تناسب اندام

پیاده روی و کاهش وزن | نقش پیاده روی در لاغری

تناسب اندام ، تاثیرات شگفت انگیز پیاده روی بر لاغری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

پیاده روی برای لاغری شکم

اثرات پیاده روی در کاهش وزن ، پیاده روی و کاهش وزن

 

کاهش وزن با پیاده‎روی، نکاتی که باید بدانید

بسیاری از پزشکان توصیه می ‌کنند که برای کاهش وزن، پیاده روی که یک ورزش هوازی کالری ‌سوز است را انجام دهید. اما هر روز چقدر باید پیاده روی کنیم تا وزن ‌مان کاهش یابد؟ در این مطلب نکاتی را برایتان آورده ایم تا به کمک پیاده روی سریع تر وزن کم کنید.

 

روزانه ۱۵۰۰ قدم بردارید

شاید تا به حال توجهی به تعداد قدم هایتان نداشته اید اما این بار که به پیاده روی می روید، باید آنها را بشمارید. اگر می خواهید پیاده روی شما موجب کاهش وزن تان شود باید هر روز هفته حداقل ۱۵۰۰ قدم بردارید. البته سعی نکنید که یک باره به خودتان فشار آورید. سعی کنید که به تدریج قدم هایتان را به ۱۵۰۰ قدم در روز برسانید در غیر این صورت به بدن تان فشار می آید و آسیب می بینید.

 

نکته دیگری که در پیاده روی اهمیت دارد ثبات است. بدین معنی که شما نمی توانید یک روز ۳۰۰۰ قدم بزنید اما روز بعد اصلا به پیاده روی نروید. سعی کنید که در برنامه تان ثبات داشته باشید.

 

از اپلیکیشن ها کمک بگیرید

برای شمردن قدم هایتان از اپلیکیشن یا ساعت های مچی هوشمند کمک بگیرید. این اپلیکیشن ها میزان دقیق قدم، کالری مصرفی و مسافتی که راه رفته اید و ضربان قلب تان را نشان می دهد. از این رو می توانید برنامه تان را دقیق تر پیش ببرید.

 

۳ بار و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه ای در روز راه بروید

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که برای لاغر شدن در روز باید چقدر راه بروید؟ برای لاغر شدن، شما باید ۳ بار در طول روز و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه راه بروید. تحقیقات نشان داده افرادی که پس از غذا به مدت ۱۵ دقیقه راه می روند، قند خون شان نرمال تر از افرادی ست که به مدت ۴۵ دقیقه در زمان های دیگر روز پیاده روی می کنند

 

۳ بار در هفته به مدت ۴۵ دقیقه با سرعت بالا راه بروید

شما باید به گونه ای راه بروید که ضربان قلب تان بالا برود، در غیر این صورت عمل چربی سوزی انجام نمی گیرد. در واقع چربی های بدن شما زمانی می سوزد که ضربان قلب تان حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از حالت عادی بالاتر رود. در این شرایط مجبورید تا کالری بیشتری بسوزانید. برای این منظور از ۷ روز هفته، ۳ بارش را به مدت ۴۵ دقیقه و با سرعت بالا راه بروید.
سطح شیب دار را امتحان کنید

 

شما باید هفته ای یک بار روی سطحی شیب دار مانند کوه یا تردمیل راه بروید تا بدن تان از حالت طبیعی سطح صاف خارج و به آن فشار وارد شود. راه رفتن در سطحی شیب دار سرعت متابولیسم بدن شما را بالا می برد، موجب می شود کالری سوزی بیشتر می شود و به عضله سازی شما نیز کمک می کند.

 

به سرعت تان تغییر دهید

برای این که بدن شما روند کالری سوزی را در پیش بگیرد باید حین پیاده روی سرعت تان را تغییر دهید. به عنوان مثال پس از ۱۰ دقیقه پیاده روی، حدود چند دقیقه با سرعت بالاتر بدوید، سپس سرعت تان را دوباره پایین آورید. همین تغییر ضربان می تواند روند چربی سوزی شما را شدت بخشد.

 

 

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند

یک ساعت پیاده روی چند کیلومتر است

 

حرکات ورزشی انجام دهید

پیاده روی به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست. برای تاثیرگذاری بیشتر، بهتر است که هر از چند گاهی بایستید و حرکات ورزشی انجام دهید. به عنوان مثال اسکوات، پلانک یا پوش آپ از حرکات مناسبی هستند که نه تنها ضربان قلب شما را بالا می برند، بلکه به اندام تان نیز فرم می دهند. علاوه بر آن، پیاده روی شما را نیز از حالت کسل کننده خارج و جذاب تر می کند. یادتان باشد که در انتهای فعالیت بدنی حرکات کششی را انجام دهید

 

۷ نوع پیاده روی که وزن تان را کاهش می دهد

از رفتن به باشگاه برای کاهش وزن و بدست آوردن تناسب اندام خسته شده‌اید؟ حالا نوبتش رسیده که روال جدیدی را برای تناسب اندامتان شروع کنید. کارشناسان می‌گویند که بهترین راه برای کاهش وزن از طریق یک ورزش ساده است، پیاده روی!
اگر شما در اطراف شهر راه بروید متوجه افرادی خواهید شد که تند پیاده روی می‌کنند. اما آیا می‌دانید که با وجود اینکه پیاده روی تند برای کاهش وزن شما مؤثر است، راه رفتن عادی هم برای اینکه اندام شما را متناسب نگاه دارد مفید است؟

 

انواع راه رفتن برای کاهش وزن

هفت راهنمای پیاده روی برای کاهش وزن که در اینجا آورده‌ایم، اقدامات حیاتی را به شما معرفی می‌کنند که می‌توانید بواسطه آن‌ها به طور موثر، امن و مداوم، تنها با پیاده روی ساده وزن کم کنید. با این حال باید در کنار این نوع ساده از ورزش، حواستان به چیزهایی هم که می‌خورید باشد.
اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید مقدار کمتری کالری مصرف کنید تا بسادگی چربی سوزی اتفاق بیفتد. خطایی که اغلب مردم در مورد کاهش وزن و ادامه‌ی مسیر انجام می‌دهند، این است که یا بیش از اندازه غذا می‌خورند یا اینکه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند.

 

ماموریت‌های پیاده

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن این است که ماموریت‌های خود را با پای پیاده انجام دهید. می‌توانید این روش را امتحان کنید – بجای اینکه به قصد سوزاندن چربی‌هایتان راه بروید، یک بار در هفته، ماموریت‌هایتان را با پیاده روی سریع انجام دهید. می‌توانید با پای پیاده به دستگاه‌های خودپرداز رجوع کنید، به اداره پست بروید و برای خرید به یک فروشگاه بزرگ بروید که بهترین انتخاب است. چرا که راهروهای مختلفی برای بازدید وجود دارد.

 

آنجا باهم قرار بگذاریم

این نوع پیاده روی، بهترین انتخاب برای کاهش وزن است. اما برای انجام این روال، باید یک زمان بندی داشته باشید. تمام کاری که باید بکنید این است که بجای رانندگی تا محل قرار با دوستتان، کمی زودتر از خانه خارج شوید و با پای پیاده به محل قرار بروید. همیشه می‌توانید برای برگشت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، پس نگران نباشید. در این روش شما یک موضوع مشخص در ذهن دارید که باید به قرارتان برسید، پس جسارت راه رفتن پیدا می‌کنید.

 

مسیرها را تغییر دهید

بهترین راه برای کاهش وزن پیاده رویست، خیلی ساده است. اما وقتی مسیر پیاده روی شما خسته‌کننده شود چه اتفاقی می‌افتد؟ پس راه را دور بزنید! از یک مسیر همیشگی استفاده نکنید. مسیرهایی که دار و درخت دارند، خیلی مناسب انتخابند.

 

در باران راه بروید
یکی از بهترین و باحال ترین راه‌ها برای کاهش وزن این است که در باران راه بروید. اما برای اینکه از بیماری‌های موسمی هم در امان بمانید، یادتان باشد که بارانی به تن کنید.

 

راه رفتن احساسی

زمانی که از دست شریک زندگی‌تان عصبی هستید و کمی خلوت می‌خواهید، پیاده روی تند کنید. این کار نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا ذهنتان آرام شود و با معضلات کنار بیایید، بلکه به کاهش وزنتان نیز کمک خواهد کرد.

 

راه رفتن دقیقه‌ای

امروزه چه کسی پر مشغله نیست؟ خیلی خوب است که در میانه‌ی روز، پیاده‌روی های ۱۵ دقیقه‌ای داشته باشید. این پیاده‌روی های کوتاه، به شما کمک خواهند کرد که وزن و استرس‌تان کاهش پیدا کند.

 

پیاده‌روی های خانوادگی

پس از یک روز پر مشغله‌ی کاری، چه خسته شده باشید و چه نه، گذراندن وقت با خانواده خیلی مهم است. یکی از بهترین راه‌های گذارندن وقتی با‌ارزش با دختر نوجوانتان این است که با او پیاده روی کنید. این نوع پیاده روی هم در کنار اینکه برای سلامتی تان مفید است، برای بهبود روابطتان نیز کارساز است.
خب، این‌ها راه‌هایی برای کاهش وزن، فقط با راه رفتن بودند. این مدل فعالیت کردن، به روتین‌های زندگی شما سلامتی را اضافه خواهد کرد.

 

 

پیاده روی و کوچک شدن شکم

عوارض پیاده روی زیاد

 

پیاده روی و کاهش وزن | نقش پیاده روی در لاغری

 

منبع : fitnessmagazin.ir / بیتوته / برترین ها

۱/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا