تناسب اندام

چاقی و افکار منفی | تاثیر افکار منفی بر اضافه وزن

تناسب اندام در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تاثیر افکار منفی بر بدن

تاثیر افکار منفی بر مغز ، چاقی و افکار منفی

 

 

مبارزه با افکار منفی برای رسیدن به وزن ایده آل

چالش تناسب اندام مساله ای است که بیشتر افراد با آن مواجه هستند و از اثرات نامطلوب آن بر روی میزان سلامت و همچنین ابعاد روانی آن مانند کمبود اعتماد به نفس و … آسیب می بینند.

 

در حقیقت رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس، رابطه مستقیمی است و تحقیقات نشان داده افرادی که از تناسب اندام خوبی برخوردار نیستند، اعتماد به نفس پایینی دارند.

تناسب اندام را می‌توان وضعیتی توصیف کرد که بدن فرد در آن حالت فاقد چربی اضافی یا دارای حداقل ممکن باشد. در این حالت اعضای اصلی و سیستمی بدن عملکرد سالمتر و بهتری خواهند داشت.

 

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس چیست؟

افراد برای رسیدن به تناسب اندام و اعتماد به نفس مطلوب ، باید به دنبال متدهایی مناسب باشند از آنجایی که رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس، دو طرفه است بالا بودن هر کدام ، موجب تقویت دیگری می‌شود. اگر فرد اعتماد به نفس بالایی داشته باشد رسیدن به تناسب اندام راحت‌تر خواهد بود و با انجام روش‌های مناسب به بدنی متناسب و سالم خواهد رسید ولی در صورت نداشتن اعتماد به نفس، مسیر رسیدن به تناسب اندام دشوار خواهد بود.

 

افراد با رژیم های غذایی مناسب که توسط متخصصین تغذیه ارائه می‌شود، می‌توانند نیازهای غذایی و عدم دریافت مناسب ویتامین‌ها و املاح معدنی لازم را بر طرف کنند. رژیم غذایی مناسب همراه با چکاپ های منطبق با زمانبندی می‌تواند روش مناسبی برای رسیدن به تناسب اندام باشد.

 

روش دیگر برای رسیدن به تناسب اندام انجام ورزش است. اما ورزش می‌بایست کاملا منطقی و علمی باشد. باید به‌صورت مرتب ورزش کنید و انتخاب ورزش مناسب با علایق و روحیات شما بیشتر به شما بستگی دارد، لذا بهترین و ساده‌ترین ورزش برای این موضوع، انجام پیاده روی است.

 

امروزه پزشکان از روش های دیگری نیز برای تناسب اندام استفاده می کنند و با انجام جراحی های زیبایی در چاقی‌های مفرط، فرد را به تناسب اندام می‌رسانند اما این روش برای افرادی توصیه می‌شود که روش‌هایی مانند ورزش و رژیم درمانی برای آنها جواب نمی‌دهد. پزشکان از روش هایی مانند لیپولیز ، برداشت چربی و .. استفاده می‌کنند.

 

اعتماد به نفس چگونه باعث تناسب اندام می‌شود؟

اعتماد به نفس بالا برای بهبود لاغری و کاهش ورزن کمک بسیاری می کند و همچنین کاهش وزن بیش از حد و یا چاقی مفرط منجر به کاهش اعتماد به نفس می شود در نتیجه رابطه بین تناسب اندام و اعتماد به نفس مستقیم است و تغییر هر یک موجب تغییر در دیگری می شود.

 

در صورتی که از چاقی مفرط رنج می برید با کاهش وزن اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت و از طرفی شادی ، تمجید از خود ، عدم تنبلی و بی‌انگیزگی و … اعتماد به نفستان را بیشتر کرده و منجر به کمک در سیر لاغری‌تان خواهد شد.

 

افراد با انگیزه های مختلفی وزن خود را کاهش می‌دهند. برخی برای کمک به سلامتی بدن وزن خود را کم می‌کنند و برخی دیگر برای رسیدن به تناسب و زیبایی اندام، سعی در لاغر کردن خود دارند. با توجه به اینکه افراد چاق عموما احساس خوبی نسبت به خود ندارند و مقابل، افراد دارای تناسب اندام، ظاهری خوش تیپ تر و جذاب دارند و بیشتر از طرف دوستان، نزدیکان، ارتباطات خانوادگی و … مورد تشویق قرار می‌گیرند که این عوامل خود باعث می‌شود اعتماد به نفس بیشتری در فرد ایجاد شود.

 

 

قدرت افکار انسان

افکار منفی و بدبینی

 

 

در جوامع امروزی با توجه به شرایط زندگی، چاقی از معضلات بزرگیست که علاوه بر تهدید سلامتی افراد، اعتماد به نفس آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنان که افراد دارای تناسب اندام مورد تشویق قرار می گیرند افراد چاق نیز همیشه در معرض انتقاد قرار دارند و سرکوب ها و جملات آزار دهنده موجب تخریب اعتماد به نفس در آنها می‌شود.

 

تحقیقات در این زمینه همچنین نشان می دهد که : کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند به شکلی ناخودآگاه بیشتر غذا می خورند، همچنین اراده ورزش و کاهش وزن جدی ندارند و همچنین مکانیسیم دفاعی ضعیفی دارند. بنابرین برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ابتدا باید ذهن ناخودآگاه را به درستی برنامه ریزی کنید و با اعتماد به نفس و افکار مثبت اقدام به کاهش وزن و لاغری کنید.

 

مبارزه با افکار منفی برای رسیدن به تناسب اندام و اعتماد به نفس

افکار منفی شما را از انجام هر فعالیت و رسیدن به هدف منصرف می کند و بزرگترین مانع برای رسیدن به تناسب اندام نیز هست بنابرین برای رسیدن به موفقیت در هر کاری ابتدا باید افکار منفی را از بین ببرید تا بتوانید بهترین عملکرد خودتان را ارائه بدهید برای اینکار اتفاقات مربوط به گذشته را رها کنید و مثبت و سازنده برای آینده برنامه ریزی کنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

تاثیر طرز تفکر بر کاهش وزن

مثبت اندیشی در تلاش شما برای کاهش وزن نقش خیلی مهمی بازی می‌کند. دائم افکار منفی داشتن می‌تواند به رفتارهای متناقضی همچون ترک رژیم غذایی، پرخوری و نادیده گرفتن تمرینات ورزشی بینجامد. اما از سوی دیگر مثبت اندیشی می‌تواند انگیزه و سطح انرژی‌تان را افزایش دهد.

 

مثبت اندیشی و کاهش وزن

مثبت اندیشی به انسان قدرت می‌دهد. این در حالی است که نگرش منفی می‌تواند روند تلاش‌های شما را طوری پیش ببرد که کاهش وزن را برایتان سخت کند، البته اگر غیر ممکنش نکند! اگر هر بار که غذای اشتباهی خوردید خودتان را سرزنش کنید، و دائم به چیزهایی که نمی‌توانید بخورید تمرکز کنید و با ترس از موفقیت روتین ورزشی‌تان را اجرا کنید، حتما تلاشتان برای کاهش وزن بی‌نتیجه خواهد ماند.

 

اگر از خودتان و تلاشتان تصویری منفی در ذهنتان داشته باشید، انرژی تلف شده‌ی زیادی خواهید داشت. زمانی هم که احساس کنید دیگر نیرویی ندارید، افسرده می‌شوید و انگیزه‌تان را از دست می‌دهید، ورزشتان را نادیده می‌گیرید و برای اینکه حال بهتری پیدا کنید یک بسته چیپس می‌خورید. اینطوری راحت‌تر خواهید بود! اما اگر سرحال باشید، به تصاویر مثبت ذهنتان اذعان کنید و دائم به مثبت‌تر شدن افکارتان مبادرت بورزید، می‌توانید حتی سریع‌تر به اهدافتان برسید!

 

استراتژی تفکر مثبت برای کاهش وزن

معمولا به آنهایی که به شما می‌گویند مثبت اندیش باش اینطور جواب می‌دهید که: «من همانی هستم که هستم؛ و نمی‌توانم این را تغییر دهم!»

اما باید بدانید مثبت اندیشی، زمانی واقعا موثر خواهد بود که احساس واقعی‌تان را با آن هم مسیر کنید. اگر شما حقیقتا درباره‌ی وزن فعلی‌تان احساس بدی دارید، اما به خودتان بگویید که همه چیز آرام و روبراه است، به یک تناقض درونی خواهید رسید. ترفند مثبت اندیشی بدین شکل کار خواهد کرد که واقعا احساستان را نسبت به خودتان و تلاش‌هایتان مثبت و زنده کنید.

 

شما باید دفترچه‌ای داشته باشید و افکار و احساسات منفی‌تان را در آن بنویسید. مثلا اگر فکر می‌کنید که کم اراده هستید و نمی‌توانید بر هوس‌هایتان غلبه کنید، آنها را بنویسید. وقتی بر احساسات و افکار تیره‌تان اذعان کنید، آنها قدرت کمتری برای تسلط بر شما خواهند داشت. این اتفاق برای اینکه افکارتان را تغییر دهید خیلی مهم است.

 

باور کنید که طبیعی است نتوانید بر هوس‌هایتان غلبه کنید یا اینکه به رژیمتان بچسبید. پس اگر زمان‌هایی هست که قوی و با اراده هستید، روی آن لحظات تمرکز کنید و آنها را جشن بگیرید! شاید امروز شکر کمتری در قهوه‌تان ریخته‌اید و یا به یک تکه پیتزا پشت کرده‌اید. توجه به چیزهای مثبت این چنینی، به ایجاد اعتماد بنفس بیشتر و حفظ انگیزه برای ادامه‌ی تلاشتان برای کاهش وزن کمک بسزایی خواهد کرد.

 

تفکر مثبت و تعیین اهداف قابل دستیابی

یکی از راه‌هایی که اجازه می‌دهد تفکر منفی بر شما غالب شود، این است که اهداف نامعقولی برای خودتان در نظر بگیرید. تلاش برای اجرای یک رژیم غذایی خیلی کم کالری یا تعیین هدف برای دستیابی به یک وزن دست نیافتنی، معمولا شما را در مسیرتان به شکست سوق خواهد داد. برای اینکه احتمال موفقیتتان زیاد شود، اهدافی تعیین کنید که دست یافتنی هستند. مثلا کاهش نیم تا یک کیلو در هفته، یک هدف معقول است و می‌توانید بدون تلاش خیلی زیاد و دشواری به آن دست پیدا کنید.

 

هر هفته خودتان را وزن کنید؛ هر وقت به هدفتان رسیدید، موفقیتتان را اذعان کنید و آنرا جشن بگیرید! اینطور عمل کردن، مثبت اندیشی را در نهاد شما جاودانه خواهد کرد و خیلی زود خواهید یافت که انگیزه و انرژی‌تان دوچندان شده و کلی هم وزن کم کرده‌اید!

 

 

افکار منفی در کودکان

افکار منفی و اضافه وزن

 

چاقی و افکار منفی | تاثیر افکار منفی بر اضافه وزن

 

منبع : خبر گزاری مهر / تناسب اندام / بیتوته

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا