موفقیت

جلب اعتماد رییس | چگونه اعتماد مدیر را جلب کنیم؟

کسب و کار ، روش هایی برای جلب اعتماد در محیط کاری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

جلب اعتماد دختر

چگونه اعتماد طرف مقابل را جلب کنیم ، جلب اعتماد رییس

 

 

چگونه اعتماد مدیرمان را به دست آوریم؟

اگر می خواهید در محیط کاری خود ارتباط موثرتری با مدیرتان داشته باشید، باید اعتماد او را به دست آورید. اما این امر چگونه ممکن است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مطلب همراه مان باشید.

 

اهداف تان را با او در میان بگذارید

شما باید اهداف تان را با مدیرتان در میان بگذارید. اگر هدف شما با هدفی که مدیرتان در سر دارد تفاوت داشته باشد، دیر یا زود با هم به مشکل بر می خورید. به عنوان مثال ممکن است شما سخت کاری کنید اما چون نتیجه ای که شما می گیرید با نتیجه ای که مدیرتان انتظار دارد یکی نیست، او تصور می کند که شما هیچ فایده ای برای مجموعه او نداشته اید. بنابراین نه تنها از انتظاراتی که او در سر دارد آگاه شوید، بلکه اهداف خودتان را هم به زبان آورید. این کار را نه یک بار بلکه باید هر چند وقت یک بار انجام دهید تا نتیجه ای مطلوب بگیرید.

 

قبل از درخواست کمک، خودتان جستجو کنید

این که از دیگران درخواست کمک کنید، اصلا بد نیست، مدیر شما هم به هدف پیشرفت شرکت مطمئنا دست رد به سینه تان نخواهد زد اما بهتر است که قبل از بیان هر نوع درخواستی، خودتان همه تلاش تان را برای حل مشکل انجام دهید. راههای مختلف را امتحان کنید و خلاصه ای از هر کدام را بنویسید و در نهایت پیشنهادی که در سر دارید را نیز بیان کنید تا مدیرتان بداند که شما همه تلاش تان را کرده اید، حتی اگر به نتیجه ای مطلوب نرسیده اید.

 

اشتباهات تان را تکرار نکنید

ما آدمیم و آدم هم جایز الخطا اما این که شما یک اشتباه را چند بار تکرار کنید، دیگر کوتاهی خودتان است و می تواند اعتماد مدیرتان را از بین ببرد. این که شما چند اشتباه مختلف را مرتکب شوید، خیلی بهتر از زمانی ست که یک اشتباه را بارها تکرار کنید. بنابراین اگر می خواهید اعتماد مدیرتان به شما از بین نرود، نسبت به اشتباهات تان محتاط تر باشید.

 

زبان مدیرتان را بشناسید

اگر شما بخواهید اعتماد مدیرتان را به دست آورید، باید زبان او را یاد بگیرید و با همان زبان با او سخن بگویید. به عنوان مثال اگر مدیرتان به جزییات بیش از کلیات اهمیت می دهد، شما نیز باید مسایل را با جزییات برای او بازگو کنید. لازم نیست که حرف هایتان را به خاطر او تغییر دهید، بلکه تنها باید شیوه بیان آنها را به زبان مدیرتان تغییر دهید، آنوقت می بینید که ارتباط موثرتر و اعتماد بیشتری میان تان شکل خواهد گرفت.

 

شنونده خوبی باشید

برای به دست آوردن اعتماد مدیرتان، شما باید شنونده خوبی باشید. به عنوان مثال زمانی که او در حال صحبت است، به گوشی تان نگاه نکنید، به جای آن تماس چشمی داشته باشید. در این صورت می بینید که اگر شنونده خوبی باشید، اعتماد مدیرتان هم به شما بیشتر خواهد شد.

 

نظر همکاران را جلب کنید

اگر می خواهید ایده یا حرفی را به گوش مدیرتان برسانید، بهتر است که قبل از آن با همکاران تان نیز مشورت کنید و نظر آنها را جویا شوید. اگر شما بتوانید که آنها را نیز هم عقیده با خود کنید، تاثیری که روی مدیرتان خواهید گذاشت، چند برابر خواهد بود. مشورت و همکاری شما با دیگر همکاران تان می تواند اعتماد مدیرتان را به شما جلب کند.

 

قبل از مخالفت با او اجازه بگیرید

زمانی که شما نظر مدیرتان را قبول ندارید، قبل از این که مخالفت تان را بیان کنید، بهتر است که از او اجازه بگیرید. به عنوان مثال به جای این که بعد از نظر او خیلی سریع بگویید: «اینطور که شما فکر می کنید، نیست»، بهتر است به او بگویید: «من می توانم نظرم را بگویم؟» در این صورت مدیر شما نظر شما را به عنوان پیشنهاد دوم خواهد شنید و از آن استقبال خواهد کرد. اما اگر به گونه ای برخورد کنید که گویی تنها برای مخالفت با او آمده اید، او نیز گارد خواهد گرفت و تمایلی به شنیدن حرف های شما نخواهد داشت.

 

پشت سر او غیبت نکنید

حتی اگر مطمئن هستید که حرف های شما به گوش مدیرتان نمی رسد، بهتر است که از حرف زدن پشت سر مدیرتان خودداری کنید. در این شرایط، نه تنها شما کار مثبتی انجام نمی دهید، بلکه با دست های خود چاهی را برای خودتان می کنید.

 

روش هایی مؤثر برای جلب توجه رئیس!

داشتن شغل مناسب و داشتن روابط کاری خوب، آرزوی هر فردی است اما گاهی به دست آوردن این شغل به اندازه راضی نگه داشتن کارفرما مشکل نیست!

در واقع ورود و باقی ماندن در یک موسسه، کارخانه، شرکت و هر محیط کاری دیگری، علاوه بر اینکه به توانایی های خاص و متناسب با آن نیاز دارد، بلکه نیازمند هوش، سیاست کاری صحیح و نشان دادن توانایی های فردی است.

 

گاهی تصور می کنیم همین که کار خود را بدون مشکل انجام می دهیم کافی است اما در دنیایی که تناسبی بین نیروی متخصص و کار مناسب وجود ندارد، رعایت نکات زیر می تواند در حفاظت از موقعیت شغلی بسیار مفید واقع شود:

 

۱- اولویت های رئیس خود را اولویت خود بدانید

خود را با اهداف و ارزش های کارفرما و موسسه تطبیق دهید و آنها را در تمام کارهای خود مد نظر داشته باشید.

 

۲- ملاک های ارزیابی را شناسایی کنید

شما باید بدانید که از دید مدیریت دقیقا کدام مهارت ها، رفتارها و فضائل شما مورد قضاوت قرار گرفته و تشویق خواهد شد، سپس مانند لیزر روی آنها متمرکز شوید.

 

۳- قابل اطمینان باشید

آنچه را که گفته اید، انجام دهید. حتی به نحوی بهتر از آن! اگر کمتر قول بدهید و بیشتر عمل کنید خیلی بهتر است تا اینکه قول های زیادی بدهید اما به آنها عمل نکنید.

 

۴- پر از انرژی مثبت باشید

شما نباید شخص غرغرو و نالان شرکت بوده و راهکارهای رئیس یا موسسه را زیر سوال ببرید. شما باید تشویق کننده و الهام بخش باشید، کسی که همه مایلند در کنار وی کار کنند. بگذارید همه با دیدن شما انرژی مثبت بگیرند.

 

۵- کارفرمای خود را بهتر از آنچه هست نشان دهید

کار خودرا به موقع و به حرفه ای ترین روش ممکن انجام دهید. آن دسته از ایده های رئیس خود را که می توانند به او و بخش مرتبط با وی کمک کنند عملی ساخته، مسئول به کار گرفته شدن آنها باشید، رئیس تان اینها را خیلی خوب می بیند!

 

۶- صراحتا اشتباه خود را بپذیرید

هنگام بروز اشتباه و توضیح دادن درباره آن به جای پرداختن به آنچه غلط انجام داده اید، بر آنچه آموخته اید تمرکز کرده و مسئولیت خطای خود را بپذیرید. برای مثال به جای گفتن اینکه «نباید نسبت به نظرات کاربران بی توجه می ماندم.» به رئیس خود بگویید: «به نظرم اگر مستقیما با کاربران صحبت می کردم بهتر بود.»

 

۷- نشان دهید که سازمان یافته عمل می کنید

قبل از ترک محل کار خود، برای روز بعد برنامه ریزی کنید. وظایف خود را به نسبت فوریت و اهمیت دسته بندی کنید و با خود قرار بگذارید که حداقل دو مورد اول فهرست خود را حتما انجام دهید.

 

 

ترفندهای جلب اعتماد

دعا برای جلب اعتماد

 

 

۸- وقت شناس باشید

حضور به موقع و حتی زودتر بر سر کار و یا در جلسات، نشان علاقه مندی، قابل اطمینان بودن و توانایی شما در اداره موثر زندگی تان است و تاثیر فوق العاده ای بر جذب سمت های بالاتر دارد.

 

۹- کاربلد باشید

برای پاسخ هر پرسش یا حل هر مشکلی سراغ رئیس نروید. حتی الامکان ابتدا خوب به آن فکر کنید و اگر باید مشکلی را به رئیس گزارش دهید، چند راه حل هم برای آن پیشنهاد کنید.

 

۱۰- افق های خود را گسترش دهید

از دوره های آموزشی موسسه استفاده کنید و برای شرکت در پروژه هایی که متفاوت از تجربیات و امور روزمره شماست، داوطلب شوید.

 

۱۱- از اخبار حرفه خود مطلع باشید

با مطالعه مجلات و نشریات مربوط به حرفه خود و شرکت در جلسات، سمینارها و نمایشگاه های مربوطه، همواره از آخرین رویدادهای حرفه خود مطلع باشید.

 

۱۲- اطلاعات عمومی به روزی داشته باشید

در زمینه اطلاعات عمومی، حقوقی و پیشرفت های زمینه کاری خود اطلاعات کسب کرده، مهارت های خود را تقویت نموده و همواره در پی کسب مهارت های تازه باشید.

 

۱۳- مؤدب باشید

احترام و صداقت خود را به کارفرمای خود نشان دهید و از او در مقابل دیگران نیز با احترام یاد کرده یا لااقل پشت سر او بدگویی نکنید.

 

۱۴- انعطاف پذیر باشید

تغییرات ناگزیر رخ خواهند داد و موسسات مختلف به افرادی نیاز دارند که بتوانند با شرایط تازته همراه شوند. انسان های غیرمنعطف خیلی زود می شکنند.

 

۱۵- به سلامت خود اهمیت دهید

هنگامی که ضعیف و ناتوان باشید، خلاقیت و کارآیی شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته و موقعیت شما را به خطر می اندازد. همیشه سالم و سرحال به دیگران ایده های نو دهید.

 

۱۶- زندگی خصوصی خود را پشت در محل کار بگذارید

همکاران شما روانکاو نیستند و بیان مشکلات خصوصی نه تنها به شما کمکی نمی کند، بلکه موجب افت بازدهی خواهد شد. این کار اعتبارتان را خدشه دار ساخته و روابط کاری تان را از بین می برد.

 

۱۷- بیش از وظایف مشروحه خود توانایی داشته باشید

وظایف کوچک اما متفاوتی برعهده بگیرید، در مواقع ضروری ساعات بیشتری به کار بپردازید و هرگز به رئیس تان نگویید: «این کار در حیطه وظایف من نیست.»

 

۱۸- عضوی از تیم باشید

به رئیس و همکاران خود نشان دهید که قلبا خیرخواه آنان هستید و هر زمان که لازم باشد آماده همدلی و یاری شان هستید.

 

۱۹- هر از گاهی استراحت کنید

زندگی متعادل و ذهنی شفاف می تواند انرژی و روشن بینی شما را افزایش دهد، پس زمانی را به استراحت بپردازید.

 

۲۰- ظاهر و رفتاری مثال زدنی داشته باشید

هرگز نگذارید کسی تصور کند که به اجبار کار می کنید، بلکه باید طوری رفتار کنید که انگار برای حضور در محل کار اشتیاق فراوان دارید و از شغل خود نیز بسیار راضی هستید.

با مد نظر داشتن این نکات می توانید امیدوار باشید که بودن یا نبودن شما در شرکت برای رئیس تان مهم است. من برای رئیسم مهم هستم، شما چطور … ؟

 

 

چگونه مورد اعتماد دیگران قرار بگیریم

اعتماد مدیر

 

جلب اعتماد رییس | چگونه اعتماد مدیر را جلب کنیم؟

 

 

منبع : کسب و کار / برترین ها

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا