موفقیت

شخصیت شناسی خنده | نوع خنده و شخصیت شناسی افراد

خودشناسی ، بررسی شخصیت افراد از نوع خنده آنان در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خنده عصبی چگونه است

علت خنده غیر ارادی ، شخصیت شناسی خنده

 

 

بگویید چگونه می خندید تا شخصیت تان را به شما بگوییم!!

در این مقاله و بر اساس نظرات چند روان شناس معروف، مدل های مختلف خندیدن و چیزی را که در خصوص شخصیت افراد بیان می شود برای تان جمع آوری کرده ایم. باید توجه کنید که این موارد ممکن است روی همه افراد صدق نکند

 

رابطه روان شناسانه رایج ترین مدل های خندیدن افراد و ویژگی های شخصیتی آن ها

میلیون ها دلیل برای خندیدن وجود دارد مثلا وقتی یک لطیفه دست اول و باحال می شنویم یا یک فیلم کمدی نگاه می کنیم، بدون اختیار می خندیم و لحظات خوبی برای خودمان و دیگران رقم می زنیم. چیزی که بیشتر افراد نمی دانند، این است که مدل خندیدن هر فرد می تواند به آدم های اطراف اش چیزهایی را درباره او و شخصیت اش بگوید. فرقی نمی کند که مدل خندیدن شما با صدای بلند مانند بمباران باشد یا مدل آرام مثل یک موش! همه این مدل های خنده، پیام هایی دارند که شما درباره شخصیت تان به دیگران می فرستید و برعکس می توانید درباره شخصیت دیگران با توجه به مدل خنده هایشان اطلاعاتی کسب کنید.

 

با صدای خیلی بلند خندیدن

این افراد معمولا اعتماد به نفس بالایی دارند و صدای خندیدن آن ها در مکان های سر بسته تا حدودی آزار دهنده می شود. افرادی که با صدای بلند می خندند، اهمیتی نمی دهند که توجه ها به آن ها جلب شده است و همین مورد، نقطه ضعف آن هاست. بالاخره رعایت آداب اجتماعی در هر جامعه ای از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و این افراد برای خودشان دردسرساز می شوند.

 

خنده بدون صدا

افرادی که بدون صدا می خندند، افرادی فروتن و درون گرا هستند و نمی خواهند هیچ توجهی را به خود جلب کنند. به همین دلیل است که در زمان خندیدن هم به دنبال این هستند که کمترین صداها را از خود تولید کنند. این افراد کمتر حاشیه ساز می شوند و به همین دلیل، تلاش هایشان هم کمتر دیده می شود.

 

خندیدن همراه با خرناس

خنده با خرناس دارای صدایی است که فرد برای سرکوب خنده اش تولید می کند. کسی که موقع خنده خرناس می کشد، نشان می دهد که فرد فروتنی است و به نوعی درون گراست که سعی می کند بلند نخندد. درون گراها کمتر به رفت و آمد با دیگران علاقه مند هستند و همین موضوع باعث می شود کمتر در جمع حاضر شوند.

 

خندیدن به حالت پوزخند

افرادی که همیشه به جای خندیدن، پوزخند می زنند معمولا افراد شوخ طبعی هستند که در همه چیز به جنبه طنز آن توجه می کنند. آن ها ذهن خلاقی دارند و بهترین افراد برای شروع یک شراکت اقتصادی هستند. چنین افرادی به جای خندیدن به همه چیز، پوزخند کوچکی می زنند که ممکن است برای اطرافیان ناراحت کننده باشد اما دست خودشان نیست. باید توجه داشت منظور از این نوع خنده، افرادی که هر از چندگاهی پوزخند می زنند، نیست.

 

ریز ریز خندیدن

این نوع خندیدن به نوعی سرکوب خنده به شکل مودبانه است. افرادی که ریز ریز می خندند، ترجیح می دهند که برای حل مشکلات شان به امید کمک کردن دیگران صبر کنند. این افراد معمولا خودشان در دل مشکل نمی روند و ترجیح می دهند که کنار بایستند و دیگران مشکلات شان را حل کنند. همکاری اقتصادی، مشارکت و انجام پروژه های دانشگاهی با چنین افرادی توصیه نمی شود.

 

قاه قاه خندیدن

قاه قاه خندیدن مدل خاصی از خنده است و نشان می دهد که صاحب چنین مدل خنده ای، انسان بی نظیری به عنوان منبع تولید شادی در جمع های خانوادگی و دوستانه است. چنین افرادی اعتماد به نفس بالایی دارند. در خور ذکر است که این مدل خندیدن، مسری است و می تواند باعث ادامه خنده در خود فرد و دیگران شود. معمولا چنین افرادی، مهربان و دلسوز هم هستند.

 

شخصیت شناسی افراد از روی لبخند

هر گوشه از چهره و هر تغییر کوچکی در آن، یک دنیا راز را فاش می‌کند. کارشناسان معتقدند از شیوه خندیدن ما گرفته تا حرکات لب مان، همه و همه در گشودن این رازها موثرند. اگر شما هم می خواهید به یک چهره‌خوان حرفه‌ای تبدیل شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب به شما یاد می‌دهیم با کمک لبخند و حرکات لب فرد مقابلتان، او را بشناسید.

 

شما در حال دروغ گفتن هستید

هر لبخند می تواند معنای پنهانی داشته باشد که یکی از آنها فریفتن است. این مدل لبخند زمانی که افراد در حال دروغ گفتن یا گول زدن دیگران هستند، بر لبان شان ظاهر می شود که تا حدودی برای دیگران آزار دهنده است.

 

شما شادید

زمانی که شما دهان تان را تا حدی باز می کنید که دندان های بالا و پایین تان پیدا شود، نشاندهنده این است که شما سرشار از شادی هستید. این نوع خنده سلامت شما را نیز بهبود می بخشد.

 

می خواهید به دیگران انرژی دهید

اکثر افراد دوست دارند که روابط اجتماعی خوبی داشته باشند. جدا از مهارت برقراری ارتباط، لبخند نیز می تواند تاثیر مثبتی بر دیگران بگذارد. تحقیقات نشان داده که زبان بدن بر دیگران تاثیری متقابل می گذارد. به بیان دیگر ما به طور ناخودآگاه حالات صورت دیگران را کپی می کنیم. مثلا به افرادی که به ما لبخند می زنند، لبخند می زنیم اما این کار را برای آنهایی که لبخندی بر لبانشان نیست، انجام نمی دهیم.

 

 

شخصیت شناسی از روی خنده

خنده های بی مورد

 

 

احساسات تان را پنهان می کنید

برخی اوقات ما لبخند می زنیم تا احساسات خود را پنهان کنیم. به عنوان مثال زمانی که ترجیح می دهیم دیگران ناراحتی ما را نفهمند، لبخند می زنیم. اما مدل این لبخند با دیگر مدل ها فرق دارد که یکی از نشانه های آنها زود محو شدن آن از لبان مان است.

 

عصبی هستیدزمانی که شما لب هایتان را بهم می فشارید یا آنها را به گوشه لب تان می برید، در واقع در حال کنترل کردن عصبانیت تان هستید. در این شرایط شما به کمک ماهیچه های لبان تان می خواهید خنده تان را کنترل کنید که این حالت نشانه ای از عصبانیت پنهان شده در پشت لب هایتان است.

 

شما زیر فشارید

افراد زمانی که تحت فشار قرار می گیرند، عکس العمل های مختلفی از خود نشان می دهند که این حالت خنده یکی از آنهاست. به عنوان مثال زمانی که خبر بدی را می شنوند، با حالت عصبی و غیر عادی می خندند یا زمانی که در خطر هستند احساس سرما و یخ زدگی دارند… این رفتارهای متناقض عکس العمل مغز نسبت به موقعیت های گوناگون است.

 

بنابراین لبخند غیر طبیعی نیز می تواند نشانه ای از فشارهای وارده، به خصوص زمانی که اطراف مان افراد دیگری نیز حضور دارند، باشد. کارشناسان معتقدند که افراد در موقعیت های اجتماعی استرس زا، بیشتر از زمان های دیگر لبخند می زنند.

 

احساس برتری می کنید

لبخندها معانی مختلفی دارند. به عنوان مثل یک لبخند می تواند حس اهانت را به دیگری منتقل کند یا این که نشانه غرور و برتری باشد. گاهی ما از بیان احساسات مان عاجزیم اما در این شرایط لبخند می تواند حس درونی مان را آشکار کند. این حالت از لبخند نشانه برتری است. اگر دیدید که طرف مقابل تان با چنین حالتی به شما لبخند زد بدانید که او خودش را در اولویت و برتر از شما می بیند. اعتماد به نفس این افراد تا حد زیادی بالاست.

 

شما عاشق اید

آیا از روی خنده افراد می توان از راز دل شان باخبر شد؟ روان شناسان اجتماعی معتقدند که عشق واقعی در خنده افراد پیداست. هر چی بیشتر دو نفر عاشق هم باشند، خنده هاشان حقیقی تر است.

 

شما استرس را از خود دور می کنید

خنده در کاهش استرس موثر است. به بیان دیگر، افرادی که خنده های عمیق و حقیقی دارند، سطح استرس شان پایین تر از دیگران است. این حتی برای آنهایی که در شرایط سخت مجبور به خندیدن هستند، نیز صادق است.

 

می خواهید شاد باشید

درست است که ما زمانی که خوشحالیم، لبخند می زنیم اما گاهی این لبخند است که می تواند در شادی ما موثر باشد. بنابراین اگر دیدید که فردی چنین لبخندی به لب داشت، بدانید که او می خواهد خودش را شادتر از همیشه نشان دهد.

 

رابطه عاطفی مستحکمی خواهید داشت

شاید این مورد به نظرتان عجیب آید اما محققان پس از انجام آزمایشات مختلف ثابت کردند افرادی که در عکس ها چنین لبخندی روی لبان شان است، از رابطه عاطفی و ازدواج شان راضی ترند.

 

 

شخصیت شناسی از روی نگاه

نوع خنده افراد

 

 

شخصیت شناسی خنده | نوع خنده و شخصیت شناسی افراد

 

 

منبع : khorasannews.com / برترین ها / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا