بدانیم تا سالم بمانیم

روشن شدن موها | چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟

سلامت مو ، روش های روشن شدن موها بدون دکلره در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 روشن کردن مو با رنگ 000

ترکیب رنگ مو بدون دکلره با عکس ، روشن شدن موها

 

 

روشن کردن مو بدون دکلره با روش‌های شیمیایی و طبیعی

روشن کردن مو بدون دکلره با انجام روش‌های مختلف طبیعی و شیمیایی امکان پذیر است و خطرات و آسیب‌های کمتری را نسبت به روشن کردن مو با دکلره به همراه خواهد داشت.

 

معرفی روش‌های متنوع برای روشن کردن مو بدون دکلره

آیا موهایتان در اثر استفاده از دکلره کردن آسیب زیادی دیده و دیگر نمی‌خواهید برای روشن کردن مو‌های خود از مواد دکلره استفاده کنید؟ شما می‌توانید بی هیچ نگرانی و بدون استفاده از دکلره مو‌های خود را روشن و زیبا کنید. در این مطلب درباره چگونگی روشن کردن مو بدون دکلره توضیحات و نکاتی بیان شده است.

 

آیا روشن کردن مو بدون دکلره امکان پذیر است؟

اگر چه روشن کردن مو‌ها به وسیله مواد دکلره روشی سریع و رایج است، اما به دلیل مواد شیمیایی قوی و آسیب زای پودر دکلره این روش چندان مناسب نیست و سلامتی مو‌ها را تا حد زیادی به خطر می‌رساند. برای این منظور راه حل‌هایی وجود دارد که بدون استفاده از دکلره بتوان مو‌ها را به رنگ روشن در آورد. در برخی از این روش‌ها اگر چه ممکن است زمان زیادی را برای روشن کردن مو صرف کنید، ولی خطرات و آسیب‌های احتمالی آن‌ها مانند شکنندگی و خشکی مو بسیار کم است و زیبایی و جذابتی زیادی به مو‌ها می‌دهند.

 

انواع روش‌های روشن کردن مو بدون دکلره

به طور کلی روشن کردن مو بدون دکلره با دو روش زیر قابل انجام است:

روش‌های شیمیایی

مواد طبیعی

معرفی روش‌های متنوع برای روشن کردن مو بدون دکلره

 

۱. روشن کردن مو با روش‌های شیمیایی

در ادامه به دو روش شیمیایی برای روشن کردن مو بدون دکلره را شرح خواهیم داد:

 

روش اول: روشن کردن مو با اکسیدان

اکسیدان یک ماده شیمیایی است که استفاده از آن به تنهایی و بدون پودر دکلره به مراتب خطرات کمتری دارد. اکسیدان‌ها درجات مختلفی برای روش کردن مو دارند. به موارد زیر توجه کنید:

 

برای روشن کردن مو‌ها تا ۴ یا ۵ درجه باید از کسیدان با درجه ۱۲ درصد به همراه رنگ موی مورد علاقه خود کمک بگیرید.

در صورتی که بخواهید مو‌های خود را تنها یک درجه روشن کنید از اکسیدان‌های شماره ۱ یا ۶ استفاده کنید.

 

اگر تمایل به روشن کردن مو‌های نازک خود تا سه درجه را دارید از اکسیدان‌های شماره ۲ یا شماره ۹ استفاده کنید.

نکته مهم: به خاطر داشته باشید که هر چقدر از مو‌هایی تیره‌تر و ضخیم‌تر برخوردارید هستید از اکسیدان‌هایی با درصد بالاتر برای روشن کردن مو‌های خود استفاده کنید.

 

روش دوم: روشن کردن مو با استفاده از رنگ ۰۰

رنگ موی روشن کننده یا رنگ موی ۰۰ نوعی از رنگ مو است که به کمک آن می‌توان بدون استفاده از دکلره اقدام به روشن کردن مو‌های خود نمود. به دلیل وجود آمونیاک دراین رنگ مو به راحتی می‌توان با استفاده از آن رنگ دانه‌های مو را روشن کرد.

 

طرز تهیه روشن کننده رنگ موی ۰۰

از ترکیبی با یک واحد اکسیدان شماره ۴۰ به همراه دو واحد رنگ موی ۰۰ را تهیه کرده و با آن اقدام به رنگ کردن موی خود کنید. این ترکیب رنگ مو را تا ۵ درجه روشن خواهد کرد.

نکته مهم: در هنگام استفاده از این روش نباید مو‌ها از قبل رنگ شده باشند و تنها بر روی مو‌های بدون رنگ نتیجه خواهد داد.

 

 

فرمول رنگ مو بدون دکلره

روشن کردن مو با مواد طبیعی

 

 

۲. روشن کردن مو با مواد طبیعی

روش‌های خانگی و طبیعی زیادی وجود دارد که علاوه بر روشن کردن مو، خواص درمانی نیز برای مو‌ها به همراه دارد. در ادامه مثال‌هایی در این خصوص آورده شده است:

 

معرفی روش‌های متنوع برای روشن کردن مو بدون دکلره

ترکیبات مواد گیاهی پر خاصیت

روش اول: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک فنجان عسل، یک قاشق غذاخوری دارچین، دو فنجان سرکه و کمی پودر حنا یا قهوه آسیایی را با هم ترکیب کرده و بگذارید سی دقیقه بماند. بعد این مواد را در حدود دو ساعت یا بیشتر بر روی مو‌ها قرار دهید و سپس بشویید.

 

روش دوم: یک فنجان پودر دارچین، دو فنجان بابونه دم شده، آب سه عدد لیموی بزرگ، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را هم ترکیب کنید. این ترکیب را نیز به مدت دو ساعت روی مو‌ها قرار داده و سپس بشویید.

 

روش سوم: ترکیبی از نصف پیمانه عسل، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و یک پیمانه سرکه سیب را با هم مخلوط کنید. در حدود ۴ تا ۵ ساعت روی مو قرار داد و سپس بشویید.

روش چهارم: ترکیب یک پیمانه جوش شیرین و چهار قاشق چای خوری هیدروژن پراکسید را حداکثر به مدت یک ساعت روی مو‌ها قرار دهید و سپس بشویید.

 

نکته مهم: بعد از شستشوی هر کدام از ترکیبات بالا ممکن است بسته به جنس مو نتیجه متفاوتی داشته باشد. در صورتی که تمایل به روشن شدن بیشتر مو‌های خود دارید می‌توانید از این ترکیبات چندین بار استفاده کنید.

 

چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟

در میان آرایشگران اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند «رنگ، رنگ را باز نمی‌کند» اما در صورتی که آرایشگری توانایی و مهارت لازم را داشته باشد، می‌تواند بدون پودردکلره و با استفاده از اکسیدان و رنگ موی مناسب، رنگ موی تیره‌ای را به پایه روشن درآورد. نکته مهم این کار هم دقت در انتخاب رنگ و …

 

در میان آرایشگران اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند «رنگ، رنگ را باز نمی‌کند» اما در صورتی که آرایشگری توانایی و مهارت لازم را داشته باشد، می‌تواند بدون پودردکلره و با استفاده از اکسیدان و رنگ موی مناسب، رنگ موی تیره‌ای را به پایه روشن درآورد. نکته مهم این کار هم دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان است…

 

در بازار امروز رنگ موی ایران، اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد، شماره ۲ یا ۹ درصد و شماره ۳ یا ۱۲ درصد وجود دارد که باتوجه به رنگ دلخواه باید از اکسیدان مناسب آن استفاده کرد.

در صورتی که شخصی موهای نازک رنگ‌نشده داشته باشد و بخواهد موی خود را ۳ درجه روشن کند با استفاده از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه می‌تواند مو را ۳ درجه روشن کند هرچه مو ضخیم‌تر و تیره‌تر باشد، باید از اکسیدان درصد بالایی استفاده شود.

 

اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد برای موهایی که می‌خواهند تنها یک درجه روشن شود، پیشنهاد می‌شود و اکسیدان ۱۲ درصدی برای روشن کردن ۴ تا ۵ درجه مو کاربرد دارد. باید توجه داشت که رنگ و اکسیدان به تنهایی هیچ تاثیری روی مو ندارند و باید از ترکیب هر دو استفاده کرد.

 

موهایی که سفیدی آنها بیش از ۵۰ درصد است، رنگ موهای شماره ۰۰ پیشنهاد می‌شود.

در برخی از برندهای معروف، رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند وجود دارد که می‌توان با استفاده از اکسیدان مناسب و بدون پودردکلره رنگ مو را تا پایه ۶ درجه روشن کرد.

 

در صورتی که مو از قبل های‌لایت شده باشد با استفاده رنگ‌های اسپیشیال می‌توان مو را به رنگ دلخواه درآورد.

باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. دقت در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب می‌تواند ما را به رنگ دلخواه نزدیک کند.

 

رنگ موی شکلاتی بدون دکلره

روش های روشن شدن مو

 

روشن شدن موها | چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟

 

منبع: setare.com / سلامتیران / بیتوته

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا