زیبایی

زیبایی طبیعی لبها | چگونه لبهایی زیبا و برجسته داشته باشیم؟

پوست و زیبایی ، رازهای داشتن لبهای زیبا در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

برای داشتن لبهای برجسته

رفع تیرگی لب ، زیبایی طبیعی لبها

 

 

چگونه لب های زیبا داشته باشیم

اولین گام برای داشتن لب هایی زیبا و سالم مرطوب نگه داشتن آنها است. لبها بخصوص در طول فصل سرما و زمستان مستعد خشک شدن هستند.

اگر لب های شما مشکلی نداشته باشند، میتوانید با یک رژ لب یا برق لب، به جذابیت بیشتر آنها کمک کنید. داشتن رژیم غذایی سالم و مرطوب نگه داشتن لب ها، باعث میشود که لب هایی زیبا داشته باشید.

 

خلاصه مطلب

هر چند روز یک بار از یک اسکراب ملایم برای از بین بردن پوست مرده سطح لب استفاده کنید. بعد از این لایه برداری، بالم لب (نوعی مرطوب کننده و پماد موضعی برای از بین بردن خشکی لب) تقویتی وبدون الکلی را با spf 15 (فاکتور محافظت از نور خورشید) یا بالاتر استفاده کنید.

 

برای افزایش زیبایی طبیعی لب ها، از رژ لب های جذاب و اغوا کننده استفاده کنید. رژ لب های مات، ماندگاری بالایی دارند ولی باعث خشک شدن لب ها میشوند.

رژهای براق و چرب، باعث مرطوب شدن لب ها میشوند، اما مشکل شان این است که، در طی روز باید چندین بار تجدید شوند. برای یادگیری نکات کاربردی زیبایی برای داشتن لب هایی زیبا و جذاب بخش های زیر را مشاهده کنید.

 

روش اول :

۱- لب هایتان را لایه برداری کنید.

ما معمولا پوست صورت خود را لایه برداری میکنیم، اما آیا این نکته درمورد لب ها هم صدق میکند؟

معمولا لب ها مستعد خشک و پوسته پوسته شدن هستند، پس باید هر چند روز یک بار آنها را لایه برداری کنیم، تا ظاهری سالم داشته باشند. شما میتوانید لب هایتان را مثل پوست صورت خود با استفاده از براش یا اسکرابی ملایم لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین بروند.

 

با پوست لبهای خود مهربان باشید چون مانند پوست بقیه صورت شما حساس و شکننده هستند. از اسکراب بدن سخت (hard) استفاده نکنید. اسکرابی انتخاب کنید که مخصوص پوست صورت باشد.

اگر میخواهید اسکراب خانگی تهیه کنید یک قاشق چایخوری عسل و شکر را باهم مخلوط کنید. سپس آن را تا زمانی که پوست مرده لب از بین برود، روی آنها ماساژدهید و لبها را بشویید.

 

۲- لبهارا مرطوب نگهدارید.

بعد از لایه برداری، از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا لبهایتان صاف و نرم بمانند.

بالم لب تقویتی، که از ترکیبات طبیعی و ارگانیکی مانند کره شیا، روغن درخت چای، روغن بادام، آلوئه ورا و موم های طبیعی مانند موم زنبور تشکیل شده باشند را تهیه کنید.

 

این ترکیبات لب ها را مرطوب نگه میدارند. زمانی که از بالم لب استفاده میکنید نباید لب های خود را زبان بزنید یا بخورید، پس بالم لبی انتخاب کنید که اگر بطور تصادفی لب خود را خوردید برای شما زیان نداشته باشد.

 

از بالم لب هایی که سالیسیلیک اسید و الکل دارند به هیچ وجه استفاده نکنید. الکل معمولا بعنوان ماده نگهدارنده در لوازم آرایشی استفاده میشود، اما باعث خشکی پوست نیز میشود.

بالم لب های بدون الکل، لب های شما را در حالت خوشایندی نگه میدارند. سالیسیلیک اسید نیز باعث خشکی و پوسته پوسته شدن لب خواهد شد.

 

۳- لب های خود را از قرار گرفتن در معرض سرما و آفتاب محافظت کنید.

پوست لب شما میتواند درطول تغییرات آب و هوایی آسیب ببیند. آفتاب سوختگی یا سرمای هوا میتواند باعث ایجاد خشکی و ترک در لب شود. پس باید درتمام طول سال از آنها محافظت کنید تا ظاهری زیبا و لطیف داشته باشند.

همیشه از بالم لب هایی که شامل ضدآفتاب با spf 15 یا بالاتر استفاده کنید.

 

درطول زمستان از بالم لب هایی که شامل مواد چرب کننده، مانند روغن نارگیل و کره شیا هستند، استفاده کنید. اینگونه ترکیبات، لب های شما را مرطوب نگه میدارند و از ایجاد خشکی درهوای سرد جلوگیری میکنند.

 

۴- در زمستان از مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر لب های شما مستعد خشکی و ترک برداشتن شدید در زمستان هستند، شما میتوانید از یک دستگاه رطوبت ساز برای مرطوب نگهداشتن هوا، بخصوص زمانی که خواب هستید استفاده کنید.

 

درطول فصل زمستان ترکیب هوای سرد بیرون و هوای گرم و خشک داخل خانه میتواند باعث آسیب دیدگی شدید لبها و همچنین بقیه صورت شود. پس خودتان را دوست داشته باشید و ازیک دستگاه رطوبت ساز برای مرطوب نگهداشتن لب هایتان در طول زمستان استفاده کنید.

 

اگر خرید یک دستگاه رطوبت ساز خانگی برایتان مقدور نیست، میتوانید از طریق جوشاندن یک قابلمه پر از آب بروی گاز، این رطوبت را در خانه ایجادکنید. در این حالت بخار آب در فضای اتاق منتشر میشود. اما این روش برای فضای بزرگ کارایی ندارد.

 

روش دوم:بازی با رنگ ها واندازه ها

۱- رنگی را انتخاب کنید که مناسب پوستتان باشد.

رژ لب ها در رنگ های مختلفی وجود دارند و پیدا کردن رنگ مناسب، کمی گیج کننده است. تجربه کردن رنگ های رایج ممکن است جالب باشد، اما اگر میخواهید لب های شما درحالت جذابی قرار بگیرند، باید رنگی، مناسب رنگ پوست خود، انتخاب کنید.

 

اگر رنگ پوست با زمینه زرد تیره دارید، به سمت رنگ های گرمی مانند قهوه ای مایل به قرمز و هلویی و زرد و قرمز بروید. یا از این رنگ ها استفاده کنید.

اگر رنگ پوست با زمینه صورتی روشن (رنگ رگ های ران شما آبی است) دارید، به سمت رنگ های سرد با زمینه آبی مانند آبی (رنگهای توت) و صورتی و بنفش بروید.

 

توجه داشته باشید که رنگ های روشن و رژ لب های چرب، باعث میشوند که لب ها، ظاهر حجیم تری پیدا کنند، در حالیکه سایه رنگی روشن میتواند لب ها را جذابتر نشان دهد.

 

۲- بافت یا زمینه ای را انتخاب کنید که مناسب پوست و سلیقه شما باشد.

سایه های لب در همه زمینه های رنگی، از براق مرطوب گرفته، تا مات و ضد آب، در دسترس هستند. زمینه یا بافت سایه لب شما میتواند تغییر بزرگی در ظاهر شما ایجاد کند.

مثلا اگر میخواهید ظاهری خشک و سرد داشته باشید، رژ لب مات بسیار پر رنگ، با ماندگاری بالا استفاده کنید. برای جذابیت بیشتر میتوانید از برق لب رنگی بسیار ملایم (یا برق لب کم رنگ) استفاده کنید .

 

استفاده از محصولات براق کننده لب، باعث داشتن لب هایی پرو مرطوب خواهد شد. رژ لب های مات برای داشتن ظاهری کلاسیک و باوقار مناسب هستند.

رنگ های بسیار ملایم رژ لب برای زمان هایی که نمیخواهید افراد به لب های شما خیره شوند، انتخاب مناسبی است. در حقیقت یک سایه بسیار کم رنگ روی لب شما میتواند آن ها را پرتر وجذاب تر نشان دهد.

 

۳- رژ لب بزنید.

در ابتدا لب های خود را تمیز کنید، و لایه برداری انجام دهید، تا رژ روی لب هایتان پوسته پوسته نشود. توجه داشته باشید که لب هایتان مرطوب باشند، اما هیچوقت قبل از رژلب از بالم لب استفاده نکنید. برای داشتن لب های رنگی و زیبا از روش زیر استفاده کنید:

 

از وسط لب پایین شروع کنید و به گوشه ها بروید، این کار را با ایجاد سایه های کمرنگ روی لب، انجام دهید.

لب ها را روی هم فشار دهید تا رنگ لب های پایین روی لب های بالایی بنشیند. از انگشت هایتان برای پخش کردن رنگ روی لب ها، استفاده کنید.

 

با استفاده از یک دستمال دور لب های خود را که رنگ از آنها بیرون زده پاک کنید.

این کارها را دوباره انجام دهید، و دور لب ها را، مجددا تمیزکنید. دوبار استفاده کردن از رژ لب، باعث میشود که ماندگاری بیشتری داشته باشد چون لایه اول زیرسازی لایه دوم است.

 

۴- از خط لب برای مشخص کردن محدوده لب های خود و ماندگاری بیشتر رژ لب استفاده کنید.

خط لبی که متناسب با برق لب یا رژ لب تان باشد را انتخاب کنید. خط لب را روی لبه های بیرونی لبتان بکشید و سپس از رژ لب یا برق لب استفاده کنید.

اگر نمیخواهید از خط لب بطور کامل، در دور لب خود استفاده کنید، میتوانید فقط در بخشی از لب هایتان، مثلا درگوشه ها از آن استفاده کنید.

 

حجیم کننده لب برای داشتن لب هایی پر را امتحان کنید.

اگر لب های باریک و کوچکی دارید، میتوانید از محصولاتی که لب های شما را حجیم میکنند استفاده کنید. بالم یا برق لب، شامل ترکیباتی است که میتواند بطور موقت، لب های شما را حجیم کند.

 

آن ها از طریق تحریک کردن پوست لب باعث میشوند که، لب ها بطور موقت متورم و حجیم نشان داده شوند. تحریک زیاد پوست لب، باعث ایجاد خشکی و ترک در آن میشود، پس این محصولات را هر روز استفاده نکنید.

 

شما میتوانید حجیم کننده لب خانگی بسازید، که ترکیبات آن در محل زندگی شما به آسانی پیدا میشود. حجیم کننده های لب تجاری معمولا شامل دارچین، فلفل هندی و نعناع تند میشوند، که این ترکیبات میتوانند پوست را حجیم و متورم کنند.

 

برای ساختن حجم دهنده لب خانگی، میتوانید بالم لبتان را، با چوب دارچین و کمی فلفل هندی، یا چند قطره اسانس روغن نعناع تند مخلوط کنید، و روی لب هایتان بزنید.

برای ماندگاری بیشتر، بسیاری از افراد از فیلرهای لب (پرکننده لب) استفاده میکنند. در مکالمات روزمره فیلر استفاده میشه.

برخی هم برای حجم دادن به لب ها، کلاژن و ترکیبات دیگری را به لب ها تزریق میکنند، که حتما برای این کار باید به یک متخصص مراجعه کنید.

 

روش سوم: زیاد آب بنوسید تا سالم بمانید

۱- آب بنوشید.

خشکی و ترک در لب بدلیل کمبود آب در بدن ایجاد میشود. نوشیدن آب باعث میشود لب هایی زیبا و جذاب داشته باشید. پس در روز مقدار زیادی آب بنوشید تا هیچوقت احساس تشنگی نکنید.

 

۲- غذاهایی که برای پوستتان مفید است را مصرف کنید.

خوردن غذاهای سالم نه تنها برای تغذیه بدن مفید است، بلکه باعث میشود لب ها نیز ظاهری خوب و زیبا داشته باشند.

رژیمی مناسب است که شامل میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل باشد. برخی از غذاهایی که برای پوست شما مفید است درادامه توضیح داده میشود:

 

هویج، زرد آلو و میوه ها و سبزیجاتی که رنگ نارنجی دارند

سبزیجات مانند اسفناج و کلم بروکلی

 

گوجه فرنگی

بلوبری تمشک وت وت فرنگی و انواع توت ها

 

نخود فرنگی و عدس و لوبیا

ماهی سالمون و انواع ماهی های پر چرب

آجیل ها مانند بادام، گردو و بادام هندی

 

 

برای سیاهی لب چکار کنیم

لب های زیبای جهان

 

 

۳- تبخال ها را دستکاری نکنید.

هیچ چیزی بدتر از یک تبخال نا خوشایند روی لب ها نیست. تبخال به علت وجود ویروس آن، ایجاد میشود که از طریق بوسیدن یا لیوان مشترک انتقال می یابد.

ویروس تبخال، زمانیکه استرس دارید، یا سیستم ایمنی بدن تان ضعیف است، تشدید میشود.برای ازبین بردن تبخال از روشهای زیر استفاده کنید:

میتوانید بدون داشتن نسخه، کرمی که شامل دکوزانول باشد را برای از بین بردن سریعتر تبخال، استفاده کنید. راه دیگر استفاده از الکل است که باعث خشکی تبخال و از بین رفتن آن میشود.

 

میتوانید از یخ یا کیسه سرد برای کم کردن درد آن استفاده کنید.

از رژ لب استفاده نکنید، چون باعث میشود درمان تبخال طولانی مدت شود.

 

۴- سیگار نکشید.

علاوه بر تمام مشکلات جسمانی که سیگار ایجاد میکند، باعث از بین رفتن زیبایی لب ها نیز میشود. سیگارکشیدن برای لب ها بسیار مضر است و اصطلاحی که برای آن وجود دارد، لبهای سیگاری است.

سیگار کشیدن باعث سیاه شدن و چروک شدن لب ها، خصوصا لب بالا میشود. اگر بزودی سیگار را ترک کنید میتوانید شاهد زیبایی و سلامت لب های خود باشید.

 

۸ راه برای زیبا نگه داشتن لب ها

اگر مدت ها به دنبال راهی می گشتید برای اینکه لب هایتان را به طور طبیعی و بدون مواد شیمیایی مضر یا حتی چرب کردنشان، صورتی نگه دارید، چاره ی کار پیش ماست! در ادامه بهترین راه های تاثیرگذار برای صورتی کردن طبیعی لب ها را با جزئیات توضیح خواهم داد. چه چند قطره آبلیمو باشد، چه آب چغندر یا حتی روغن بادام، هر راهی که فکرش را بکنید برای بخشیدن رنگ صورتی به لب هایتان خواهم گفت!

 

۱. شیر سرد و پودر زردچوبه

اگر لب هایی بسیار تیره دارید و به دنبال راهی برای صورتی و با طراوت نشان دادنشان می گردید، شیر سرد و کمی پودر زردچوبه راه بسیار خوبی برای روشن کردنشان است! فقط کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری شیر سرد (از هر نوعی می تواند باشد) ترکیب کنید. حالت خمیر گونه ای پیدا خواهد کرد، این ترکیب را برای ۵ دقیقه روی لب هایتان قرار دهید. این کار را برای یک تا دو هفته انجام دهید تا پیشرفت چشمگیری را شاهد باشید! این یکی از بهترین روش های من برای صورتی کردن طبیعی لب‌های تیره است.

 

۲. مرطوب کننده

بسیاری از مردم فراموش می کنند که، اگرچه لبها می توانند بسیار انعطاف پذیر باشند ولی همچنان به مرطوب کننده نیاز دارند. ممکن است مرطوب کردن لب هایتان را تا وقتی که پوست پوست نشده اند فراموش کنید. خب خانم ها! میزان مناسبی وازلین یا حتی نرم کننده های لب موجود در بازار می توانند شما را از داشتن لب هایی خشک نجات دهند. البته مرطوب کردن لب ها همچنین راهی عالی برای صورتی نگه داشتن لب‌ها نیز به شمار می‌رود.

 

۳. آب چغندر

آیا می دانستید مالیدن آب چغندر روی لب ها قبل از خواب می تواند تیرگی لب ها را از بین ببرد و آن ها را صورتی و روشن کند؟! آب چغندر همچنین می تواند به عنوان رنگ طبیعی برای لب هم استفاده شود، پس با مالیدنش روی لب ها قبل از رفتن به تخت خواب تا صبح لب های صورتی و زیبایی پیدا خواهید کرد.

 

۴. گلبرگ گل رز بوته ای

شاید فکر کنید گل رز فقط به درد بو کردن می خورد، ولی اگر گلبرگ های رز را در فنجانی له کنید تا به صورت مایعی در آید، می تواند خیلی برای لب هایتان خوب باشد! نه تنها رزها به طور طبیعی به لب هایتان رنگ می دهد بلکه آن ها را بسیار سالم نگه می دارند. این یکی از راه های صورتی نگه داشتن لب هاست که من خودم همیشه انجامش می دهم.

 

۵. مسواک با برس نرم

هنگام کار با لب هایتان باید به خاطر داشته باشید که آن‌ها بسیار حساس اند، یعنی باید خیلی مواظبشان باشید! لایهبرداری می تواند به آرامی با یک مسواک با برس نرم انجام شود. فقط با کمی آب می توانید با مسواک کشیدن به لب هایتان آن ها را ابریشمی و صورتی روشن کنید!

 

۶. لایه برداری با شکر

اگر نمیخواهید از مسواک استفاده کنید، نگران نباشید! یک لایه برداری عالی با شکر هم می تواند موثر باشد. فقط کمی شکر و کمی آبلیمو برای لایه برداری ایده آلی که پوست های مرده را از بین می برد و لب های صورتی نرم و تازه ای به جا می گذارد، کافی ست. این روش همچنین می‌تواند لک های چای یا قهوه ای که ممکن است روی لب هایتان اثر گذاشته باشد را نیز از بین ببرد.

 

۷. روغن بادام

اگر تمایلی به استفاده از لیمو و شکر به عنوان لایه بردار ندارید، راه عالی دیگری که می توانید با آن به لب هایتان آبرسانی و آن ها را صورتی کنید استفاده از روغن بادام و آبلیمو است. می توانید هر روز از این ترکیب استفاده کنید. لب هایتان را بسیار زیبا خواهد کرد و راه دیگری ست برای صورتی نگه داشتن طبیعی لب هایتان.

 

۸. عسل

و بالاخره راه حل آخری که برای صورتی نگه داشتن لب ها معرفی می کنم استفاده از عسل است! این روش واقعا یکی از محبوب ترین روش هایی ست که مردم برای صورتی نگه داشتن لب هایشان به کار می برند. فقط کافی ست کمی از آن را در شب، قبل از خواب روی لبتان بمالید. این کار لب هایتان را تقویت کرده و آن ها را بی نهایت نرم و روشن می کند.

 

خب خانم ها! این هم از این! بهترین روش‌های من برای صورتی کردن طبیعی لب‌ها را دانستید! حالا نوبت شماست که بگویید چه راه هایی برای صورتی نگه داشتن طبیعی لب هایتان دارید؟ چیزی را از قلم نینداختم؟

 

لبهای زیبا و جذاب

لبهای پر و طبیعی

 

زیبایی طبیعی لبها | چگونه لبهایی زیبا و برجسته داشته باشیم؟

 

 

منبع: سرخاب سفیداب / تاپ ناز / بیتوته /phow.ir

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا