زیبایی

مراقبت از اکستنشن مژه | مراقبت صحیح از مژه و اکستنشن مژه

رازهای زیبایی با آرایش ، و مراقبت از اکستنشن مژه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

فوت و فن اکستنشن مژه

بهترین چسب کاشت مژه ، مراقبت از اکستنشن مژه

 

 

راهکار‌های مراقبت از اکستنشن مژه

یکی از جدید ترین روش ها برای افزایش زیبایی چشم ها، اکستنشن مژه است. تارهای مصنوعی مژه که در لابه لای مژه ها قرار می گیرد، اکستنشن مژه نام دارد.

با استفاده از مژه های نیمه دایم می توان مژه ها را پرتر و بلند تر نشان داد. اکستنشن با کاشت مژه کاملا متفاوت است.

 

گاهی به صورت ژنتیکی یا براثرعوامل محیطی، فرد مژه های کم پشتی دارد و برای اصلاح آن از روش های مختلفی مانند اکستنشن استفاده می کند.

در روش اکستنشن، مژه های اضافه یکی یکی لابه لای مژه های پلک بالا با چسب اضافه می شود و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی یا آرایش زیاد چشم ها نیست.

 

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی

مژه های مصنوعی با یک نگاه ساده کاملا قابل تشخیص است اما هنگامی که شما اکستنشن مژه انجام می دهید ، به سادگی مشخص نیست.

 

مراحل انجام اکستنشن مژه

فرد داوطلب باید درازبکشد و چشم ها را ببندد. زیرمژه های پلک بالا دستمالی تمیز قرارمی گیرد. با کمک موچین، مژه ها برداشته و نوک آن ها به اندازه یک میلی متر به چسب آغشته می شود و سپس روی قسمت مد نظر قرار می گیرد.

 

ماندگاری

این مژه ها به مدت ۳ تا ۴ هفته از زمان کاشت، باقی می ماند البته این مدت به نوع مژه های طبیعی شما و سرعت رشد آن ها بستگی دارد. برای ترمیم، معمولا چند روز یک بار باید به جایی که برای اکستنشن رفته اید، مراجعه کنید.

 

مراقبت ها

برای پاک کردن آرایش چشم ها نیز لازم است از ژل های شست وشو کمک بگیرید و با دستمالی نرم به آرامی اطراف مژه ها را تمیز کنید. استفاده از شامپو بچه نیز برای شست وشوی پوست صورت و چشم ها مناسب تر است.

 

نباید مژه های پلک بالا و پایین به هم چسبیده باشد.ورود چسب به چشم، می تواند باعث آلرژی و عفونت چشم شود که این خود از مهم ترین عوارض اکستنشن یا همان کاشت مژه موقت است.

 

قبل از اکستنشن صورتتان را چند ساعت نشویید تا مژه ها کاملا خشک باشد. از ۲۴ ساعت قبل، انجام حرکت های ورزشی که باعث عرق کردن می شود و از ۴۸ ساعت قبل از آن، انجام ورزش هایی مانند شنا یا رفتن به سونا ممنوع است.

 

معمولا برای هرچشم می توان از ۴۰ تا ۶۰ مژه استفاده کرد.

جنس مژه ها می‌تواند از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم باشداما استفاده از موی حیوانات برای این کار توصیه نمی شود زیرا نمی توانیم از پاکیزه و استریل بودن آن اطمینان حاصل کنیم.

 

اگر کاشت مژه انجام داده اید ،از مالش چشم ها خودداری کنید.برای حالت دهی به مژه ها بعد از حمام سشوار را روی درجه کم بگذارید و با فاصله ۲۰ سانتی مترزیر مژه هایتان بگیرید و با دست به آن حالت دهید.

 

ازکشیدن حوله روی صورت خودداری کنید. برای خشک کردن صورت بعد از حمام از یک حوله کوچک استفاده کنید.اگر چشمتان دچار خارش شد با ضربه ملایم انگشت روی پلک آن را برطرف کنید، این کار سبب می شود مژه ها نریزند.

 

نکات

کاشت مژه باعث از دست دادن مژه های طبیعی نمی شود.

به گزارش سایت عصر ایران، این روند عوارض و خطر خاصی به همراه ندارد اما باید مراقب بود و مهم تر آن که بعد از کاشت مژه، چشم فرد نباید تا ۲۴ ساعت با آب در تماس باشد تا مژه ها به خوبی بچسبند و روی چشم ها ماندگار شوند.

 

کاشت مژه برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت مژه را همه افراد به غیر از کسانی که مشکلات چشمی دارند، می توانند انجام دهند ولی اصلی ترین مسئله در انجام این روش زیبایی، مراجعه به پزشک متخصص یا مرکز آرایشی معتبر است.

 

عوارض اکستنشن مژه و استفاده از مژه‌های مصنوعی

اگر شخصی که این کار را انجام می‌دهد ماهر نباشد ممکن است مژه‌های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه‌های طبیعی هم کنده شود.

ورود چسب به چشم نیز می‌تواند باعث آلرژی و عفونت چشم شود.ممکن است افرادی به چسب‌های مخصوص کاشت مژه حساسیت داشته باشند و دچارعفونت لایه نازک بالای چشم شوند.

 

بعد از چندین بار استفاده از مژه مصنوعی و اکستنشن مژه، چون فشار زیادی به پیاز مژه وارد می‌شود ممکن است فرد مژه‌های طبیعی خود را نیز از دست بدهد.روی مژه مصنوعی نباید ریمل زد چون احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید چشم افزایش می یابد.

 

تقویت مژه ها

از بهترین روغن‌های تقویت کننده مژه، می‌توان روغن زیتون و روغن کرچک را نام برد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه‌ها می‌شود.

غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت را بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آووکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون را که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب هستند، اضافه کنید.

 

 

اکستنشن مژه عروسکی

ریموور اکستنشن مژه

 

 

هر چسب مخصوص مژه، یک محلول پاک کننده (Remover)دارد.اگر شخصی بعد از کاشت مژه تصمیم بگیرد آن ها را بردارد، بهتر است به کارشناسی که کاشت مژه را برایش انجام داده، مراجعه کند تا به وسیله پاک کننده مخصوص، مژه ها را بردارد

 

نکاتی درباره ی اکستنشن مژه

خیلی ها از شنیدن کلمه ی اکستنشن مژه، مو بر بدنشان راست می شود که مگر مژه را هم اکستنشن می کنند؟

اکستنشن مژه یا همون گذاردن مژه ی مصنوعی، از ترفندهای زیبایی خیلی از خانم هاست که تازگی ها زیاد شده است، با خواندن مقاله ی زیر اطلاعاتتان را بالا ببرید.

 

آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می رساند؟

شاید این را به مراتب شنیده باشید که مژه مصنوعی به مژه های طبیعی آسیب می رساند اما این تنها در صورتی صحت دارد که نکات ضروری برای چسباندن آن رعایت نشود.

در واقع، اگر این کار به درستی صورت گیرد، هیچ آسیبی برای مژه هایتان نخواهد داشت. به تنها چیزی که باید بدان توجه کنید آلرژی است که ممکن است به چسب آن داشته باشید. بنابراین اگر هنگام چسباندن مژه احساس سوزش یا درد کردید، حتما آرایشگرتان را در جریان بگذارید.

 

یادتان باشد که این کار هیچ دردی ندارد، بنابراین اگر در هر کدام از مراحل آن احساس درد یا سوزش کردید، حتما اشتباهی در کار است. قبل از شروع کار هم از چسبی که قرار است برای شما مورد استفاده قرار گیرد، اطمینان حاصل کنید. این چسب نباید حاوی فرمالدئید باشد.

 

انواع مژه مصنوعی

مژه های مصنوعی انواع و اندازه های گوناگونی دارند. به عنوان مثال اندازه آنها از ۶ میلی متر آغاز و تا ۱۷ میلی متر تنوع دارد. شما باید با توجه به طول و ضخامت مژه هایتان آنچه مناسب شما است را انتخاب کنید. یک آرایشگر حرفه ای می تواند بهترین مدلی را که مناسب تان است، به شما پیشنهاد دهد.

 

اگر می خواهید از سلامت مژه هایتان مطمئن شوید، بهتر است ابتدا از اکستنشن های کوچک تر و کمتری استفاده کنید و سپس به تدریج مژه های بیشتری به آنها بیافزایید، به خصوص اگر مژه های طبیعی کوتاه و نازکی دارید.

 

۴ نکته در مورد چسب مژه مصنوعی

۱. بهترین چسب ها برای استفاده از مژه مصنوعی استفاده از چسب های جراحی است که در داروخانه ها موجود است. مثل چسب های مشکی و چسب های سفید که در ابتدا سفید و به تدریج بی رنگ و شفاف می شوند.

 

۲. سعی کنید چسب را با تیوپ آن به مژه نزنید بلکه با یک خلال دندان و مشابه آن چسب را روی نوار داخلی مژه بزنید.

۳. چسب مژه را می توان روز قبل در پشت گوش فرد تست و تا ۲۴ ساعت صبر کرد اگر واکنشی ایجاد نشد می توان از آن چسب استفاده کرد.

۴. همیشه چسب را داخل یک ظرف مخصوص بریزید و در آن را محکم ببندید، بعد مژه را به چسب آغشته کنید.

 

مژه مصنوعی این خطرات را دارد

۱. آسیب دیدن مژه های طبیعی

برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب روی مژه اصلی ریخته شود و هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنده شود، یعنی نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند و در صورت تکرار زیاد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی نمی دهد و در نتیجه مژه های فرد به مرور زمان کم می شود.

 

۲- التهاب و عفونت چشم

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر روی چشم ایجاد و چشم دچار عفونت شود.

 

مالیدن ریمل چشم روی مژه ، ریمل هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.

 

۳- تاری دید

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده کننده از مژه مصنوعی است، تاری دید یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. بنابراین افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند. لزوم این دقت زمانی بیشتر می شود که فرد استفاده کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم ها را شست.

 

در پایان باید گفت درست است که در فیلم ها و کارتن ها خانم هایی با مژه های بلند زیباترین ها هستند اما، هیچ زیبایی ارزش سلامتی شما را ندارد، به همین راحتی سلامتی و زیبایی طبیعیتان را به خطر نیندازید.

 

مزایای اکستنشن مژه

معایب اکستنشن مژه

 

مراقبت از اکستنشن مژه | مراقبت صحیح از مژه و اکستنشن مژه

 

 

 

منبع: تبیان / بیتوته / روزنامه خراسان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا