بیماریها و راه درمان

درمان خانگی لارنژیت | علل و راه های درمانی موثر

بیماریها و راه درمان ، درمان های ساده لارنژیت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

لارنژیت در جدول

معنی التهاب حنجره ، درمان خانگی لارنژیت

 

 

هر آنچه باید در مورد علل ، علائم و راههای درمان گیاهی بیماری لارنژیت بدانید

لارنژیت التهاب حنجره با استفاده بیش از حد از حنجره، عصبانیت و یا عفونت است ؛ درون حنجره، تارهای صوتی شما دو لایه غشا مخاطی هستند که عضلات و غضروف را پوشش می دهند.معمولاً تارهای صوتی به آرامی باز و بسته می شوند و صداها از طریق حرکت و لرزش آن ها به گوش می رسد.اما با لارنژیت، تارهای صوتی شما ملتهب یا تحریک پذیر می شوند و این ورم باعث تحریف صداهای تولید شده توسط هوا بر روی آن ها می شود.در نتیجه صدای شما خشن به نظر می رسد. در برخی موارد لارنژیت، صدای شما تقریباً غیرقابل تشخیص خواهد شد.

 

علایم بیماری لارنژیت

در بیشتر موارد، علائم لارنژیت کم تر از چند هفته طول می کشد و ناشی از چیزی کوچک مثل ویروس است. اغلب علائم لارنژیت با چیزی جدی تر و یا طولانی مدت ایجاد می شوند. نشانه ها و علائم می توانند شامل موارد زیر باشند:

 

خشونت صدا
صدای ضعیف و یا فقدان صدا

احساس گرفتگی و بسته بودن گلو
گلو درد

گلوی خشک
سرفه خشک

چه زمانی باید برای بیماری لارنژیت به پزشک مراجعه کرد؟

شما می توانید اغلب موارد لارنژیت حاد را با قدماتی توسط خودتان بهبود دهید، مانند استراحت دادن صدا و نوشیدن مقدار زیادی مایعات. استفاده مکرر از صدای در زمان لارنژیت شدید می تواند به تارهای صوتی شما آسیب برساند.

اگر علائم بیماری شما بیش از دو هفته طول بکشد، با یک پزشک قرار ملاقات بگذارید.

 

در این موارد به درمان فوری پزشکی نیاز خواهید داشت:

به سختی نفس کشیدن
سرفه همراه با خون

تبی که قطع نمی شود
درد رو به افزایش
مشکل در بلعیدن

 

در صورتی که کودک شما این موارد را داشت، نیاز به توجه پزشکی فوری دارد:

صداهای تنفس پر سر و صدا
مشکل در بلع

به سختی نفس کشیدن
تب بالاتر از ۱۰۳ ℉ (۳۹٫۴ ℃)

این نشانه ها و علائم ممکن است به لارنژیت، التهاب حنجره و راه تنفسی در زیر آن نشان داده شوند.

اگر چه سرخک می تواند در خانه درمان شود، اما علائم شدیدش نیازمند توجه پزشکی هستند. این نشانه ها همچنین می توانند نشانگر اپیگلوتیت است، التهاب بافتی که به عنوان در عمل می کند تا نای را پوشش دهد و می تواند زندگی برای کودکان و بزرگسالان را تهدید کند.

 

اغلب موارد لارنژیت موقتی بوده و پس از اینکه علت اصلی بهتر می شود، بهبود می یابند. دلایل لارنژیت حاد عبارتند از:

عفونت های ویروسی مشابه آن هایی که باعث سرماخوردگی می شوند.
فشار آوازی که با فریاد زدن و یا استفاده بیش از حد صدا ایجاد می شود.
عفونت های باکتریایی مثل دیفتریا، اگر چه این بیماری نادر است.

 

علل بیماری لارنژیت مزمن

لارنژیت که بیش از سه هفته طول می کشد، به عنوان لارنژیت مزمن شناخته می شود. این نوع از لارنژیت به طور کلی از طریق مواجهه با محرک ها در طول زمان ایجاد می شود. لارنژیت مزمن می تواند موجب خستگی و شکستگی طناب صوتی و یا تومورهای صوتی شود. این آسیب ها می توانند ناشی از این موارد باشند:

 

تنفس محرک ها، مانند دود مواد شیمیایی، مواد آلرژی زا یا دود
برگشت اسید معده
سینوزیت حاد

مصرف بیش از حد الکل
استفاده بیش از حد از صدا (مانند خوانندگی یا تشویق کردن)
سیگار کشیدن

 

دلایل رایج لارنژیت مزمن عبارتند از:

عفونت های قارچی و یا باکتریایی
عفونت های انگلی مشخص

 

دلایل دیگر خشونت صدا مزمن عبارتند از:

سرطان

از کار افتادگی صدا، که می تواند ناشی از آسیب، سکته، تومور ریوی یا دیگر مشکلات سلامتی باشد
کم شدن وضع تارهای صوتی در سنین پیری

 

عوامل خطر برای بیماری لارنژیت

داشتن عفونت تنفسی مانند سرما خوردگی، برونشیت و یا سینوزیت
قرار گرفتن در معرض مواد تحریک کننده مانند دود سیگار، مصرف بیش از حد الکل، اسید معده و یا مواد شیمیایی در محل کار
استفاده بیش از حد از صدایشان با صدای بلند، فریاد زدن و یا آواز خواندن

 

پیش گیری از ابتلا به بیماری لارنژیت

برای جلوگیری از خشکی و یا تحریک پذیری تارهای صوتی خود:

سیگار نکشید و از دود دوم دوری کنید. دود گلوی شما خشک می شود و تارهای صوتی شما را آزار می دهد.
الکل و کافئین را محدود کنید. اینها باعث از دست دادن آب کل بدن می شوند.

 

مقدار زیادی آب بنوشید.
مایعات به حفظ خلط در گلو و نرن شدن آن کمک می کند.

از خوردن غذاهای تند پرهیز کنید. غذاهای ادویه دار باعث می شود که التهاب معده به گلو یا مری حرکت کند و باعث سوزش معده و یا بیماری برگشت اسید معده می شود.
تمام حبوبات، میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

این غذاها حاوی ویتامین A، E و C هستند و به حفظ غشاهای مخاطی که منجر به سلامت گلو می شوند، کمک می کنند.
از صاف کردن گلو خودداری کنید. آسیب ابن کار بیشتر از خوبی اش است، چون باعث لرزش غیر عادی تارهای صوتی شما می شود و می تواند باعث افزایش تورم شود. صاف کردن گلویتان باعث ترشح خلط بیشتر و احساس خارش بیشتر می شود و باعث می شود که شما بخواهید بار دیگر گلوی خود را صاف کنید.

از عفونت های حاد تنفسی اجتناب کنید و دست های خود را زیاد بشویید و از تماس با افرادی اجتناب کنید که عفونت های تنفسی بالایی مانند سرماخوردگی دارند.

 

در ادامه ۲۵ برترین درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره آمده است :

۱. دارچین

در اکثر موارد لارنژیت یا التهاب حنجره فقط یک اذیت شدن ساده نیست بلکه دردناک هم هست. دارچین برای خلاص شدن طبیعی از دست لارنژیت یا التهاب حنجره به عنوان یک درمان خانگی کارآمد عمل می‌کند. این داروی گیاهی خواص ضد عفونی، ضد التهاب و ضد باکتری دارد، و درد گلوی‌تان را خیلی سریع فرو می‌نشاند.

چطور آن را مصرف کنیم؟ یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با سه قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و آن را سه بار در روز مصرف کنید.

 

۲. سیر

سیر یک خلط‌آور طبیعی و بهترین داروی لارنژیتی است که می‌توانید پیدا کنید. این ماده‌ی خوراکی خواص ضد میکروبی هم دارد که تقریبا بلافاصله باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که عموما علت اصلی لارنژیت هستند می‌کشد و از بین می‌برد.

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: چند حبه سیر و عسل را در یک کاسه بسابید. از آن خمیر درست کنید. حداقل چهار بار در روز یک قاشق چایخوری از این مخلوط را با آب مصرف کنید. به جای آن می‌توانید ۴ حبه سیر را خرد کنید. یک قاشق چایخوری روغن حیوانی را حرارت بدهید، و سیر را به مدت یک دقیقه در آن بپزید. برای طعم دادن به آن نمک اضافه کنید و این مخلوط را دو بار در روز بنوشید.

۳. شربت پیاز

اگر به دنبال یک درمان قوی برای معالجه‌ی لارنژیت یا التهاب حنجره هستید، لازم نیست به جایی خیلی دورتر از کابینت آشپزخانه‌تان نگاه بیندازید! تمام آنچه برای درمان یک مورد حاد التهاب حنجره(لارنژیت) نیاز دارید دو تا پیاز است. خواص ضدعفونی موجود در پیاز، باکتری‌ها و میکروب‌هایی را که باعث سرماخوردگی می‌شوند از بین می‌برد و از این طریق از میزان خشونت صدا کم می‌کند.

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: مقداری پیاز را خرد کنید و آن را در پنج لیوان آب بجوشانید. در یک لیوان آب ولرم، دو تا چهار قاشق چایخوری از این شربت را با یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیموی تازه مخلوط کنید. این ماده‌ی نیروبخش را دو بار در روز مصرف کنید.

 

۴. آب لیمو

هیچ درمانی برای لارنژیت یا التهاب حنجره بهتر از آب لیمو نیست. در حالی که ممکن است بعضی‌ها اعتقاد داشته باشند آب این میوه‌ی کوچک درد گلو را تشدید خواهد کرد، قضیه کاملا برعکس است. آب لیمو در واقع یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای لارنژیت یا التهاب حنجره است. ماهیتی اسیدی دارد و از این رو باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که باعث این بیماری می‌شوند از بین می‌برد. این ماده مخاط را از خشکی در می‌آورد و تولید بزاق دهان را افزایش می‌دهد، در نتیجه به خیس نگه داشتن گلو کمک می‌کند.

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: آب لیمو را در یک لیوان آب گرم بریزید، و یک و نیم قاشق چایخوری نمک دریا به آن اضافه کنید. دوبار در روز این محلول را غرغره کنید.

 

۵. سرکه‌ی سیب

در هر فهرستی از درمان‌هایلارنژیت یا التهاب حنجره ، حتما به نام سرکه‌ی سیب اشاره‌ی خاصی می‌شود. این ماده ماهیتی اسیدی و خواص ضد باکتری دارد که نه تنها به مبارزه با عفونت کمک می‌کند بلکه التهاب تارهای صوتی را نیز کاهش می‌دهد. غرغره کردن سرکه‌ی سیب نیز مانع از بدتر شدن عفونت می‌شود.

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: دو قاشق چایخوری سرکه‌ی سیب و یک قاشق عسل را در نصف فنجان آب مخلوط کند. دوبار در روز آن را مصرف کنید. همچنین برای تسکین فوری می‌توانید سرکه‌ی سیب را با آب گرم مخلوط و آن را چند بار در روز غرغره کنید.

 

۶. عسل

عسل در مبارزه با آکنه، بهبود وضع خواب، و حتی کاهش آلرژی فوق‌العاده عمل می‌کند. ظاهرا، از این جزء اصلی آشپزخانه می‌توان برای درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره استفاده کرد. از این درمان می‌توان همزمان با اکثر درمان‌های فوق‌الذکر، یا به تنهایی، استفاده کرد. در کنار داشتن خواص ضد باکتری، عسل با عفونت مبارزه می‌کند، و التهاب و درد گلو را کاهش می‌دهد. همچنین انسداد مخاط ناحیه‌ی گلو را برطرف می‌کند.

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: چهار بار در روز و در فواصل مناسب یک قاشق عسل مصرف کنید. می‌توانید برای تسریع بهبود کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.

 

۷. غرغره‌ی آب نمک

غرغره‌ی آب نمک گرم کمک می‌کند به طور طبیعی از دست لارنژیت یا التهاب حنجره خلاص شوید. غرغره کردن با آب نمک گرم به کشتن باکتری‌ها و بهبود تارهای صوتی ملتهب، تورم و درد کمک می‌کند.

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: یک دوم قاشق چایخوری نمک دریا یا نمک سفره را در یک لیوان آب ولرم مخلوط و از آن حداقل ۴-۵ بار در روز استفاده کنید. هنگام غرغره، سعی کنید بدون قورت دادن مخلوط، نمک را تا آنجا که ممکن است درون گلویتان پایین بفرستید. بعد از غرغره کردن به مدت نیم ساعت چیزی نخورید یا ننوشید.

 

۸. میخک

میخک دیگر درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره است. میخک خاصیت ضدعفونی، ضدالتهابی، و تسکین دهنده دارد که می‌توان نه تنها برای درمان دندان درد، بلکه برای درمان گلو درد نیز از آن استفاده کرد. این گیاه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که به درمان لارنژیت یا التهاب حنجره کمک می‌کند. میخک گرمایی را که هنگام التهاب حنجره(لارنژیت) برای درمان گلودرد ضروری است تامین می‌کند.

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: یک قاشق چایخوری عسل و چهار قطره روغن میخک را به درستی مخلوط کنید. برای گرفتن نتایج فوری، این مخلوط را سه بار در روز مصرف کنید.

۹. چای سبز

به این فکر می‌کنید که چطور ظرف ۲۴ ساعت از لارنژیت یا التهاب حنجره خلاص شوید؟ پس خوب است که چای سبز را امتحان کنید. نه تنها نوشیدنی تسکین دهنده و طراوت‌زایی است بلکه به لطف خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش علائم گلودرد را نیز از بین می‌برد.

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: خیلی ساده است، یک کیسه‌ی چای سبز را در یک فنجان آب داغ فرو کنید. بگذارید کیسه به مدت سه دقیقه در آن خیس بخورد. کیسه‌ی چای را بردارید و در فواصل منظم این نوشیدنی را سر بکشید.

۱۰. اوکالیپتوس

اکنون چند دهه است که از اوکالیپتوس برای درمان علائم سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شود. گفته می‌شود که این ماده به طور طبیعی التهاب و درد گلو را تسکین می‌دهد و برطرف می‌کند. رایحه‌ی تازه‌ی آن به نوبه‌ی خود می‌تواند به برطرف کردن کیپ شدگی بینی کمک کند و درد گلو را کاملا تسکین بدهد.

 

 

فارنژیت

معنی لارنژیت

 

 

چطور آن را مصرف کنیم؟: موقع دم کردن یک لیوان چای از برگ‌های تازه‌ی اوکالیپتوس استفاده کنید. برای درمان طبیعی لارنژیت یا التهاب حنجره در روز چند لیوان از آن بنوشید. همچنین می‌توانید شربت ضد سرفه یا قرص‌های مکیدنی اوکالیپتوس مصرف یا از بخار آن استنشاق کنید.

هشدار- از روغن اوکالیپتوس به صورت خوراکی استفاده نکنید، چون ممکن است سمی باشد.

 

۱۱. زردچوبه

نصف قاشق چایخوری زردچوبه را به یک لیوان شیر اضافه کنید. این ترکیب را دو تا سه بار در روز مصرف کنید. شیر و زردچوبه درد و التهاب گلو را تسکین می‌دهد.

 

۱۲. دهان شویه

دهان شویه برای تکسین لارنژیت خوب است، چرا که به شما کمک می‌کند از شر باکتری‌ها و ویروس موجود در دهان و گلوی‌تان خلاص شوید و در نتیجه، التهاب حنجره‌تان کاهش بیابد.

 

۱۳. کشمش

۴/۱ فنجان کشمش را در ۱ فنجان آب بجوشانید. این مخلوط را ۳ تا ۴ بار در روز مصرف کنید.

 

۱۴. دمنوش بابونه، مریم‌گلی و نعناع

یک مشت بابونه / مریم‌گلی / برگ نعنا را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید. برای هر بار مصرف یکی از این گیاهان دارویی را انتخاب کنید. شما می‌توانید هر ۳ نوع چای را طبق یک روش آماده کنید. همچنین می‌توانید دمنوش گل بابونه و مریم‌گلی را برای غرغره استفاده کنید.

 

۱۵. سوپ

اگر شما عاشق خوردن سوپ هستید، پس این بهترین زمان است که هر چه‌قدر که می‌توانید سوپ بخورید. فقط از اضافه کردن نمک زیاد به سوپ پرهیز کنید.

 

۱۶. آب میوه‌ی مخلوط

آب پرتقال، کرنبری و گریپ‌فروت را با هم ترکیب کنید و آن را به صورت روزانه مصرف کنید. ترکیبی از آب هویج، تربچه و آب ریشه‌ی زنجبیل نیز به همان اندازه موثر است.

 

۱۷. زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی نیز است و کمک‌تان می‌کند تا از شر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی خلاص شوید. این ریشه‌ی خوراکی همچنین حنجره و گلو را تسکین می‌دهد، و در نتیجه باعث کاهش درد و التهاب می‌شود.

 

– ۲ قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را در ۲ فنجان آب بجوشانید. اجازه بدهید آن‌قدر بجوشد تا مقدار آب به ۵۰٪ کاهش بیابد. محلول حاصل را صاف کنید و دو قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.

 

– تکه‌های کوچک ریشه‌ی زنجبیل در آب به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید. سپس آن را صاف کنید. شما می‌توانید لیمو و عسل به آن اضافه کنید. اجازه دهید این نوشیدنی خنک شود و آن را چند بار در روز مصرف کنید.

 

– شما می‌توانید زنجبیل را به چای‌تان نیز اضافه کنید.

 

۱۸. تخم رازیانه

۲ قاشق چای‌خوری تخم رازیانه را در ۲ فنجان آب بجوشانید. این مایع را چند بار در روز بنوشید، اما میزان مصرف‌تان بیش‌تر از ۲ قاشق چایخوری در هر ساعت نشود.

– شما همچنین می‌توانید به این مایع را روی گردن و قفسه سینه‌تان استعمال کنید.

 

۱۹. گیاه مارشمالو (گل ختمی)

خوردن گیاه مارشمالو به از بین رفتن گلو درد کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید آب آن را بنوشید تا از التهاب حنجره خلاص شوید. روش دیگر، آماده کردن چای گیاهی با استفاده از ریشه‌ی گیاه مارشمالو یا ختمی است.

 

۲۰. ریشه‌ی شیرین بیان

ریشه‌ی شیرین بیان را به قطعات کوچک خرد کنید و سپس آنها را در آب بجوشانید. شما می‌توانید این آب را پس از آن‌که ولرم شد، برای غرغره کردن استفاده کنید.

– با استفاده از این ریشه چای آماده کنید و آن را دو تا سه بار در روز مصرف کنید.

 

– یک تکه ریشه‌ی شیرین بیان را برای کاهش ولعی که برای سیگار کشیدن دارید، بمکید. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است. از این رو، التهاب حنجره را نیز درمان می‌کند.

توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های کبدی، زنان باردار یا شیرده و کسانی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مثل آسپرین، و وارفارین (کومادین) مصرف می‌کنند، نباید به هیچ وجه گیاه شیرین بیان را استفاده کنند.

 

۲۱. گل ماهور (خرگوشک)، شیرین بیان، نارون قرمز

سه گیاه دارویی گل ماهور (خرگوشک)، شیرین بیان، نارون قرمز را می‌توان برای تهیه‌ی دمنوش استفاده کرد. آنها به شما کمک می‌کنند که گلوی‌تان مرطوب بماند و در عین حال سوزش آن را تسکین می‌دهند.

 

۲۲. دم‌کرده‌ی چند گیاه دارویی

۱ قاشق چایخوری ریشه‌ی شیرین بیان، ۱ قاشق چای خوری برگ گل ماهور، ۱ قاشق چایخوری برگ گیاه پای خر، ۱ قاشق غذاخوری برگ گیاه ختمی، و ۱ فنجان آب آماده کنید. این گیاهان را مخلوط کنید و سپس اجازه بدهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آب جوش دم بکشند. اگر طعم آن بیش‌ از اندازه تلخ بود، با اضافه کردن شکر یا عسل، به اندازه‌ای که برای شما مناسب است آن را شیرین کنید.

 

۲۳. بید گیاه (چمن گندمی رونده)

بید گیاه برای درمان سنگ کلیه و دفع ادرار معروف است. این گیاه برای درمان برونشیت نیز مفید است. بید گیاه برای درمان التهاب حنجره چندان معروف نیست، زیرا گرفتگی صدا را که با فریاد زدن یا جیغ کشیدن ایجاد شده، تسکین نمی‌دهد. اما می‌توان آن را برای نرم‌تر کردن خلط مورد استفاده قرار داد به طوری که فرد بتواند به راحتی آن را خالی کند.

 

– بید گیاه را می‌توان به شکل چای استفاده کرد.

– کمی بید گیاه را در آب بجوشانید. سپس کمی صبر کنید تا محلول ولرم شود، از آن برای غرغره کردن استفاده کنید.

 

۲۴. استنشاق بخار

مقداری آب را در یک قابلمه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید. ظرف را روی یک سطح صاف و مطمئن بگذارید. سرتان را با یک حوله پوشش دهید. روی ظرف آب جوش خم شوید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نفس بکشید و نفس‌تان را بیرون بدهید. هم از طریق دهان و هم از طریق بینی تنفس کنید، چرا که این کار انسداد گلو و بینی‌تان را رفع خواهد کرد. فاصله‌ی مناسب بین صورت‌تان و گلدان را حفظ کنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که تسکین بیابید. بخار آب گلو و همین طور دستگاه تنفسی‌تان را نرم می‌کند.

 

– به منظور ارتقاء اثر بخار گرفتن، می‌توانید چند قطره روغن اوکالیپتوس، برگ نعناع تازه، یا پودر میخک تازه به آب جوش اضافه کنید.

– حمام آب داغ نیز به شما گرمای مورد نیازتان را می‌دهد.

 

۲۵. آلوئه‌ورا

۲ قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورای تازه را با ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این ترکیب را یک بار در روز مصرف کنید. شما همچنین می‌توانید آب آلوئه‌ورا را دو تا سه بار در روز با رقیق کردن آن در آب شور مصرف کنید.

 

توصیه‌های دیگر برای درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره

مطمئن شوید که برای حفظ رطوبت گلوی‌تان آب کافی می‌نوشید، و سعی کنید برای استراحت دادن به تارهای صوتی‌تان نرم و آرام صحبت کنید. این کار فشار غیرضروری وارده بر تارهای صوتی را بر می‌دارد و به آن‌ها‌ کمک می‌کند سریع‌تر بهبود پیدا کنند. سیگار نکشید و از صاف کردن گاه و بی گاه سینه‌ی‌تان اجتناب کنید تا از خشکی گلو جلوگیری شود. شما حتی می‌توانید ریشه‌ی زنجبیل را بمکید یا برای درمان طبیعی التهاب حنجره (لارنژیت) به استفاده از داروهای گیاهی دیگر نیز فکر کنید. این کار کمک خواهد کرد صدای‌تان را دوباره خوب و تازه کنید.

 

این‌ها چیزی جز چند درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره نیستند. آن‌ها از بسیاری از داروهای بدون نسخه در درمان درد و التهاب گلو بهتر عمل می‌کنند. اگر اوضاع حتی بعد از سه هفته همچنان به قوت خود باقی بود، با پزشک خود قرار ملاقاتی ترتیب دهید.

 

در گستره‌ی وسیع بیماری‌ها، لارنژیت یا التهاب حنجره مشکل چندان بزرگی نیست، اما وقتی شدت صدای‌تان چند اکتاو پایین‌ می‌آید، می‌تواند کاملا مایه‌ی آزارتان شود. اما ناراحت نباشید، چون بار بعد که صدای تان خشن شد یا آن را از دست دادید، از قبل می‌دانید چه باید بکنید !

 

بایدها

– انواع مایعات را تا آنجا که ممکن است مصرف کنید، مانند آب میوه / سبزیجات تازه و چای‌های گیاهی.

– مصرف الکل و نوشیدنی‌های کافئین‌دار را ترک کنید، زیرا آنها گلوی‌تان را خشک می‌کنند.

 

– در هوای مرطوب تنفس کنید. اگر دستگاه بخور ندارید یا بخارساز ندارید، می‌توانید در گوشه و کنار اتاق‌تان حوله‌ی مرطوب آویزان کنید که در نهایت، هوای خشک اتاق را مرطوب می‌کنند.

 

– از اسپری گلو استفاده کنید یا می‌توانید قرص‌های مکیدنی مصرف کنید.

– اطمینان حاصل کنید که از طریق بینی تنفس می‌کنید چرا که تنفس از طریق دهان باعث می‌شود که حنجره‌تان در معرض هوای سرد قرار بگیرد.

 

– اگر سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید. به طور خاص، کشیدن تنباکو، دود ماری جوانا و کوکائین برای تارهای صوتی و حنجره بسیار مضر هستند. خودتان را از شر دود ثانویه نیز نجات بدهید.

 

– لارنژیت (التهاب حنجره) از طریق عفونت ویروسی گسترش می‌یابد. شما به راحتی می‌توانید با لمس کردن سطوح آلوده به این بیماری مبتلا شوید. ‌دست‌های‌تان را با استفاده از آب ولرم و صابون بشویید. عادت کنید که همیشه سطوح پرکاربرد خانه‌تان را که احتمال وجود میکروب در آنها زیاد است، تمیز کنید، جاهایی از قبیل تلفن و دستگیره‌ی در. شما می‌توانید آنها را با استفاده از سرکه و یک پارچه تمیز، نظافت کنید.

 

نبایدها

– هیچ مایعی را زمانی که زیادی داغ یا سرد است، مصرف نکنید.

– سعی نکنید گلوی‌تان را به زور صاف کنید، چرا که این کار باعث تحریک بیش‌تر آن می‌شود. و سعی کنید زیاد سرفه نکنید.

 

– بکوشید در جاهای خشک، پر دود یا پر از گرد و خاک حضور نداشته باشید.

– غذاهای چرب، تند، و اسیدی مانند فلفل، ماهی سرخ شده، پیاز، سیر، و گوجه‌فرنگی مصرف نکنید.

 

– از خوردن وعده‌های غذایی سنگین پرهیز کنید. شام خود را درست قبل از خواب میل نکنید. بین زمان صرف شام و زمان خواب‌تان یک فاصله‌ی ۳ تا ۴ ساعتی بگذارید. پس از صرف شام چیز دیگری نخورید.

– از خوردن شکلات و بستنی پرهیز کنید.

 

 

علل لارنژیت

درمان سنتی لارنژیت

 

درمان خانگی لارنژیت | علل و راه های درمانی موثر

 

منبع : نمناک / بازده

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا