نکته های خانه داری

کاربردهای نوشابه در خانه | استفاده های مختلف از نوشابه

مهارتهای خانه داری ، استفاده های کاربردی از نوشابه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

مو و نوشابه

نوشابه و جرم کتری ، کاربردهای نوشابه در خانه

 

 

کاربرد نوشابه، از جرم گیری سرویس بهداشتی تا لکه بری لباس

نوشابه نوشیدنی پرطرفداری است که برای سلامت دندان و استخوان بسیار مضر است و می تواند زمینه ساز چاقی، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و… شود اما با همه این مضرات باز هم مردم آن را مصرف می کنند .

 

شاید اگر بدانید این نوشیدنی چه کاربردهای عجیب و غیرخوراکی دارد بتوانید مضرات آن را دریابید و دیگر مصرف نکنید.

 

از بین برنده لکه چربی لباس ها

چربی ها لکه های مقاومی هستند که به سختی از بین می روند . در برخی مواقع لکه های چربی با شستشو نیز از بین نمی رود.

پس لازم است هنگام شستشو لباس ها در ماشین لباسشویی، یک لیوان نوشابه را قبل از پودر لباسشویی در مخزن بریزید تا از شر لکه چربی رها شوید زیرا اسیدکربنیک و اسیدفسفریک موجود در این نوشیدنی عامل لکه بری هستند.

 

نوشابه، تمیز کننده سپر اتومبیل

برای برق انداختن سپر اتومبیل می توانید از نوشابه استفاده کنید زیرا هیچ ماده ای مانند نوشابه سپر اتومبیل را برق نمی اندازد.

 

نوشابه، نابود کننده حشرات

با مقداری نوشابه می توانید تله ای برای پشه ها و مگس ها بسازید. به این صورت که کمی نوشابه را در بطری بریزید و زیر درختان قرار دهید خواهید دید در عرض ۳۰ ثانیه حشرات خیلی زود به طرف آن می روند و به سمت شما نمی آیند.

 

جدا کردن پیچ و مهره های زنگ زده با نوشابه

اگر باز کردن پیچ و مهره زنگ زده برای شما دشوار است ، مقداری نوشابه را در یک ظرف بریزید و ۱۵ دقیقه پیچ و مهره ها را در آن بگذارید تا جدا شوند.

 

رهایی از موش ها با نوشابه

موش ها جانورانی هستند که موجب انتقال بیماری ها می شوند پس از این رو برای رهایی از شر موش ها باید چاره ای اندیشید . شاید برایتان جالب باشد که بدانید موش ها عاشق نوشابه هستند.

 

و به این دلیل که بدن آنها قادر به دفع گاز کربنیک نوشابه نیست این نوشیدنی آنها را بیمار و چاق می کند و منجر به مرگشان می شود بنابراین در چند نقطه از منزلتان ظرف نوشابه قرار دهید تا موش ها از بین بروند.

 

برق انداختن مس و نقره با نوشابه

برای برق انداختن ظروف مسی ، مات شده و جلا از دست داده، مقداری نوشابه را روی پارچه بریزید و روی وسایل مسی بکشید و سپس آبکشی کنید و با پارچه ای تمیز، خشک نمایید. ظروف و زیورآلات نقره را نیزچند دقیقه در نوشابه خیس کنید و با آب و صابون بشویید و سپس آبکشی و خشک کنید تا به خوبی برق بزند.

 

جدا کردن آدامس از سطوح مختلف با نوشابه

برای جدا کردن آدامس چسبیده به موها، روی فرش، دیوار و… نوشابه می تواند یک راه حل آسان باشد. به طوریکه باید لباس را در ظرف نوشابه خیس کرد تا آدامس جدا شود.

 

زدودن بخار آب را از روی شیشه یخ زده ی جلوی اتومبیل

نوشابه بخار آب را از روی شیشه یخ زده ی جلوی اتومبیل پاک می کند.

 

تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل

نوشابه می تواند فساد قطبهای باتری اتومبیل را تمیز کند برای این کار یک قوطی نوشابه را روی قطبها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند.

 

برای پختن گوشت ران آبدار

برای پختن گوشت ران آبدار ، گوشت را لای کاغذ آلومینیوم بپیچید و داخل ماهی تابه که پر از نوشابه است قرار دهید تا بپزد. سی دقیقه قبل از پخت، کاغذ آلومینیوم را باز کنید، و آب گوشت را با نوشابه داخل ماهی تابه مخلوط کنید تا یک بتوانید یک سس قهوه ای بی نظیر درست کنید.

 

تمیز کردن قابلمه سوخته با نوشابه

برای جدا کردن بی درد سر سوختگی های قابلمه ، نوشابه را در قابلمه سوخته بریزید و با حرارت ملایم ۲۰ دقیقه حرارت دهید. سپس آن را بشویید اما اگر بازهم سوختگی ها پا برجا بود مقداری نوشابه در ظرف بریزید و به مدت یک شب بگذارید بماند تا سوختگی به راحتی جدا شود.

 

نظافت سرویس بهداشتی با نوشابه

برای نظافت سرویس بهداشتی به جای مواد شیمیایی و خطر ناک یک بطری کوچک نوشابه را روی سرویس بهداشتی بریزید واجازه دهید یک ساعت بماند و سپس آن را شستشو دهید این روش به محیط زیست نیزآسیب نمی رساند .اسیدفسفریک موجود در نوشابه روی رسوبات آلوده اثر می گذارد.

 

پاک کردن لکه خون با نوشابه

نوشابه قابلیت پاک کردن لکه خون از روی لباس را دارد فقط کافی است قبل از شستن لباس مقداری نوشابه بر روی لکه خون بریزید و ۵ دقیقه صبر کنید و سپس با پودر لباسشویی لباس را بشویید.

 

از نوشابه برای از بین بردن لکه خون از روی آسفالت نیز استفاده می کنند . مامورین پلیس راه دو گالن نوشابه در صندوق عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.

 

برق انداختن شیشه با نوشابه

اسیدفسفریک نوشابه خیلی سریع لکه های مختلف و آلودگی روی سطوح شیشه ای را تمیز می کند تنها کافیست مقداری نوشابه روی شیشه اسپری و با اسفنج تمیز کنید و سپس با آب و صابون، آن را بشویید.

 

برق انداختن وسایل آهنی زنگ زده با نوشابه

نوشابه می تواند وسایل آهنی زنگ زده، را کاملا تمیز کند و جلا دهد با این روش که باید وسایل آهنی زنگ زده را ۲۴ ساعت در نوشابه بخیسانید و سپس وسیله را با آب بشویید و فورا خشک کنید. نوشابه می تواند لکه های زنگ را از سپر آب کرم کاری شده اتومبیل جدا کند بدین طریق که سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچاله شده آغشته به نوشابه بسایید.

 

از بین بردن لکه روغن ماشین با نوشابه

برای از بین بردن لکه روغن ماشین از روی زمین یک بطری نوشابه را روی زمین بریزید و اجازه دهید کمی بماندسپس لکه را بشویید.

 

پاک کردن جوهر از روی فرش با نوشابه

برای پاک کردن اثر جوهر از روی فرش و موکت ، مقداری نوشابه را روی لکه بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا خشک شود سپس روی آن را جارو برقی بکشید مطمئن باشید چیزی مانند نوشابه اثر جوهر را از فرش و موکت پاک نمی کند!

 

تمیزکننده استخر

با چند لیتر نوشابه می توانید کف استخرتان را به خوبی تمیز و براق کنید و جرمهایش را از بین ببرید کافیست درون استخر نوشابه بریزید و صبر کنید تا نوشابه اثر خود را بگذارد.

 

حذف رنگ از روی مبلمان و سایر سطوح

اگر هنگام رنگ آمیزی مبلمان به طور ناخواسته به نقاطی از آن رنگ پاشید می توانید با استفاده از یک حوله خیس شده با نوشابه به راحتی رنگ ناخواسته مورد نظر را پاک کنید.

 

تبدیل کردن موهای فر به صاف

موهای فر خود را با نوشابه بشویید، تا موهای تان صاف شود البته پس از شستن مو با نوشابه آن را با آب حتما بشویید.

 

رهایی از بوی بد

نوشابه ها خاصیت جذب بو دارند پس با ریختن نوشابه سیاه در مکانی که از آن بوی بد خارج می شود، می توانید آن بو را نابود کنید. اگر نوشابه را در باز درون یخچال خانه خود قرار دهید بوهای حاصل از مواد غذایی را جذب می کند.

 

کاربردهای نوشابه در خانه داری

نوشابه یکی از نوشیدنی های مضر اما پرطرفدار است. در این مقاله کاربردهای مختلف نوشابه را به شما معرفی می کنیم.

 

کاربردهای جالب نوشابه

نوشابه های گازدار جزو پرطرفدارترین نوشیدنی ها هستند که به رغم تلاش برای معرفی مضرات آنها برای سلامت، هنوز بسیاری از مردم مرتب آن را مصرف می کنند. شکر بالا، مواد افزودنی، گاز دی اکسیدکربن و… تهدید‌ کننده سلامت دندان و استخوان است و می تواند زمینه ساز چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی و… شود. شاید شناخت کاربردهای عجیب و غیرخوراکی این نوشیدنی بتواند مضرات آن را نشان دهد و بالاخره دریابیم با بدن ما چه می کند!

 

از بین برنده لکه چربی لباس ها

شاید واقعا عجیب به نظر برسد، اما کوکاکولا پاک کننده ای قوی برای رهایی از یک لکه چربی روی لباس است. اسیدکربنیک و اسیدفسفریک موجود در این نوشیدنی عامل لکه بری هستند. در این صورت کافی است پس از گذاشتن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، یک لیوان نوشابه را قبل از پودر لباسشویی در مخزن بریزید.

 

 

دادن نوشابه به گل

خواص نوشابه برای پوست

 

 

نوشابه، تمیز‌ کننده سپر اتومبیل

هیچ ماده‌ای نمی تواند مانند نوشابه سپر اتومبیل شما را تمیز کند و برق بیندازد.

 

نوشابه، نابود‌ کننده حشرات

در عرض ۳۰ ثانیه می‌توانید با این نوشیدنی تله‌ای برای پشه‌ها و مگس ها بسازید. مقداری نوشابه را در بطری بریزید و نزدیک درختان یا قسمتی از حیاط بگذارید. حشرات خیلی زود به طرف آن می روند و کمتر سراغی از شما می گیرند.

 

جدا کردن پیچ و مهره های زنگ زده با نوشابه

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که نتوانید پیچ و مهره زنگ‌زده‌ای را باز کنید، اما با این ترفند ساده مشکلی نخواهید داشت؛ در یک ظرف مقداری نوشابه بریزید و پیچ و مهره ها را ۱۵ دقیقه در آن بگذارید تا از هم جدا شوند.

 

نظافت سرویس بهداشتی با نوشابه

این پاک‌کننده مقرون به‌صرفه و کم‌خطر را جایگزین مواد شیمیایی کنید. تقریبا به اندازه یک بطری کوچک نوشابه را روی سرویس بهداشتی بریزید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب فراوان بشویید.از تمیزی آن متعجب خواهید شد! اسیدفسفریک موجود در این نوشیدنی روی رسوبات آلوده اثر می‌گذارد. این روش برای حفاظت محیط‌ زیست نیز از پاک‌کننده‌های شیمیایی بهتر است.

 

رهایی از موش ها با نوشابه

موش‌ها بسیار خرابکارند و بسیاری از بیماری‌ها را منتقل می‌کنند. گاهی حتی ممکن است این جانور زیرک به آسانی در دام نیفتد، اما راه‌حل موثر و ساده‌ای وجود دارد. موش‌ها عاشق نوشابه هستند ولی این نوشیدنی آنها را بیمار و چاق می‌کند و در نهایت منجر به مرگشان می‌شود زیرا بدن آنها قادر به دفع گاز کربنیک نوشابه نیست. برای رهایی از موش‌ها کافی است چند ظرف نوشابه را در قسمت‌های مختلف منزل بگذارید تا دیگر اثری از موش‌ها نبینید.

 

برق انداختن مس و نقره با نوشابه

اگر ظروف مسی تان، مات شده و جلای خود را از دست داده، از نوشابه کمک بگیرید. مقداری نوشابه را روی پارچه تمیزی بریزید و روی وسایل مسی خصوصا قسمت‌های کثیف و اکسیدشده بکشید. سپس آن را با آب بشویید و با پارچه‌ای تمیز، خشک کنید. ظروف و زیورآلات نقره را نیز با همین نوشیدنی می‌توان برق انداخت. کافی است آن را چند دقیقه در نوشابه خیس کنید و با آب و صابون بشویید سپس آبکشی و خشک کنید.

 

تمیز کردن قابلمه سوخته با نوشابه

کوکاکولا ماده‌ای بسیار قوی برای جدا کردن سوختگی‌های قابلمه است. برای اینکه سوختگی‌ها را بدون دردسر پاک کنید، نوشابه را در قابلمه سوخته بریزید و با حرارت ملایم ۲۰ دقیقه حرارت دهید. سپس آن را با اسفنج تمیز کنید. اگر هنوز سوختگی‌ها باقی بود، دوباره مقداری نوشابه در ظرف بریزید و بگذارید یک شب بماند. دیگر نیازی به حرارت نیست. روز بعد به راحتی آن را بشویید.

 

پاک کردن لکه خون با نوشابه

معمولا لکه خون به سختی از روی پارچه به‌خصوص کتان پاک می‌شود. خشک شدن خون نیز کار را مشکل‌‌تر می‌کند. پیش از شستشوی لباس در ماشین لباسشویی، روی آن مقداری نوشابه بریزید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس لباس را با پودر همیشگی بشویید.

 

برق انداختن شیشه با نوشابه

برای پاک کردن لکه‌های مختلف و آلودگی روی سطوح شیشه‌ای نیازی به پاک‌کننده‌های خاص نیست. اسیدفسفریک نوشابه خیلی سریع آلودگی و حشرات چسبیده به شیشه را تمیز می‌کند. کافی است، مقداری نوشابه روی شیشه اسپری و با اسفنج تمیز کنید سپس با آب و صابون، آن را بشویید.

 

برق انداختن وسایل آهنی با نوشابه

نوشابه تاثیر خورندگی بالایی دارد و می‌تواند پس از ۲۴ ساعت خیساندن وسایل آهنی زنگ زده، آنها را کاملا تمیز کند و جلا دهد. سپس وسیله را با آب بشویید و فورا خشک کنید.

 

از بین بردن لکه روغن ماشین با نوشابه

ریختن روغن ماشین در پارکینگ منظره بسیار زشتی ایجاد می‌کند و به‌ راحتی هم پاک نمی شود. یک بطری نوشابه را روی زمین بریزید و بگذارید کمی بماند. سپس لکه را بشویید.

 

پاک کردن جوهر از روی فرش با نوشابه

هیچ چیز مانند نوشابه اثر جوهر را از فرش و موکت پاک نمی‌کند! روی لکه نوشابه بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. پس از خشک شدن محل را با جاروبرقی تمیز کنید.

 

جدا کردن آدامس از سطوح مختلف با نوشابه

وقتی آدامس به موها، روی فرش، دیوار و… می چسبد، به سختی پاک می شود، اما نوشابه یک راه حل آسان است. لباس را می توان در ظرف نوشابه خیس کرد تا آدامس جدا شود.

 

 

کاربردهای خانه داری نوشابه

استفاده از نوشابه

 

 

کاربردهای نوشابه در خانه | استفاده های مختلف از نوشابه

 

 

منبع : salamat.ir / بیتوته / نمناک

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا