زیبایی

تغذیه و پوست چرب | نکاتی برای افرادی که پوست چرب دارند

پوست و زیبایی ، تغذیه بهتر برای پوست چرب در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

صابون برای پوست چرب

فواید پوست چرب ، تغذیه و پوست چرب

 

 

 

افرادی که پوست شان خیلی چرب است بخوانند

پوست به عنوان یک دستگاه پوششی بدن وظیفه مهم محافظت از بدن انسان را در اختیار دارد و باعث یک سد دفاعی در برابر مواد مضر و میکروارگانیسمها می شود و بنا به شیوه زندگی ما در مکان ها مختلف واکنش نشان می دهد و اگر این روند با مشکلی مانند پیری ، سیگار کشیدن و تماس بیش از حد با نور خورشید قرار گیرد خاصیت ارتجاعی آن کمتر می شود و در برابر میکروارگانیسمها واکنش چندانی نمی تواند انجام دهد.

 

پوست از دولایه اصلی تشکیل شده است که به عنوان : ایپدرم (روپوست) که لایه نازک خارجی است و درم که لایه ضخیم تر داخلی می باشد و مراقبت ویژه و متعددی را طلب می کند تا یک فرد پوست شاداب و منحصر به فردی داشته باشد.

 

یکی از دلایلی که آقایان و بانوان بر روی صورت خود شاهد حالت روغنی ، جوش و آکنه می باشند و زیبایی صورتشان دست خوش تغییراتی کوچک می شود وجود بیش از حد مقدار چربی در پوست است و اگر به دنبال رفع این علت هستید با ما در سایت سلامت آکاایران همراه باشید تا نکاتی را برای افرادی که پوست شان خیلی چرب است به شما بدهیم.

 

قدر پوست تان را بدانید

اگر با مصرف محصولاتی که برای تمیز کردن پوست تان از آن ها استفاده می کنید نتوانستید چربی پوست خودتان را تنظیم کنید حتما با یک متخصص پوست این موضوع را در میان بگذارید. لیزر و برخی از داروهای شیمیایی می توانند به کنترل چربی پوست کمک کنند و ظاهر بهتری به چهره شما ببخشند. این هم یادتان باشد، کرم هایی که حاوی ترتینین آداپیلین یا تازاروتین هستند با خالی کردن منافذ پوست، سطح چربی روی پوست را کاهش می دهند.

 

متخصصان می گویند، با توجه به این که محصولات پاک کننده نیز می توانند پوست را تحریک کنند و باعث بروز حساسیت شوند، بهتر است فقط در نواحی که چرب تر هستند مورد استفاده قرار گیرند. خوب است بدانید کسانی که پوست چرب دارند از لحاظ طبیعی نسبت به دیگران کمتر دچار چین و چروک پوست صورت می شوند و پوست های سالم تری دارند بنابراین استفاده از محصولات پاک کننده تنها برای تمیز و سالم نگه داشتن این نوع پوست پیشنهاد می شود. اگر زمانی احساس کردید پوست تان چرب تر از حالت عادی است از یک تمیز کننده استفاده کنید و به آرامی چربی اضافه را پاک کنید اما مراقب باشید روند طبیعی پوست تان را نیز حفظ کنید.

 

صورت تان را با دست بشویید

متخصصان پوست معتقدند، شست وشوی صورت هر صبح و شب یکی از موثرترین روش ها برای کنترل مقدار چربی پوست است. آوریل آرمسترانگ، متخصص پوست می گوید: «سعی کنید همیشه تمیز کننده های ملایم را برای پاک کردن صورت تان به کار برید چون صابون هایی که خاصیت پاک کنندگی قوی دارند موجب تحریک پوست برای تولید چربی بیشتر می شوند. سعی کنید صورت خود را با دست های تان بشویید» باید بدانید که استفاده از لیف و پدهای پاک کننده پوست تان را بیشتر در معرض چرب شدن قرار می دهد. سعی کنید از پاک کننده ای استفاده کنید که مرغوب باشد و حاوی اسید هایی مانند بنزویل پروکسید، سالیسیلیک یا گلیکولیک بتا هیدروکسی باشند، چون اسید مقدار چربی روی پوست را کاهش می دهد. دکتر آرمسترانگ می گوید: «محصولات بهداشتی که حاوی چنین اسید هایی هستند در بازار به اسم محصولات ضد جوش و آکنه به فروش می رسند.

 

چنین محصولاتی برای افرادی که دچار آکنه می شوند بسیار مفید است و البته اثر مثبتی نیز روی تنظیم کردن چربی پوست می گذارد. البته باید مراقب باشید پوست تان نسبت به این محصولات حساسیت نداشته باشد، بنابراین ابتدا سعی کنید آن محصول را روی قسمتی از پوست خودتان مثلا روی دست امتحان کنید.» همیشه محصولات مختلف را امتحان کنید تا بتوانید در میان آن ها محصولی که با پوست تان سازگاری دارد را پیدا کنید. برای شست وشوی صورت تان از آب گرم استفاده کنید و هرگز آب داغ را برای این کار به کار نبرید چون دمای زیاد به پوست آسیب می رساند.

 

پیشانی تان را بیشتر بشویید

بعضی از خانم ها برای تمیز کردن صورت شان از شوینده های صورت استفاده می کنند که در کاهش چربی پوست نیز موثر هستند. در میان این تمیز کننده ها محصولاتی که اسید سالیسیلیک یا ترکیبات اسیدی دیگر دارند بیشترین تاثیر را برای برطرف کردن چربی پوست دارند. با این حال هنوز متخصصان امراض پوست بر این باورند که همه افراد نمی توانند از این محصولات پاک کننده استفاده کنند چون ممکن است در برخی افراد نتیجه عکس داشته باشد و چربی پوست شان را افزایش دهد. اگر می خواهید از شوینده های صورت استفاده کنید و در عین حال از پوست تان در برابر آسیب های احتمالی جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم، نواحی مثل پیشانی، بینی و چانه را که بیشتر از دیگر قسمت های صورت چرب می شوند را با این شوینده ها بشویید.

 

گزینه دیگر برای تمیز کردن چربی سطح پوست استفاده از پدهای پاک کننده حاوی سالسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و دیگر ترکیباتی که برای کاهش چربی به کار می رود است. این پدهای پاک کننده انتخاب خوبی برای افرادی است که پوست چرب دارند و به راحتی می توانند این بسته ها را در هر جایی به همراه داشته باشند و محل هایی که چربی پوست بیشتر است را با آن ها تمیز کنند و چربی اضافه را از بین ببرند.

 

دستمال ضد برق

استفاده از دستمال های مرطوب را نیز برای تمیز کردن چربی روی سطح پوست پیشنهاد می کنیم، چون این دستمال ها در عین داشتن خاصیت پاک کنندگی پوست تان را نیز خشک نمی کنند.

 

« کسانی که پوست چرب دارند از استفاده از دستمال های مرطوب راضی هستند چون به راحتی می توان از این دستمال ها برای نواحی که زودتر چرب می شوند مثل پیشانی، بینی و چانه استفاده کرد.» اگر می خواهید از این محصول استفاده کنید آن را محکم روی پوست تان نکشید چون باعث ایجاد خراشیدگی و آسیب به آن می شود در عوض به مدت ۱۵تا۲۰ ثانیه دستمال را به آرامی در طول قسمت های چرب بکشید و بگذارید تا تمام چربی را به خود جذب کند. بعضی از انواع دستمال های مرطوب کمی پودر نیز دارند که از برق زدن قسمت های چرب جلوگیری می کنند.

 

از ماسک زیبایی لذت ببرید

برای از بین بردن چربی و تمیز کردن منافذ پوست می توانید از ماسک های صورت نیز کمک بگیرید اما باید بدانید ماسک های صورت نیز مثل ژل های شوینده و دیگر محصولات بهداشتی پاک کننده می توانند پوست تان را خشک کنند. دکتر ربکا کازین، متخصص امراض پوستی می گوید: «استفاده از ماسک های صورت را تنها برای نواحی که چرب هستند توصیه می کنم. سعی کنید هرازگاهی آن ها را روی صورت تان بگذارید. اگر می خواهید به جشن یا مهمانی بروید حتما قبل آن از ماسک صورت استفاده کنید تا تغییرات مثبت را روی پوست تان احساس کنید و با چهره ای درخشان و زیبا در میان جمع حاضر شوید.»

 

مرطوب کننده را فراموش نکنید

دکتر کازین می گوید: «اغلب کسانی که پوست چرب دارند و از مرطوب کننده استفاده می کنند از این که این کرم ها پوست آن ها را بیشتر روغنی و چرب نشان می دهد شکایت می کنند اما این تصور اشتباهی است چون حتی پوست چرب نیز باید مرطوب شود. اگر می خواهید پوست تان چرب به نظر نرسد از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنید که فاقد چربی هستند و مقدار کرم را نیز با توجه به این که کدام نقطه چرب یا خشک است تنظیم کنید، یعنی اگر ناحیه ای چرب تر است سعی کنید مرطوب کننده کمتری استفاده کنید.»

 

ضد آفتاب مخصوص

دکتر آرمسترانگ می گوید: «معمولا کرم های ضد آفتاب عادی برای افرادی که پوست چرب دارند مشکل ایجاد می کند چون این کرم ها باعث پر شدن منافذ پوست شان می شود با این حال استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری ازتابش اشعه ماورای بنفش خورشید لازم و ضروری است. ژل ضد آفتاب نسبت به کرم و لوسیون های ضد آفتاب کمتر پوست شما را چرب می کند البته به تازگی محصولات آرایشی و بهداشتی متنوعی تولید شده که فاقد چربی بوده و مخصوص پوست های چرب هستند.

 

وضع پوست تان با فصل ها تغییر می کند

این که چقدر پوست تان چرب به نظر می رسد با توجه به هر فصل و حتی هر هفته و حتی هر روز فرق می کند. مقدار هورمون ها، خلق وخو و آب وهوا روی مقدار چربی پوست تاثیر می گذارد. بعضی افراد تنها در فصل تابستان مثلا زمانی که خیلی عرق می کنند در مورد چربی پوست شان با مشکل مواجه می شوند. برای این که در هر زمان و فصلی پوست تان سالم و زیبا باشد باید بدانید، در چه مواردی تغییر حالت پیدا می کند تا طبق آن رژیم غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی که استفاده می کنید را تغییر دهید. برای مثال ممکن است شما هر روز تابستان برای شستن صورت تان به پاک کننده هایی که حاوی گلیکولیک اسید یا بتاهیدروکسی اسید است احتیاج پیدا کنید و در طول زمستان از محصولات دیگری استفاده کنید. توجه داشته باشید، استفاده بیش ازحد از بعضی محصولات منجربه خشکی پوست می شود.

 

درمان پوست چرب با نخوردن تغذیه مضر و خوردن مواد غذایی مفید برای پوست چرب

به واسطه ترشح بیش از حد غدد چربی پوست چرب می شود و به واسطه چرب شدن پوست ، پیری و چروک زودتر از موعد روی پوست صورت ظاهر می شود . با راههای خانگی ساده درمان پوست چرب را تسریع ببخشید. با کمک تغذیه پوست چرب را می توان به راحتی درمان کرد.

 

درمان پوست چرب صورت و بدن شامل شاخه های مختلفی می شود .افرادی که جنس پوستشان چرب است می دانند که مراقبت از این جنس پوست برای جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست چقدر اهمیت دارد.

از مهم ترین و اصلی ترین دلایل چرب شدن پوست صورت و بدن می توان به تغذیه اشاره کرد چرا که رابطه مستقیم مواد غذایی و خوراکی های مصرفی بر سلامت و زیبایی پوست امری ثابت شده است.

 

پس برای حفظ تعادل در فعالیت غدد چربی پوست باید شرایط را برای آنها فراهم کرد که یکی از این شرایط همانطور که در این بخش از سلامت نمناک گفته شد استفاده و مصرف مواد غذایی و خوراکی های مفید برای پوست چرب و کاهش یا حذف مواد غذایی و خوراکی های مضر برای پوست چرب است.

 

از طرفی افرادی که پوست چرب دارند بسیار مستعد جوش و آکنه هستند حتما این ضرب المثل را شنیده اید که شما آن چه می خورید هستید بنابراین بهتر است تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید تا پوست بهتری داشته باشید.

 

مواد غذایی مفید برای درمان پوست چرب:

برای درمان پوست چرب به خصوص چرب شدن پوست صورت این چند ماده غذایی پرخاصیت و مفید را در برنامه غذاییتان قرار دهید.

 

فیبر:

وجود فیبر برای جذب مواد مغذی در بدن لازم است. برای تامین فیبر کافی می توانید از نان های قهوه ای رنگ – جو و مرکبات مصرف کنید تا طراوت و شادابی پوست شما حفظ شود.

 

آب:

باز هم توصیه به مصرف مایه حیات که یکی از ملزومات حفظ سلامت و جوانی پوست است. نوشیدن مرتب و مداوم آب در طول روز موجب هیدراته شدن بدن شما می شود و احساس تازگی را بر تمام سلول های پوستی شما ظاهر می سازد و به دلیل خاصیت پاکسازی بدن از سموم ، آب برای افراد دارای پوست چرب عالی است.

 

خیار:

خیار حاوی ۹۵٫۲۳ گرم آب در هر ۱۰۰ گرم است. این به این معنی است که بیشتر از آب تشکیل شده اند. همانطور که همه ما می دانیم، برای داشتن پوست خوب بسیار مهم است. آب سموم را از بدن دفع می کند و ترشح مناسب هورمون ها را تسهیل می کند.

 

خیار آنتی اکسیدان قوی دارد که برای پوست خوب ضروری است. آن ها هم چنین ضد التهاب هستند که به کاهش آکنه کمک می کند. خیار یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی به شمار می رود. با مصرف به اندازه این میوه جوان کننده پوست می توانید ترشح چربی پوست را به تعادل برسانید و از ظاهر شدن چربی روی پوست جلوگیری کنید.

 

رهایی از پوست چرب با مناسب ترین تغذیه

گریپ فروت:

میوه ی گریپ فروت منبع غنی فیبر و ویتامین سی است . این مواد برای دفع گر گرفتگی و سموم بدن موثر و حیاتی هستند. نوشیدن آب گریپ فروت البته بدون شکر برای درمان چربی پوست و حفظ زیبایی پوست چرب توصیه می شود.

 

مواد غذایی حاوی امگا ۳:

این دسته از مواد غذایی به عنوان دسته ای از مواد غذایی ضد التهاب شناخته شده اند. با مصرف میوه آواکادو – سویا – مغزها و آجیل های بدون نمک – ماهی سالمون و ماهی تن به میزان کافی از این ماده در بدن خود بهره ببرید.

 

 

روغن برای پوست چرب

شستن پوست چرب

 

 

مواد غذایی سبوس دار:

مصرف غلات به جای کربوهیدرات فرآوری شده، بافت و رنگ پوست را بهبود خواهد بخشید. همیشه غذاهایی را انتخاب کنید که به حداقل میزان فرآوری شده باشند – مثالا، نان سبوس دار به جای نان سفید انتخاب کنید.

 

غذاهایی مانند آرد گندم، حاوی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب پوستی کمک می کند. گندم حاوی بیوتین است، ویتامین ب که به پردازش چربی ها کمک می کند. اگر سطح پایینی از بیوتین را در بدن داشته باشید،دچار پوست خشک، خارش وجوش خواهید شد ؛

 

غذاها با فیبر بالا مانند جو و برنج قهوه ای به از بین بردن سموم بدن کمک می کنند و پوست، مو را بهبود می دهد. فیبر می تواند به مبارزه با یبوست کمک کند که منجر به عدم تعادل در بدن می شود و یکی از عوامل اصلی منافذ، آکنه، و دیگر مسائل پوستی است.

 

آجیل:

آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای پوست سالم و ضروری هستند. آن ها همچنین خواص ضد التهابی دارند و به بهبود بافت پوست کمک می کنند. اما مراقب باشید، بسیاری از آن ها را مصرف نکنید، ممکن است اثر معکوس روی پوست داشته باشد.

 

غذاهایی مانند سویا، آوکادو، آجیل، سالمون و ماهی تن شامل اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای پوست عالی هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهاب هستند و در تنظیم تورم سیستمیک نقش دارند.

 

افزایش چربی های موجود در رژیم غذایی، التیام پوست را تسهیل خواهد کرد. مصرف منظم اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب می شود و ممکن است خطر آکنه و دیگر مشکلات پوستی را کاهش دهد.

 

موز:

موز شامل ویتامین ایی ، فسفات و پتاسیم است که سلامتی پوست را افزایش می دهد. آن ها شگفت انگیز هستند. خوردن موز در روز می تواند به کاهش منافذ کمک کند که از ورود آلودگی به درون آن ها جلوگیری می کند.

 

آوکادو:

میوه عالی دیگر برای پوست سالم آووکادو است. حاوی اسیدهای چرب است که برای پوست بسیار مفید هستند و از ترشح روغن های اضافی از غدد چربی جلوگیری می کنند. این منبع عالی ازکاراتنوئیدها مانند آلفا ، بتا کاراتوئن و …است. مقادیر کافی آن در رژیم غذایی ضخامت، رنگ و بافت پوست را بهبود خواهد بخشید.

 

اسفناج:

سبزیجات سبز مانند اسفناج، کلم پیچ، و بروکلی حاوی هیچ روغنی نیستند. آن ها غنی از فیبر اند، و به تمیز کردن پوست کمک می کند و تولید روغن را تنظیم می کند. یک فنجان اسفناج حاوی ۱۶۴ گرم آب است. پوست برای سالم ماندن به آب نیاز دارد. بدون آب کافی، بدن خشک، سفت و پوسته پوسته خواهد شد.
بروکلی نیز مغذی است. حاوی ویتامین ث، منیزیم و ویتامین آ است که از مسدود کردن منافذ پوست جلوگیری می کند. هم چنین ضد التهاب و تسکین دهنده پوست است.به کنترل تولید چربی کمک می کند که خطر آکنه و دیگر مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

 

عدس و حبوبات:

حبوبات سرشار از مواد مغذی هستند. استفاده منظم از آن ها در مقادیر مناسب می تواند به کنترل تولید چربی وشفافیت پوست کمک کند.حبوبات نیز تولید چربی در بدن را کنترل می کنند. آن ها حاوی آمینو اسیدها هستند که در هنگام مصرف به قند تجزیه نمی شوند، که در واقع ترشح روغن را افزایش دهد.

 

پرتقال:

مرکبات، مانند پرتقال و لیمو، حاوی ویتامین ث هستند که برای پوست شگفت انگیز است. آن ها همچنین حاوی سم زداهستند که روغن اضافی را از پوست دفه می کنند و آن را سالم تر می سازد. روغن طبیعی پرتقال به مرطوب کردن پوست کمک می کنند. هم چنین آن ها شامل اسید سیتریک است که به خشک شدن آکنه و بهبود بافت پوست کمک می کند.

لیمو، به دفع سموم از بدن کمک کرده و عملکرد کبد را تسهیل می کند که باعث می شود پوست صاف و انعطاف پذیر شود.

 

شکلات تلخ:

نه تنها خوش مزه است، بلکه برای جلوگیری از التهاب آکنه و کنترل تولید روغن در پوست خوب است.

 

آب نارگیل:

آب نارگیل برای پوست عالی است. به حفظ پوست شفاف و انعطاف پذیر کمک می کند و از بروز آسیب های پوستی، آکنه، و لکه ها جلوگیری می کند. این منبع خوبی از ویتامین ث، و کلسیم است و شامل مواد معدنی نظیر منیزیم، پتاسیم و منگنز نیز می شود.

 

آب لیمو:

عصاره لیمو به دفع سموم از بدن کمک می کند و عملکرد کبد را تسهیل می کند و باعث می شود پوست صاف و انعطاف پذیر شود. ویتامین ث در لیمو به جوان سازی پوست به صورت داخلی کمک می کند و از لکه های سالخوردگی جلوگیری می کند. مصرف منظم آب لیمو می تواند آکنه، جوش های سر سیاه و همه چنین عفونت های پوستی و تولید چربی را کنترل کند.

 

پوست چربها این مواد غذایی را نخورند و اینها به معنای بدترین مواد غذایی برای پوست های چرب هستند چون تولید چربی را در پوست افزایش می دهند. تا جای ممکن از آن ها اجتناب کنید.

 

لبنیات پرچرب:

تعجب نکنید ولی باور داشته باشید که لبنیات پرچرب تاثیرات مخرب بسیاری روی پوست شما خواهند داشت. بهتر است این دسته از مواد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کرده و مصرف شیرهای کم چرب و سبزیجات سبز برگ را برای جذب کلسیم جایگزین کنید.

 

لبنیات ممکن است بخش عظیمی از رژیم غذایی افراد باشند، اما تاثیر منفی روی پوست دارند، به خصوص اگر چرب باشد. آن ها سطوح بالایی از هورمون ها (مانند تستوسترون)دارند که غده های چربی در پوست تحریک می کنند

 

شکرهای مصنوعی:

مصرف شکرهای مصنوعی و خوردنی های شیرین با ایجاد اختلال عملکرد هورمون ها موجب ترشح و تولید بیشتر چربی به خصوی روی پوست می شود.

 

گوشت های چرب:

گوشت قرمز و چرب مانند بره، گوشت خوک ، ژامبون و گوشت گاو غنی از چربی اشباع هستند. این چربی ها تاثیر بر چربی های مرتبط با پوست شما پوست شما دارند . سعی کنید برای محدود کردن و یا کاهش چربی پوست بایستی مصرف این دسته از مواد غذایی را محدود کنید.

گوشت حاوی مقادیر بسیار بالایی از سدیم است که منجر به از دست رفتن آب می شود. این باعث التهاب و چربی پوست می شود.

 

آرد های غنی شده:

غلات تهیه شده از آردهای غنی منجر به تولید روغن اضافی و ظهور چربی بر روی پوست می شوند. موادغذایی که از آردهای غنی شده تهیه می شوند ماکارونی وبرخی از نان ها هستند که مصرف این دسته از مواد غذایی برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه نمی شود.

 

کافئین

قهوه و چای بدن را بی آب می کنند. این امر ممکن است منجر به تولید چربی بیش از حد و در نتیجه آکنه و جوش ها شود.

 

کربوهیدرات های تصفیه شده

غلات مثل پاستای سفید، آرد سفید ، غذاهای کم ارزش، و عصاره فرآوری شده می تواند به پوست آسیب برساند چون آن ها سطح قند خون را بالا می برند.

 

چربی التهابی (چربی اشباع شده و ترانس)

اگر پوست چربی دارید، از غذاهای چرب پرهیز کنید. مصرف زیادی چربی های اشباع شده می توانند تورم پوست را افزایش دهند که می تواند منجر به تولید چربی اضافه شود. از گوشت قرمز مانند بره، سوسیس، گوشت گوساله و همچنین پیتزا، کره، پنیر، کیک و شیرینی خودداری کنید.

چربی های ترانس برای پوست مضر هستند. چربی های ترانس را می توان در بیشتر غذاهای فرآوری شده یافت. بنابراین قبل از اینکه آن ها را بخرید، برچسب آنها را بررسی کنید.

 

اضافه کردن شکر

مصرف شکر باعث افزایش میزان قند خون می شود. این امر منجر به تولید انسولین بیشتر می شود، که به نوبه خود باعث می شود غدد ، چربی بیشتری تولید کنند. این منجر به پوست چرب و آکنه می شود. از کیک، شیرینی ها،مربا ، نوشابه های گازدار پرهیز کنید. قند های طبیعی که در میوه ها و سبزیجات وجود دارند، استفاده کنید

 

میان وعده های نمکین و شور

نمک اضافی می تواند منجر به از دست رفتن آب و التهاب شود هم چنین باعث افزایش سطح چربی پوست به هنگام مبارزه با خشکی ناشی از نمک شود. ازمصرف خیار شور، آجیل ، سالاد، سس سالاد، گوشت کنسرو شده، گوشت و تخم مرغ، چیپس و کراکر خود داری کنید.

همانقدر که شکرها در چرب شدن پوست تاثیر دارند و عاملی بر تسریع پیری و افتادگی آن هستند ، نمک ها هم جزو مواد غذایی و خوردنی های مضر برای جوانی و زیبایی پوست چرب هستند.

 

الکل

الکل بر بدن تاثیر می گذارد، که باعث می شود پوست چربی بیشتری برای جبران آن تولید کند. این کار اغلب منجر به آکنه و آسیب های پوستی می شود.

 

غذاهای ادویه دار

غذاهای ادویه دار را نمی توان به راحتی هضم کرد و مصرف ادویه زیاد می تواند سموم را در بدن ایجاد کنند.ادویه می تواند گرمای زیادی در بدن ایجاد کنند که باعث چربی و جوش های بسیار زیادی می شود – به خصوص اگر مستعد ابتلا به آن هستید. اگر پوست چربی دارید، بیشتر سوپ و سالاد مصرف کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که اگر پوست چربی دارید، برایتان مفید خواهد بود.

 

از صابون برای شست و شوی صورت استفاده نکنید
از دستمال کاغذی استفاده کنید

درمان های طبیعی مثل عسل و خاک رس را امتحان کنید تا چربی پوست را کنترل کنید
به طور منظم ورزش کنید

یوگا را امتحان کنید – هورمون ها را متعادل می کند
پوست را بیش از حد و چند بار در روزنشویید

 

 

درمورد پوست چرب

علل چربی پوست صورت

 

تغذیه و پوست چرب | نکاتی برای افرادی که پوست چرب دارند

 

منبع:سلامت نیوز / نمناک / آکاایران

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا