آموزش انواع غذاها

رشته پلو با میگو | روش ساده پخت رشته پلو با میگو

پلو ، چلو ، و خورشت ها ، طرز تهیه آسان رشته پلو به صورت ساده و با میگو در خدمت شما هستیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

رشته پلو

طرز تهیه رشته پلو با مرغ ، رشته پلو با میگو

 

 

رشته پلو

?رشته پلو رو به دو روش میشه درست کرد:
یکی اینکه زمانی که میخواین برنج رو آبکش کنین ۲دقیقه قبلش رشته ها رو ریز کرده و داخل همون برنج میریزیم و آبکش میکنیم(که من اینکار رو کردم)

 

?و یکی هم اینکه میتونید رشته ها رو خرد کرده و داخل روغن یا کرده مقداری تفت بدین و بعد از آبکش کردن برنج لابه لاش ریخته و دم بزارید.
من برا ۳پیمونه برنج ۱۵۰گرم رشته پلویی ریختم.

 

?برای قلقلی ها هم یدونه پیاز بزرگ رنده کرده و آبشو جدا کنید،۲۰۰گرم گوشت چرخکرده و ۱قاشق چایخوری رب گوجه+نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و کاری و پودر سیر+۱قاشق غذاخوری سرخالی آرد نخودچی رو با هم خوب ورز داده و قل قلی های کوچکی درست کرده و یک ساعت داخل یخچال گذاشته و بعد داخل روغن داغ سرخ کنید(موقع سرخ کردن دسته ماهیتابه را چندبار بچرخونید تا قل قلی ها یکدست سرخ بشن).

♦️پیاز داغ فراوون و کشمش هم فراموش نشه که از ملزومات یک رشته پلو خوشمزه هستش

 

رشته پلو با میگو

?مواد لازم??

▫️رشته پلویى
▫️برنج
▫️دارچین

 

رشته پلو با ته دیگ سیب زمینی

رشته پلو بدون گوشت

 

▫️میگو
▫️پیاز
▫️کشمش
▫️زرشک

 

?طرز تهیه??

?رشته پلویی رو کمی تو روغن تفت داده و بعد همراه با کمی پودردارچین لابلای برنج آبکش شده میذاریم دم بکشه ، میگوی تازه رو شسته و کمی نمک زده و میذاریم تو آبکش تا آب اضافیش بره و بعد توی روغن با حرارت تقریبا زیاد بمدت سه چهار دقیقه سرخ میکنیم و در همون حال روش پودر فلفل سیاه ، پاپریکا و کمی هم گردلیموعمانی میپاشیم.

 

♦️ادویه مخصوص میگو بزنین

?موقع سرو هم میگو رو با پیاز داغ ، کشمش و زرشک و سیب زمینی نگینی سرخ شده روی رشته پلو میذاریم ، میتونین هم لابلاش بذارین.
من رشته رو بعد از تفت دادن مستقیم ریختم لای برنج ، رشته پلویی خیلی نازکه و با بخار کاملا نرم میشه ، ولی میتونین قبل از آبکش کردن به برنج اضافه کنین و بذارین یه جوش بزنه و بعد صاف کنین.

 

 

آشپزی رشته پلو

رشته پلو با سبزیجات

 

رشته پلو با میگو | روش ساده پخت رشته پلو با میگو

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا