواردی هم برخی افراد از پارافین تراپی استفاده نکنند.

 

موارد منع پارافین تراپی صورت و پا عبارتند از:

گردش خون ضعیف
بی حس شدن دست یا پا

بیماران دیابتی
هر گونه بثورات یا زخم های باز روی پوست

 

 

آموزش پارافین تراپی صورت در منزل

پارافین تراپی زانو

 

 

اگر به مواد شیمیایی حساسیت دارید، ممکن است پس از پارافین تراپی کمی التهاب و تورم در پوست داشته باشید. این موضوع به این دلیل است که پارافین از فرآورده های نفتی مشتق شده است. توصیه می شود در منزل اقدام به حرارت دادن موم پارافین نکنید، زیرا ممکن است آتش بگیرد. هنگام شروع درمان، حرارت نباید بیش از ۵۱.۷ درجه سانتیگراد باشد.

 

پارافین تراپی، همه چیز درباره این روش درمانی جدید

پارافین تراپی یا پارافین درمانی پوست یه روش جدید برای جوانسازی پوست که به دلیل فرآیندهایی که در اثر گرما و حرارت ایجاد میشه باعث افزایش کلاژن سازی در پوست شده و روند پیری پوست رو به تعویق میندازه! استفاده از این روش برای پوست صورت علاوه بر جوانسازی پوست صورت، باعث از بین رفتن تیرگی های پوست میشه و همچنین شفافیت و لطافت بسیار خوبی رو هم برای پوست صورت ایجاد می کنه. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی و زیبایی بهتره که این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید!

 

پارافین تراپی چیست؟

پارافین تراپی یا پارافین درمانی، یک روش درمانی جدید است که در بعضی مراکز زیبایی و درمانی انجام می شود و همان طور که از خاصیت پارافین برمی آید، مربوط می شود به حرارت و گرمازایی آن که می تواند در تسکین درد دست ها، پاها، مفاصل و عضلات موثر باشد، ضمن اینکه همین گرم شدن، می تواند پوستی زیبا، نرم و صاف را هم ایجاد کند و به همین خاطر مصارف غیر درمانی هم دارد. برای خواندن این مقاله به طور کامل روی نوشته آبی رنگ کلیک کنید.

 

پارافین تراپی صورت یک کار تخصصی است و نیاز به مهات زیادی داره و بهتره برای انجام این روش به متخصصین مراجعه کنید. در این روش از پارافین گرم بر روی پوست استفاده میشه و با تاثیر حرارت بر روی لایه های زیری پوست، کلاژن سازی در پوست تحریک و فعال میشه. علاوه بر این حرارت پارافین بهداشتی روی پوست باعث باز شدن منافذ پوستی میشه و کمک می کنه تا پوست تنفس عمیق تری داشته باشه! به همین دلیله که به پارافین تراپی، لایه برداری عمیق از پوست هم گفته میشه. این لایه برداری عمیق از پوست کمک می کنه تا تیرگی هایی که روی پوست ایجاد شده محو و کمرنگ بشن و با افزایش خون رسانی به پوست شفافیت، نرمی و لطافت خوبی برای پوست صورت ایجاد میشه.

 

مواد و وسایل پارافین تراپی

برای پارافین تراپی صورت به دستگاه گرم کننده پارافین، پارافین بهداشتی مخصوص صورت، کاور مخصوص پوست صورت برای پارافین تراپی، قلم پهن و مخصوص این کار و کرم مرطوب کننده و روغن ماساژ صورت نیاز است.

 

مراحل پارافین تراپی صورت

ابتدا فرد کارشناس و متخصص پارافین تراپی نوع پوست از نطر جنس و حساسیت را تشخیص می دهد و متناسب با آن پارافین بهداشتی را تا درجه حرارت معینی گرم می کند. پارافین تراپی باید با استفاده از یک لایه محافظ روی صورت انجام شود تا باعث سوختگی پوست صورت نشود. قبل از انجام پارافین تراپی ابتدا پوست صورت را با کرم های مخصوص و رطوبت زا ماساژ می دهند تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین شود. مراحل انجام پارافین تراپی پوست به ترتیب زیر است:

 

۱. ابتدا پوست صورت رو با استفاده از صابون آنتی باکتریال از مواد آرایشی، آلودگی ها و گرد و غبار تمیز و ضدعفونی می کنند و بعد با استفاده از کرم مرطوب کننده تمام قسمت های پوست صورت و گردن رو مرطوب می کنندو به مدت ۲ تا ۳ دقیقه پوست رو با این کرم ماساژ میدن.

 

۲. برای اینکه پوست در اثر استفاده از پارافین گرم دچار سوختگی و حرارت نشه تمام قسمت های پوست رو با یه لایه محافظتی که یه نوع پارچه نازک با بافت درشت هست، پوشش میدن! این پارچه چشم ها، بینی و دهان رو پوشش نمیده و توصیه میشه در طول پارافین تراپی چشم هاتون رو ببنیدید و صحبت هم نکنید!

 

در این مرحله پارفین بهداشتی گرم شده رو بعد از تست حرارت با استفاده از یه قلم پهن و مخصوص روی پوست قرار میدن و تمام قسمت های پوست که با لایه محافظتی پوشش داده شده به پارافین آغشته میشه. در این مرحله به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پارافین روی پوست میمونه تا حرارت پارافین به پوست منتقل بشه و تاثیراتش رو روی پوست بزاره.

 

۳. در مرحله آخر بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده لایه محافظتی و پارافین روی آن، به آرامی از روی پوست برداشته میشه و بعد پوست صورت رو با یه روغن طبیعی و گیاهی که حساسیتی هم برای پوست ایجاد نمی کنه ماساژ میدن تا رطوبت و چربی در پوست بازسازی بشه.

 

قیمت دستگاه پارافین تراپی

دستگاه های پارافین تراپی بر اساس حجم، برند، کشور سازنده و … دارای قیمت های مختلفی هستند اما به طور کلی این دستگاه با حجم معمولی ۲ لیتری قیمتی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزاز تومان دارد که این قیمت با افزایش حجم، وات و نوع برند آن … بیشتر و متفاوت تر می شود.

 

هزینه پارافین تراپی

پارافین تراپی امروزه در بسیاری از سالن های زیبایی به مشتریان ارائه می شود که متناسب با هر قسمت بدن قیمت و هزینه متفاوتی دارد. هزینه پارافین تراپی نیز در سالن های مختلف متفاوت بوده و معمولا از ۵۰ هزار تومان شروع می شود.

 

پارافین تراپی در خانه بدون دستگاه

پارافین تراپی یا پارفین درمانی را می توانید در خانه نیز انجام دهید اما باید به توصیه های مهمی در این زمینه توجه داشته باشید تا هیچگونه آسیبی برای پوستتان ایجاد نشود. بهتر است پارافین تراپی برای پوست دست و پا یا سایر قسمت های بدن را در خانه انجام دهید و برای پارافین تراپی پوست صورت به مراکز تخصصی مراجعه کنید

 

برای پارافین تراپی در خانه باید ابتدا مقدار کافی از پارافین بهداشتی را تهیه کنید و آن را درون دستگاه گرم کننده پارافین یا وکس یا درون ظرف مناسب و روی اجاق گاز گرم کنید. بهتر است درجه حرارت پارافین برای استفاده بر روی دست و پا به ۵۰ درجه برسد.

 

قبل از پارافین تراپی لازم است پوست دست یا پاهای خود را به طور کامل شست و شو داده و خشک کنید. پوست خود را به خوبی با لوسیون مرطوب کنید. این کار کمک می کند تا پارافین به راحتی از روی پوست جدا شود.

 

اکنون دست، پا و یا هر قسمت از بدن خود را که تمایل دارید به پارافین گرم شده آغشته نمایید. کمی صبر کنید تا پارافین خود را بگیرد و سپس لایه دوباره این کار را انجام دهید تا لایه نازیکی از پارافین روی پوست قرار بگیرد. بهتر است این کار را چندین بار تکرار کنید تا لایه ضخیمی از پارافین روی پوست جمع شود. در این مرحله باید پوست خود را ابتدا با یک لایه پلاستیکی و سپس با یک حوله پوشش دهید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت پوشش حوله ای و پلاستیکی را از روی دست بردارید و سپس پارافین سرد شده را از روی پوست جدا کنید. پارافین تراپی علاوه بر نرمی و شادابی پوست باعث بهبود دردهای مفصلی، آرتروز، درد زانو و بهبود برخی دردهای مزمن نیز می شود.

 

پارافین تراپی زانو

این روش برای افرادی که از دردهای آرتروزی و به ویژه درد زانو رنج می برند بسیار مناسب بوده و تاثیر زیادی در بهبود در زانو دارد. پارافین تراپی برای زانو را همانطور که در بالا توضیح دادیم انجام دهید و این درد آزار دهنده را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

 

پارافین مخصوص صورت

فواید پارافین درمانی

پارافین تراپی صورت | عوارض و فواید آن برای بدن

 

 

منبع : نبض ما / زیبامون / برترین ها

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا